Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2013, 12:24   #201
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Heel die juridische redenering (en ik ben geen jurist, dus ik ga daar niet tegenin gaan) is gebaseerd op de stelling dat een inschrijving van een vreemdeling aan het vreemdelingenloket hetzelfde is als een inschrijving van een Belgische burger bij verhuis naar een andere gemeente. Vanuit juridisch perspectief is hier waarschijnlijk geen discussie, maar u kan zich toch even goed als ik inbeelden dat het inschrijven van vreemdelingen in de praktijk heel wat meer werk, tijd en kosten vraagt dan het inschrijven van iemand die van de Kempen naar 't stad verhuist?

Nu, de ervaring van de medewerkers van het nieuwe Antwerpse stadsbestuur is niet altijd even groot (persoonlijk al ondervonden). Iets wat vrij normaal is bij een totale coalitiewissel waarbij N-VA op zoek moest naar nieuwe mensen. Dus ja, ik durf dit een kemel te noemen, een beginnersfout, en ik ben er vrij zeker van dat dit mevr. Homans niet snel meer gaat overkomen.
voil�*. Dankzij de tussenkomst van kreng Kherbache krijgen ze nu geen verwarmde wachtzaal, geen extra personeel maar wel langere wachttijden. Degenen die toch sneller willen geholpen worden krijgen zelfs de keuze om via een speedy-pass de wachtrijen/wachttijden te omzeilen.

Dat is helemaal naar de zin van Jasmijntje!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 12:26   #202
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Heel die juridische redenering (en ik ben geen jurist, dus ik ga daar niet tegenin gaan) is gebaseerd op de stelling dat een inschrijving van een vreemdeling aan het vreemdelingenloket hetzelfde is als een inschrijving van een Belgische burger bij verhuis naar een andere gemeente. Vanuit juridisch perspectief is hier waarschijnlijk geen discussie, maar u kan zich toch even goed als ik inbeelden dat het inschrijven van vreemdelingen in de praktijk heel wat meer werk, tijd en kosten vraagt dan het inschrijven van iemand die van de Kempen naar 't stad verhuist?

Nu, de ervaring van de medewerkers van het nieuwe Antwerpse stadsbestuur is niet altijd even groot (persoonlijk al ondervonden). Iets wat vrij normaal is bij een totale coalitiewissel waarbij N-VA op zoek moest naar nieuwe mensen. Dus ja, ik durf dit een kemel te noemen, een beginnersfout, en ik ben er vrij zeker van dat dit mevr. Homans niet snel meer gaat overkomen.
Fair.
Enkel heb ik moeite met het "kemel" gehalte. Dit wordt sowieso op de partijbesturen gesproken, elke studiedienst heeft juristen!
En het is ook niet zo dat alle ambtenaren etc. gewijzigd zijn met de coalitiewissel. (ik kan mij gewoon niet inbeelden dat niemand dit voorzien zou hebben! maar ik kan mij natuurlijk ook vergissen)
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 12:31   #203
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fiscoman Bekijk bericht
Fair.
Dank u.

Citaat:
Enkel heb ik moeite met het "kemel" gehalte. Dit wordt sowieso op de partijbesturen gesproken, elke studiedienst heeft juristen!
Juist. Dat maakt de kemel des te groter. Daarenboven moet dit voorstel vast en zeker besproken zijn geweest in het college (of een deel van het college) en ook daar heeft er niemand op gewezen (ook niemand van CD&V of OpenVLD) dat dit voorstel in strijd was met de EU-wetgeving.

Citaat:
En het is ook niet zo dat alle ambtenaren etc. gewijzigd zijn met de coalitiewissel. (ik kan mij gewoon niet inbeelden dat niemand dit voorzien zou hebben! maar ik kan mij natuurlijk ook vergissen)
Heb ik ook niet gezegd. Ik bedoelde eerder de kabinetsmedewerkers (ja, in Antwerpen hebben de burgemeester en schepenen kabinetten...).
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 12:35   #204
Fiscoman
Provinciaal Statenlid

Fiscoman's schermafbeelding

Standaard

Alle partijen hebben het wellicht doelbewust laten doorgaan om zich te kunnen profileren (links en rechts)
Fiscoman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 13:24   #205
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Dat is nu nog eens een wijf met ballen! Die zegt tenminste waar het op staat en draait niet rond de pot! Doe zo verder, Liesbeth!
Ik hoop dat de witten Jozef er iets van leert.
Ik zegt het: en nu nog de separatisten hun geld afpakken wegens staatsgevaarlijke agitatie.
Oud 19 augustus 2013, 13:31   #206
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Een vernieuwende kijk is daarom nodig, het Links versus Rechts spelletje brengt heel Europa naar de afgrond..... http://euro-synergies.hautetfort.com...er-doegin.html
Citaat:
Het status quo van de liberale hegemonie van het Westen is wereldomvattend geworden. Het gaat om de verwestersing van de hele mensheid. Dat betekent dat zijn normen, zoals de vrije markt, vrijhandel, liberalisme, parlementaire democratie, mensenrechten, en absoluut individualisme universeel zijn geworden. Deze normenset wordt verschillend geïnterpreteerd in verschillende regio’s van de wereld, maar het Westen beschouwt zijn specifieke interpretatie als vanzelfsprekend en de verspreiding ervan als onvermijdelijk. Dit is niets meer of minder dan een kolonisering van de geest. Het gaat hier om een nieuwe vorm van kolonialisme, een nieuwe vorm van macht, en een nieuwe vorm van controle, die in de praktijk wordt gebracht door middel van een netwerk. Iedereen die aangesloten is op het globale netwerk wordt onderworpen aan zijn code. Dit maakt deel uit van het postmoderne Westen, en wordt in snel tempo globaal doorgevoerd. De prijs die door een natie moet worden betaald om deel te kunnen uitmaken van het globale netwerk van het Westen is het aanvaarden van deze normen. Dit is de nieuwe hegemonie van het Westen. Het is een opschuiven van de open hegemonie van het Westen, zoals het kolonialisme en het openlijke imperialisme van het verleden, naar een meer impliciete, subtielere versie.

Om deze globale bedreiging van de mensheid te bestrijden is het belangrijk om alle verschillende krachten te verenigen, die zichzelf vroeger als anti-imperialistisch zouden hebben omschreven. Vandaag de dag moeten we onze vijand beter begrijpen. De vijand van vandaag leeft in het verborgene. Hij handelt door gebruik te maken van de normen en waarden van het westerse ontwikkelingspad en door de pluraliteit van andere culturen en beschavingen te negeren. Vandaag roepen we iedereen op die de geldigheid erkent van de specifieke waarden van niet-Westerse beschavingen, en waar er andere vormen van waarden bestaan, om op te staan tegen deze poging tot globale universalisering en verborgen hegemonie.
Ik zie eerlijk gezegd geen graten in een gezond westers imperialisme, al was het maar uit zelfverdediging tegen andere imperialistische krachten.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 19 augustus 2013 om 13:33.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 13:46   #207
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fair, maar laat ons eerlijk zijn. Gaan we zo de migratie stoppen?
Het probleem wordt zo enkel verlegd naar de omringende gemeenten.
Trouwens als deze allochtonen geen inkomen hebben wie gaat dit dan betalen?
Vestzak , broekzak operatie?
Als ze geen inkomen hebben/krijgen, wat dan ?
Wel, ofwel komen ze dan niet, ofwel gaan ze werken voor hun inkomen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 13:54   #208
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Herinner u zich nog de ophef die enige tijd geleden uitbrak toen door een (ongewilde) lek bekend werd dat een arbeidsbureau automatisch alle sollicitaties in de prullenmand gooide wanneer deze werkaanvragen ingediend werden door een sollicitant met een allochtone naam?

Wel, dat noem ik 'structurele achteruitstelling' van allochtonen.
...behalve als die allochtoonse naam dan ne Poolse, Chinese... naam was.
Heeft mi weinig of niets met racisme te maken. Wel met het, al of niet juist, idee, dat men met bepaalde allochtonengroepen tamelijk veel last heeft.
Trouwens vroeger zal dit ook wel bestaan hebben. Denk dat bepaalde werkgevers u toen ook wel, �* priori weigerden, omdat ge uit een bepaalde familie kwam.
Dat zal dan de 'structurele achteruitstelling' van die familie geweest zijn, doch geen racisme.
Oud 19 augustus 2013, 14:05   #209
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...behalve als die allochtoonse naam dan ne Poolse, Chinese... naam was.
Heeft mi weinig of niets met racisme te maken. Wel met het, al of niet juist, idee, dat men met bepaalde allochtonengroepen tamelijk veel last heeft.
Trouwens vroeger zal dit ook wel bestaan hebben. Denk dat bepaalde werkgevers u toen ook wel, �* priori weigerden, omdat ge uit een bepaalde familie kwam.
Dat zal dan de 'structurele achteruitstelling' van die familie geweest zijn, doch geen racisme.
Ja, maar hier ging het wel om het 'd'office schappen' van Arabische namen. En dit ruikt wel degelijk naar racisme.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 augustus 2013 om 14:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 14:40   #210
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik zegt het: en nu nog de separatisten hun geld afpakken wegens staatsgevaarlijke agitatie.
Je bedoelt: mensen met een andere politieke opvatting hun grondwettelijke rechten miskennen.

Even nobel als stellen in de grondwet dat alle b. gelijk zijn voor de wet, maar toch één famille bedenken met royale titels en vette dotaties.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 15:30   #211
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar hier ging het wel om het 'd'office schappen' van Arabische namen. En dit ruikt wel degelijk naar racisme.
Maar de tienpuntenvraag is wel, of dit schrappen gebeurde uit racistische overwegingen tov Arabieren, ofwel omdat de schrapper een zekere xenofobie had voor Arabieren, ofwel gewoonweg omdat de schrapper van mening was dat hij niets dan last had met Arabieren, en beter ineens Polen, Chinezen... kan aannemen ?
De bijkomende vraag is dan, als het uit racistische overwegingen gebeurde, waarom hij racistisch is tov Arabieren, en niet tov van Chinezen ?
Gelijk ik werkgevers ken, zijn het eender geldwolven. En het zal hun een zorg zijn of ze dit verdienen met Polen, Chinezen, Arabieren, Vlamingen, Walen... als ze maar geld verdienen, zonder teveel problemen.
Oud 19 augustus 2013, 20:16   #212
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hun geld afpakken: HOE zul je d�*t doen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2013, 20:19   #213
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijna alles ruikt nu naar racisme.
Zelfs de str. van de meeuwen in Oostende.
Oud 19 augustus 2013, 20:22   #214
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe wordt je racist ?
Zie # 92.
Oud 19 augustus 2013, 23:02   #215
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hun geld afpakken: HOE zul je d�*t doen ???
Zal al niet veel ingewikkelder zijn dan een cordon. De totaliteit van de Walen, en
enkele Vlamingen die ze wat postjes beloofd hebben, zal wel voldoende zijn.
En het gerecht is nu eenmaal gepolitiseerd. Dus met wat zoeken zal men wel de nodige rechters vinden, die elk proces willen counteren.
Oud 19 augustus 2013, 23:22   #216
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg die tekst in vet eens uit. Staatsgevaarlijk ken ik, agitatie ook, maar de combinatie van beide daar kan ik echt niets zinnig van maken.
Oud 19 augustus 2013, 23:37   #217
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je beseft toch dat de enigen die hun gewelddadig separatisme hebben bewezen belgisch-nationalisten zijn?
Oud 20 augustus 2013, 07:55   #218
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na L. Homans, nu T. Francken: zal een wetsontwerp indienen waarin bepaald wordt dat wie een repatriëring verhindert, gestraft wordt.
Oud 20 augustus 2013, 07:59   #219
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een wijf met ballen

Letterlijk
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2013, 08:08   #220
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Een wijf met ballen

Letterlijk
Aan de voorkant ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be