Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2014, 15:30   #201
SMI94
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Tja, dat is allemaal uw geloof. Ge moet leren aanvaarden dat niet iedereen uw religie aanhangt. En natuurlijk ook aanvaarden dat een 'mening' niet hetzelfde is als een 'feit'.
U heeft een mooie plaat voor uw kop. Hard en stevig materiaal blijkbaar!
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 15:57   #202
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plǝɹǝʍ ǝp Bekijk bericht
Ik moet u tegenspreken. Het gebruik van drugs is de laatste halve eeuw drastisch toegenomen. Ten tijde van Reefer Madness (1936-37) waren er 50.000 cannabisgebruikers, tegenwoordig zijn dat er al 50 miljoen in de USA alleen al. In de jaren '69 gaf 4% van de Amerikanen toe cannabis gebruikt te hebben. Toen riep een idioot met name Richard "Tricky Dick" Nixon de War on Drugs uit in '71 om in '73 al 12% cannabisgebruikers te hebben dat in '77 al 24% was (bron).

Dat heeft onder andere te maken dat door de illegaliteit controle door de overheid quasi nihil is. En de verboden vrucht smaakt natuurlijk veel beter.
Ik begrijp wel je standpunt maar ik wou enkel zeggen dat drugsgebruik van alle tijden is ....Over aantal gebruikers uit die periodes (voor 1900) hebben we enkel het gissen.
Toen ik onlangs in Noord-Vietnam en Nepal was groeiden de cannabisplanten er in de bermen.....niemand was er echt in geïnteresseerd.Zo gewoon ....Zoals je zegt de verboden vrucht smaakt het beste.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 15:57.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 16:02   #203
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, dat is allemaal uw geloof. Ge moet leren aanvaarden dat niet iedereen uw religie aanhangt. En natuurlijk ook aanvaarden dat een 'mening' niet hetzelfde is als een 'feit'.
pot, dit is ketel
Oud 21 oktober 2014, 16:59   #204
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

plǝɹǝʍ ǝp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je weet toch dat je nu je intellectuele capitulatie onderteken hebt?

"Mijn geloof" is een vertaling van een bladzijde uit het rapport 2014 van de Global Commission on Drug Policy, een panel van 22 personen die hun sporen verdiend hebben in het zakenleven en de politiek, zoals Kofi Annan, Richard Branson, de voormalige presidenten van Polen, Brazilië, Mexico, Portugal,... Mensen die weten wat een beleid is en genoeg ervaring hebben dat de War on Drugs niet werkt.

Die feiten een mening durven noemen, daar geef je je feitelijk mee gewonnen, al ben je natuurlijk te koppig om dat toe te geven.

Of ben je weer een rolletje aan het spelen?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  voordeonnozelaars.jpg‎
Bekeken: 50
Grootte:  133,3 KB
ID: 95721  

plǝɹǝʍ ǝp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 17:23   #205
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp wel je standpunt maar ik wou enkel zeggen dat drugsgebruik van alle tijden is ....
Moord, diefstal en verkrachting ook. Dus maar legaliseren ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 17:59   #206
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Natuurlijk dadde!
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 18:06   #207
geertvdb

Standaard

Citaat:

Je weet toch dat je nu je intellectuele capitulatie onderteken hebt?

"Mijn geloof" is een vertaling van een bladzijde uit het rapport 2014 van de Global Commission on Drug Policy, een panel van 22 personen die hun sporen verdiend hebben in het zakenleven en de politiek, zoals Kofi Annan, Richard Branson, de voormalige presidenten van Polen, Brazilië, Mexico, Portugal,... Mensen die weten wat een beleid is en genoeg ervaring hebben dat de War on Drugs niet werkt.

Die feiten een mening durven noemen, daar geef je je feitelijk mee gewonnen, al ben je natuurlijk te koppig om dat toe te geven.

Of ben je weer een rolletje aan het spelen?
Capitulatie? u neemt uw wensen voor waarheid.
U mag machtsargumenten gebruiken zoveel u wil, zelfs al is dat rapport geschreven door de Almachtige zelve, dan nog staat het vol stellingen die een mening zijn.
De grondstelling dat War on Drugs niet werkt, is ook een mening.
Want de War on Terror werkt ook niet. Nooit in de geschiedenis van de mensheid is er zoveel terreur in de wereld als nu, op dit eigenste ogenblik. En toch pleit niemand ervoor om te stoppen. Als ik uw redenering moet volgens, dan kunnen we best stoppen met het bestrijden van ISIS. Het helpt toch niet.
En de strijd tegen criminaliteit, idem!
En de strijd tegen werkloosheid: idem!

Moet ik echt puntje voor puntje afgaan van al die stellingen en duiden waar er een waardeoordeel is? het is niet omdat iets de mening is van Richard Branson dat het daarom feit is, hé.

Ik wil al wel iets zeggen over punt 2: Dat sommige drugs geneeskrachtige eigenschappen hebben is zelfs een leugen, zoals uit deze thread wel blijkt.

En als ik het goed begrijp, pleit u voor de legalisatie van alle drugs? Ook heroine, en XTC, en al die produkten waar het zo verschrikkelijk moeilijk is om van af te kicken?

Succes met uw geloof, maar ik blijf liever atheïst.

Tot slot geef ik u een brain teaser.

U mag in dat 'heilig' rapport van u elke term 'drug' vervangen door de term 'wapen', en u hebt een 'heilig boek' voor de extreme wapenfreak, die de legalisatie van elk wapen wil.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2014 om 18:21.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2014, 19:05   #208
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
De meeste medicijnen zijn symptoomonderdrukkend. Ook heroine en cocaine (pijn).
Maar ik lees in het rapport: geneeskrachtig. Ik lees niet: symptoom onderdrukkend. U niet?

Ik kan mij goed voorstellen dat als u griep hebt, en u pakt een XTC pil, dat u de symptomen van de griep eventjes niet voelt. Is dat een argument om XTC te legaliseren?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeRidder Bekijk bericht
Drogreden , met een drug kan je alleen jezelf doden.
Is dat zo? Ze hebben toch ooit eens iets in mijn pintje gedaan op een fuif. Ik heb 2 uur hallucinerend over de dansvloer gelopen. Als ik toen in mijn auto had gestapt, had ik het misschien niet overleefd.
Al die heroine doden, zijn de dealers niet mee verantwoordelijk?

En zelfs al kan je met drugs niemand anders doden, waarom is het een drogreden?

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2014 om 19:06.
Oud 21 oktober 2014, 19:05   #209
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
U mag machtsargumenten gebruiken zoveel u wil, zelfs al is dat rapport geschreven door de Almachtige zelve, dan nog staat het vol stellingen die een mening zijn.
Want de War on Terror werkt ook niet. Nooit in de geschiedenis van de mensheid is er zoveel terreur in de wereld als nu, op dit eigenste ogenblik. En toch pleit niemand ervoor om te stoppen. Als ik uw redenering moet volgens, dan kunnen we best stoppen met het bestrijden van ISIS. Het helpt toch niet.

Moet ik echt puntje voor puntje afgaan van al die stellingen en duiden waar er een waardeoordeel is? het is niet omdat iets de mening is van Richard Branson dat het daarom feit is, hé.

Ik wil al wel iets zeggen over punt 2: Dat sommige drugs geneeskrachtige eigenschappen hebben is zelfs een leugen, zoals uit deze thread wel blijkt.

En als ik het goed begrijp, pleit u voor de legalisatie van alle drugs? Ook heroine, en XTC, en al die produkten waar het zo verschrikkelijk moeilijk is om van af te kicken?

U mag in dat 'heilig' rapport van u elke term 'drug' vervangen door de term 'wapen', en u hebt een 'heilig boek' voor de extreme wapenfreak, die de legalisatie van elk wapen wil.

Citaat:
Blijkbaar is deze thread nog niet dood?

Ik wil wel eventjes iets rechtzetten. Mijn bijdragen hier waren eigenlijk niet mijn echte mening. Mijn mening over drugs zijn nl. iets genuanceerder.
Ik heb eigenlijk een spelletje gespeeld door mij voor te doen als de rechtse conservatieve zak.
Ik vond dat best leuk, vooral om te zien hoe geërgerd mensen raken en dan uit frustratie op de persoon beginnen te spelen.

Maar ik was ook ontgoocheld hoe weinig sterke tegenargumentatie ik kreeg op sommige van mijn zwakke argumenten. Ik dacht soms, moet ik nu echt zelf de tegenargumenten geven?
Oud 21 oktober 2014, 19:11   #210
Het Verzet
Europees Commissaris

Standaard

Blijkbaar is ons laten verzorgen door drugsverslaafden minder een probleem:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...41021_01333149
Oud 21 oktober 2014, 19:23   #211
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij iets genomen dat we niet mogen weten ? Zolang ze jou maar niet legaliseren zie ik geen enkel probleem

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 19:26.
Oud 21 oktober 2014, 19:25   #212
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik lees in het rapport: geneeskrachtig. Ik lees niet: symptoom onderdrukkend. U niet?

Ik kan mij goed voorstellen dat als u griep hebt, en u pakt een XTC pil, dat u de symptomen van de griep eventjes niet voelt. Is dat een argument om XTC te legaliseren?

Is dat zo? Ze hebben toch ooit eens iets in mijn pintje gedaan op een fuif. Ik heb 2 uur hallucinerend over de dansvloer gelopen. Als ik toen in mijn auto had gestapt, had ik het misschien niet overleefd.
Al die heroine doden, zijn de dealers niet mee verantwoordelijk?

En zelfs al kan je met drugs niemand anders doden, waarom is het een drogreden?
Daar draag je blijkbaar nog de gevolgen van mee.
Oud 21 oktober 2014, 19:40   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ISIS haalt net als Al Qaida een groot deel van zijn inkomsten uit de Illegale Drugshandel.
De grootste criminele organisaties halen hun werkingsmiddelen uit de Illegale Drugshandel.
Oud 21 oktober 2014, 20:02   #214
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik zei toch al dat je te koppig bent om het toe te geven

Citaat:
U gedraagt u als in het cartoontje. Wat ik aanhaalde zijn allemaal feiten. U mag eens citeren welke punten "opinies" zijn. Dat wordt lachen

Citaat:
Dat klopt, een mening die een conclusie is als je al deze feiten overschouwd.

Citaat:
Want de War on Terror werkt ook niet. Nooit in de geschiedenis van de mensheid is er zoveel terreur in de wereld als nu, op dit eigenste ogenblik. En toch pleit niemand ervoor om te stoppen.
Daar zijn we weer met appelen met peren te vergelijken. Dat je cannabis met heroïne vergelijkt: ja. Met alcohol: ja. Maar dat je drugs (moleculen die iets doen met je hersenens) vergelijkt met terreur (mensen doodmaken om je radicale ideeën te doen opvallen), die vergelijking staat als een tang op een varken en je WEET het. Je bent weer je rolletje aan het spelen merk ik. Trololo...

Citaat:
Moet ik echt puntje voor puntje afgaan van al die stellingen en duiden waar er een waardeoordeel is?
Ja.

Citaat:
Er zijn genoeg studies, ook RCT's, die de rol van cannabis als pijnstiller, bij glaucoom of bij MS ondersteunen om maar snel er twee te noemen. Tot zover de leugen.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16988594
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7053160
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22791906
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20805210

Dus ik kijk al uit naar de "meningisatie" van de andere feiten, dat wordt een dolle boel.

Citaat:
Inderdaad. Ik heb al elvendertig keer gezegd waarom, dus nu voor de twaalfendertigste keer:

Drugs moeten bekeken worden als een gezondheidsprobleem. Het is op zich niet crimineel als stoffen psychoactief zijn. Op zich is het vreemd dat alcohol wel legaal is en cannabis niet. Als de criminele bendes het monopolie verliezen over de drughandel:

1) verbetert de kwaliteit (versnijden met rotzooi) en dus minder doden.
2) kan het drugsgeld niet in andere illegale activiteiten worden gepompt
3) verdient de staat een schone cent aan belastingen
4) moet er geen gigantisch ordeapparaat achter drugsfeiten speuren en kan dat geld aangewend worden voor de verzorging van verslaafden (feitelijk is dat al niet meer nodig want dat kan via de belastingen op drugs al bekostigd worden)
5) Kan er effectieve controle gebeuren op oa de leeftijd van de gebruikers. Ja, uiteraard zal er tussen de mazen van het net geglipt worden, maar een winkel of apotheek zal banger zijn zijn licentie te verliezen als een dealer die toch al illegaal bezig is.

Citaat:
Trolololo...

Citaat:
Mag ik dat wapen dan opsnuiven, trololo?
Oud 21 oktober 2014, 20:06   #215
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als je moord, doe je kwaad aan iemand anders.
Als je steelt, doe je kwaad aan iemand anders.
Als je iemand verkracht, doe je die persoon iets slecht aan.
Als je drugs gebruikt, kan je hoogstens jezelf iets aandoen bij een overdosis of met slechte producten, meestal zal die persoon gewoon een hoop lol hebben.

Zie je het verschil?
Oud 21 oktober 2014, 20:08   #216
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
citaat van geertvdb
Ja, ik heb het ook al door dat hij weer met onze voeten aan het spelen is. Voor iemand die beweert met summiere argumenten te kunnen gooien hebben we nog niet veel fraais gezien.
Oud 21 oktober 2014, 20:09   #217
plǝɹǝʍ ǝp
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Blijkbaar is ons laten verzorgen door drugsverslaafden minder een probleem:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...41021_01333149
Dit klopt helaas.
Oud 21 oktober 2014, 20:16   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit klopt helaas.
Niet waar want Alcohol en drugs is niet hetzelfde
Oud 21 oktober 2014, 20:26   #219
geertvdb

Standaard

Citaat:
Ik zei toch al dat je te koppig bent om het toe te geven
Waarom hebt u het over mijn persoonlijkheid? Kunnen we het niet over de argumenten pro en contra hebben?

Citaat:
U gedraagt u als in het cartoontje. Wat ik aanhaalde zijn allemaal feiten. U mag eens citeren welke punten "opinies" zijn. Dat wordt lachen
Waarom hebt u het over mijn gedrag? Kunnen we het niet over de argumenten pro en contra hebben?
Ik vind eigenlijk dat dat cartoontje op u betrekking heeft.

Citaat:
Daar zijn we weer met appelen met peren te vergelijken. Dat je cannabis met heroïne vergelijkt: ja. Met alcohol: ja. Maar dat je drugs (moleculen die iets doen met je hersenens) vergelijkt met terreur (mensen doodmaken om je radicale ideeën te doen opvallen), die vergelijking staat als een tang op een varken en je WEET het. Je bent weer je rolletje aan het spelen merk ik. Trololo...
Ik vergelijk drugs niet met terreur. Daar bent u mis. Ik vergelijk het succes van de War on Drugs met het succes van de War on Terror. U moet lezen wat ik schrijf.

Citaat:
Er zijn genoeg studies, ook RCT's, die de rol van cannabis als pijnstiller, bij glaucoom of bij MS ondersteunen om maar snel er twee te noemen. Tot zover de leugen.

Dus ik kijk al uit naar de "meningisatie" van de andere feiten, dat wordt een dolle boel.
Maar welke ziekte geneest cannabis?
Pas op, in het rapport zijn er nog geneeskrachtige eigenschappen toegekend aan andere drugs. Welke drugs en welke ziekten? Een pijnstiller is niet een geneesmiddel.
Hier op deze thread is cannabis een kanker genezend middel genoemd. Dat is erover. Dat is oplichterij.

Citaat:
Inderdaad. Ik heb al elvendertig keer gezegd waarom, dus nu voor de twaalfendertigste keer:

Drugs moeten bekeken worden als een gezondheidsprobleem. Het is op zich niet crimineel als stoffen psychoactief zijn. Op zich is het vreemd dat alcohol wel legaal is en cannabis niet. Als de criminele bendes het monopolie verliezen over de drughandel:

1) verbetert de kwaliteit (versnijden met rotzooi) en dus minder doden.
2) kan het drugsgeld niet in andere illegale activiteiten worden gepompt
3) verdient de staat een schone cent aan belastingen
4) moet er geen gigantisch ordeapparaat achter drugsfeiten speuren en kan dat geld aangewend worden voor de verzorging van verslaafden (feitelijk is dat al niet meer nodig want dat kan via de belastingen op drugs al bekostigd worden)
5) Kan er effectieve controle gebeuren op oa de leeftijd van de gebruikers. Ja, uiteraard zal er tussen de mazen van het net geglipt worden, maar een winkel of apotheek zal banger zijn zijn licentie te verliezen als een dealer die toch al illegaal bezig is.
Verslaving is geen ziekte. Verslaving is verslaving, en ziekte is ziekte. Door beide termen te verwarren wordt opzettelijk de discussie verziekt. Dat doet me denken aan de discussie om het woord allochtoon af te schaffen. Semantiek gebruiken om een probleem op te lossen helpt niet.
Uw argumenten over die criminele bendes zijn zo naief!
Alsof na legalisatie die criminelen zich gaan omscholen tot brave boekhouders. Dat blijven criminelen en die zullen illegale drugs blijven produceren, hoor. En onder de prijs verkopen van de legale drugs. En om onder de prijs van legale drugs te blijven zullen ze blijven versnijden met rotzooi. Men hoeft geen helderziende te zijn om dat te voorspellen.
De staat zal heel weinig verdienen, omdat verslaafden zullen kiezen voor de goedkopere illegale drugs.
En trouwens, ik vind niet dat een overheid geld moet verdienen met drugs. Dat is niet de taak van een overheid. Juist zoals ik vind dat een overheid zich niet moet bezighouden met wapenhandel.

Citaat:
Trolololo...

Mag ik dat wapen dan opsnuiven, trololo?
Wat betekent trolololo? Eerlijk gezegd is dat uw sterkste argument

Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2014 om 20:28.
Oud 21 oktober 2014, 20:56   #220
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseAllochtoon Bekijk bericht
je kan daar een mening over hebben of men het nu legaliseert of niet,drugs zal men altijd blijven gebruiken...of het nu xtc,weed,lsd,cocaine of is
Natuurlijk, idioten en zwakkelingen zullen altijd bestaan.

Maar het feit dat drugs al eeuwenlang bestaan is wel een heel mager argument om drugs te verdedigen. Zo kun je alles verdedigen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be