![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2013 om 16:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() 2x
Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2013 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar we hebben het niet over het opstellen of zelfs maar implementeren van wetten, het gaat over de naam van een frituur.
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is de volgende stap, een brief schrijven naar mensen met een lelijke garagepoort? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Namen als Café des Arts, Café d'Anvers, Métropol,Gard Civik,Grand Café Paon Royal ,ja zelfs Billard Palace, zijn namen die tot het begin van vorige eeuw teruggaan. Het zijn verwijzingen naar de toenmalige verfransing van Antwerpen en gelukkig maar zijn het nog slechts langzaam uitstervende restanten. Anderzijds zijn ze dermate lang ingeburgerd dat ze deel zijn gaan uitmaken van de oudere Antwerpenaar zoals de Grand Bazar , de Sarma, den Innovation en den Boulevard. De actuele Antwerpenaar neemt daarvan akte en laat de natuurlijke gang van het leven zijn loop. Dit neemt niet weg dat het stadsbestuur, en niet alleen in Antwerpen, initiatieven kan en mag nemen om het Vlaams/Nederlandstalig karakter van de stad te onderlijnen en haar voorkeuren mag promoten.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zal toch nog wel mogen praten zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2013 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laat ze maar zien.
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Ik kan me niet voorstellen dat het adviseren van namen voor handelszaken tot het takenpakket van een schepen hoort.
Maar je doet me twijfelen, die Vlaamsnationalistische betuttelaars zouden ertoe in staat zijn.... Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2013 om 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kunt u mij uitleggen waarom het stadsbestuur van Kortrijk de heer schepen die dat telefoontje pleegde, er niet op wijst dat de website van die man zijn eigen bedrijf een toonbeeld is van taalverloedering (veelvuldig gebruik van Engels woorden waarvoor goede Nederlandse alternatieven zijn). Hetgeen ik enkele bladzijden geleden reeds aangetoond heb. Is het u ook opgevallen dat niet één van al de flaminganten die hier in grote getale hun adoratie voor nva ten toon spreiden heeft willen (durven) reageren op die post?
Laatst gewijzigd door pajoske : 31 mei 2013 om 16:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, een metser mag die vraag wel stellen. Dus ik meen dat een schepen ook die vraag mag stellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat had jij gezegd, had die metser zich x-jaar geleden gemoeid met de naamkeuze van uw kinderen? Laatst gewijzigd door Another Jack : 31 mei 2013 om 16:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, dat neemt niet weg dat de metser vrijblijvende vragen mag stellen, ook aan mij, en ook over de naam van mijn kinderen.
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom, de uitbater heeft zelf de naam gekozen in het Nederlands, zijn keuze.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als gij kunt zeveren, dan kan ik het ook. Kijk, het is een algemene tendens over decennia heen dat er minder Frans gezeverd wordt in voorname of andere kringen in Antwerpen en Gent. Ik vind die tendens een goede zaak. Pertang is er nooit een wet geweest die een verbod instelde op het spreken van een taal voor een privé persoon. Maar toch is de tendens er geweest en heeft hij zijn effecten zichtbaar gemaaakt. Op die trend, zonder overdreven dwingelandij, gaan we verder. Het is uw goed recht om dat in het belachelijke te trekken, maar het is overduidelijk dat je dat niet doet omwille van de vrijheid van de mens, maar wel degelijk omwille van een politieke drijfveer. De schepen van Kortrijk doet het om het Vlaams karakter te bestendigen in Vlaanderen; hij komt daar voor uit; zowel voor als na de verkiezingen. Gij grijpt het voorval enkel aan om anti flamingant te zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat kan, tenslotte maakt de schepen deel uit van een grote en nog steeds groeiende volksbeweging.
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben daar als liberaal radicaal tegen. Ik vind het intimiderende praktijken, wat voor u een trend "zonder overdreven dwingelandij" is, gaat voor mij te ver. Ik hoop dat de Vlamingen binnenkort gaan inzien wat voor bemoeizuchtige nitwits en kommaneukers ze mee aan de macht hebben gestemd... |
|
![]() |
![]() |