![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Ben jij solidair met de zone die dreigt afgeschakeld te worden? | |||
| Zeer zeker: ik zal mijn uiterste best doen |
|
9 | 18,37% |
| Bwa, ik zal wel ietske doen |
|
1 | 2,04% |
| Just geen kloten. Integendeel. |
|
39 | 79,59% |
| Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het was een graad of 8 zonder de minste zweem van vorst... Wat gaat men doen als het eens deftig vriest ? Of zit 'men' te hopen op een zachte winter zoals vorig jaar ? |
|
|
|
|
|
|
#202 |
|
Gouverneur
|
Vandaag gaat men zelfs nog meer importeren als gisteren, momenteel al meer dan 3700 MW via de interconnecties!
Afschakelen of kan men nog wat meer industrie stilleggen! Bovendien is het nog maar 16:15, de echte piek moet nog komen. Ik denk dat ik mijn laptoppeke al eens ga opladen, mijn gsm opladen, wasmachine aan en tegelijk mijn grote flatscreen en playstation eens ga aanzetten. |
|
|
|
|
|
#203 |
|
Staatssecretaris
|
Bij mij gaan 's avonds nog alle verlichtingen automatisch aan. De jacuzzi zal op temperatuur blijven (elektrisch 380V). De elektrische (bij)verwarmingen in badkamer en garages blijven opstaan (3 X 2000 Watt 24/24). Ik zal geen schakelaar afzetten. Ik betaal voor mijn elektriciteit dus ik gebruik ook mijn elektriciteit. Maar ik ben toch al eens gaan horen achter een noodvoorziening. Moest de elektriciteit uitvallen. Want dan gaat geen enkele elektrische poort meer open of dicht. Dan valt de verwarming (stookolie) uit. Dan valt heel de domotica en alarmsysteem uit. Dus ik wacht nog op een juiste offerte van de elektricien.
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Staatssecretaris
|
Neen die moet er niet komen maar ik ga mij er ook geen zorgen over maken moest die komen. En ik ga mij er ook niet voor aanpassen omdat enkele groene jongens de kerncentrales weg willen maar geen alternatieven aanbieden. Daarom dus noodgedwongen een noodstroomvoorziening plaatsen. Er zijn zelfs betaalbare noodstroomvoorzieningen op stookolie die 24/24 uur kunnen blijven draaien en toch genoeg leveren om een gans huishouden te voorzien. BTW aankoop van een noodstroomvoorziening is voor een bedrijf 100% fiscaal aftrekbaar.
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op wat baseer jij je om te durven stellen dat nu reeds sommige industriële grootverbruikers verzocht worden om hun stroomverbruik te temperen ?
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Generatoren om 1 huishouden te voorzien kunnen prima verplaatsbaar zijn.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 november 2014 om 18:41. |
|
|
|
|
|
#210 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar voor alle duidelijkheid: in de kerstvakantie zijn vele grote bedrijven dicht, en net dan dreigt geen afschakeling. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#213 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ontkennen, neen, maar uw vraag aan Porsche was veelzeggend.
|
|
|
#214 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#215 |
|
Gouverneur
|
Het Vlaams Energie Bedrijf gaat een nieuwe kerncentrale bouwen. Probleem opgelost.
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek "De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats. |
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.standaard.be/plus/20141128/ochtend/6
Lampiris doet de test Stroomverbruik zakt in tijdens black-outalarm Citaat:
|
|
|
|
|
|
#217 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maddox
maar de vakbond is tegen kernenergie, dan komt er ook geen kernenergie http://blogs.acv-online.be/ACVBHV/po...Deel-1%29.aspx Climaxi vind ik toch een neutralere tekst over het probleem hoe het ontstaan is... Aardgas is te duur, men heeft een pak aardgascentrales stilgelegd, en nieuwe vergunningen zijn gewoonweg niet uitgevoerd, de stegs kunnen niet rendabel stroom maken als zij gewoon 50% van de tijd tijdens de piek moeten draaien, spreek je van centrales die nauwelijks 10% van de dag moeten werken http://www.climaxi.be/zonderstroom
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ https://ground.news/ https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 28 november 2014 om 08:18. |
|
|
|
|
|
#218 |
|
Europees Commissaris
|
Met een generator die een volledig huishouden, zeker eentje zoals dat van Porsche te voorzien, gaat wel wat groter en zwaarder uitvallen dan gemiddeld. (15 kVa ?) en dan denk ik niet dat je dit zomaar aan het verplaatsen bent.
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vraag me af of er nu werkelijk iemand zou zijn die denkt dat "Porsche" bedrijfsleider is. Een beetje een typetje zoals Duc D'Enghien maar nog net iets minder grappig. Flauw afkookseltje ervan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#220 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het enige dan rest is een afdakje aan het bedrijfpand en de woning om die aanhanger onder te zetten. Mijn piepkleine 2 kw weeg iets meer dan 20 kg en ik heb die in een geluidswerende omkasting gestoken die op een karretje staat.
|
|