Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Gay parades... een goede image-building voor Holebi's?
Neen. Het schept een verkeerd beeld van Homoseksualiteit, en is dus ronduit slecht. 34 58,62%
Ja. De progressieve aard ervan zorgt voor méér aanvaarding van Homoseksualiteit. 15 25,86%
Geen mening... en steek deze poll waar de zon niet schij_t 9 15,52%
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2004, 15:04   #201
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

En nul pillekes ook.

[size=1]voor zover ge pillekes kunt roken.[/size]

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 10 augustus 2004 om 15:05.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 15:14   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
In wa hol woont gij maat?? Ik ga naar I love Techno. Toegegeven, wel al een tijdje geleden sinds de laatste keer. Fijn feest ook. En ik rook NUL joints per jaar. En gij nu.
Oei! Ge weet toch wel dat als ge uw wiet intraveneus gebruikt, dat ge dan eerst de stengels moet verwijderen hé? Anders gaat ge de naald verstoppen hoor.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 15:15   #203
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Dit is dan ook nooit een betoog geweest tegen het modaal of niet modaal zijn van holebi's. Maar wel over het feit dat deze parades de bedoeling hebben homoseksualiteit aanvaardbaar te maken, en vooral discriminatie tegen te gaan.

Mensen als Raf & Eternity lieten in een andere thread weten dat ze (terecht) het irriterend vonden dat zelfs lelijke papzakken denken dat homo's met hen naar bed willen, dit door gortige moppen als "als hier een homo binnen komt, steek in een bord in mijn broek" endergerlijke.

Deze parades dienen om gelijke rechten te vragen, respect en aanvaarding... maar doen dit door in een kudde naakt te dansen en allerlei gore taferelen uit te beelden.

Dit, mijn beste, is een contradictie.

En neen, ik geloof niet dat het gaat om een verwaarloosbare minderheid, vermits de organisator van de parade in Amsterdam het had over maar liefst 20% van zulke "gangers".

En neen, ik geloof niet dat de mensen die op zo'n parades zulke extremiteiten uitbeelden, dit es 1 keer per jaar doen. Zo kan men ook zeggen dat de jongeren die naar "I love Techno" gaan, ook maar es 1 keer per jaar een joint opsteken.
Er is GEEN kudde naakt dansenden, die zou, en terecht, opgepakt worden voor openbare zedenschennis, bij mijn weten MAG je niet eens naakt rondlopen.
Dat ten eerste.

Ten tweede, heel convenient, haal je er WEER een buitenlandse gay-parade bij. Amsterdam had dit jaar een THEMA en dat was tegen de onerotisering van de stad. Niet alleen homo's liepen daardoor schaars gekleed, ook heel wat hetero's die dezelfde boodschap steunden.
Nederland is op alle gebied ook een veel minder preuts land dan België is. Die 20% daar en NU met het erotiek-thema is dus heel weinig.
Als er 'maar' 20 % schaars gekleed was bij die tropische temperaturen van het afgelopen weekend in een land dat sowieso al veel 'losser' is en dan nog nadat de organisatie hier speciale oproepen over had gedaan
Zegt heel veel over het percentage schaarsgekleden dat er bij ONS rondlopen hee??
En 20% is nogal een grote minderheid dus strook al helemaal niet met jouw uitlatingen dat het overwegend er zo aan toe gaat.
Oud 10 augustus 2004, 15:20   #204
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Dorus geeft hieronder de perfecte uitleg waarom een heel pak hetero's tegen de openstelling van het huwelijk voor holebi's zijn:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrij naar dorus
Essentie van de tegenargumenten is dat ze een uiting zijn van de 'roedelvorming' door de hetero's.

Zij zoeken bescherming bij mekaar, gaan zich dan als aparte groep manifesteren en afzetten tegen holebi's. Zij weven een beschermend web om zich heen en gaan eisen stellen. Eisen die hun gemeenschapje moet beschermen tegen invloeden van buitenaf en tot de bestendiging van hun roedel moeten bijdragen.

Het merkwaardige is dat zij dus voor zichzelf de bescherming opeisen, die zij de holebi's weigeren.

Een bewijs temeer van de enge gedachtenkring waarin deze lieden zich bewegen en de armoede van hun intellectuele mogelijkheden.
Dank je wel, dorus.
Oud 10 augustus 2004, 15:28   #205
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Oei! Ge weet toch wel dat als ge uw wiet intraveneus gebruikt, dat ge dan eerst de stengels moet verwijderen hé? Anders gaat ge de naald verstoppen hoor.
Supo's makker, supo's.

[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
Oud 10 augustus 2004, 15:28   #206
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In wa hol woont gij maat?? Ik ga naar I love Techno. Toegegeven, wel al een tijdje geleden sinds de laatste keer. Fijn feest ook. En ik rook NUL joints per jaar. En gij nu.
Kennelijk niet in de alternatieve dimensie waar uw hol ligt.

"I love Techno" is een drugsfeest in hart en nieren, waar jaarlijks talloze jongeren van 18 op de beddekes van het rode kruis liggen omdat ze hun pep-pillen niet verdraagden in combinatie met de alcohol. Hiernaast ontdekt men ook honderden grams wiet en XTC.

Maar ik kan begrijpen waarom je hiertegen zo hard protesteerd. Volgens sommigen is dit een progressief feest waarin men een booschap naar de wereld wilt sturen dat "Feesten zonder drugs" ook gaat .
Oud 10 augustus 2004, 15:31   #207
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Dorus geeft hieronder de perfecte uitleg waarom een heel pak hetero's tegen de openstelling van het huwelijk voor holebi's zijn:

Dank je wel, dorus.
Dorus, de verzuurde latent homoseksuele mislukte zelfstandige?

Ik probeer me er gewoon een beetje een beeld van hem te vormen, gebaseerd op hetgeen hij soms mijn richting uitspuwt. geen persoonlijke aanval hoor. Klopt het een beetje Dorus? Ik geraak er niet uit hier

Oud 10 augustus 2004, 15:32   #208
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kennelijk niet in de alternatieve dimensie waar uw hol ligt.

"I love Techno" is een drugsfeest in hart en nieren, waar jaarlijks talloze jongeren van 18 op de beddekes van het rode kruis liggen omdat ze hun pep-pillen niet verdraagden in combinatie met de alcohol. Hiernaast ontdekt men ook honderden grams wiet en XTC.
Honderden grams??? Op 26.000 man??? Miljaar gast, waar gaat de wereld heen??

Citaat:
Maar ik kan begrijpen waarom je hiertegen zo hard protesteerd. Volgens sommigen is dit een progressief feest waarin men een booschap naar de wereld wilt sturen dat "Feesten zonder drugs" ook gaat .
Bon, ik ben er meerdere malen geweest en kan getuigen dat ge aan het zwammen zijt.

Oud 10 augustus 2004, 16:09   #209
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Joden uitgelachen geworden op straat in Antwerpen tijdens AEL-rellen, dan krijgen ze bij de volgende AEL-rellen huisarrest door de SP-A burgemeester.

think about it
bah, onaanvaardbaar, in dit geval zou men de joden moeten beschermen tijdens de rellen ipv ze huisarrest te geven.

Is een schijnoplossing en pure discriminatie.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 16:15   #210
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honderden grams??? Op 26.000 man??? Miljaar gast, waar gaat de wereld heen??

Bon, ik ben er meerdere malen geweest en kan getuigen dat ge aan het zwammen zijt.
Citaat:
Steven De Smet maakte een lijstje op van de hoeveelheden die werden verzameld: 392 joints, 848 gram marihuana en 232 gram hasj, 1.144 XTC-pillen en 6 centiliter vloeibare XTC, 71 gram speed, 8,4 gram cocaïne en 13 gram psylo’s of 'paddestoelen'.
Oud 10 augustus 2004, 16:22   #211
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, en? Ik ga er nog steeds heen en ik rook geen joint, pak geen pillen, etc.

Uw punt?

Oud 10 augustus 2004, 16:25   #212
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Even de échte posting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Essentie van de parades is dat ze een uiting zijn van de 'roedelvorming' door de holebi's.
Zij zoeken bescherming bij mekaar, gaan zich dan als aparte groep manifesteren en afzetten tegen de rest van de maatschappij. Zij weven een beschermend web om zich heen en gaan eisen stellen. Eisen die hun gemeenschapje moet beschermen tegen invloeden van buitenaf en tot de bestendiging van hun roedel moeten bijdragen.

Het merkwaardige is dat zij dus voor zichzelf de bescherming opeisen, die zij de maatschappij weigeren als het over de allochtone bedreiging gaat.

Een bewijs temeer van de enge gedachtenkring waarin deze lieden zich bewegen en de armoede van hun intellectuele mogelijkheden.
En nu wat Turkje er van maakte:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door vrij naar dorus
Essentie van de tegenargumenten is dat ze een uiting zijn van de 'roedelvorming' door de hetero's.

Zij zoeken bescherming bij mekaar, gaan zich dan als aparte groep manifesteren en afzetten tegen holebi's. Zij weven een beschermend web om zich heen en gaan eisen stellen. Eisen die hun gemeenschapje moet beschermen tegen invloeden van buitenaf en tot de bestendiging van hun roedel moeten bijdragen.

Het merkwaardige is dat zij dus voor zichzelf de bescherming opeisen, die zij de holebi's weigeren.

Kwestie van intellectuele eerlijkheid, die blijkbaar voor sommigen even onbereikbaar is als gedegen argumentatie.

De persoonlijke aanvallen van noenoe, rafke e.a. laat ik aan de evaluatie van de lezer over. Zo heeft die ook een idee van het niveau waarop deze lieden zich bewegen.8)

Laatst gewijzigd door dorus : 10 augustus 2004 om 16:26.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 16:28   #213
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Iedereen heeft het recht om de slikken en te roken wat ie wilt. En zo naakt te zijn als het maar kan. Mensen zouden dingen moeten leren zien zoals ze zijn, en al die opgelegde morele kutredeneringen erromtrend achterhalen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2004, 16:36   #214
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Even de échte posting.

En nu wat Turkje er van maakte:
Kwestie van intellectuele eerlijkheid, die blijkbaar voor sommigen even onbereikbaar is als gedegen argumentatie.

De persoonlijke aanvallen van noenoe, rafke e.a. laat ik aan de evaluatie van de lezer over. Zo heeft die ook een idee van het niveau waarop deze lieden zich bewegen.8)
Er stond dan ook "vrij naar dorus", dat heb je ook nog eens zelf meegequote ... tof dat we dat nog eens kunnen lezen, vond het een vrij goede.

Het feit dat je in 1 adem mij er (alweer) bijhaalt, en Raf, terwijl wij niks nada niente met deze post iets te zien hadden spreekt overigens boekdelen over dat soort "persoonlijke aanvallen"... Er begint sleet op te komen eh doruske.

Oud 10 augustus 2004, 17:45   #215
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Steven De Smet maakte een lijstje op van de hoeveelheden die werden verzameld: 392 joints, 848 gram marihuana en 232 gram hasj, 1.144 XTC-pillen en 6 centiliter vloeibare XTC, 71 gram speed, 8,4 gram cocaïne en 13 gram psylo’s of 'paddestoelen'.
Citaat:
Uw punt?
Dat jij het bent die aan het zwammen is. Als je even beschermend bent over de gay-parades als over die "I love Techno"-handel
Oud 10 augustus 2004, 17:50   #216
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Iedereen heeft het recht om de slikken en te roken wat ie wilt. En zo naakt te zijn als het maar kan. Mensen zouden dingen moeten leren zien zoals ze zijn, en al die opgelegde morele kutredeneringen erromtrend achterhalen.
Je mag niet slikken en roken wat je wilt. En daar zijn goede redenen voor. Neem te veel van dat spul en je mag gaan liggen naast de rest van de junkies, kotsend en halucinerend, denkend dat je aan het sterven bent terwijl je een vitamine-prik in je arm krijgt.

Maar ook al kan het mij niet erg schelen dat men ergens in een hoek ligt te creperen, de thread gaat erover dat je dan je fuif niet moet gaan organiseren in naam van "Drugsloos fuiven".

Hetzelfde met die homo-parades. Je gaat niet decadent liggen doen, om net te bewijzen dat homoseksualiteit net is zoals heteroseksualiteit. Dat het ook vaste relaties kent, liefde, gevoeldens, korton, de ideale plaats om een kind om te voeden.
Oud 10 augustus 2004, 17:50   #217
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat jij het bent die aan het zwammen is. Als je even beschermend bent over de gay-parades als over die "I love Techno"-handel
Neen beste, nu niet gaan goochelen. Mijn reactie was hierop, remember:

Citaat:
En neen, ik geloof niet dat de mensen die op zo'n parades zulke extremiteiten uitbeelden, dit es 1 keer per jaar doen. Zo kan men ook zeggen dat de jongeren die naar "I love Techno" gaan, ook maar es 1 keer per jaar een joint opsteken.
Mijn punt is gemaakt. Als je wil discussieren over diegenen die op dat soort fuiven wel drugs nemen, die zijn er ook, dan open je maar een andere thread.

Oud 10 augustus 2004, 17:51   #218
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Er stond dan ook "vrij naar dorus", dat heb je ook nog eens zelf meegequote ... tof dat we dat nog eens kunnen lezen, vond het een vrij goede.

Het feit dat je in 1 adem mij er (alweer) bijhaalt, en Raf, terwijl wij niks nada niente met deze post iets te zien hadden spreekt overigens boekdelen over dat soort "persoonlijke aanvallen"... Er begint sleet op te komen eh doruske.
verdekke, en hij is mij daarbij vergeten
Oud 10 augustus 2004, 17:52   #219
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hetzelfde met die homo-parades. Je gaat niet decadent liggen doen, om net te bewijzen dat homoseksualiteit net is zoals heteroseksualiteit. Dat het ook vaste relaties kent, liefde, gevoeldens, korton, de ideale plaats om een kind om te voeden.
Lijkt wel een tennismatch hier. Allee hop, wachten op de eerste die nu terecht wijst op de achterliggende gedachte van bijvoorbeeld de aangehaald parade in Amsterdam. Ping-pong-ping-pong.

Oud 10 augustus 2004, 17:52   #220
nou nou
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
verdekke, en hij is mij daarbij vergeten
Ge moogt hem hebben

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be