Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2013, 17:04   #201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zowel Catalonië als Schotland en Vlaanderen kijken gespannen naar elkaar in afwachting wie de eerste stap zal zetten. Eens die gezet is volgen de overigen op de voet.
Roep maar wanneer het zo ver is.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:04   #202
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Het belangrijkste is eigenlijk dat Belgie barst. Voor te beginnen. De E.U., die zullen wel bijdraaien, die zullen heus geen onafhankelijk Vlaanderen weigeren in hun Unie, in het geval er vraag was naar toetreding. Hetgeen nog niet vast staat. Men zou dan eerst en vooral eens de voor en de nadelen afwegen, vooraleer daarover een besluit te nemen.
Zoals reeds meerdere malen herhaald in deze draad is het niet de EU die Vlaanderen zal moeten erkennen als toekomstig EU lid maar alle landen die momenteel deel uitmaken van de Unie. Gij geloofd toch niet dat Frankrijk, Spanje en het VK, landen die ook regio's hebben die willen afscheiden, Vlaanderen zo maar gaan toelaten terwijl ze er alles aan doen om de onafhankelijkheid van hun eigen regio's te dwarsbomen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:06   #203
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Welneen.
De slotscène is bezig, en ik neurie gewoon het liedje mee.

of topic : heb je al een melodie voor de tekst van het liedje dat je onlangs schreef over d'Yserwacke ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:07   #204
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel Catalonië als Schotland en Vlaanderen kijken gespannen naar elkaar in afwachting wie de eerste stap zal zetten. Eens die gezet is volgen de overigen op de voet.
Schotland is (momenteel) niet met Catalonië te vergelijken omdat het centraal bestuur het principe van een referendum aanvaardt en dus de uitslag (in principe) zal respecteren.

Hier is dus geen sprake van een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring (Catalonië), maar van een onderhandeld proces tot mogelijke onafhankelijkheid waarmee beide partijen akkoord zijn.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 september 2013 om 17:09.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:10   #205
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat gij ook begrijpt dat dat pure propagande is wat kiezers moeten afschrikken om Vlaams te kiezen.

Maar als het u kan interesseren, toen ik 12 jaar was leerde ik op school dat we al wel over de technologie beschikten om naar de maan te kunnen vliegen maar dat dat nooit zou mogelijk zijn omdat we hier op de aarde niet over een geschikte brandstof beschikten. Dat werd ook als gek scenario beschouwt.
Dat begrijp ik, maar sinds 1903 is de techniek er met rasse schreden op vooruit gegaan hoor.
Oud 18 september 2013, 17:11   #206
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In ieder geval geen 12,7 miljard € transfers meer aan de Walen & Brusselaars.

Maar wel 75% van de staatsschuld in je nek waarvan de interestlasten alleen al meer dan 10 miljard/jaar bedragen.

Laatst gewijzigd door speurneus : 18 september 2013 om 17:11.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:11   #207
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Minstens evenveel of meer zijn wel al uitgekomen. De mens ging nooi kunnen vliegen ook. En bij de eerste treinen gingen de koeien geen melk meer geven en de kippen geen eieren meer leggen. intussen rijden er dagelijks heel wat treinen en de koeien geven nog altijd melk en de kippen nog altijd eieren. Raar hé? Maar waar!!!
Leuk, zo over je jeugdherinneringen zitten mijmeren.
Oud 18 september 2013, 17:17   #208
rafkaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Niemand verplicht Catalonie om zich kandidaat lidstaat-EU te stellen, dat klopt.
De uitspraken van die Commissaris (die juist zijn) zijn dan voor een aantal mensen dan ook irrelevant, nietwaar?
Het feit dat die commissaris (waarom met hoofdletter?) die waarschuwing lanceert, bewijst natuurlijk de vrees dat het de afscheiding werkelijkheid kan worden en dat de EU/Spanje daar machteloos tegenover staat.

Maar dat wist jij ook wel.
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:23   #209
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
of topic : heb je al een melodie voor de tekst van het liedje dat je onlangs schreef over d'Yserwacke ?
Liedjes van separatisten, schismatiekers en independentisten, hebben geen melodie.
Ze worden gebruld, en gekreten met een rauwe bierstem, begeid door het doffe dreunen van trommels en soldatenbottinnen.

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 18 september 2013 om 17:23.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:32   #210
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Het feit dat die commissaris (waarom met hoofdletter?) die waarschuwing lanceert, bewijst natuurlijk de vrees dat het de afscheiding werkelijkheid kan worden en dat de EU/Spanje daar machteloos tegenover staat.

Maar dat wist jij ook wel.
Ik moet met nederigheid erkennen dat ik niet over de gave beschik om in het hoofd van iemand anders te lezen, laat staan als ik dat via een quote in een krantenartikel moet doen waarvan ik de context niet ken.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 september 2013 om 17:34.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:38   #211
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar wel 75% van de staatsschuld in je nek waarvan de interestlasten alleen al meer dan 10 miljard/jaar bedragen.
50 % van de verantwoordelijke ministers = verantwoordelijkheid opnemen voor 50 % van de staatsschuld !
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:39   #212
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Roep maar wanneer het zo ver is.
Zal niet nodig zijn dat ik dat roep, dat zul jij waarschijnlijk al eerder vernemen dan ik.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:40   #213
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liedjes van separatisten, schismatiekers en independentisten, hebben geen melodie.
Ze worden gebruld, en gekreten met een rauwe bierstem, begeid door het doffe dreunen van trommels en soldatenbottinnen.
Hier is wel een romanticus aan het woord.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:40   #214
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet met nederigheid erkennen dat ik niet over de gave beschik om in het hoofd van iemand anders te lezen, laat staan als ik dat via een quote in een krantenartikel moet doen waarvan ik de context niet ken.
Amai, ik had u sterker ingeschat hoor.
Oud 18 september 2013, 17:43   #215
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe groter de vrees, hoe sterker de Eurokraten uit de hoek komen, bang voor het verlies van hun Europostjes.
Oud 18 september 2013, 17:47   #216
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Amai, ik had u sterker ingeschat hoor.
Ik weet het, story of my life.
Oud 18 september 2013, 17:57   #217
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen moeten leren stoppen met lezen wat zij willen lezen en begrijpen wat zij willen begrijpen. Als je niet begrijpt wat ik zeg, dan stel je een vraag ter bevestigen of om meer uitleg. Ik zal met plezier antwoorden.

Wat ik zeg is dat een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring, zelfs na referendum, absoluut geen garantie is op effectieve onafhankelijkheid. Het schept enkel en alleen een uiters ingewikkelde situatie waarbij niemand, maar dan ook niemand, het resultaat van kent.

En ja, een van die resultaten kan volledige onafhankelijkheid zijn, maar dat kan evengoed een totale chaos zijn. Ik herhaal het: niemand weet het.

Dus, leer eerst begrijpend lezen vooraleer je reageert.
Krabbel maar terug hoor. Je schrijft 'iedereen kent de risico's ..' Welke fucking risico's? De implicatie hier is dat Spanje eventueel geweld zal gebruiken, en dat Catalonië daar eigenlijk min of meer om gevraagd heeft.
Je doet hier 'totale chaos' en 'onafhankelijkheid' af als twee even grote mogelijkheden na het referendum in Catalonië. Praatjes over totale chaos, dat is het soort bangmakerij waarmee men de publieke opinie probeert te beïnvloeden.
Of misschien geloof je daar écht in, dat de wereld vergaat als een autonoom gebied evolueert naar een zelfstandige staat?

Citaat:
Weer eens blijkt dat begrijpend lezen blijkbaar een moeilijke opgave is (nu ja, de discussie is ietsjes ingewikkelder dan het klassiek zwart-wit denken). Ik heb mij duidelijk geplaatst binnen de context van eerbiediging van het internationaal recht, wat betekent dat het gebruik van geweld proportioneel, legitiem en noodzakelijk moet zijn, en wat ook betekent (begrijpend lezen, weet je wel) dat er niet noodzakelijk geweld wordt gebruikt.

Indien Spanje zich daarbuiten waagt, verandert de situatie volledig, want zouden de VN zich ook bij voorbeeld kunnen moeien en zou Spanje zelf uit de EU kunnen vliegen.

Maar weer eens, het is onmogelijk om nu te weten hoe de toekomst eruit zal zien.
De toekomst zal er niet zo uitzien: in een referendum kiest Catalonië voor onafhankelijkheid, vervolgens stuurt Spanje het leger af op Catalonië, worden de leiders van CiU, ERC, enz.. opgepakt terwijl de internationale gemeenschap schouderophalend staat toe te kijken, redenerend dat 'Catalonië toch de risico's kende'.
Maar nogmaals: blijf je maar vastklampen aan die fictie hoor..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 17:58   #218
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
...
Als Catalonië,Vlaanderen ,Schotland en Baskenland afscheiden dan zitten we zogezegd buiten de EU.

Samen met Noorwegen en Zwitserland kunnen we dan onze eigen samenwerkingsbond maken ...
Er is bovendien geen énkele dwingende reden waarom die 'eigen samenwerkingsbond' zich tot Europese landen zou dienen te beperken.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 18:01   #219
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zeg slimme sinds wanneer mag een land dat niet tot de eurozone behoort de euro als officiële munt gebruiken?

Motenegro doet dit al jaren.
Al van de eerste dag dat ze hun onafhankelijkheid van Servië uitgeroepen hebben.
Ze hebben er nog geen spatje last mee gehad.
Noch van de EU nog van de VN nog van de NAVO.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 18:05   #220
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad;

hand in hand
samen
naar de overkant

Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be