![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden ze die in Fukushima maar gelezen...
![]()
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() Hoe komt u er bij dat ik veel problemen zou hebben met mijn eigen leven en zelfs dat ik met mijzelf overhoop zou liggen. Ik realiseer mij elke dag meer en meer dat ik erin geslaagd ben om mijn leven in te richten volgens mijn eigen opinies en het mij kan permiteren om mij minder en minder aan te trekken van wat de buitenwereld de 'goede burgers' voorschrijft, iets waar heel weinig mensen in slagen. Dus....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of ik het hier al gezegd heb; neem dat God de oceaan is dan ben ik slechts een druppel in die oceaan. Maar leg die druppel onder de microscoop en ik kan heel de oceaan, dus God kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() Of ze u of mij herkennen, als voedsel of als verblijfplaats misschien wel, voor de rest betwijfel ik het; maar wij zien ze toch maar, terwijl ze ervoor onzichtbaar en dikwijls onbestaande waren voor ons. U weet ook wel dat ik niet direct over microben spreek, maar indien er voor u niets anders te zien is onder die microscoop ok dan blijven we erbij. Onze interactie gaat dan niet verder dan het bestaan van die microben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Banneling
|
![]() Helemaal niet belachelijk. Wie kan zeggen dat hij zichzelf tot in detail, tot in de kleinste uithoeken van zijn bestaan kent? Als we aan de oppervlakte al zien hoe de mens zichzelf bedriegt en beliegt zonder dat hij het door heeft dan is het duidelijk dat er nog enorm veel werk aan de winkel is. Uzelf, bent u zeker dat u uzelf kent of schuif u het onder de mat zo gezegd omdat uw persoontje niet zo belangrijk is en er wetenschappelijk veel meer en veel belangrijker werk te doen is? Waarom zijn sommige mensen uitvinders en andere die wetenschappelijk misschien zelfs verder gevorderd en verstandiger zijn komen die niet verder dan wat napapagaaien?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onbekend maakt onbemind, dat begrijp ik wel, maar God is nog wel iets meer dan de uitvergroting van je eigen IK. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben wel een werkalkoholiek erken het dan en zeg niet dat je vierentwintig uur op vierentwintig bezig bent zo gezegd om uw familie te onderhouden, zogezegd om... Die persoon kan ik werkelijk niet uitstaan, ..... Of heb ik dat soms verkeerd begrepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou je die druppel met een microscoop bekijken dan zou je slechts kleine beestjes zien, die ook God niet zijn. Kortom: je kent God slechts als een metafoor en niet wie God werkelijk is. En ook stel je jezelf vooraan als grondslag voor de kennis van God, wat egocentrisch is en onjuist. Eerst komt God en dan kom jij. En in de oceaan zwemt nog heel wat meer dan slechts microben. Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 december 2013 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dat is reeds waargenomen en men is die nog aan het ontcijferen. Alle dagen nieuwe ontdekkingen. Het voertuig niet meer verafgoden dan de energie die het bestuurt he Harrie ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En als het om verafgoden gaat, dan moet je bij alle oude religies wezen. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() verafgoden, lol... Ik bedoelde aanbidden.
Ja, jij bent vrij in het leven te zien wat jij wenst. Het is geen akelige ideologie... beetje vreemd voor de buitenwereld misschien. Maarja, who cares he. Maar ik bekijk het liever anders. Vibraties zijn de uitgesproken woorden van God die het leven in het universum tot stand trilden tot uiterste perfectie. Can you hear the Gods chanting? Ohmm Harrie, Ohmm ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Nu heb ik eindelijke de eeuwige goddelijke waarheid vernomen..... ![]() Maar als het dan toch om trillingen gaat, vind ik de aria van de opera heel wat beter klinken. Of het requiem van Verdi om maar eens wat te noemen. Deze is de goddelijke ziel bij het Woord. ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |