Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2014, 12:43   #201
wingin
Burger

Standaard

Rusland wil volgens mij gewoon onrust stoken in de Westerse wereld. De hele Westerse wereld in rep en roer (het verbaast me trouwens dat Australie hier altijd vergeten wordt?) en dat is precies wat Putin wou. Zolang wij discussieren en panikeren, heeft hij alle tijd om zijn imperium uit te breiden en om nieuwe plannetjes te verzinnen. Ben eens benieuwd wat dit allemaal gaat geven als putin weggaat. Zijn opvolger zal een moeilijke opdracht krijgen!
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:43   #202
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Zwitserland doet jammer genoeg mee.
O. Ik las ergens dat ze zich neutraal zouden houden. Die traditie is dan blijkbaar aan het afbrokkelen. Kunnen ze even goed bij de EU aansluiten en mee schoothondje spelen.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:45   #203
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Rusland wil volgens mij gewoon onrust stoken in de Westerse wereld. De hele Westerse wereld in rep en roer (het verbaast me trouwens dat Australie hier altijd vergeten wordt?) en dat is precies wat Putin wou. Zolang wij discussieren en panikeren, heeft hij alle tijd om zijn imperium uit te breiden en om nieuwe plannetjes te verzinnen. Ben eens benieuwd wat dit allemaal gaat geven als putin weggaat. Zijn opvolger zal een moeilijke opdracht krijgen!
Je bent duidelijk beïnvloed door het vrt-nieuws. Het is het westen dat, tégen gemaakte afspraken in, zijn imperium wil uitbreiden naar het oosten. Het is vrij logisch dat Poetin (of eender wie anders over Rusland zou regeren) daar tegen protesteert.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:50   #204
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Misschien moeten we stoppen met het invoeren van PS4's, X-boxen, Ipads, allerhande computeronderdelen zoals CPU's (AMD, Intel), videokaarten (NVidia, AMD)....allemaal EU/VS/Japan bedrijven.

De rus wordt dan echt koud gepakt. Zeker omdat ze geen echt grote markt zijn, maar dan is het in 1 ruk terug naar de Soviet tijd kwa luxe en comfort.

En als de Koreanen dan hun prul willen verkopen, kunnen ze daar nog een dikke aan verdienen, want de concurrentie is er niet meer. Woekerprijzen voor de rus.
Ik koop mijn electro-spullen tegenwoordig zoveel mogelijk direct uit China, Chinese merken dus.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 12:52   #205
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wingin Bekijk bericht
Rusland wil volgens mij gewoon onrust stoken in de Westerse wereld.
Het zijn wel pro Russen die etnisch gezuiverd en verdreven worden tegen de Russische grens en niet Texanen tegen de Mexicaanse grens. Het is de NATO die sinds het einde van de Sovjetunie naar het Oosten oprukt en niet de Russen naar het Westen. Een beetje een omgekeerde wereld wat u schets. Jammer dat zovelen niet in staat zijn zich een van de westerse propaganda onafhankelijk criterium te vormen.

Website
Oud 9 augustus 2014, 13:00   #206
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Ik koop mijn electro-spullen tegenwoordig zoveel mogelijk direct uit China, Chinese merken dus.
Zelfde slechte reputatie als vroeger de Japanse producten, maar ondertussen in vele gevallen zeker de moeite waard.

Ik hou in het algemeen van kwaliteit maar soms is het gewoon een factor 10 verschil in prijs tussen een Duits of Amerikaans en Chinees product hier in Bolivia. Dan wordt het absurd niet Chinees te kopen. In Europa en de VS waar er veel meer aan protectionisme gedaan wordt merkt men die verschillen niet zo, maar in een vrijere markt als Bolivia wel.

Ik begrijp wel waarom het 'westen' hun vrije markt logica (die uiteindelijk steeds hypocriet geweest is want enkel toegepast als westerse multinationals er voordeel bij hadden) door een sanctielogica aan het vervangen zijn. Het is een stap op weg naar het noodzakelijke terugschroeven van hun globale ambities.

Website
Oud 9 augustus 2014, 13:01   #207
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Hoe doet u dat trouwens?

Website
Oud 9 augustus 2014, 13:06   #208
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Probeer anders eens een duidelijk betoog te construeren. Wtf is uw punt nu eigenlijk? Dat Nederland zijn eigen ruiten ingooit? Dat Rutte gewoon de emoties rond het vliegtuigongeluk misbruikt voor geopolitieke doeleinden?
Rutte hoeft er blijkbaar geen enkele moeite voor te hoeven doen om te misbruiken.
Laat staan dat hij er zelfs maar tijd in hoeft te steken. Weinig NL politici hebben het zo gemakkelijk gehad.
Hij weet zich breed gesteund door zowel het parlement, als wel volgens een peiling onder de bevolking.
Opmerkelijk is dat de waardering voor politici nog nooit zo hoog geweest is als momenteel voor Rutte en Timmermans.

Terecht of niet terecht, 70 á 80% van de bevolking acht Rusland direct, dan wel indirect verantwoordelijk voor MH17.
MH17 heeft een enorme dreun veroorzaakt, kunt moeilijk verwachten dat de doorsnee Nederlander bereid zal zijn er nog genuanceerd over te willen denken.

Rutte heeft aangegeven dat hij niet zou rusten dat verantwoordelijken opgepakt zouden worden en berecht.
Als hij daar net rigoureus in durft zijn als destijds van Acht (treinkaping de Punt) laat hij diegene(n) nog eerder ombrengen.

Een duidelijk betoog?
Wel dit lijkt me voldoende en dan nog wel van een zeer linkse partij

Kamer wil voet bij stuk houden tegenover Rusland
Gepubliceerd: 7 aug 2014

Quote: GroenLinks-fractievoorzitter Bram van Ojik benadrukt dat de zware economische sancties die de Europese Unie Rusland heeft opgelegd noodzakelijk zijn om de Russische president Vladimir Poetin weer aan tafel te krijgen.
Van Ojik wil voorkomen dat er langzaamaan meer gedreigd gaat worden met wapengekletter.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 augustus 2014 om 13:13.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:10   #209
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zelfde slechte reputatie als vroeger de Japanse producten, maar ondertussen in vele gevallen zeker de moeite waard.

Ik hou in het algemeen van kwaliteit maar soms is het gewoon een factor 10 verschil in prijs tussen een Duits of Amerikaans en Chinees product hier in Bolivia. Dan wordt het absurd niet Chinees te kopen. In Europa en de VS waar er veel meer aan protectionisme gedaan wordt merkt men die verschillen niet zo, maar in een vrijere markt als Bolivia wel.

Ik begrijp wel waarom het 'westen' hun vrije markt logica (die uiteindelijk steeds hypocriet geweest is want enkel toegepast als westerse multinationals er voordeel bij hadden) door een sanctielogica aan het vervangen zijn. Het is een stap op weg naar het noodzakelijke terugschroeven van hun globale ambities.
Dacht dat er toch heel wat producten in China gemaakt worden met de naam van een westerse fa. er op?
Oud 9 augustus 2014, 13:11   #210
Geert C

Standaard

Citaat:
Het zijn wel pro Russen die etnisch gezuiverd en verdreven worden tegen de Russische grens en niet Texanen tegen de Mexicaanse grens.
Waar heb je het over? Er is nooit een poging tot etnische zuivering van de Russischtalige inwoners van Oost-Oekraïne geweest.

Citaat:
Het is de NATO die sinds het einde van de Sovjetunie naar het Oosten oprukt en niet de Russen naar het Westen.
De NAVO rukte niet op, het waren de Oost-Europese landen zelf die om het NAVO-lidmaatschap smeekten. Niet moeilijk als je ziet hoe Rusland ongestraft niet-lidstaten kan binnenvallen en opdelen. Zelfs Zweden en Finland overwegen ondertussen het NAVO-lidmaatschap.

Citaat:
Een beetje een omgekeerde wereld wat u schets. Jammer dat zovelen niet in staat zijn zich een van de westerse propaganda onafhankelijk criterium te vormen.
De Westerse media zijn niet perfect, maar in vergelijking met de Russische media zijn ze de objectiviteit zelve.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:16   #211
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe doet u dat trouwens?
aliexpress, alibaba, ebay, amazon, etc.

Laatst gewijzigd door E. Migrant : 9 augustus 2014 om 13:16.
Oud 9 augustus 2014, 13:18   #212
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 augustus 2014 om 13:20.
Oud 9 augustus 2014, 13:19   #213
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Dacht dat er toch heel wat producten in China gemaakt worden met de naam van een westerse fa. er op?
Waarbij het de westerse fabrikant en distributie is die het grote geld opstrijkt dikwijls, ondertussen slavenlonen achterlatend. Maar als Chinese of Russische maatschappijen zich op de westerse beurs tonen dan piept men vlug sancties en afsluiten van kapitaalmarkten. En als Chinese fabrikanten hun merken uitvoeren begint men over importheffingen zogezegd omwille van dumping die men niet eens kan aantonen.

Nu hoor je de chinezen klagen dat de VS de vrije markt regels niet respecteert. Niet zozeer in de westerse media natuurlijk. Daar zal je niet vlug horen dat Chinese zonnepanelen eigenlijk 35 % goedkoper zouden kunnen verkocht worden moet het westen de regels respecteren.

Europese consumenten betalen zich onnodig rot op alle gebieden.

een beetje off topic.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 augustus 2014 om 13:20.
Oud 9 augustus 2014, 13:20   #214
Adrian M

Standaard

...

Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 augustus 2014 om 13:21.
Oud 9 augustus 2014, 13:20   #215
E. Migrant
Banneling

Standaard

En als dat hier komt zwier ik mijn Visa ook buiten:

UnionPay eyes Russia market

http://europe.chinadaily.com.cn/busi...t_18266853.htm
Oud 9 augustus 2014, 13:20   #216
Adrian M

Standaard

Citaat:
Je bent duidelijk beïnvloed door het vrt-nieuws. Het is het westen dat, tégen gemaakte afspraken in, zijn imperium wil uitbreiden naar het oosten. Het is vrij logisch dat Poetin (of eender wie anders over Rusland zou regeren) daar tegen protesteert.
Tja, met 20.000 man troepen aan de grens en elders nog eens 40.000 om eventueel binnen te vallen in een land waarvan men de autonomie zou garanderen.
U houdt er een wel zeer typische redenatie op na
Oud 9 augustus 2014, 13:21   #217
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rutte hoeft er blijkbaar geen enkele moeite voor te hoeven doen om te misbruiken.
Laat staan dat hij er zelfs maar tijd in hoeft te steken. Weinig NL politici hebben het zo gemakkelijk gehad.
Hij weet zich breed gesteund door zowel het parlement, als wel volgens een peiling onder de bevolking.
Opmerkelijk is dat de waardering voor politici nog nooit zo hoog geweest is als momenteel voor Rutte en Timmermans.

Terecht of niet terecht, 70 á 80% van de bevolking acht Rusland direct, dan wel indirect verantwoordelijk voor MH17.
MH17 heeft een enorme dreun veroorzaakt, kunt moeilijk verwachten dat de doorsnee Nederlander bereid zal zijn er nog genuanceerd over te willen denken.
Honderden burgerslachtoffers in het oosten van Oekraïne. Die regering in Kiev (inclusief nazi's) werd gesteund door het westen. Maar de Russisch-gezinden moeten zich natuurlijk wél gewoon laten afslachten. Maar een vliegtuig met Hollanders en dan moet de wereld maar weer begrijpen dat ''de nuance nu wel zoek is'' ?? Je geeft in elk geval toe dat Nederland niet genuanceerd is op dit moment. Jullie eurofielen sturen aan op een oorlog. Denk je dat er dan geen slachtoffers meer zullen vallen??

Citaat:
Rutte heeft aangegeven dat hij niet zou rusten dat verantwoordelijken opgepakt zouden worden en berecht.
Als hij daar net rigoureus in durft zijn als destijds van Acht (treinkaping de Punt) laat hij diegene(n) nog eerder ombrengen.
De verantwoordelijke kan hij ook in zijn eigen partij zoeken: mensen als Van Balen.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:26   #218
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Waar heb je het over? Er is nooit een poging tot etnische zuivering van de Russischtalige inwoners van Oost-Oekraïne geweest.
Dat johan bollen dit nog altijd blijft herhalen, ondanks alles, wijst niet langer meer op domheid maar puur op kwaadaardige partijdigheid. Het is een argument dat discussie verder zinloos maakt imo.

Citaat:
De Westerse media zijn niet perfect, maar in vergelijking met de Russische media zijn ze de objectiviteit zelve.
2!

Laatst gewijzigd door parcifal : 9 augustus 2014 om 13:27.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:33   #219
wingin
Burger

Standaard

De russische media is pure propaganda. Als er zelfs medewerkers opstappen omdat ze voor de eerlijkheid kiezen, heb je meteen je bewijs.

En voor je begint te klagen dat ik een vrt-mens ben: Ik lees verschillende kranten, kijk naar vtm én vrt nieuws, en raadpleeg internet voor Engelstalige kranten. Dus echt heel veel word ik ook niet beinvloedt. En russisch kan ik niet lezen, dus ik weet niet wat ze daar allemaal schrijven...
wingin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2014, 13:34   #220
Adrian M

Standaard

Citaat:
Honderden burgerslachtoffers in het oosten van Oekraïne. Die regering in Kiev (inclusief nazi's) werd gesteund door het westen. Maar de Russisch-gezinden moeten zich natuurlijk wél gewoon laten afslachten. Maar een vliegtuig met Hollanders en dan moet de wereld maar weer begrijpen dat ''de nuance nu wel zoek is'' ?? Je geeft in elk geval toe dat Nederland niet genuanceerd is op dit moment. Jullie eurofielen sturen aan op een oorlog. Denk je dat er dan geen slachtoffers meer zullen vallen??

De verantwoordelijke kan hij ook in zijn eigen partij zoeken: mensen als Van Balen.
Hollanders? Hm, meen ook Belgen, Australiërs, Duitsers, Maleisiërs etc.
Ga eens vragen aan de Aussies hoe die er over denken

Jullie Eurofielen? Hmm, vrees dat Hollanders weinig boodschap hebben aan de EU. De slachtoffers gaan henzelf en Nederland aan, evenals bij de Aussies.

Voorlopig is het Rusland dat daar bezig is met oorlogsrotzooi en gebiedsuitbreiding. Van de NATO hoeft men overigens totaal niets te verwachten, de Oekraiene is geen lid van de NATO.
Van de meeste Europese leden van de NATO al helemaal niet, de legers zijn tot op het bot uitgekleed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be