Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2014, 12:35   #201
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheAdderIsBlack Bekijk bericht
De slachtoffers met betrekking op het dossier Operatie Kelk, hebben zich uiteraard één voor één op dezelfde dag gemeld...
Neen,daar is een jarenlange"cover-up"aan voorafgegaan.
Schandalig is dat,de zwijgers en de daders moesten zwaar gestraft worden.
En dat moet in de toekomst vermeden worden.
Daarmee dat ik pers,politie en gerecht een beetje aanspoor om zoiets te vermijden.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 12:44   #202
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Ik heb er even wat cijfers bijgenomen.

http://www.sensoa.be/sites/default/f...gedrag2011.pdf

Het gaat over kinderen en jongeren die slachtoffer worden van verkrachting. Incest en verkrachting door een familielid komt relatief het vaakst voor

Ik denk ook wel dat bepaalde allochtone groepen oververtegenwoordigd zijn in de statistieken. Al was het maar omdat vrouwonvriendelijke/seksistische opvattingen een aanzienlijke risicofactor vormen, en qua emancipatie is men nog niet zo ver gevorderd bij bepaalde allochtone groepen. Dat is echter bij bepaalde autochtone groepen ook het geval, vooral in rurale gebieden. Ik las ooit eens dat in het Vlaams Gewest incest het vaakst voorkomt in West-Vlaanderen. Past wel binnen het plaatje.

Er staan nog meer nuances in het rapport. Maar ja. Ik denk eerlijk gezegd niet dat veel mensen echt geïnteresseerd zijn in de problematiek van verkrachting of het welzijn van de slachtoffers, maar gewoon willen kankeren op bevolkingsgroepen die ze haten.
Incest, kindermishandeling, ... ; de problemen hebben aandacht nodig.

Maar hier gaat het eigenlijk over de dienstverlening van taxi's. Mensen nemen een taxi in een soms kwetsbare situatie OMDAT iedereen (tot de overheid toe) hen dat aanraadt.

Blijkt nu dat in Brussel (en misschien elders ook) er een stuk algemeen aanvaarde zekerheid qua taxi-nemen wegvalt. De zoveelste zekerheid die tegen de grond gaat.

Ontspannen gaan shoppen gaat ook niet meer. Je moet ogen op je rug hebben.

En hoe komt dat allemaal? Door wanbeheer van politici en door het toelaten van een segment van een wereldpopulatie die de vrije teugel krijgt; het soort mensen waar je geen zinnig gesprek mee kan voeren, al probeer je dat in drie talen terzelfdertijd te doen.

Ik heb in mijn leven heel veel taxi's genomen. Taxi's van taximaatschappijen die iedereen in het Leuvense kent. Heel vaak toffe mensen.

Ik kan heel goed begrijpen dat die vakmensen (ja, sommigen doen dat echt alsof het hun roeping is) niet gediend zijn met valse taxichauffeurs. Wat moeten ze doen? Het recht in eigen handen nemen? Ik dacht het niet.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 12:47   #203
vlaams realist
Banneling

Standaard

Als er nu eens 29 moslima's werden aangevallen door West-Vlaamse,zwartwerkende taxichauffeurs.
Zou de pers dat stilhouden?
Zou de verdraagzame spreken over het feit dat er ook niet West-Vlaamse verkrachters zijn?Of dat dat meestal gedaan word door een bekende van die dames?
Alléz,wat denkt ge.
Oud 13 februari 2014, 12:50   #204
six
Banneling

Standaard

Ik begrijp het denk ik:

Het gepeupel hier stelt dat elke misdaad die gebeurt, de pers haalt.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 13:04   #205
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat uw focus totaal fout is.
Welke rechtse standpunten zijn het nu juist die jij onderschrijft?
Oud 13 februari 2014, 13:04   #206
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Vermenigvuldig het cijfer met 5 tot 10 als je het hebt over de politie in Brussel.

Vreemd dat er geen daderprofiel wordt gegeven. Als je in een taxi stapt zie je toch wat voor een chauffeur je hebt, ik bedoel die zit daar toch niet als batman verkleed?

Na zovele feiten moet je dat hebben.

Waarom is er geen publieke waarschuwing met een daderprofiel?
Juist ja, om de grootste groep van taxichauffeurs in Brussel niet voor het hoofd te stoten.
Brussel moet eens deftig gekuist worden, zowel de politici aldaar als bepaalde mentaliteiten.

In Brussel heerst de slogan: 'A la guerre comme �* la guerre.' En die mentaliteit moet niet overwaaien. Geen mens raakt daar een stap verder mee.
Oud 13 februari 2014, 13:13   #207
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Kort:

- Vlaamse onafhankelijkheid of meer bevoegdheden naar Vlaanderen. Belastingen niet langer organiseren op Federaal niveau, vind ik eveneens belangrijk.

-> Dit in combinatie met eventuele exit uit Europa.

- Een ernstige hervorming van justitie. Afschaffing van Wet-LeJeune bijvoorbeeld.

- Wat betreft werk. We betalen teveel en te makkelijk uitkeringen aan hen die niet willen werken. Een minder laks beleid is nodig.
De laatste twee leiden tot meer misdaad.
Oud 13 februari 2014, 13:16   #208
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik herinner me, dat wij wat dat betreft een andere mening hebben.
Ja, je doet een soort van Janneke omtrent gevangenissen. Zoals hij over abortus doet.
Oud 13 februari 2014, 13:21   #209
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Mij nu niet beledigen, ... 'Een Janneke' ...

Het is niet omdat ik ervoor pleit, dat gevangenisstraffen voor bepaalde misdaden wat langer mogen duren, dat ik het huidige beleid niet aan de kaak stel...
De vraag is: wat wil men ermee bereiken?

Figuren die zedenfeiten plegen verwijdert men best uit de maatschappij zonder kans op terugkeer. Het gaat niet om straffen maar om de maatschappij veilig te stellen.

Iemand die na een reeks inbraken 5 jaar heeft gezeten terwijl hij als jong knaapje begon zonder te weten wat die echt deed, die komt eruit als een gestoorde gangster.
Ik hou niet zo van gestoorde gangsters. Men kan ook hier pleiten voor het permanent verwijderen van die persoon uit de maatschappij maar de discussie is hier of het wenselijk if of niet.
Oud 13 februari 2014, 13:21   #210
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik vind het wel een mooie om te gebruiken: 'Een Janneke VDB doen'
Savatage doet ook veel Jannekes.
Oud 13 februari 2014, 13:48   #211
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Tölz Bekijk bericht
Je kon ook vanaf het begin zeggen dat jij enkel minderjarigen als jongeren beschouwt. De meeste mensen doen dat echter niet. Zo spreekt men van 'jongerenwerkloosheid' of 'jongeren die rel schoppen als een stel berbers van rond de 20 weer ergens amok is aan het maken.'

Het rapport dat ik aanhaalde belicht op zijn minst al een deel van de verkrachtingsproblematiek en schetst een daderprofiel, waarbij men rekening houdt met parameters zoals geslacht, etnische afkomst, leeftijd en het al dan niet hebben van vrouwonvriendelijke denkbeelden. In tegenstelling tot jouw bronnen bestaat mijn bron uit ondubbelzinnig cijfermateriaal en mijdt men suggestieve, halfslachtige stellingen.

Kijk hé, het is niet per se een migratieachtergrond die mensen doet overgaan tot verkrachting. Wel zijn seksistische denkbeelden en een neiging tot sterke sociale controle grote risicofactoren. Twee zaken die bij bepaalde migrantengroepen en bij heel veel moslims sterk aanwezig zijn. Echter niet alleen bij moslims. In andere situaties waar veel verkrachtingen voorkomen is er ook sprake van een sterke sociale controle. Leerkrachten, priesters, gehandicaptenverzorg(st)er hebben veel macht en zijn allemaal ook beroepen met een verhoogd risico op seksueel grensoverschrijdend gedrag. Die hebben lang niet allemaal een migratieachtergrond.

Zoals Sonny al aanhaalde is verkrachting dus iets dat in alle lagen van de samenleving wel voorkomt en iets dat nog altijd niet volledig in kaart is gebracht omdat de drempel voor slachtoffers om naar de politie te gaan zo hoog is. Bewust werken met simplismen om bepaalde politieke ideeën te promoten komt eigenlijk neer op het leed van slachtoffers misbruiken voor politieke doeleinden.

Overigens vraag ik me ook af wat voor jouw deftig onderzoek is. Weet je eigenlijk wel wat dat inhoudt, deftig onderzoeken?
Als jij een rapport gebruikt om een probleem te duiden.
http://www.sensoa.be/sites/default/f...gedrag2011.pdf

Waarbij het duidelijk over kinderen en jongeren gaat.En me dan verwijt dat ik clubgangers in Brussel niet als relevant beschouw.Dan is er inderdaad sprake van verwarring omtrent de term "jongeren".
De jongeren in die studie hebben inderdaad niks te maken met de slachtoffers in dit topic.
Oud 13 februari 2014, 14:24   #212
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
De grote vrouwenrechtenvoorvechters zoals Lukkas, Daiwa, circe, vlaams realist, en vele anderen die met hysterische schuimbekkende berichten reageren op iets dat niet zwart op wit stelt dat moslimallochtonen (elke allochtoon is moslim) afgrijselijke beesten zijn en dat blanke autochtonen perfect zijn.
Twordt steeds beter,ik ben ondertussen al;plebs,untermensch,domrechts,buikgevoelsociloog, neutende dwaas met bekrompen leefregels,gepeupel en hysterische schuimbekkende vrouwenrechtenvoorvechter.
Heb je nu ook al eens op iets ernstigs geantwoord,schatje?
Of kan je superieure brein dat niet aan?
Toon is aan waar ik stel dat elke allochtoon een moslim is.
Toon is aan waar ik stel waar ik ze allemaal afgrijselijke beesten noem.
Toon is aan waar ik stel dat alle blanke autochtonen perfect zijn.
Oud 13 februari 2014, 14:28   #213
vlaams realist
Banneling

Standaard

Man man man,je lijkt wel een moslim die de schuld niet meer bij een ander kan leggen.
Oud 13 februari 2014, 14:37   #214
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De grote vrouwenrechtenvoorvechters zoals Lukkas, Daiwa, circe, vlaams realist, en vele anderen die met hysterische schuimbekkende berichten reageren op iets dat niet zwart op wit stelt dat moslimallochtonen (elke allochtoon is moslim) afgrijselijke beesten zijn en dat blanke autochtonen perfect zijn.
De meeste probleem allochtonen zijn moslim, een belangrijk detail.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2014, 15:11   #215
vlaams realist
Banneling

Standaard

Als ik stel dat deze zaak politiek gevoelig ligt,
of dat ze niet veel aandacht krijgt,of dat er pas iets gaat over uitkomen na de verkiezingen.Ben ik dan fout?
Bestaan er echt zulke grote doofpot operaties?
De kerk is daar in het verleden al in geslaagd.
Gaan we dat nu ook toelaten?

Gelukkig ben ik geen journalist.Kzou ni lang werk hebben in dit land.

Relativeer dat maar is, zonder je ware gelaat te laten zien.
Oud 13 februari 2014, 15:40   #216
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
We moeten hier toch wel twee duidelijke zaken van elkaar onderscheiden:

1) het delict
2) het middel [modus operandi]

Wat wij moeten aanpakken; of wat aldus zeer streng dient bestraft te worden, is het delict; we mogen ons dus niet al te hard vastpinnen op het middel (binnen de context van deze draad, taxichauffeurs in Brussel).

Dit wil niet zeggen, dat het middel (modus operandi) niet belangrijk is. Integendeel.
Echter, veel interessanter is, om na te gaan waarom iemand een welbepaald delict pleegt. Pas dan wordt relevant welke modus operandi wordt gebruikt; en waarom.

Ik vind de modus operandus even belangrijk, zeker omdat een taxi nemen net gepropageerd wordt door Jan en alleman om veilig thuis te geraken, en zeker wanneer je gedronken hebt.

Waarom iemand zo'n delicten pleegt ... dan ga je een profiel samenstellen van de dader:

1° iemand die mannelijk is

2° iemand die een culturele bagage heeft meegekregen waarin vrouwen die uitgaan en 'beneveld' zijn toegestane prooi zijn, zonder enige gewetenswroeging, zonder enig scrupule.

3° en die modus operandus wordt doorgegeven aan derden, zo succesvol is die, aan andere mannen die gelijkgestemd zijn.

4° mannen die ws vrouw en kinderen hebben in het buitenland, of zelfs hier in België. Mannen die al eerder werkten in het nachtleven in Brussel.
Oud 13 februari 2014, 15:52   #217
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben zeker dat er tussen die figuren hier die stellen dat enkel allochtonen aan verkrachting doen er sowieso minstens eentje tussenzit die wel eens goor uit de hoek durft komen tegen vrouwen.

Je weet wel, de zatte nonken Fons op het familiefeesje die soms wel zijn handen laat uitglijden, of de baas die zijn positie gebruikt.
Ja, en dan? Nooit van een kniestoot gehoord of een ferme lap tegen de oren? En plein publique als het moet.

Maar je hebt een punt. Meisjes worden nog steeds verkeerd opgevoed. Het opkijken naar jongens en mannen blijft er dik in zitten.
Oud 13 februari 2014, 16:05   #218
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Black Adder Bekijk bericht
Dergelijke zaken liggen altijd gevoelig. Temeer, zoals ik reeds heb gezegd, zij 'doorgaans' worden gepleegd door allochtonen.

Het is politiek niet-correct om misdaad te linken aan allochtonen; en dat is bijzonder jammer. Immers (zoals eveneens gezegd) is het belangrijk om een koek een koe te noemen. Zolang dat niet kan, heeft een multi-culturele samenleving, geen kans op bestaan.

U stelt een vraag en geeft gelijk antwoord.
Tuurlijk bestaan er doofpotoperaties van die orde. Helaas.
De kerk slaagt daar nog steeds in; operatie kelk is daar een voorbeeld van.

Waarom fixeert u zich zo graag op die ene groep? (Taxichauffeurs)

Lijkt het u niet interessanter om de beweegredenen en oorzaken te onderzoeken, zodat naar de toekomst dergelijke misdaden kunnen worden voorkomen? Die tax's, zijn uiteindelijk maar een middel om te voldoen aan een bepaalde 'behoefte'.
De operatie "kelk" is een schandaal waar de meeste misdaden in het verleden liggen.Meestal verjaart,en toegedekt door machtshebbers binnen de kerk.
Kheb geen genade voor deze mensen.Khoop dat dit nu niet meer bestaat.

Ik heb respect voor taxichauffeurs die hun laagbetaalde job goed doen.
Spijtig genoeg blijken een aantal zwartwerkers de reputatie van plichtsbewuste chauffeurs zwaar onderuit te halen.
De beweegredenen om een dame te verkrachten lijken me vrij duidelijk.De oorzaak om alleen clubverlaatsters te pakken zoek ik in de moslimcultuur.
Misschien omdat die dames vogelvrij verklaard zijn door de mo.
Ik wacht vol ongeduld op een studie over deze kwestie.
Oud 13 februari 2014, 16:14   #219
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Crockett Bekijk bericht
Niemand hier betwist die nuance.
Het is alleen frappant dat die nuance belangrijker lijkt te zijn dan het delict an sich ...
Neem die allochtonen weg, en het delict krijgt gewoon een ander percentage.

Idem voor andere criminaliteit.

Dan kan er nog aan het probleem gewerkt worden.

Waarom wil je dit nu absoluut niet zien? Je hebt voor die problematiek geen statistieken meer nodig! Al geruime tijd niet meer!
De hoge frequentie van het delict vind ik even belangrijk als het delict zelf.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 13 februari 2014 om 16:16.
Oud 13 februari 2014, 16:22   #220
vlaams realist
Banneling

Standaard

Ik denk dat een dame veiliger is in een Egyptische taxi dan in een illegale Brusselse.Simpelweg omdat er voor de Egyptische chauffeur geen linkse verdedigers zullen klaarstaan.Hij doet waarvoor hij betaalt is.
Mochten daarover twijfels bestaan,dan haalde dat de wereldwijde pers.
Net zoals deze zaak de buitenlandse pers haalt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be