![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat er teveel spaargeld is, heeft te maken met de grote onzekerheid sinds de crisis van 2008 en dat niemand de banken of de overheid nog vertrouwt en nog veel minder de aandelenmarkten. Verder hebben de meeste mensen geen werkzekerheid meer en verdwijnt alles naar landen als China. De spaarwoede is dus een gevolg, geen oorzaak. Wat jij zegt is net hetzelfde als je kanker hebt in je kop en je een aspirientje neemt tegen de hoofdpijn. Van zodra die pil is uitgewerkt komt de hoofdpijn terug en nog veel erger, omdat de oorzaak niet is weggenomen. Telkens je een aspirientje neemt, wordt die kanker met de seconde groter. Laatst gewijzigd door Stingray : 12 oktober 2013 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hier niet over spaargeld van 'normaal volk'. Het startbedrag was al 100.000€ en zelfs dat stond nog ter discutie.... Centen vertegenwoordigen werk. Centen ergens op een rekening voor als het 'slechter' gaat, niks ergs aan. Als dit echter de spuitgaten uitloopt, geen excuus... den bak in of opdoen. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 12 oktober 2013 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb van mijn spaarcenten een garage gekocht en helemaal in orde gemaakt, en naar de rest kunnen de verzamelde dieven sinds gisteren ook fluiten. Ik wacht niet tot het IMF een wet klaar heeft waarmee ze een bankrun onmogelijk maakt zodat ze de mensen kunnen bestelen voor ze erin slagen om hun spaarcentjes in veiligheid te brengen. De Grieken hebben al ervaring met dat soort praktijk. Door hun massale verzet werden enkel de mensen die meer dan 100.000 euro bezitten de dupe. Het IMF stelt zich daar echter niet tevreden mee. Dat wil iedereen 10% van zijn spaargeld afhandig maken. Waar rook is, is vuur. Ons spaargeld komt te vaak onder vuur de laatste tijd. Op welke wijze probeerde Geens er onlangs weer aan geraken? Zogezegd om het de bedrijven gemakkelijker te maken? En nu is het weer het IMF dat er op aast. Op een dag IS het zover. Niemand gelooft dat het ernst is, maar dat dachten de Grieken ook.
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal je weinig troost bieden als ik zeg dat je niet de enige bent, veronderstel ik? Wetend hoeveel moeite het mijzelf gekost heeft om een spaarpotje bijeen te krijgen bloedt mijn hart bij die gedachte. Wat zou ik graag weten welke electorale gevolgen dat soort smeerlapperij voor bepaalde partijen heeft.....
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee, ge hebt gegokt door arcoaandelen te kopen, en ge hebt verloren. Idem voor de kopers van fortisaandelen en dexiaaandelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat alle mensen hun geld afhalen voordat het zo ver is en dat die pummels, jij inclusief in hun broek kakken gelijk de babietjes die ze zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw spaargelden zijn ook gegarandeerd door de staat tot 100.000 euro. Ja dag jan, dat kan de staat onder geen beding ophoesten. Daar gaat ook deze garantie. Garantie van keske schiet. Gegarandeerd dat ge genaaid bent door deze maffiabende. En dan delen ze onze poen nog wat uit een een stel koningen en koniginnen die we voor geen kloten nodig hebben. Laatst gewijzigd door Garry : 12 oktober 2013 om 22:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dergelijke restricties zouden bij mij al voldoende zijn om mijn middelvinger op te steken. "Wens jij mijn geld niet? Geen probleem, ga ik wel op een ander". Niet persoonlijk bedoeld, hoor Knuppel, maar waarom speel jij de brave onderdanige burger? Zeg gewoon, kust mijn kl*ten en vertrek. Gewoon doen. Veranderen van bank is geen onoverkomelijk probleem. Heb ik zelf al meerdere malen gedaan. Fluitje van een cent.
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik 1000 euro op een spaarboekje heb staan, wil dat zeggen dat ik: - Voor die 1000 euro gewerkt heb. - Op het bruto van die 1000 euro reeds belastingen betaald heb - Dat ik, eens ik die 1000 euro wil consumeren, ik nog eens 21% BTW zal moeten betalen. Vindt u dat rechtvaardig? Indien ja, zegt dit zeer veel, zoniet alles over u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zit inderdaat ingebakken in de Vlaming, maar u vergeet de post voor deze post.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wat mis met het lange-termijn geheugen van de Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste mensen die Arcopar-aandelen kochten, deden dat omdat: - Ze dan iets meer intrest kregen op het spaarboekje - Ze een iets goedkopere lening konden krijgen - Ze een iets goedkopere verzekering konden krijgen. De oorspronkelijke aandeelhoudersvergadering verdeelde destijds een groot gedeelte van de winst aan bepaalde goede doelen. Aandeelhouders konden daar mee over beslissen. Volgens mij heeft nooit iemand of hebben zeer weinigen ooit winsten opgestreken van de oorspronkelijke BAC aandelen, deze winsten werden gewoon geherinvesteerd. Dit is een groot verschil met de Fortis, KBC of echte Dexia aandelen. |
|
![]() |
![]() |