Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2013, 09:39   #201
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En wat is de afstand tussen Marokko en Iran en de afstand tussen Marokko en België?

Juist, ja.
een paar uurtjes zeker? Of dacht je dat ze nog steeds te voet kwamen?

Trouwens, er zijn genoeg vrouwen (vlaamse geitjes) die hun kinderen kwijtgespeeld zijn aan Mohammed die naar Marokko ging. Doe nu niet net of je zoiets gemist hebt.

Ze gaan allemaal "trouwen in marokko" omdat de moslimvrouw toch o zoveel rechten heeft waar de westerse hoer enkel maar kan van dromen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2013 om 09:40.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:39   #202
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Lulkoek.

Kom jij hier nu ff doodleuk vertellen dat vrouwen met hidjaab overdrukt zijn? Dan ben je toch wel heel zielig en arm van geest hoor. Zo arm dat je zelfs niet tot de hielen komt van zo'n gehoofddoekte vrouw die over haar eer en waarde waakt en niet als een stukje slaaf van de ene naar de andere kant rent om anderen tevreden te stellen.
Je kunt net hetzelfde zeggen over mannen, die zijn blijkbaar onschuldig als het op eer aankomt. Hier is de man verantwoordelijk voor z'n daden, bij jullie worden zijn daden afgeschoven op de vrouw.

Jij beweert gewoon dat een vrouw zonder sluier geen eer en waarde heeft of er toch niet over waakt, een hoer zeg maar. Racist.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 11:42   #203
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Altijd wel grappig wanneer een man aan een vrouw komt zeggen wat ze moet doen, en dit dan nog legitimeert als "bevrijding". Suqar zal daar zelf wel over oordelen wat ze doet, hoor. Jij of ik hebben één recht: het recht om erover te zwijgen.
Als wij moeten zwijgen dan moet een imam, klasgenoten of familie ook zwijgen daarover, je weet best dat er een sociale druk is.
Oud 27 augustus 2013, 12:38   #204
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Om zich te onderscheiden en zich waardiger te voelen dan zij die dit niet dragen.
Oud 27 augustus 2013, 12:42   #205
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Altijd wel grappig wanneer een man aan een vrouw komt zeggen wat ze moet doen, en dit dan nog legitimeert als "bevrijding". Suqar zal daar zelf wel over oordelen wat ze doet, hoor. Jij of ik hebben één recht: het recht om erover te zwijgen.
Dat is wel een zeer autoritair standpunt met zowat verbod nog een mening te hebben.
Mensen zitten hier op een discussieforum, uiteraard mag je dan je mening geven over andermans uitlatingen, maar waarschijnlijk is die vrijheid geen lang leven geschoren wanneer uw ideologie het ooit voor het zeggen krijgt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:06   #206
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Om zich te onderscheiden en zich waardiger te voelen dan zij die dit niet dragen.
klopt.

Daarom is het ook een bedreiging aan het adres van de niet-ingepakte mensen. Dezen zijn niet alleen minderwaardige hoeren, maar mogen bovendien door de vaders, ooms en broers van de ingepakten weldegelijk verkracht worden vermits ze niet gesluierd zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 27 augustus 2013, 13:21   #207
BonBon
Banneling

Standaard

Eigenlijk moet een moslima maar een sluier dragen als haar volledige omgeving dat ook doet, de sluier heeft zoals ik het begrijp 2 functies binnen de islam.

1. Mohammed's vrouwen moesten die dragen omdat ze anders verkracht zouden worden door z'n manschappen, zo konden ze zijn vrouwen herkennen en alle moslims proberen nu op dezelfde manier hun vrouwen te beschermen tegen moslim mannen.

In het westen heeft dat echter geen nut want wij zijn geen moslims dus heeft dat voor ons geen betekenis dus geen extra bescherming.

2. De sluier dient als gelijkmaker, in de islam mag je niet ijdel zijn, niet uitsteken boven de rest, niet willen opvallen. Zo'n sluier maakt iedereen gelijk.

In het westen heeft dit echter totaal het omgekeerde effect, hier val je net op door die sluier, hier draag je die sluier net om een statement te maken en ijdelheid om je geloof tentoon te spreiden. Totaal het omgekeerde waarvoor het bedoeld is.
Oud 27 augustus 2013, 13:22   #208
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je kunt net hetzelfde zeggen over mannen, die zijn blijkbaar onschuldig als het op eer aankomt. Hier is de man verantwoordelijk voor z'n daden, bij jullie worden zijn daden afgeschoven op de vrouw.

Jij beweert gewoon dat een vrouw zonder sluier geen eer en waarde heeft of er toch niet over waakt, een hoer zeg maar. Racist.
Dus iemand die vindt dat jij een slet bent is een racist.... Overigens, beschuldigt u mij van zaken gezegd te hebben die ik helemaal niet beweerd heb.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 27 augustus 2013 om 13:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 13:27   #209
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus iemand die vindt dat jij een slet bent is een racist.... Overigens, beschuldigt u mij van zaken gezegd te hebben die ik helemaal niet beweerd heb.
natuurlijk!

Citaat:
Overigens, beschuldigt u mij van zaken gezegd te hebben die ik helemaal niet beweerd heb.
wat bedoel je dan met:
Zo arm dat je zelfs niet tot de hielen komt van zo'n gehoofddoekte vrouw die over haar eer en waarde waakt en niet als een stukje slaaf van de ene naar de andere kant rent om anderen tevreden te stellen.
Ik zet gewoonlijk een omgedraaide bloempot op mijne kop, dat werkt beter: als er eentje mijn "eer" probeert te pakken, dan krijgt 'm die pot op zijne kop! Dat is wat anders dan zo'n onnozel voddeke waar je niks mee kan doen.

Of zou het toch dienen als icoontje voor "wij zijn van eigen volk, verkracht die blonde hoer maar"?

Oud 27 augustus 2013, 13:29   #210
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk moet een moslima maar een sluier dragen als haar volledige omgeving dat ook doet, de sluier heeft zoals ik het begrijp 2 functies binnen de islam.

1. Mohammed's vrouwen moesten die dragen omdat ze anders verkracht zouden worden door z'n manschappen, zo konden ze zijn vrouwen herkennen en alle moslims proberen nu op dezelfde manier hun vrouwen te beschermen tegen moslim mannen.

In het westen heeft dat echter geen nut want wij zijn geen moslims dus heeft dat voor ons geen betekenis dus geen extra bescherming.

2. De sluier dient als gelijkmaker, in de islam mag je niet ijdel zijn, niet uitsteken boven de rest, niet willen opvallen. Zo'n sluier maakt iedereen gelijk.

In het westen heeft dit echter totaal het omgekeerde effect, hier val je net op door die sluier, hier draag je die sluier net om een statement te maken en ijdelheid om je geloof tentoon te spreiden. Totaal het omgekeerde waarvoor het bedoeld is.
het is ook niet wij die beschermd worden door dat voddeke, het zijn enkel de moslims die met zulk uniform laten zien tot welke groep ze behoren: vermits de verkrachters moslims zijn (zie Zweden: 77%) is het dragen van een sjalleke alleen maar het teken dat ze van hetzelfde volk zijn en dus niet verkrachtbaar.

Beetje zoals een nazi-uniform indertijd. Dat droeg je ook niet om je te beschermen tegen de joden zou ik denken.

Oud 27 augustus 2013, 15:43   #211
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben ik racist als ik moslims kontneukers noem?

Als je enkel je eer kunt beschermen met een vod op je kop dan is de rest een slet (= iemand die je vlug in bed krijgt), ik zie niet in hoe je dat anders noemt en dan ben je inderdaad racist, toch volgens de criteria van het centrum. In dat opzicht zijn alle moslims racisten, uiteraard.

btw
Ik ben een man, om 1 of andere reden sta ik hier te boek als vrouw. Niet dat mannen geen sletten kunnen zijn maar toch..

Laatst gewijzigd door BonBon : 27 augustus 2013 om 15:46.
Oud 27 augustus 2013, 15:52   #212
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
het is ook niet wij die beschermd worden door dat voddeke, het zijn enkel de moslims die met zulk uniform laten zien tot welke groep ze behoren: vermits de verkrachters moslims zijn (zie Zweden: 77%) is het dragen van een sjalleke alleen maar het teken dat ze van hetzelfde volk zijn en dus niet verkrachtbaar.
Dus hier zou het wel werken omdat de meeste verkrachters moslim zijn? Ja, daar zit wat in, ik ga alvast een mooi gekleurd sjaaltje uitzoeken voor m'n dochter als ze gaat studeren in Gent.

Maar die moslim jongeren vallen ook meisjes met sluier lastig, misschien mogen we die volgens islamitisch recht dan het pietje afkappen.
Oud 27 augustus 2013, 15:54   #213
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus hier zou het wel werken omdat de meeste verkrachters moslim zijn? Ja, daar zit wat in, ik ga alvast een mooi gekleurd sjaaltje uitzoeken voor m'n dochter als ze gaat studeren in Gent.

Maar die moslim jongeren vallen ook meisjes met sluier lastig, misschien mogen we die volgens islamitisch recht dan het pietje afkappen.
daar heb ik nog niet veel over gehoord. Wel dat ze hun geloofszusters lastig vallen als ze niet genoeg ingepakt zijn! En dan mogen we de linkse collabo's bedanken dat die deze houding netjes ondersteunen, want deze anti-fascisten vinden dus dat die meisjes weldegelijk verplicht moeten kunnen worden om hun "eigen cultuur" ten volle te kunnen "beleven"! De sletten proberen er onderuit te geraken en d�*t willen ze niet hoor.

Oud 27 augustus 2013, 16:04   #214
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
daar heb ik nog niet veel over gehoord. Wel dat ze hun geloofszusters lastig vallen als ze niet genoeg ingepakt zijn! En dan mogen we de linkse collabo's bedanken dat die deze houding netjes ondersteunen, want deze anti-fascisten vinden dus dat die meisjes weldegelijk verplicht moeten kunnen worden om hun "eigen cultuur" ten volle te kunnen "beleven"! De sletten proberen er onderuit te geraken en d�*t willen ze niet hoor.
Niet de bijna burka's natuurlijk maar wel de "sletten" die westers gekleed lopen met sluier, maar het is inderdaad eerder opzettelijk lastig vallen zodat ze zich nog meer zouden inpakken, een onderdeel van de veroveringstactiek en eigen leden in het gelid houden.
Oud 27 augustus 2013, 16:49   #215
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet de bijna burka's natuurlijk maar wel de "sletten" die westers gekleed lopen met sluier, maar het is inderdaad eerder opzettelijk lastig vallen zodat ze zich nog meer zouden inpakken, een onderdeel van de veroveringstactiek en eigen leden in het gelid houden.
Hier lopen er ook zo'n deel: wèl hoofddoek, maar' geschminkt van hier tot ginder en een jeans waar je geen speld meer kan tussenkrijgen, steltenschoen en een nauw aansluitend topje met lange mouwen natuurlijk.

Dat zijn de "pak me dan als je kan" sletjes: degene die de mannetjes uitdagen maar dan naar hun vrome sjaaltjes wijzen.

Oud 27 augustus 2013, 17:22   #216
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Er zijn er die de Koran aanhalen om het dragen van een hoofddoek te rechtvaardigen. Zij die dit beweren, kennen de Koran niet. Nergens in de koran staat vermeld dat er een verplichting is tot het dragen van een hoofddoek.
Natuurlijk staat dat er wel in vermeld, dat vrouwen hun dienen te bedekken, en bovendien zijn er de hadith die de besluiering eveneens bevestigen.

dus cut the bull
Oud 27 augustus 2013, 17:27   #217
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Ja en nee

de hoofddoek is evenzeer een statussymbool, vergelijkbaar met een maatpak... het is niet zo dat het dient om het eigen volk te beduiden, al kan dat zo in praktijk lijken wetend dat het eigenlijk als een belediging wordt ervaren zich te besluieren als niet-moslim
Oud 27 augustus 2013, 17:33   #218
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Natuurlijk staat dat er wel in vermeld, dat vrouwen hun dienen te bedekken, en bovendien zijn er de hadith die de besluiering eveneens bevestigen.

dus cut the bull
als je die bull dan toch wil cutten, geef me dan het specifiek vers aub! Want in alle jaren dat ik me met islam bezighoud ben ik dat vers nog nooit tegengekomen. Er staan genoeg korans online zelfs mèt zoekfunctie zodat je deze BS onmiddellijk kan rechtzetten. Indien je dit niet kunt neem ik aan dat je hier flagrante leugens aan het vertellen bent.

Het enige wat ik heb gezien is dat ze zich "herkenbaar moeten maken" zodat ze niet (door eigen volk uiteraard) worden lastiggevallen. Beetje zoals "draag je SS uniform zodat we niet denken dat je een jood bent".

Laatst gewijzigd door circe : 27 augustus 2013 om 17:33.
Oud 27 augustus 2013, 17:38   #219
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je die bull dan toch wil cutten, geef me dan het specifiek vers aub! Want in alle jaren dat ik me met islam bezighoud ben ik dat vers nog nooit tegengekomen. Er staan genoeg korans online zelfs mèt zoekfunctie zodat je deze BS onmiddellijk kan rechtzetten. Indien je dit niet kunt neem ik aan dat je hier flagrante leugens aan het vertellen bent.

Het enige wat ik heb gezien is dat ze zich "herkenbaar moeten maken" zodat ze niet (door eigen volk uiteraard) worden lastiggevallen. Beetje zoals "draag je SS uniform zodat we niet denken dat je een jood bent".
daar staat idd niks van in de koran.Niet voor niks zie je (verhoudinggewijs) in Casablanca en Istamboel minder hoofddoeken dan in Brussel of Antwerpen. Het zijn gewoon foute imams (die de meisjes hun hoofd opblazen om die hoofddoek te dragen) die hier bij ons veel te veel vrijheid van de overheid krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2013, 17:40   #220
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

dus cut the bull
Cut the bull, inderdaad, de koran heeft het over het laten afhangen van een doek zodat de boezem bedekt is, enkelsieraden stil houden, maar nergens over een hoofddoek die haren, nek en schouders volledig moeten bedekken zodat er niets van te zien is.
Het gaat dus over het bedekken van boezem en niet pronken met sieraden, goed advies voor vrouwen die s'avonds noodgedwongen buiten stadswallen naar latrines moesten zoals in de tijd van Mohammed.
Volgens mij hoeft dit nu niet meer, bijgevolg is het advies achterhaalt, hier beschermt de wet en niet Allah.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be