Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 januari 2014, 23:58   #201
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crising Bekijk bericht
Inderdaad.

In 1988 werd hij eerst aangesteld als fractieleider van de SP in de Kamer van Volksvertegenwoordigers en vervolgens datzelfde jaar als Staatssecretaris voor Onderwijs. Een jaar later, in 1989, switchte hij van mandaat en werd Staatssecretaris voor Wetenschapsbeleid. Een gepeperde onkostennota voor een dienstreis naar Parijs in deze functie kostte hem het hoofd. Hij nam ontslag uit de Regering-Martens VIII en werd opgevolgd door Erik Derycke op 18 januari 1990.

En deze man werd in 1992 met open armen ontvangen door de VLD. Vandaar is die OPEN waarschijnlijk gekomen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2014, 23:59   #202
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar de feiten waarvan hij nu verdacht wordt pleegde hij als Open VLD politicus.
Als VLD-politicus of omdat hij een VLD-politicus is?
Oud 18 januari 2014, 00:03   #203
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De VU had, net zoals alle andere partijen, mandatarissen die overliepen.

Als de N-VA er bovenop is gekomen door haar naam te veranderen had ze niet in kartel hoeven te gaan met de tsjeven. Er moet dus een andere reden zijn voor haar succes dan haar naamsverandering.
Zowel de tsjeven, als de rooien als de "liberalen" zijn meermaals van naam veranderd. Ik heb niet de indruk dat die partijen dankzij hun naamsverandering succesvoller geworden zijn. Ik heb wél de indruk dat niet alleen een aantal VLD-mandatarissen hun partij de rug toekeerden maar vooral kiezers. Wat de echte reden is van de VLD-mandatarissen voor hun overstap naar een rechtse partij kan ik alleen maar raden, maar de kiezers die de VLD effectief verloor zijn zeker geen mensen die zich als "volk" vertegenwoordigd voelden door de "links-liberalen" van de VLD.
Integendeel !
Oud 18 januari 2014, 00:08   #204
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooral goed bewaren die geloofsbrieven.
Ze gaan nog van pas komen bij het volgende separatisme.
Het Belgische Schip heeft al vele stormen doorstaan.
Mocht ik een religieuze zijn, ik zou gaan geloven dat een of andere God aan ons Vaderland het eeuwige leven schonk om het voor te bestemmen tot grootse daden.
En geef toe: hebben we niet onze onovertroffen Belgische frieten, pralines, Magritte, Hergé, De Koningin Elizabethwedstrijd, Sven Nijs, Eddy Merckx en Janssens Farmaceutica?

Citaat:
Desnoods met geweld, zoals in 1830.
Tombe le joug qui nous accable,
Et sous nos coups périsse l'étranger!
Oud 18 januari 2014, 00:08   #205
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar de feiten waarvan hij nu verdacht wordt pleegde hij als Open VLD politicus.
Dat weten de Belgische collaborateurs maar al te goed, Daiwa.
Zolang politici zichzelf tot voetvegen van het belgisch regime degraderen mogen ze de boel ongestraft bestelen en bedonderen. Tegen de mantel der belgicistische liefde kan de jas van Sinte Maarten niet op.

Tot de dag dat zo'n Belgische collabo in nauwe schoentjes geraakt. Dan is hij hij ineens weer de staatsgevaarlijke separatist van twee eeuwen later.
Oud 18 januari 2014, 00:12   #206
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen de mantel der belgicistische liefde kan de jas van Sinte Maarten niet op.
Een heerlijke quote.
Pure poëzie.
Jij hebt je roeping gemist.
Ik bewaar ze voor het nageslacht.

Oud 18 januari 2014, 00:13   #207
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Als VLD-politicus of omdat hij een VLD-politicus is?
Als!

Moest het een VB politicus zijn is de kans groot dat het omdat zou zijn.
Oud 18 januari 2014, 00:19   #208
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht ik een religieuze zijn, ik zou gaan geloven dat een of andere God aan ons Vaderland het eeuwige leven schonk om het voor te bestemmen tot grootse daden.
En geef toe: hebben we niet onze onovertroffen Belgische frieten, pralines, Magritte, Hergé, De Koningin Elizabethwedstrijd, Sven Nijs, Eddy Merckx en Janssens Farmaceutica?
Waar jouw betoog op rust, een religieuze, is nep. Bijgevolg is alles nep.

En wat die grootste daden betreft waarvoor "één of andere God" dit corrupte koningdom (volgens jou) het eeuwige leven schonk. Vergeet de allergrootste daad niet die degene die door God gezonden werd om koning van België te worden in Congo heeft uitgespookt.
Daar verzinkt de friet bij in het niet.
Oud 18 januari 2014, 00:23   #209
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar jouw betoog op rust, een religieuze, is nep. Bijgevolg is alles nep.

En wat die grootste daden betreft waarvoor "één of andere God" dit corrupte koningdom (volgens jou) het eeuwige leven schonk. Vergeet de allergrootste daad niet die degene die door God gezonden werd om koning van België te worden in Congo heeft uitgespookt.
Een kerel die in de top 10 staat van grootste misdadigers tegen de mensheid is een God voor Staaf. Een Vlaams nationalist is sowiezo een slecht mens en dus te mijden.
Oud 18 januari 2014, 00:25   #210
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Tombe le joug qui nous accable,
Et sous nos coups périsse l'étranger!
Wat hebben frieten en 'praniles' te zien met de individuële 'kwaliteiten' van Magritte, collaborateur Hergé, Koninklijke pseudo-communiste Elisabeth, wielerkampioenen Sven Nijs en Eddy Merkx of een wijlen gedreven onderzoeker en marketinger Janssens te zien met het behoren tot de mystieke genootschap van het aanzuiveren van de Waalse en de Brusselse debets?
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 00:48   #211
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een kerel die in de top 10 staat van grootste misdadigers tegen de mensheid is een God voor Staaf. Een Vlaams nationalist is sowiezo een slecht mens en dus te mijden.
De répèchage van Leopold komt geheel op het conto van Knuppel.
Ik heb hem niet gekend, en ben bijgevolg niet verantwoordelijk voor de wandaden die hij eventueel beging.
Evenmin voor de wandaden van Gabriëls, in weerwil van mijn liberale sympathieën.
Oud 18 januari 2014, 00:52   #212
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet de allergrootste daad niet die degene die door God gezonden werd om koning van België te worden in Congo heeft uitgespookt.
Ik mag Gabriëls niet associëren met de Vlaamsnationalistische partij waar hij notabene voorzitter van was, maar word wel verantwoordelijk geacht voor de daden van een 'voorzitter van België' die al lang dood was voor ikzelf geboren werd?
Vreemde gedachtenkronkels...
Oud 18 januari 2014, 01:02   #213
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat je niet vangen door de grootspraak van deze supertrol.

Hij weet verdomde goed waarom hij de paragraaf waar alles om draait in de voorwaardelijke wijs zet.

Citaat:
Superstaaf is géén religieuze, "zou" niet gaan geloven, en al zeker niet in één of andere God. Dus ook niet in de alle andere bulshit die hij op dit forum uitkraamt. Waar hij wél rekening mee houdt, omdat "de staat" kan meelezen wat hier geschreven wordt, is dit:

Citaat:
Een staat laat zich niet zo makkelijk kapot maken als sommige flaminganten het geloven.
Wie dus sympathiseert met partijen die het land proberen te ondergraven, mag nooit gerust zijn.
Ik heb alvast mijn Belgische geloofsbrieven klaarliggen, mocht ik ooit mijn onvoorwaardelijke trouw aan Vorst en Vaderland moeten bewijzen.
De Russen dachten precies hetzelfde. België een krieltje vergeleken bij wat de USSR was. En kijk.... Zelfs de overmachtige USSR is, ondanks de communistische terreur, uiteen gevallen.
Oud 18 januari 2014, 01:03   #214
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Wat hebben frieten en 'praniles' te zien met de individuële 'kwaliteiten' van Magritte, collaborateur Hergé, Koninklijke pseudo-communiste Elisabeth, wielerkampioenen Sven Nijs en Eddy Merkx of een wijlen gedreven onderzoeker en marketinger Janssens te zien met het behoren tot de mystieke genootschap van het aanzuiveren van de Waalse en de Brusselse debets?
België moet (en zal) blijven bestaan zolang ik (en nog vele anderen) het nodig hebben.
Met dat doel voor ogen kan het nooit kwaad om er associaties met kwaliteit, roem, eer en glorie over te debiteren.
Een beetje marketing heeft nog nooit een zaak kwaad gedaan.

Op dezelfde wijze maar dan in negatieve zin, heb ik er geen probleem mee dat al wie ons land ongenegen is geassocieerd wordt met schurkerijen, bandititisme, corruptie, terrorisme, incivisme, en oneervolle toestanden.
Als ik dan een of andere schurk vrij vlot kan linken aan de doodgravers van ons land, waarom zou ik me dan inhouden?
In love and politics, all is fair.

Dus concreet: pranillen, bier, friet, grote kampioenen, wetenschappelijke en commerciële genieën, artiesten, eer, roem, grootse daden, linken we aan België, schurken, rabauwen, beurzensnijders, oplichters, schamoteurs, struikrovers, vadermoordenaars, grafschenners, en laakbare onzedelijkheden, versnijders van wijn en slecht opgeleide kappers, linken we aan al wie ons land wil naar de sodeju helpen.

Het kan nooit kwaad om eenbeetje perceptie te creëren.
Oud 18 januari 2014, 01:08   #215
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat je niet vangen door de grootspraak van deze supertrol.

Hij weet verdomde goed waarom hij de paragraaf waar alles om draait in de voorwaardelijke wijs zet.
Die Knuppel is verdoemd niet te onderschatten...
Hoe zo een verstandig iemand, die los door alles heenziet, toch zo blind kan zijn in de keuze van politiek kamp, blijft een groter mysterie dan het Lam Gods.
Oud 18 januari 2014, 01:35   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik mag Gabriëls niet associëren met de Vlaamsnationalistische partij waar hij notabene voorzitter van was, maar word wel verantwoordelijk geacht voor de daden van een 'voorzitter van België' die al lang dood was voor ikzelf geboren werd?
Vreemde gedachtenkronkels...
Mijn woorden niet verdraaien, Staaf.
Dat België door gewelddadig Franstalig separatisme is ontstaan lang voor ik geboren werd maakt dat feit niet minder waar.

Ik stel jou niet verantwoordelijk voor de grootste daden die één van de geliefde vvorsten waaraan jij je onvoorwaardelijke trouw belijdt met miljoenen Congolezen uitspookte. JIJ hebt het echter over een God die aan jouw Vaderland het eeuwige leven schonk om het voor te bestemmen tot grootse daden. Jij noemde friet en pralinen. Onder grootste daden zie ik eerder afgekapte handjes en brute slavernij, dit tot meerdere rijkdom van jouw geliefde Belgische vvorst en zijn nazaten. Een andere van jouw geliefde vvorsten is medeplichtig aan de moord op de eerste Congolese president. De huidige vvorst kan niet eens rekenen.

http://www.youtube.com/watch?v=bXs-yiWi27I

Flip is zelfs niet in staat om zijn eigen nageslacht zonder "hulp" te verwekken.

Wat de frieten, pralines, Magritte, Hergé, De Koningin Elizabethwedstrijd, Sven Nijs, Eddy Merckx en Janssens Farmaceutica betreft, daar hebben jouw Belgische vvorsten even weinig verdiensten aan als aan de Vlaamse meesters die over heel de wereld bekendheid genieten.

Jouw geliefde hansworsten zijn er in bijna twee eeuwen niet eens in geslaagd om de waardering van de Vlaamse bevolking te verdienen zoals de nazaten van de uit België verjaagde koning daar wél in slaagden. Het enige waar ze perfect is slagen is het land verder te verdelen door hun onvoorwaardelijke steun aan de francofonie.

http://www.youtube.com/watch?v=1s8oYi5z-u0
Oud 18 januari 2014, 02:07   #217
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België moet (en zal) blijven bestaan zolang ik (en nog vele anderen) het nodig hebben.
Met dat doel voor ogen kan het nooit kwaad om er associaties met kwaliteit, roem, eer en glorie over te debiteren.
Een beetje marketing heeft nog nooit een zaak kwaad gedaan.

Op dezelfde wijze maar dan in negatieve zin, heb ik er geen probleem mee dat al wie ons land ongenegen is geassocieerd wordt met schurkerijen, bandititisme, corruptie, terrorisme, incivisme, en oneervolle toestanden.
Als ik dan een of andere schurk vrij vlot kan linken aan de doodgravers van ons land, waarom zou ik me dan inhouden?
In love and politics, all is fair.

Dus concreet: pranillen, bier, friet, grote kampioenen, wetenschappelijke en commerciële genieën, artiesten, eer, roem, grootse daden, linken we aan België, schurken, rabauwen, beurzensnijders, oplichters, schamoteurs, struikrovers, vadermoordenaars, grafschenners, en laakbare onzedelijkheden, versnijders van wijn en slecht opgeleide kappers, linken we aan al wie ons land wil naar de sodeju helpen.

Het kan nooit kwaad om eenbeetje perceptie te creëren.
Je doet maar, Staaf.
Intussen eigen ik mij hetzelfde recht toe om de Belgische voorvader van jouw geliefde vvorst een koekje van zijn eigen schurkendeeg te geven. Daarbij vergeleken verzinken de schurkenstreken van de Vlaams-nationalisten in het niet. En voor degenen die er graag de Nazi's bijsleuren, Leopold II heeft driemaal zoveel mensen over de kling gejaagd als Hitler. Hitler deed omdat hij de Joden als untermenschen zag. Leopold II omdat hij neerkeek op de zwarten (en uit geldbejag). Wat is het verschil?

Ik vrees voor jou dat de tijd van het creëren van perceptie voorgoed voorbij is dankzij het internet. Bovendien staan twee van de drie grote "K"s op instorten. De derde "K" zal her en der overleven, maar nooit meer de macht heroveren die ze had voor het internettijdperk. De tijd dat de Vlamingen als knecht en meid werkten voor de bazen in Wallonië komt nooit meer terug. Tegenwoordig sluiten de Vlamingen in hun eigen thuisbasis, en "op vrijwillige basis", overeenkomsten af met hun "meesters". Zoniet creperen ze evengoed van de honger als de Vlamingen na het separatisme van 1830.

Wat de doodgravers van jouw geliefde Belgique betreft. Die bevinden zich aan de andere kant van de taalgrens. Zonder de transfers vanuit Vlaanderen overleeft jouw vvorstendom geen dag langer.
Oud 18 januari 2014, 02:08   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Knuppel is verdoemd niet te onderschatten...
Hoe zo een verstandig iemand, die los door alles heenziet, toch zo blind kan zijn in de keuze van politiek kamp, blijft een groter mysterie dan het Lam Gods.
Het is nochtans simpel.
Ik ben niet te koop.
Oud 18 januari 2014, 07:11   #219
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk eens op dit forum een politieke ruzie die smakelijk is om lezen.

Maar genoeg emotionaliteit nu. Vliegt den blauwvoet, storm op zee, van nu tot aan 25 mei 2014 plus nog wat tijd om tot een regeerakkoord te komen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2014, 07:12   #220
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is maar een titel. Een titel biedt niet veel ruimte...
Nochtans neemt 'gewezen VU-voorzitter' nét iets minder ruimte in dan 'gewezen N-VA voorzitter' (en het is bovendien een correctere term)

U had die 'niet veel ruimte' dus verstandiger & zuiniger kunnen gebruiken.

Waarom deed u dat dan niet?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be