![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan weet dat de jury dat ook allemaal kon horen... Hoe kan dan nog een volksjury, even beinvloedbaar als de gehele samenleving en dus ook onderhevig aan dezelfde indoctrinatie van de media die meent dat ze het recht heeft om overal hun eigen zeg op te hebben en deze als de waarheid de ether in te moeten zenden, zin hebben??? En het tegendeel van een volksjury, benoemde rechters, maakt mij ook niet altijd gelukkig, want en daar zit het probleem: wie heeft er nog vertrouwen in onze Belgische instellingen, vooral daar waar de politiek er met een dikke vinger tussen zit, zoals bij politiek benoemde rechters??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het kan de juiste zijn, maar wie gelooft die comedie dan nog??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk, dat wij Vlamingen ons dat niet kunnen voorstellen hoe de media hier, tijdens het journaal, alle belangrijke gebeurtenissen urenlang als sensatieverhaal opdist... En dat gaat niet alleen zo over het proces Westfael... Bijna over alles waarover ze spreken, tijdens het journaal, laten ze al verstaan wat een weldenkend mens daarover moet denken... Enfin, jij in Bruxelles, franstalig minded, jij zult het misschien wel weten, maar franstalig minded dat je bent zul je het waarschijnlijk voor de normaliteit nemen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je het een beetje gevolgd hebt dan was het een soepje: als de deskundigen niet eens kunnen zeggen waaraan ze gestorven is en de onderzoekers dingen uit hun duim zuigen, dan kan je toch niet anders dan hem vrijspreken. Noteer ook dat ik vind dat Clottermans om dezelfde redenen had moeten vrijgesproken worden, maar toen zaten er nog geen rechters bij de jury die hen eraan herinnerden aan die 'redelijke twijfel' regel zodat ze gewoon de praatjes van Vermassen 'in eer en geweten' geloofden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, niet alleen van ophefmakende processen, maar van alles wat gebeurt, maken zij er een verhaaltje rond en laten zij zo verstaan wat de weldenkende mens erover moet denken... Dus zij geven nooit gewoon nieuws, zij geven altijd duiding... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je hen zou geloven hadden nu die onderzoekers in Oostende en Gent voor de rechters gedaagd moeten worden voor hun onkunde... Want zij, de grote francofonie zij hebben overal twijfel gecreëerd. De familie van het slachtoffer, die de dossiers ook kent, heeft geen enkele twijfel en heeft herhaaldelijk aangegeven dat die zaken waarover getwijfeld werd heel bijkomstig waren... Maar als men alleen maar verder gaat op die bijkomstigheden... Hewel dan kan men zelfs verklaren dat een olifant wel eens een opgeblaasde kikker zou kunnen zijn... Bij alles hoort redelijkheid, en hier was er alles behalve redelijkheid... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil jij dan een Erdoganneke doen Marieke, en de media spreekverbod opleggen ? Of is volgens jou de plaatselijke toogpraat betrouwbaarder dan de media ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat als ik over media spreek ik het meestal over de nieuwsberichten van de media heb... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Sinds wanneer is het nodig dat de media en dan spreek ik over de nieuwsberichten van die media, sensatieverhalen opdist van ophefmakende processen???" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wesphael was daarentegen wel in staat om aan te tonen dat de doodsoorzaak eigenlijk onbekend is. De beschuldiging kon gewoonweg niet bewijzen dat de doodsoorzaak moord was, de experts erkenden immers zélf dat andere doodsoorzaken (combinatie medicijnen en alkohol) mogelijk waren. En van daaruit was de vrijspraak eigenlijk de enige mogelijke uitspraak. Citaat:
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan mij dus geen bal schelen dat Wesphael nu schuldig is van moord of niet, en dat hij veroordeeld werd of niet. Al was de media wel degelijk vrij neutraal in haar berichtgeving. Maar dat de jury zijn werk goed heeft gedaan, dat het onderzoek enkel �* charge heeft plaatsgevonden en dat dat duidelijk naar voren is kunnen komen dankzij de assisenprocedure, DAT is wat belangrijk is in deze zaak.
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft goed geluisterd en de vrij neutrale media goed gevolgd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vonnis is vrij beschikbaar op het internet en is héél helder. Ik heb dan ook niks anders gedaan dan eruit geciteerd. Ga jij dan ontkennen dat de experts zélf hebben erkend dat de doodsoorzaak niet met zekerheid bepaald kon worden?
![]() |
![]() |
#217 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet toegeven dat het opiniestuk in DS waarin stond dat Wesphael voor een correctionele rechter zeker 30 jaar prison gekregen hebben ondanks dit kut-onderzoek wel aan de ribben is blijven plakken bij mij... Het geeft stof tot overdenken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In De Morgen maakt Douglas D.C. van Wesphael een heilige. |
|
![]() |
![]() |