Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2004, 18:26   #201
jovada
Vreemdeling

jovada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik ben een van de eersten die hier als voorbeeld heeft aangehaald dat de overheid nu eens dringend werk moet maken van het bevoordelen van wagens met hybride motor en zo.
(...)
Mijn ding is dan ook : doe er zelf iets aan.
Volgens mij zijn er inderdaad wel heel wat mensen die actief iets willen ondernemen om minder te vervuilen op allerhande gebieden, maar de overheid moet duidelijk zijn steun kenbaar maken met eenvoudige oplossingen en hulpmiddelen.

't Is toch fijn om te lezen dat ik hier al een paar vriendjes heb die me gelijk geven
Oud 19 oktober 2004, 18:35   #202
jovada
Vreemdeling

jovada's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
En waar wordt dat ontkend?
Je weet wel wat ik bedoel denk ik, 't ging al heel snel over 'al de rest' maar nooit over onszelf.

Citaat:
Slechts twee woorden passen daarop: "ha ha". Duurzaamheid (volgens de definitie) betekent dat de natuur as such geen blijvende schade ondervindt van het optreden van de mens. Dat zou dus willen zeggen dat we ALLE energieprocessen op dusdanige wijze moeten implementeren dat er zero niet-recupeerbare grondstoffen worden verbruikt en zero emissions in de lucht wordt gestoten. Ik zie dat eerlijk gezegd de komende 100 jaar nog niet gebeuren. Het is tegenwoordig zeer bon ton om "duurzaam" dit of dat in de mond te nemen, maar spijtig genoeg verliest het woord daardoor fel aan betekenis.
Ik zal wel de laatste zijn om een modewoord dat mooi klinkt over te nemen denk ik. Duurzaam wil voor mij gewoon zeggen dat iedereen onmiddellijk zo intelligent mogelijk gebruik moet maken van wat er ons ter beschikking wordt gesteld. Noem het anders maar een "intelligent milieubeleid" als je dat beter vindt.
Zaken als fossiele brandstoffen gaan subsidiëren om ze betaalbaar te houden voor de bevolking terwijl diezelfde bevolking er massaal ziek van wordt, storen me enorm.

Citaat:
Wat we wél kunnen doen, is de taxen die nu geheven worden, gebruiken om de schade veroorzaakt door het gebruik, te verminderen, of om alternatieve oplossingen te stimuleren en financieren. Transparantie, iets waar de voorbije dagen veel om te doen was als het gaat om lonen van topmanagers, zou ik daarom meer dan al verwelkomen.
Akkoord!

Citaat:
De Louis Michel van de ecologie...

U denkt toch echt niet dat onze politiekers tot zo'n geheelvisie in staat zijn, laat staan ze willen uitvoeren...
Hmm, ok, 't klonk nogal melig, maar werk effe mee he

Citaat:
Een goede aanrader, maar kunt u me ook vertellen waarom dat vandaag de dag niet gebeurt ondanks het feit dat de fiets of het openbaar vervoer quasi-gratis zijn in vergelijking met de auto?

Ik vrees dat mensen té verknocht zijn aan hun auto, en dat daarom vooral technologische maatregelen aan die auto zélf het verschil kunnen maken in de toekomst.
Enerzijds zijn "de mensen" niet actief/intelligent/... genoeg om iets te veranderen aan hun dagelijkse leven en anderzijds speelt de prijs van het vervoer weinig rol. Een veel hogere frequentie en voldoende zitplaatsen moeten de eerste vereisten zijn, en daar wil men écht wel voor betalen denk ik!

(een voorbeeld bij m'n eerste zinnetje: het kleine aantal overstappers voor telecom en energie: duidelijk goedkopere tarieven, groene(re) stroom, andere voordelen,... maar toch blijft overstappen een grote drempel die niet veel mensen durven te overwinnen.)
Oud 19 oktober 2004, 20:38   #203
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
We teren al lang niet meer op kwantiteit maar op kwaliteit.
spreek voor jezelf
Oud 16 november 2004, 20:43   #204
ait mehdi
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HerrUU
Met die allochtonen heb je wel een probleem. De enige kennis die ze hebben is de ziekenkas een loer draaien. In marokko hebben ze geen ziekenkas (zelfs geen kas in sommige delen van het land.)
wat heeft marokko hier meer te maken en houd maar op met allochtonen dit en allochtonen dat zeg gewoon marokanen he in plaats van schijnheilig te doen voor de marokanen en achter hun rug dit en dat zeggen en doen. Jullie vlaamse belangers zijn niks anders dan schijnheilige mensen allleen racisten zijn in je stemhokje en voor de marokanen heel vriendelijk ik ben het meer dan beu als je een racist bent kom er voor uit en hou op met die achterlijke undercover praktijken. ja de enige kennis die ze hebben is de ziekenkas een loer draaien jajaja. Je bent gewoon een bittere persoon omdat jouw leven helemaal niet goed is dus schuif de fout maar in de schoenen van de allochtonen he heel gemakkelijk want het kan helemaal niet jou fout zyn he neen belgen werken allemaal niemand is op de ziekenkas of dop neen ze werken allemaal en als iedereen zoals de vlamingen was dan was er wereld vrede zeker he
en als je het nog niet door had dit is pure sarcasme ja dat kunnen de marokanen ook heel goed. En ik studeer nu voor maatschappelijke assistent ik heb meer vlaamse klanten dan migranten die op een leefloon zijn dus voor je gaat zeveren ga eerst research doen.
en als je iemand de schuld wilt geven van al je mislukkingen kijk dan in de spiegel want niemand en niemand anders dan jij bent verantwoordelijk voor je leven en daden dus neem die verantwoordelijkheid maar ok i.p.v. altijd maar te klagen over de marokanen. wat heeft een marokaan u ooit aangedaan of ben je ook zo een meeloper van filip de winter.waarschijlijk wel tkan niet anders ondertussen dat jij de allochtonen uitmaakt en slijmt bij filip zit hij lekker thuis in zijn villa te lachen over de loer die hij jullie vlaamse belangers of zal ik zeggen vlaamse behangers heeft gedraaid. verbeter je denkwijze vooralleer je verbitterd je leven verknoeit . 1 raad accepteer de mensen zoals ze zijn en dan zal de wereld heel anders zijn en kan je ook op je twee oren slapen. Ik hoop alleen dat je ooit tot het besef komt dat het zo niet kan en dat je een goudenmiddenweg accept want anders gaat het nooit hoor.

een marokaans meisje met een eigen mening
ait mehdi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2004, 21:08   #205
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik denk niet dat jou mening die racisten en fascisten iets kan schelen...

De enige mening die ze willen horen is die van hun Führer dewinter
Oud 16 november 2004, 21:38   #206
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen in de topdrie van meest vervuilde regio's? Verhuis dan. Of is het hier zo weinig vervuild dat dat niet de moeite is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be