![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#202 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#203 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een mosselpot voldoet blijkbaar aan jouw normen over wat als gesubsidieerde "Kunst" mag doorgaan.
|
|
|
#204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Negeren waar men geen kritiek op wenst te geven is hetzelfde als rond de (mossel) pot draaien.
|
|
|
#206 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#207 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat de mosselpot betreft, ik weet niet of dat of dat 'kunst' is. Ik heb hem niet gezien. Trouwens, niemand weet eigenlijk goed wat 'kunst' is. U wel? Welaan dan, geef ons dan een verhelderende bepaling van de term 'kunst'. Ik ben benieuwd. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2014 om 21:05. |
|
|
|
|
|
|
#208 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tip: begin eens iets te lezen. |
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wilt u die mosselpot als kunst aanzien, doe gerust. Vraag evenwel niet aan anderen dezelfde opvattingen te delen. Wel zal iedereen het erover eens zijn dat een schilderij van Rubens kunst uitmaakt. Bijgevolg hoort men zich af te vragen waarom die kunst al op een algemeen aanvoelen kan steunen, terwijl de zogenaamde conceptuele kunst slechts controversie en oneinigheid uitlokt. |
|
|
|
|
|
|
#210 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar goed, als ik u dus goed begrijp, weet u het ook niet wat nu 'kunst' is. Als u het niet weet, hoe weet u dan dat iets geen kunst is? Welke criteria hanteert u om uit te maken of iets nu 'kunst' is of 'geen kunst' is? |
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Om het met jouw woorden te zeggen: als "men" het zelfportret van Picasso kunst noemt, en dat noemt "men" kunst, dan MOET "men" dat ook doen voor een kakmachine alsook een mosselpot / Ja zelfs voor de pispot van mijn grootmoeder. De enige voorwaarde is dat "men" het erkent als kunst. Je stelt het inzicht betreffend kunst van de Belgische ku(ns)tpaus Jan Hoet toch niet in vraag? IK heb niet de behoefte om kunst te definiëren. In MIJN ogen is wat de oude Vlaamse meesters schilderden wél kunst, maar een mossel-kak-of pispot niet.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 oktober 2014 om 21:35. |
|||
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met andere woorden, u weet dus niet wat 'kunst' is. U weet evenmin welke criteria men moet aanwenden om een werk te beschouwen en te catalogeren als een 'kunstwerk'. U weet dan evenmin te bepalen of een werk 'geen' kunstwerk is vermits u geen maatstaf heeft. Eigenlijk weet u niet veel. Moest ik in uw plaats zijn, zou ik me maar onthouden om een werk al dan niet te bestempelen als een 'kunstwerk'. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2014 om 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor jou is het immers simpel. Al wat "men" als kunst bestempelt is kunst en mag met gemeenschapsgeld gesponsord worden.
|
|
|
|
#215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik beschouw een mosselpot inderdaad niet als kunst, ook al omdat ik de notie kunde en kunst bijvoorbeeld niet wil loskoppelen ten voordele van het idee alleen. |
|
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wacht nog altijd op uw definitie van 'kunst'. Maar die zal er wellicht komen in de kersentijd als de noten rijp zijn. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2014 om 21:45. |
|
|
|
|
|
|
#217 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ga gaarne naar tentoonstellingen over moderne kunst. In de laatste 14 jaar zag ik er één die uitstak boven de rest: de Bourgondiër Arthure. Hij stelde tentoon over de ganse wereld, ook in Brussel, Koksijde en Brugge. Hij komt gaarne naar Vlaanderen: hij voelt zich hier een beetje "thuis", vooral in Brugge. De meeste van zijn werken zijn harmonieus, zacht en aangenaam om te bekijken. |
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu zou u kunnen zeggen: ja maar voor mij is dit geen kunst. Maar zelfs dan is dit een volledig betekenisloze zin vermits u zelf niet in staat bent te zeggen wat nu precies 'kunst' is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 oktober 2014 om 22:23. |
|
|
|
|
|
|
#219 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|