![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 29 juli 2014 om 20:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister-President
|
![]() En waaruit besluit ge dat Ekonomika, VRG, LVSV en KVHV snobs zijn?
Ik ben/was lid van drie van de vier.
![]() |
#203 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Interessant. Die zie je niet vaak. Het cliché van de jurist die enkel rechten studeert om toch een universitair diploma te hebben zonder je diepgaand te moeten verdiepen in een wetenschap klopt helaas maar al te vaak.
Wat doe je concreet in je leven? Help je kansarmen met juridische problemen of iets dergelijks? |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn achting voor juristen is gestegen met de tijd.
![]() |
![]() |
#207 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ha, interessant. Ik vermoed een omgekeerd evenredig verband tussen achting voor juristen en empathie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Moest ik de hysterische reactie van Van Malderen vanuit slechte wil interpreteren dan zou ik denken dat elk lid of familie ervan dezelfde doctrine moet aanhangen en elke verklaring of mening daaraan gelinkt is. Maar ik ben van goede wil... -) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is u gegund ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En grote drempel ondervonden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouders zouden sowieso een betaalplicht moeten hebben en studenten van alle hogere opleiding zouden die investeringen moeten omzetten in schulden Dus responsabiliseren voor mogelijke inefficiënte studieparcours |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mensen geen inkomen genoeg hebben moeten ze maar meer inkomen krijgen of een subprime studiebeurs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan maar niet weten waar het geld naar toe gaat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Buiten de kosten, niet echt. Hard werken, studie op de eerste plaats zetten waren voldoende om er te geraken.
Maar het kotgaan was duur. En het inschrijvingsgeld was ook niet al te aangenaam. Ik moest vakantiewerk doen om dat allemaal te betalen. Ik had nooit tweede zit waardoor dat ging. Naast vakantiewerk, werkte ik ook nog door het jaar om de rest te betalen. Geen festivals, verre vakanties, dure kleding, gsm's, etc...voor mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 30 juli 2014 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat inconsistente, verstarde systeem maken ze steeds absurder enkel en alleen omdat de afhankelijkheid van het individu bepaald word door zogenoemde en deftig gepromote materiële welstand. Zelfmoorden nemen toe, niet in het minst bij jongere mensen die 100 tot 1.000 keer meer bezitten als de gewone doorsnee mens. Een teken van materieel geluk? Het gezegde genoeg is genoeg, is vervangen door het is nooit genoeg. Wat dat gefoefel betreft, klopt volledig, maar dat is enkel mogelijk omdat onze vrienden juristen zelf verantwoordelijkheid krijgen van de politiek om geen achterpoortjes, maar schuurdeuren in te bouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat verschrikkelijk is in Belgie, is dat de fiscale druk op lonen zo hoog is dat het de moeite niet is voor de werkgever om U proberen goed te betalen. Toen ik in Belgie aan de unief werkte, betaalde men mij IN HET ZWART meer dan de helft van mijn loon. Ik kan dat hier nu zeggen omdat die dingen verjaard zijn. Maar ik vond dat schandalig. Ik werd op twee totaal verschillende plekken voor meer dan de helft in het zwart betaald (zonder dat ik erom vroeg) als onderzoeker. Met publieke fondsen. Omdat het fiscale er anders niks van over liet. Mijn loon ging flink achteruit toen ik in de prive ging werken, voor meer kosten voor de werkgever, maar wel alles wettelijk. Ben terug gekeerd naar de unief, en het was WEER prijs, dit maal met een nog veel gekkere constructie, waar een ANDERE unief mij de helft van mijn loon zwart toestopte zodat het niet kon getraceerd worden. En ik werd niet vet betaald. Als half-publieke diensten al moeten beginnen sjoemelen om hun mensen een schappelijk (geen vet) loon te geven, dan moet ge het afbollen, he.
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een keerpunt is gekomen toen ik iemand die in zaken zat, op cafe tegenkwam. Toen hij mij vroeg wat ik deed, en ik fier als een gieter vertelde waar ik mee bezig was, zegde hij mij: "awel, ik heb respect voor zulke mensen, die veel potentieel hebben, en dat allemaal bewust weggooien om kunnen te spelen. DAT is pas durven leven !" Ik vond die vent eerst een hufter... en toen zag ik in dat hij gelijk had ! Was het echt belangrijk wat ik deed - zoals ik het dacht ? Of was ik gewoon maar aan 't spelen op zijn kosten ? Wie werd er beter door wat ik deed ? Wie genoot van wat ik deed, behalve ikzelf en een paar mede vakgenoten eventueel en dan nog ? Als je de natuur van de menselijke relaties beter gaat kennen, ga je beseffen dat "jurist" een bijzonder belangrijke zaak is: menselijke relaties zijn grotendeels gebaseerd op wederzijds bedrog, en het uitspitten van dat wederzijds bedrog, en de vage regeltjes en hoe erom heen te zeilen, is de job van de jurist. Ook de verdediging van het individu tegen de willekeur van de staat, door die willekeur tegen de staat zelf te keren, is de job van een jurist. Veel, en veel belangrijker op menselijk vlak, dan een of ander exotisch beetje wetenschap dat nog niet door een ppm van de mensheid begrepen kan worden.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 juli 2014 om 06:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |