Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2013, 12:45   #201
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik denk niet dat het onzin is. Hoe meer ruimte, hoe meer afstanden worden afgelegd, hoe meer contacten plaatsvinden, en hoe meer kans er is dat er een zaadje wordt achtergelaten en eentje in de clan terechtkomt.

Ik wil er wel de nadruk op leggen dat ik spreek van situaties van de laatste 30 jaar waarbij nomadische mensen gedwongen werden om sedentair te gaan leven. Ik heb het niet over gemeenschappen die al eeuwen sedentair leven.

Een gestrest clanverband dat sedentair moet zijn, zal indd aan inteelt beginnen te doen. De druk kan komen vanuit de overheid, wegens oorlogstoestanden, wegens verschillende factoren zoals bv het niet kunnen deelnemen aan een jaarlijkse bijeenkomst waar cru gezegd dna kan uitgewisseld worden, ik zeg zomaar iets.

Isoleer een groep beesten op een te kleine oppervlakte en na verloop van tijd heb je problemen. Dat weet elke zoöloog.

Daarom hebben oude leefgemeenschappen die sedentair zijn heel strikte regels om inteelt te voorkomen. Mijn ex die Ibo Nigeriaan is heeft me uren aan een stuk eens alles uitgelegd en opgeschreven hoe die clanstructuur in elkaar zat. Er zijn mensen die er in het verleden over waakten dat de ene clan niet mocht trouwen met de andere clan. Nieuwe clans ontstonden en werden gelinkt aan een plaats, en uiteindelijk kreeg die plaats de naam van die clan en werd een dorp met de naam van die clan, maar niemand weet dat nu nog behalve enkele mensen.
Nu is die structuur helemaal anders geworden, omdat vele jonge mensen gaan studeren, naar het buitenland trekken en een partner vinden die met die hele structuur niks meer te maken heeft. Maar mocht er nog een huwelijk moeten plaatsvinden tussen twee clans waarvan een 'oude' nog weet dat die onverenigbaar is vanwege een te grote graad van verwantschap, dan gaat die oude een stok in de wielen steken voor dat huwelijk. Meer nog, zo'n alliantie gaat nooit het licht zien omdat ze bepaalde woorden hebben die direct aangeven dat iemand elders een partner moet gaan zoeken.

Sedentaire mensen hebben door de geschiedenis heen heel wat acrobatentoeren uitgehaald om incest te voorkomen. En soms vraag ik me af of oorlogsvoering in den beginne niet een van die drijfveren is geweest om DNA te verfrissen zij het via verkrachting en slavernij.

Zo sedentair is de moderne mens ook weer niet; je hebt de trek naar het zuiden. Reizen over de hele planeet beroepsgewijs of als vakantie. En op vakanties en beroepsgewijs is men al eens meer seksueel actief dan thuis. En misschien is dat wel gezond.

Wees er zeker van dat ik met meer vragen eindig en de wijsheid niet in pacht heb. Ruw bekeken vind ik nomadisme van welke vorm dan ook toch een stukje gezonder dan een geïsoleerde, afgesloten sedentaire gemeenschap. Daar geloof ik absoluut niet in.
Enkele punten waar je rekening mee moet houden

- zoals ik eerder aangaf was 100 jaar geleden slechts 6% van de Roma nomadisch, die zijn dat maar geworden door naar hier te komen.
- de voordelen die je gaf betreft het mixen is maar zo als ze zich prostitueren, de huwelijken blijven binnen de familie.
- het mogen dan woonwagenbewoners zijn, toch blijven ze jaren op dezelfde plaats wonen en anderen zijn niet toegelaten. Zie de reportage op 4, ze moest buiten de omheining wonen en niet ertussen.

In feite zijn het dus erg afgesloten gemeenschappen en niet de vrije, iedereen neukende nomaden die jij je voorstelt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2013, 12:53   #202
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Wat ik nu weer leuk vind is dat niemand vanaf post 196 reageert op het gelul van Doomy die (tevergeefs blijkbaar) tracht die brave Roma's in een beter daglicht te stellen, zoals elke rechtgeaarde pamperende, linkiewinkie uiteraard praktisch verplicht is.
Doomy heeft niets gezegd, enkel de tekst van een artikel overgenomen. Het artikel geeft ook geen antwoord op de problemen met inteelt, hij kaart bv het blonde Roma meisje aan maar vergeet er bij te zeggen dat een blank-blond kind bij donkere mensen het product is van zware inteelt. Weeral, alles komt terug op die inteelt.
Oud 12 december 2013, 13:03   #203
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Doomy heeft niets gezegd
Misschien maar goed ook.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 00:39   #204
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samenlevingen evolueren en die van de sedentairen heel snel. En sedentairen willen dat iedereen sedentair wordt maar multi-nationals mogen wel nomadisch zijn...

En mensen die altijd al nomadisch zijn geweest ga je als overbezorgde of geïrriteerde overheid dwingen om sedentair te zijn en te onderwerpen aan heel die administratie van kindergeld, schoolplicht, belastingen (?), leefgeld.

Ik geloof niet in de strategie om die mensen sedentair te maken, zoals wij dat zijn. We dwingen ze sedentair te worden en klagen dan over de gevolgen daarvan. Tja, dan klopt er iets niet.
Tja, als ze per se zich buiten onze samenleving willen stellen, dan moeten ze ook maar die verderfelijke zaken als kindergeld, OCMW-steun en allerhande uitkeringen weigeren. Indien ze daartoe bereid zijn, dan mogen die van mij gerust nomadisch zijn en hun eigen zin doen.

Laatst gewijzigd door freespirit : 13 december 2013 om 00:39.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 00:47   #205
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Onze zondebokken, dé Roma
11/12/2013 | Koen Geurts
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131210_00880971

Journalist Koen Geurts van 'De Standaard' is weer zo'n typische oikofoob: andere culturen (hoe vreemder en 'bruiner' hoe beter) met hand en tand verdedigen, maar de eigen bevolking met zijn gebruiken afkraken tot op de grond en onze 'racistische' en 'xenofobe' aard aan de kaak stellen. Zulke types komen meestal zelf uit een kleinburgerlijk bourgeoismilieu en zijn volgens mij een vat vol complexen en trauma's. Een soort van onverwerkt verleden en afkomst, zeg maar. Ze zien zichzelf niet graag en daardoor proberen ze zich af te reageren door de modale Vlaming te culpabiliseren. Helaas zijn er zo vele oikofoben werkzaam in de journalisitiek, de politiek, de rechterlijke wereld, het onderwijs, de sociale sector en de academische geledingen. Wedden dat hij deze column schreef met een tas dure organische verse muntthee in de hand of een kopje fair-trade snobkoffie, ondertussen overschouwend in welke mate hij het Vlaamse 'kl**tjesvolk' nog eens te k*kken kon zetten ? Ik begin compassie te krijgen met die heimelijke bourgeoisie-types die denken de intellectualisten en 'gewetensbewaarders' van onze maatschappij te zijn. Laat ze maar verder in hun potje stoven ...

Laatst gewijzigd door freespirit : 13 december 2013 om 00:48.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 09:33   #206
Havanna
Banneling

Standaard

Farage giet het even in woorden
http://www.dumpert.nl/mediabase/6576..._bulgaren.html
Havanna is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 11:16   #207
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Het triestige aan de zaak is dat er niets van gelogen is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 16:00   #208
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havanna Bekijk bericht
Straf, 92% van alle pinpascriminaliteit is van Roemenen = Roma, niet de modale Roemeen.

We gaan een pak gevangenissen moeten bijzetten en goedkoper maken, dit wordt gigantisch.

Laatst gewijzigd door BonBon : 13 december 2013 om 16:00.
Oud 13 december 2013, 16:02   #209
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je die 80% vandaan?

Jij laat in bijna elke post het woord 'inteelt' vallen. Wel, misschien kan je me aan wat literatuur desbetreffend helpen, en anders zoek ik die literatuur daarover zelf. Want nu wil ik daar wel meer over weten.
En, al wat bijgeleerd?
Oud 13 december 2013, 16:09   #210
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Tja, als ze per se zich buiten onze samenleving willen stellen, dan moeten ze ook maar die verderfelijke zaken als kindergeld, OCMW-steun en allerhande uitkeringen weigeren. Indien ze daartoe bereid zijn, dan mogen die van mij gerust nomadisch zijn en hun eigen zin doen.
De overheid moet hen dat ook niet zomaar 'geven'.

Natuurlijk gaan ze dat niet uit zichzelf weigeren, wie is nu zó idioot.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 23:17   #211
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik nu weer leuk vind is dat niemand vanaf post 196 reageert op het gelul van Doomy die (tevergeefs blijkbaar) tracht die brave Roma's in een beter daglicht te stellen, zoals elke rechtgeaarde pamperende, linkiewinkie uiteraard praktisch verplicht is.
...om er dan op post 204 alsnog ZELF op te reageren. Geen dank.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 13 december 2013 om 23:18.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 23:26   #212
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doomy heeft niets gezegd, enkel de tekst van een artikel overgenomen.
Het artikel spreekt voor zichzelf. Ik had er eigenlijk niets aan toe te voegen. Maar toch eens gepost, kwestie om voor wat tegengewicht te zorgen.

Citaat:
Het artikel geeft ook geen antwoord op de problemen met inteelt, hij kaart bv het blonde Roma meisje aan maar vergeet er bij te zeggen dat een blank-blond kind bij donkere mensen het product is van zware inteelt. Weeral, alles komt terug op die inteelt.
Dat van die inteelt doet niet terzake. Oorspronkelijk werden die Roma-ouders van het ontvoeren van blanke kinderen beschuldigd. Toen daar niets van aan bleek te zijn had men het plots over de inteelt bij de Roma. Dit is typisch voor mensen die voortdurend bevestiging van hun vooroordelen zoeken. Als de feiten hun vooroordelen tegenspreken of hun beschuldigingen onterecht blijken te zijn, dan beginnen ze gewoon over iets anders. Kwestie van de aandacht af te leiden, zich eruit te lullen, en dan alsnog hun vooroordelen bevestigd te zien. Net zoals een kind dat in een volle klas betrapt werd op het laten van een stinkende scheet, en als de ganse klas dan naar hem kijkt over iets anders begint te lullen of -als dit niet lukt- zegt dat het van zijn buurman-klasgenoot was.

Overigens betekent de bewering dan donkere mensen alleen door inteelt blonde kinderen kunnen krijgen meteen ook dat iedereen die blond/blauwogig/blank is eigenlijk een nazaat van een inteeltgeval is. Hoezo superieur blank ras?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 13 december 2013 om 23:29.
Oud 13 december 2013, 23:30   #213
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
...om er dan op post 204 alsnog ZELF op te reageren. Geen dank.
Reageren doe ik inderdaad op uw post, maar hebt ge het misschien nog niet opgemerkt ? In die post 204 reageer ik dus ook niet op de inhoud van uw vorige post. En daar gaat het toch over ?
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2013, 23:32   #214
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reageren doe ik inderdaad op uw post, maar hebt ge het misschien nog niet opgemerkt ? In die post 204 reageer ik dus ook niet op de inhoud van uw vorige post. En daar gaat het toch over ?
... maar je vond het blijkbaar wel belangrijk genoeg om er zelf iets over te schrijven.

westhoek.jpg
Oud 13 december 2013, 23:36   #215
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Journalist Koen Geurts van 'De Standaard' is weer zo'n typische oikofoob: andere culturen (hoe vreemder en 'bruiner' hoe beter) met hand en tand verdedigen, maar de eigen bevolking met zijn gebruiken afkraken tot op de grond en onze 'racistische' en 'xenofobe' aard aan de kaak stellen. Zulke types komen meestal zelf uit een kleinburgerlijk bourgeoismilieu en zijn volgens mij een vat vol complexen en trauma's. Een soort van onverwerkt verleden en afkomst, zeg maar. Ze zien zichzelf niet graag en daardoor proberen ze zich af te reageren door de modale Vlaming te culpabiliseren. Helaas zijn er zo vele oikofoben werkzaam in de journalisitiek, de politiek, de rechterlijke wereld, het onderwijs, de sociale sector en de academische geledingen. Wedden dat hij deze column schreef met een tas dure organische verse muntthee in de hand of een kopje fair-trade snobkoffie, ondertussen overschouwend in welke mate hij het Vlaamse 'kl**tjesvolk' nog eens te k*kken kon zetten ? Ik begin compassie te krijgen met die heimelijke bourgeoisie-types die denken de intellectualisten en 'gewetensbewaarders' van onze maatschappij te zijn. Laat ze maar verder in hun potje stoven ...
Als je niet de bal kan spelen, dan speel je maar de man.

Jij zou waarschijnlijk het liefst hebben dat onpopulaire beschuldigden niet het recht op verdediging zouden krijgen, en dat ze als in een stalinistisch schijnproces zichzelf zouden moeten beschuldigen. Gelukkig zijn er nog mensen die het voor de zwakken durven opnemen, ook al maken ze zichzelf daarmee onpopulair.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 13 december 2013 om 23:39.
Oud 14 december 2013, 00:02   #216
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Het artikel spreekt voor zichzelf. Ik had er eigenlijk niets aan toe te voegen. Maar toch eens gepost, kwestie om voor wat tegengewicht te zorgen.

Dat van die inteelt doet niet terzake. Oorspronkelijk werden die Roma-ouders van het ontvoeren van blanke kinderen beschuldigd. Toen daar niets van aan bleek te zijn had men het plots over de inteelt bij de Roma. Dit is typisch voor mensen die voortdurend bevestiging van hun vooroordelen zoeken. Als de feiten hun vooroordelen tegenspreken of hun beschuldigingen onterecht blijken te zijn, dan beginnen ze gewoon over iets anders. Kwestie van de aandacht af te leiden, zich eruit te lullen, en dan alsnog hun vooroordelen bevestigd te zien. Net zoals een kind dat in een volle klas betrapt werd op het laten van een stinkende scheet, en als de ganse klas dan naar hem kijkt over iets anders begint te lullen of -als dit niet lukt- zegt dat het van zijn buurman-klasgenoot was.
Normaal gezien kan zo'n koppel geen blanke kinderen krijgen, ze waren natuurlijk vergeten rekening te houden met extreme inteelt die zoiets kan veroorzaken net zoals albino negers. De media heeft de inteelt uitleg absoluut niet naar voor gebracht, voor hen was het allemaal normaal, ik uiteraard wel op het forum hier.

Citaat:
Overigens betekent de bewering dan donkere mensen alleen door inteelt blonde kinderen kunnen krijgen meteen ook dat iedereen die blond/blauwogig/blank is eigenlijk een nazaat van een inteeltgeval is. Hoezo superieur blank ras?
Inderdaad, dat is een gangbare theorie onder wetenschappers, de blanke blonde nazaten met blauwe ogen zijn een product van inteelt (ook bv roodharigen zoals in Ierland) en blijkbaar zouden die dan verder hebben gekweekt in Europa en omstreken omdat ze hier geen last hadden van het tekort aan pigmenten. Door de winters hier zouden we dan beter geleerd hebben om voorraden aan te leggen en vooruit te denken. Evolutie hé, adam en eva waren negers.

Inteelt veroorzaakt een versnelde evolutie en mutaties, dat hoef geen probleem te zijn als je defecte producten verwijderd zoals vroeger het geval was en ook bij dieren. Nu houden we iedereen in leven en passen defecten chirurgisch aan en via medicijnen, nu is dit dus wel een probleem.

Laatst gewijzigd door BonBon : 14 december 2013 om 00:18.
Oud 14 december 2013, 00:07   #217
BonBon
Banneling

Standaard

Did zijn de broers en zussen van het blonde meisje

Oud 14 december 2013, 00:13   #218
Peche
Banneling

Standaard

Zijn we niet afgeleid van ons doel nu?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2013, 00:15   #219
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Evolutie hé, adam en eva waren negers.
Je kunt me zeker niet bestempelen als een racist, het blanke kleurtje is niet superieur aan de andere, we zijn gewoon verschillend en mixen is gezond. Waar ik wel iets tegen heb zijn groepen die bewust inteelten en dus bewust dommekloten en gehandikapten kweken die voor meer misdaad zorgen, minder werk, meer uitkeringen en een onbetaalbare ziekenzorg betaald door niet-inteelters. Wat zij (moslims en roma) doen is een regelrechte misdaad tegen de menselijkheid.
Oud 14 december 2013, 00:17   #220
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zijn we niet afgeleid van ons doel nu?
niet echt volgens de titel

"roma stellen zich volledig buiten de samenleving"

Inteelt is hier oorzaak en gevolg van, een incestueuze cirkel die doorbroken moet worden wil je het roma en moslim probleem oplossen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be