![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik onlangs in Noord-Vietnam en Nepal was groeiden de cannabisplanten er in de bermen.....niemand was er echt in geïnteresseerd.Zo gewoon ....Zoals je zegt de verboden vrucht smaakt het beste. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() pot, dit is ketel
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Je weet toch dat je nu je intellectuele capitulatie onderteken hebt? "Mijn geloof" is een vertaling van een bladzijde uit het rapport 2014 van de Global Commission on Drug Policy, een panel van 22 personen die hun sporen verdiend hebben in het zakenleven en de politiek, zoals Kofi Annan, Richard Branson, de voormalige presidenten van Polen, Brazilië, Mexico, Portugal,... Mensen die weten wat een beleid is en genoeg ervaring hebben dat de War on Drugs niet werkt. Die feiten een mening durven noemen, daar geef je je feitelijk mee gewonnen, al ben je natuurlijk te koppig om dat toe te geven. Of ben je weer een rolletje aan het spelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
|
![]() Citaat:
U mag machtsargumenten gebruiken zoveel u wil, zelfs al is dat rapport geschreven door de Almachtige zelve, dan nog staat het vol stellingen die een mening zijn. De grondstelling dat War on Drugs niet werkt, is ook een mening. Want de War on Terror werkt ook niet. Nooit in de geschiedenis van de mensheid is er zoveel terreur in de wereld als nu, op dit eigenste ogenblik. En toch pleit niemand ervoor om te stoppen. Als ik uw redenering moet volgens, dan kunnen we best stoppen met het bestrijden van ISIS. Het helpt toch niet. En de strijd tegen criminaliteit, idem! En de strijd tegen werkloosheid: idem! Moet ik echt puntje voor puntje afgaan van al die stellingen en duiden waar er een waardeoordeel is? het is niet omdat iets de mening is van Richard Branson dat het daarom feit is, hé. Ik wil al wel iets zeggen over punt 2: Dat sommige drugs geneeskrachtige eigenschappen hebben is zelfs een leugen, zoals uit deze thread wel blijkt. En als ik het goed begrijp, pleit u voor de legalisatie van alle drugs? Ook heroine, en XTC, en al die produkten waar het zo verschrikkelijk moeilijk is om van af te kicken? Succes met uw geloof, maar ik blijf liever atheïst. Tot slot geef ik u een brain teaser. U mag in dat 'heilig' rapport van u elke term 'drug' vervangen door de term 'wapen', en u hebt een 'heilig boek' voor de extreme wapenfreak, die de legalisatie van elk wapen wil. Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2014 om 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan mij goed voorstellen dat als u griep hebt, en u pakt een XTC pil, dat u de symptomen van de griep eventjes niet voelt. Is dat een argument om XTC te legaliseren? Is dat zo? Ze hebben toch ooit eens iets in mijn pintje gedaan op een fuif. Ik heb 2 uur hallucinerend over de dansvloer gelopen. Als ik toen in mijn auto had gestapt, had ik het misschien niet overleefd. Al die heroine doden, zijn de dealers niet mee verantwoordelijk? En zelfs al kan je met drugs niemand anders doden, waarom is het een drogreden? Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2014 om 19:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar is ons laten verzorgen door drugsverslaafden minder een probleem:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...41021_01333149 |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 21 oktober 2014 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De grootste criminele organisaties halen hun werkingsmiddelen uit de Illegale Drugshandel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||||||||
Gouverneur
|
![]() Ik zei toch al dat je te koppig bent om het toe te geven ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16988594 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7053160 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22791906 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20805210 Dus ik kijk al uit naar de "meningisatie" van de andere feiten, dat wordt een dolle boel. Citaat:
Drugs moeten bekeken worden als een gezondheidsprobleem. Het is op zich niet crimineel als stoffen psychoactief zijn. Op zich is het vreemd dat alcohol wel legaal is en cannabis niet. Als de criminele bendes het monopolie verliezen over de drughandel: 1) verbetert de kwaliteit (versnijden met rotzooi) en dus minder doden. 2) kan het drugsgeld niet in andere illegale activiteiten worden gepompt 3) verdient de staat een schone cent aan belastingen 4) moet er geen gigantisch ordeapparaat achter drugsfeiten speuren en kan dat geld aangewend worden voor de verzorging van verslaafden (feitelijk is dat al niet meer nodig want dat kan via de belastingen op drugs al bekostigd worden) 5) Kan er effectieve controle gebeuren op oa de leeftijd van de gebruikers. Ja, uiteraard zal er tussen de mazen van het net geglipt worden, maar een winkel of apotheek zal banger zijn zijn licentie te verliezen als een dealer die toch al illegaal bezig is. Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je steelt, doe je kwaad aan iemand anders. Als je iemand verkracht, doe je die persoon iets slecht aan. Als je drugs gebruikt, kan je hoogstens jezelf iets aandoen bij een overdosis of met slechte producten, meestal zal die persoon gewoon een hoop lol hebben. Zie je het verschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind eigenlijk dat dat cartoontje op u betrekking heeft. Citaat:
Citaat:
Pas op, in het rapport zijn er nog geneeskrachtige eigenschappen toegekend aan andere drugs. Welke drugs en welke ziekten? Een pijnstiller is niet een geneesmiddel. Hier op deze thread is cannabis een kanker genezend middel genoemd. Dat is erover. Dat is oplichterij. Citaat:
Uw argumenten over die criminele bendes zijn zo naief! Alsof na legalisatie die criminelen zich gaan omscholen tot brave boekhouders. Dat blijven criminelen en die zullen illegale drugs blijven produceren, hoor. En onder de prijs verkopen van de legale drugs. En om onder de prijs van legale drugs te blijven zullen ze blijven versnijden met rotzooi. Men hoeft geen helderziende te zijn om dat te voorspellen. De staat zal heel weinig verdienen, omdat verslaafden zullen kiezen voor de goedkopere illegale drugs. En trouwens, ik vind niet dat een overheid geld moet verdienen met drugs. Dat is niet de taak van een overheid. Juist zoals ik vind dat een overheid zich niet moet bezighouden met wapenhandel. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door geertvdb : 21 oktober 2014 om 20:28. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Maar het feit dat drugs al eeuwenlang bestaan is wel een heel mager argument om drugs te verdedigen. Zo kun je alles verdedigen. |
|
![]() |
![]() |