![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als een side-note: cannabis wordt opgeslagen in vetcellen, net als bij LSD. Als je energie uit die vetcellen gebruikt, kan je in het geval van LSD terug wat high worden. Is dat bij cannabis ook niet, en dus zowieso gevaarlijk vanaf je regelmatig gebruikt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan waarschijnlijk zelfs pedofiel zijn en misschien is dat zelfs ook geen keuze, maar dat belet niet om de keuze te maken niet tot de daad over te gaan. Tussen seksuele zin en oriëntatie (wat misschien geen keuze is), en het doen van seksuele daden, is een verschil. Dat laatste is een keuze. Moesten seksuele daden geen keuze zijn, dan zou het moeilijk worden om verkrachting te veroordelen he. Als ik zin heb in mijn partner, maar zij niet, dan ben ik verondersteld de keuze te maken van haar niet te neuken - zoniet heet dat verkrachting. Het excuus "maar ik had zin en dat is geen keuze" zal niet werken vrees ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zo simpel is dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Minister-President
|
![]() Ik heb hem ooit eens gevraagd naar wat hij wist over het massale kindermisbruik bij de orthodoxe joden (volgens hulpverleners in New York: 1 op 2 jongetjes!)
Een vraag waar nooit een antwoord op kwam. Het spreekt dus voor zich dat zulke onderwerpen publiek streng benaderd dienen te worden ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze wisten het snel dat Listerine hielp tegen de speekseltesten, nu niet meer hoor. Dat het niet thuishoort in het verkeer kan ik mee leven. Maar ik vind niet dat mensen een rijverbod horen te krijgen omdat ze positief zouden testen voor de dag ervoor. Gevaarlijk? Ik weet het niet, ik ben alleszins nog nooit later stoned geweest zonder te gebruiken of flashbacks gehad. Maar sowieso, ge doet het beter niet als wel, maar als ge dan toch al begonnen zijt, wie is wie om naar wie te wijzen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Politiek speelt het uiteraard politiek correct en scheert iedereen over dezelfde kam. Anders zou iemand immers beroep kunnen doen op schending van de neutraliteit, op discriminatie tov mensen die er beter tegen kunnen of op voorbereid zijn... Wie zal wie met de vinger wijzen. Tja. Dat weten we wel zeker. Dat zijn maar al te vaak de mensen met weinig of geen ter zake doende ervaring die de rest de les wil spellen. Ivm controles: daar blijf ik bij mijn standpunt - hier nog niet gedeeld - dat controles uit voorzorg (om accidenten te vermijden) vaak relatief gezien zwaarder bestraft worden als incidenten met mensen met alcohol in het bloed die mensen dood rijden. Paar maand geleden: twee incidenten. Twee mensen met 3 promille in het bloed. 1 keer iemand dood, andere keer iemand gewond. Met moeite gestraft (geen gevang, enkel voorwaardelijk. Een keer rijbewijs levenslang afgenomen, andere voor x maand). Ik noem dat gelegaliseerde moord. Als ik iemand haat, ik weet hoe ik hem/haar uit de weg moet ruimen. En dan zitten ze te neuten over cannabis gebruikers alsof dat dit de erste schurken ter wereld zijn... Mja. Idioter kan bijna niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Europees Commissaris
|
![]() Tragisch maar geen verrassing, een paar maanden geleden zijn ook al een paar Nederlanders door Indonesië geëxecuteerd voor hetzelfde vergrijp. Net zoals Australië heeft Nederland lang geprotesteerd, maar Australië lijkt nu ook daadkrachtiger op te treden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik hanteerde de definitie van "Seksualiteit die wordt gekenmerkt door romantische gevoelens of seksueel verlangen naar hetzelfde geslacht.". Gevoelens dus, geen daden (dat is idd een keuze).
Naar deze definitie. Vindtu u het nog steeds een keuze? En met hoeveel homo's hebt u het daar reeds over gehad? |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is nogal moeilijk om de doodstraf op "gevoelens" die ge niet uit, te zetten he. Zo is "zin hebben in drugs" ook niet strafbaar, voor zover ik weet. Zo is "zin hebben om drugs te verkopen" ook niet strafbaar. Het is enkel als ge daden pleegt dat ge strafbaar kunt zijn - nog een geluk ! Stel U voor dat uw intieme gedachten al strafbaar kunnen zijn ! Om dat te doen moet ge een god uitvinden. Een wet kan dat niet. Ik zou zelfs durven stellen dat "zin hebben in seks met klein mannekes" niet strafbaar is, zolang ge niet overgaat tot daden (en ik zou zelfs zeggen, zolang ge het voor uzelf houdt). Laatst gewijzigd door patrickve : 1 mei 2015 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Sowieso wil je nooit iemand doodrijden, dronken, stoned of nuchter. Maar het is vooral alcohol dat het haantjesgedrag in het verkeer stimuleert, andere drugs durven dat ook doen. Maar als er een limiet met alcohol kan bestaan, waarom dan niet bij cannabis? En in uw antwoord vinden we dan terug dat de consequentie bij de wet ver zoek is. En dat na duizenden jaren rechtssysteem. Waar naartoe evolueren wij? Citaat:
Laatst gewijzigd door Peche : 1 mei 2015 om 19:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij zijn victimless crimes een aberratie. Uw voorbeeld is daarvan een extreem geval, maar volwassen drugsgebruik valt volgens mij in dezelfde categorie (tenminste als men mensen niet wil betuttelen en "het beter weten dan hen" wat goed is voor hen). Ik geef toe dat drugsgebruik een randgeval is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op gebied van wettelijkheid ben ik pro legalisatie, zonder verder in detail uit te wijden. |
|
![]() |
![]() |