Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2014, 09:17   #201
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien kunnen diegenen die niet akkoord zijn met de strategie van de vakbonden afstand doen indien de vakbonden iets bereiken?
Zeg bv maar : toch een indexsprong en voor de gesydikeerden niet?
Toch tot 67 werken en de gesyikeerden tot 65?

Of gaat men toch maar lekker mee genieten van de mogelijke verworvenheden?
Och neen, als dan ineens de sociale zekerheid gesplitst word heb ik er geen probleem mee. Kom op het einde van de rit dan wel niet bedelen aub.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 09:19   #202
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Een simpel rekensommetje maakt dat ik op 35 jaar, zonder de patronale bijdrage, al snel 1.000.000€ meteen van mijn wedde heb afgegeven.
Inderdaad, en toch is dat niet genoeg. Dat bewijst toch alleen maar dat de uitgavenkant veel te groot is. Maar daar mag van de vakbonden uiteraard ook niet aan geraakt worden.
Oud 16 december 2014, 09:56   #203
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Een simpel rekensommetje maakt dat ik op 35 jaar, zonder de patronale bijdrage, al snel 1.000.000€ meteen van mijn wedde heb afgegeven.
Mocht iedereen dat doen....
Dat laatste zinnetje is belangrijk...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 10:02   #204
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Inderdaad, en toch is dat niet genoeg. Dat bewijst toch alleen maar dat de uitgavenkant veel te groot is. Maar daar mag van de vakbonden uiteraard ook niet aan geraakt worden.
De "werkwilligen" zijn akkoord met de regeringsmaatregelen zoals de indexsprong, tot 67 jaar werken, afschaffing van allerlei verworven voordelen, enz...
De stakers hebben inkomensverlies, degenen die werkten niet maar als er iets positiefs uit de bus komt profiteren zij er ook van.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 10:05   #205
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De "werkwilligen" zijn akkoord met de regeringsmaatregelen zoals de indexsprong, tot 67 jaar werken, afschaffing van allerlei verworven voordelen, enz...
De stakers hebben inkomensverlies, degenen die werkten niet maar als er iets positiefs uit de bus komt profiteren zij er ook van.

Maar ze staakten toch voor iedereen, niet?

En wat gaat er dan uit de bus komen? De pensioenleeftijd terug verlagen om ze later willens nillens terug te verhogen en dan misschien tot 70? Wat een verwezenlijking! Net hetzelfde met andere maatregelen die later als een boomerang in het gezicht van een volgende generatie gaan komen. Over egoïsme gesproken...
Oud 16 december 2014, 10:11   #206
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Maar ze staakten toch voor iedereen, niet?

En wat gaat er dan uit de bus komen? De pensioenleeftijd terug verlagen om ze later willens nillens terug te verhogen en dan misschien tot 70? Wat een verwezenlijking! Net hetzelfde met andere maatregelen die later als een boomerang in het gezicht van een volgende generatie gaan komen. Over egoïsme gesproken...
de grootste egoïsten zijn de profiteurs die de kastanjes uit het vuur laten halen door de gesyndikeerden.
Die profiteurs zijn kortzichtige dommeriken.
Er is NIEMAND die de pensioenleeftijd wil verlagen !
Oud 16 december 2014, 10:14   #207
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Ik denk eerder dat de grootste egoïsten de stakers zijn omdat hun principe is ik staak dus iedereen moet staken. Dat heeft een staker gisteren zelfs voor een camera zo gezegd. Wetende dat zelfs veel gesyndikeerden en zelfs vakbondsafgevaardigden en vakbondssecretarissen tegen de staking zijn en NIET hebben gestaakt maar GEWERKT!!!

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 16 december 2014 om 10:14.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 10:16   #208
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
de grootste egoïsten zijn de profiteurs die de kastanjes uit het vuur laten halen door de gesyndikeerden.
Dus 67 is goed?

Die arme syndicalisten toch die onbaatzuchtig voor de hele bevolking op de barricades kruipen.

En dan vragen sommigen mensen zich af waarom de vakbonden als een relict uit een ver verleden worden beschouwd?
Oud 16 december 2014, 10:17   #209
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Denk je ? Die gaan dat dan toch weigeren
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 10:20   #210
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik denk eerder dat de grootste egoïsten de stakers zijn omdat hun principe is ik staak dus iedereen moet staken. Dat heeft een staker gisteren zelfs voor een camera zo gezegd. Wetende dat zelfs veel gesyndikeerden en zelfs vakbondsafgevaardigden en vakbondssecretarissen tegen de staking zijn en NIET hebben gestaakt maar GEWERKT!!!
Moet jij nog niet aan het werk ? De dag is bijna om
Oud 16 december 2014, 10:22   #211
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Wat is dat die tax shift van de vakbond ? En wat kan ik mij daarbij inbeelden...
Een tax shift begint met een 'BUDGETNEUTRALITEITSBEGINDSEL' of in Casu Belgica: max 50% BNP begindsel. Dus geen tax lift zoals de vakbonden voorstellen.

eigendommen
- registratierechten is een vermogensbelasting op de meerwaarde van een huis
- kadastraal inkomen is een vermogensbelasting op de huurinkomsten van eenhuis
- de stopzetting van vrijstelling op KI en afschaffen van woonbonus is dan een vermongensbelasting waar IMF voorstander van is... , dan gaan de vakbondenhuilen dat het niet fair is dat de kleine man moet betalen wait and see...
- belasting op tweede eigendom is een vermogensbelasting zonder inkomsten daartegenover staan, die dubbele belasting mag dan afgeschaft worden
interest
- roerende voorheffing is een vermogensbelasting op de interestinkomsten
- meerwaarde belasting op verkoop van obligaties is inderdaad niet belast, maar meestal een nuloperatie versus de roerende voorheffing inkomsten
- de bevrijdende roerende voorheffing op spaarrekening is een opportuniteit om vermogensbelasting in te voeren, iedere kleine spaarder wordt dan getroffen, dankzij de vakbond dank u wel vakbonden
aandelen
- stopzettingsmeerwaarde is een vermogensbelasting op de meerwaarde van uw aandelen
- de meerwaardebelasting op aandelen op de beurs is inderdaad een mogelijke vermogensbelasting. Maar goed opletten toelaten dat de minwaardes afgetrokken worden
- roerende voorheffing op dividend is een dubbele vermogensbelasting op inkomsten uit aandelen
- de beurstaks is een vermogensbelasting op het handelen in aandelen en belast het vermogen, de beurstaks wordt best afgeschaft
- de levensverzekeringen en pensioenfondsen zijn aftrekbaar 30% en worden belast aan 50% in de hoogste schijf en hebben dus een vermogensbelasting
inkomsten die kunnen belast worden
- auteursvergoeding
- vzw's inkomsten
- onkostenvergoedingen
andere opportuniteiten voor tax shift, met ballen.
- flat carbon tax op alle fossiele grondstoffen arato van 25$ per ton CO2 of 0.2euro per liter 200euro per ton, of dit is voldoende substantie voor een taxshift van 6miljard euro
- alle overheidsdiensten en gesubsidieerde diensten voor iedereen zonder uitzondering arato van minimaal 30% van bruto kostprijs aanrekenen ook dit heeft voldoende substantie voor een tax shift van 7miljard en meer.
- je kan ook de hogeschool omzetten naar overheidsgesteunde studielening , wat uiteindelijk een belasting is op uw investering
- een 21% btw op alle suikerrijke voedingen kan de obesitasepidemie bestrijden en zorgen dat we minder gezondheidsuitgaven hebben, en dat kan 2 miljard schelen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2014, 10:25   #212
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus 67 is goed?

Die arme syndicalisten toch die onbaatzuchtig voor de hele bevolking op de barricades kruipen.

En dan vragen sommigen mensen zich af waarom de vakbonden als een relict uit een ver verleden worden beschouwd?
(toogpraat)²
Oud 16 december 2014, 10:28   #213
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Moet jij nog niet aan het werk ? De dag is bijna om
Voordeel van zelfstandige te zijn : ik werk wanneer ik wil
Oud 16 december 2014, 10:30   #214
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
(toogpraat)²
Te beschaamd om een opsomming van de voordelen te geven?
Oud 16 december 2014, 10:30   #215
Cheminot
Minister

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals iemand van de vakbond?
Oud 16 december 2014, 10:32   #216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat zelfstandigen nooit gedaan hadden ...minimum 60 uren per week klopten .....dacht het al wel dat dat een fabeltje was.
Oud 16 december 2014, 10:32   #217
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft was de regering eindelijk eens begonnen met die kastanjes uit vuur te halen. De vakbonden daarentegen zijn hard hun best aan het doen om ze er weer allemaal terug in te smijten.

Laatst gewijzigd door JBM : 16 december 2014 om 10:40.
Oud 16 december 2014, 10:35   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een beetje zoals iemand van de vakbond?
Veel beter want die riskeert nog een pak rammel terwijl een zelfstandige zijn pens volvreet met een klant op kosten van de zaak.
Oud 16 december 2014, 10:38   #219
PORSCHE
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En ik die dacht dat zelfstandigen nooit gedaan hadden ...minimum 60 uren per week klopten .....dacht het al wel dat dat een fabeltje was.
Er is een verschil tussen werken van 9 tot 17 uur (van maandag tot vrijdag) en werken tussen 7 en 22 uur (elke dag van de week, ook op zaterdag en zondag)

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 16 december 2014 om 10:39.
Oud 16 december 2014, 10:48   #220
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Toch wel, de regering moet alles doen wat wij zeggen. Dit is een democratie, voor moest ge dat vergeten zijn. De regering moet de keuze van het volk omzetten in maatregelen. Da's de enige rol van de regering.

Alleen is dit democratisch stelsel niet écht democratisch natuurlijk, en werkt het in het voordeel van zij die al machtig zijn (de kapitalisten, in ons geval).

Een échte democratie wordt verkregen door het systeem van loting. Maar dat wist ge al.

Waar wachten we op om een echte democratie te worden?
²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be