![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2014 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betaal wel degelijk toegangsgeld voor de kantine, hoor. Nog voor ik een broodje gekocht heb, betaal ik 3 Euro toegang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel spijtig dat de posts wel nog leesbaar zijn in quotes.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik vraag me soms af of ze hier wel een vlakke weg kunnen aanleggen ? Als je vanuit onze buurlanden komt voel je direct aan je kont dat je de grens bent overgereden ! Misschien beter onze wegen laten aanleggen door de staat want slechter als nu kan het toch niet ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2014 om 10:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
je gelooft wat je wil, ik hoef niet te liegen, de dagelijkse feiten spreken voor zich. Ik kom beroepshalve met de ambtenarij in contact van bij OCMW (of de CPAS in Brussel en Wallonië) medewerkers tot binnen het Europees parlement en nog het één en ander daartussen (Bpost, federaal...). Dus waarschijnlijk meer als jij op uw bureeltje ergens in een ministerie in Brussel waar je 3/4 van uw dag kruiswoordraadsels oplost, uw verlofkaart nog eens nakijkt of er geen fouten in zijn, je loonfiche nog eens bekijkt of ze je tweetaligheidspremie niet vergeten te betalen zijn en geniet van het zicht over Brussel... vooraleer je om 15.00 uur start met je drie dossiers die je die dag moet behandelen. Onze klassieker over ambtenaren: Hoe zie je het verschil een ambtenaar en een werknemer uit de privé in een gesprek? Elke ambtenaar kan je héél lang en breed over zijn rechten vertellen, maar krijgt vervelende kuren en is héél kort van stof als je heb aanspreekt over zijn plichten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kruiswoordraadsels steken ook tegen hé op den duur..... En een dossiertje meer afhandelen per dag komt wellicht niet overeen met uw statuut...dus zeker niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het zal niet zijn omdat de borden nodig zijn of omdat ze goed gemaakt zijn... het is omdat er ambtenaren en/of politiekers aan de top zitten die liever massaal belastinggeld verkwisten (en hun zakken wellicht vullen met steekpenningen) dan een correct en coherent beheer te voeren. Er zijn perfect mogelijk om 1/2 minder borden te plaatsen, mits enkele simpele wetswijzigingen...maar nee...liever belastinggeld verkwisten. En zo gaat het werkelijk met alles in ons apelandje waar politiek of ambtenarij mee gemoeid is........ Die man in Lokeren zal er geen last van hebben, hij vliegt lustig verder met zijn helicopter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik beweer niet dat het alleen en altijd aan hun ligt.....ze hebben er wel in vele gevallen mee te maken.Het laatste wat ik geloof is dat ze geen boter op het hoofd hebben zo heilig is dat wereldje nu ook niet.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2014 om 16:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De minder-dan-gemiddelde verdiener zou inderdaad meer moeten betalen, en de meer-dan-gemiddelde verdiener zou minder moeten betalen ALS HET AAN DEZELFDE PRIJS gekocht zou worden. Maar prive met concurrentie zal ALTIJD goeiekoper zijn dan een legertje ambtenaren die dat produceert. Als je, zeg maar, 3000 Euro netto verdient per maand, dan draag je gemakkelijk 4000 Euro in totaal aan belastingen af (sociale zekerheid, inkomensbelasting, BTW....). Dat is ongeveer 45 000 Euro per jaar, of 1.8 miljoen Euro op een carriere van 40 jaar. Ruw geschat. Met 1.8 miljoen kan je al wat diensten kopen ! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die van ons betalen we 11 Euro bruto per uur. Elk uur is geteld. Inderdaad, grotendeels om de kleine 's middags thuis doen te eten.
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 juni 2014 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar om dit te weten moet je inderdaad de klok weten hangen..... ![]()
![]() |
![]() |
#214 |
|
![]() Nu we toch bezig zijn over hoe goed het zou zijn zonder ambtenaren : laat eens een voorstel horen hoe bijv. het stuk baanvak tussen km 95 en km 96 van de autosnelweg Oostende-Brussel zou kunnen hersteld worden zonder die lastige ambtenaren, ? (Liefst zonder maffiatoestanden als 't kan
![]() Zelfde oefening als je je reispas kwijt geraakt in Sao Paulo ?
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Da's waar... Daar zouden de beheerders van het forum nog eens iets op moeten vinden...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja? Bewijs dat eens...
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
|
![]() Citaat:
Nogmaals, jij weet echt niet waar je over spreekt....
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.begroting.be/NL/pages/budgetOnline.aspx Je bent verkeerd geïnformeerd OF je weet niet waar je over spreekt. Ik zet mijn geld nog steeds in op de tweede mogelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Maar aangezien ik dat niet zwart op wit kan bewijzen is het voor jou natuurlijk gemakkelijk om dit onder de tafel te vegen...... Mag ik dan ook jouw bewering dat jij ooit diensthoofd van een serieuze afdeling was ook met een korreltje zout nemen ? Ach ja, wat die verwijlinteresten betreft : http://www.knack.be/nieuws/belgie/fe...al-133073.html Laattijdig betalen staat gelijk aan verwijlinteresten betalen.....of niet soms ?
![]() |