![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 4 augustus 2013 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Sorry, moet nu even mijn kotsemmer gaan leeggieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Niemand verkondigt tegenwoordig nog dat de ME een ondergang waren. De boekdrukkunst, het parlement, de volkstalige literatuur, de universiteit, ... vinden hun oorsprong in de middeleeuwen. Citaat:
Laatst gewijzigd door mvd : 4 augustus 2013 om 14:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De renaissance was vooral de herontdekking van de pre-christelijke beschaving, maw, de klassieke beschaving. Natuurlijk was men nog sterk onder de knoet van het Christendom, maar niettemin, de ontvoogding van de scholastische visie vond zijn aanvang.
Twee voorbeelden van renaissance denkers: Copernicus, en Galileo. De eerste, een lid zijnde van de hogere clerus, wist wel degelijk dat hij zijn fratsen beter niet tijdens zijn leven publiceerde. Maar wat vooral interessant is, is dat Copernicus zijn inspiratie vooral bij oude Grieken vond. De tweede was iets minder subtiel, en kon, dank zij zijn vriendschap met verschillende hooggeplaatste religieuzen, de brandstapel net vermijden door openlijk te stellen dat de aarde op zijn as draaide en dat Copernicus het bij het rechte eind had. Citaat:
Het is inderdaad zo dat vooral de vroege middeleeuwen niet zo onderdrukt waren als we destijds op school geleerd hadden, en niet zo intens religieus. Tenslotte waren er nog heel wat heidense praktijken, vooral in de vroegere middeleeuwen. De christening van de scandinavische landen is daarvan een voorbeeld, waar men voor de vorm wel christen was, maar voor de rest nog steeds heidens. Die onderdrukking kwam er pas in de latere middeleeuwen, tijdens de reformatie en de contra-reformatie, toen de katholieke kerk op haar pik getrapt was. Citaat:
Het is enkel maar in een kuststrook dat er Griekse beschavingselementen waren doorgedrongen (evenals in Egypte). Veel authentieks hadden de Moslims niet om naar terug te grijpen. Niet dat er niks was, maar je kan dat niet vergelijken met de Grieken. En de Mesopotaamse beschavingen waren niet echt "moslim voorgangers" enerzijds, en te oud anderzijds. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Gelet op het feit dat ik hier geboren ben op 15 08 1955. kon mijn moeder mij niet op het ijs zetten om overleving test van de Eskimo’s uit te voeren. Gelet op het beeld van vorige paus dat U gebruikt of misbruikt. Zou ik willen verwijzen naar en Vlaamse pater die zijn roeping bij de Eskimo’s volbracht heeft. Dat wat ik hier schreef: van het op het ijs zetten van de pasgeborenen. Kwam ik te weten uit een VRT reportage dat over de overleving strijd van de Eskimo’s met die pater gemaakt werd. Waar hij ‘de pater’ de geneeskunde hier. Die voor God spelen en embryo’s opereren die normaal niet levensvatbaar zijn in vraag stelt. Toekomst gericht. Omdat die op onnatuurlijk wijze inleven gehouden en gebracht worden, wat een vernietigende DNA voor de mensheid meeslepen. Ik stel vast dat men hier pagina’s vult met geschiedenis van macht wellustige parabels = geloven. Die steeds veel kinderen preken. Maar dat dat kind op zich steeds rechtstreeks of onrechtstreeks geproduceerd werd van uit hun denken om uit te buiten. En daar kots ik dan van. Terwijl ik het denkpatroon in vraag stel wat in armoede, te korten aan energie en grondstoffen. Link aan de pater die tussen Eskimo’s leefde. Die van wege omstandigheden van de natuur gedwongen werden om alleen de sterken in leven te houden. Waar de baby die niet sterk is onmiddellijk overlijd. Terwijl de macht wellustige parabels kinderen bewust ter wereld prediken om macht te hebben over de ouders die door het teveel aan kinderen economisch totaal aan de grond raken in economisch slechte periodes of levensomstandigheden van land of staat. [b]Waardoor macht wellustige parabels = geloven dan macht vergaren. En daar kots ik dan van.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebben de kinderen die we op de wereld zetten nog een toekomst? Twee kinderen in een gezin maximum, ik denk dat dit al meer dan voldoende is kwestie van er mee bezig te zijn, een deftige opvoeding en andere te geven in deze huidige 'moeilijke' tijden voor twee daarnaast nog hardwerkende ouders. Allochtonen, vluchtelingen en de nieuwkomers die in veel gevallen een kweek opzetten dat zelfs de witte muizen er jaloers op zijn GEEN kindergelden. China kent een algemene geboortebeperking: je mag maar één kind hebben. België de hoorn des overvloeds?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien is die theorie uiterst facistisch. Een kenmerk van het fascisme is immers een in alle geledingen van de maatschappij toegepaste "survival of de fittest" door natuurlijke selektie en vooral dan door die selektie volgens hun eigen totalitaire principes een handje te helpen...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 augustus 2013 om 10:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Getuige daarvan trouwens uw passus: Citaat:
Het ganse ministerie van kultuur zou trouwens volgens uw eigen principes wellicht mogen afgeschaft worden. Of tenminste zou dat niet zo erg zijn, mocht dat gebeuren vermits dat niet gepaard gaat met "individueel lijden".
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 augustus 2013 om 11:02. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Epicurist dirk,
spabert hier... wat doen we dan met de Koninklijke familie? we willen toch niet onverhoeds zonder troonopvolger vallen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En misschien zelfs zonder troon. Citaat:
http://www.starnieuws.com/index.php/...ieuwsitem/7847 En we geven Filip en zijn kroost dan een paar zakken cement: http://ipsnouvelles.be/print.php?idnews=297 ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 augustus 2013 om 23:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook schreef ik: Terwijl ik het denkpatroon in vraag stel wat te doen in armoede, te korten aan energie en grondstoffen. Link aan de pater die tussen Eskimo’s leefde. Die vanwege de omstandigheden van de natuur gedwongen werden om alleen de sterken in leven te houden. Waar de baby die niet sterk is onmiddellijk overlijd. Hebben de kinderen die we op de wereld zetten nog een toekomst heb ik hier gelezen. De vraag! Dat zal geen betrekking hebben op in de watte gelegde families. Maar over de massa die zal moeten overleven in deze overbevolkte wereld.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl velen hier ondertussen overtuigd zijn van het belang van de zelfcastratie is het 1 kind-beleid in China zowat afgelopen (2-kind beleid :mrgreen). Ook de Russische overheid stimuleert fanatiek de procreative actie.
Good luck! Laatst gewijzigd door zonbron : 6 augustus 2013 om 05:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
China moest ergens moeten toegeven om de bevolking aan de teugels te houden. Rusland heeft met Putin de kerk weer macht gegeven waardoor de kinder-fabriek ook gepromoot word. Is dat toekomst visie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat is de zin van deze discussie?
In de landen waar het zou moeten toegepast worden, propageren religies zoveel mogelijk nakomelingen. Zolang die het voor het zeggen hebben en dat zal zo nog een tijdje blijven, kan enkel de natuur ervoor zorgen dat de bevolking gedecimeerd word. De doden van Wereldoorlog III die nu reeds bezig is, is slechts een druppel op een hete plaat. |
![]() |
![]() |