![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kijk naar de sociale samenstelling van de Verenigde Staten en zet daar de obesitasproblematiek tegenover: de meeste dikke mensen en gezinnen met obese kinderen komen uit de lagere sociale klassen. Zij kunnen vaak uitsluitend vet voedsel en fastfood aanschaffen, maar gezonde voeding en geneeskundige opvolging is voor hen te duur. Met alle gevolgen van dien. Tot daar de realiteit van jouw 'Big Mac index' ! Overigens is dit topic bedoeld om de situatie in een industrieland, hier België, te schetsen. De verhouding met derdewereldlanden en onderontwikkelde regio's kan zeer boeiend zijn, maar doet hier eigenlijk niet echt ter zake. Wel verschillen tussen bevolkingsgroepen in welvarende landen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Los van dat zal ieder weldenkend mens aanvoelen dat iemand met drie jachten superrijk is en dat die dus niet te klagen heeft, ook al bezit zijn buurman er zeven. Wel eventjes serieus en intellectueel eerlijk blijven, aub ! Beetje zelfde als: 'mijn vrouw heeft overspel gepleegd, dus ik snij haar neus en oren af. Dat is een milde en humane straf, want in bepaalde landen wordt zij tot de dood gestenigd.' Zie jij het absurde daarvan in ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om U een idee te geven. Mijn vrouw heeft, door de KLUNZIGHEID van een "geconventioneerde" tandarts van haar verzekering van ambtenaar, een zwaar tandenprobleem, en dat kan enkel opgelost worden door een DURE tandarts die niet wil horen van geconventioneerde tarieven. Het kost ons 23 000 Euro. Haar ambtenarenverzekering komt iets van een 1500 Euro tussen (omdat ze maar 2 verszorgingen per jaar terugbetalen, en ze moet er 15 laten doen omdat alles aaneen hangt en die onnozelaar het geheel naar de knoppen heeft geholpen) . En we wonen in Frankrijk, het land van de sociale zekerheden. Mijn PRIVE verzekering via mijn werk zal een 10 000 Euro tussenkomen, en de rest is voor onze raap.
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ten tijde van Lodewijk de 14de zelfs de rijkste mens niet een weekje naar Australie kon, en nu de meeste "burgers van ons arm landje" zich dat zouden kunnen veroorloven.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 oktober 2015 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want jij bent aan het zeggen: "iemand die veel rijker had kunnen zijn, mag dat van mij niet, want omdat er veel mensen in zijn nabije geografische omgeving zo rijk niet zijn, mag hij dat ook niet zijn". Als ik dus volgens jou in een zeker land leef waar het de gewoonte is van vrouwen te stenigen als ze overspel plegen, dan moet ik haar ook stenigen, ook al ben ik veel ruimdenkender: ik mag de "goedheid" die ik jegens haar heb, niet laten gelden, want er is geen reden dat zij beter zou behandeld worden dan de vrouwen in haar onmiddellijke geografische omgeving. Op dezelfde wijze dat jij niet wil dat mensen een duidelijk hogere levensstandaard hebben dan de meeste mensen in hun onmiddellijke geografische omgeving. (duidelijk hogere levensstandaard: geregeld een ruimtevlucht kunnen maken, bvb).
![]() |
![]() |
#206 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kom eindelijk eens van je kaviaarberg af en leef je eens in, in de mensen die in dit 'rijke' land in zulke situatie zitten ! Ik denk dat je het goed bedoeld, maar dat het je ontbreekt aan enige realiteitszin. Laatst gewijzigd door freespirit : 24 oktober 2015 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over de "armen", maar over de 1% rijke stinkers zoals jij (en ik). Veel mensen die jij als "niet stinkend rijk" zou beschouwen, waaronder jezelf, zijn perfect in staat om eens naar Australie te vliegen. Dat kon Lodewijk de 14de himself zich zelfs niet permitteren.
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil je maar laten beseffen dat "schaamteloze rijkdom" relatief is, en dat zelfs de rijkste der rijken niet volledig aan zijn trekken komt, en er dus geen reden is om die mens te beletten om door productie en prestatie, trachten wat beter aan zijn trekken te komen. Want wat "schaamteloos rijk" is voor de ene, is een banale trivialiteit voor de andere, en er is nog veel meer dat NIET bereikt kan worden, dan wel, zelfs door de hedendaagse rijksten. Er is geen notie van "nu is het wel voldoende". Want anders zou je tevreden moeten zijn met het leventje van een betere burger ergens in een dorp in Mesopotamie, dat ook "genoeg" was.
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten tweede: tandverzorging wordt vaak als een 'luxebehandeling' gezien, dat is de reden waarom de ziekteverzekering vaak niet geheel wil tussenkomen. Ik ken natuurlijk het tandheelkundige dossier van uw echtgenote niet, maar ik kan zo onmogelijk zeggen of het een noodzakelijke ingreep betrof of eerder een zuiver esthetische. En al bij al, u moet dat uiteraard geenszins persoonlijk nemen, heb ik nog altijd liever dat men personen met een levensbedreigende hartziekte volledig probeert terug te betalen, dan mensen die een niet-levensbedreigende tandheelkundige ingreep laten uitvoeren. Als uw vrouw inderdaad mismeesterd werd door die eerste tandarts, dient u uiteraard een gerechterlijke procedure op te straten met eis tot schadevergoeding. Ten derde: ik heb een tijd in de USA gewoond en gewerkt, was nota bene verbonden aan een ziekenhuis aldaar (niet als medicus, als sociaal onderzoeker), ik weet dus waarover ik spreek, en wat u daarover beweert klopt dus helemaal niet. Met veel geld en een goede baan kan u misschien verzorging krijgen gelijk aan de Belgische kwaliteit, anders is het huilen met de pet op. Zelfs mijn collega's aldaar, hooggeschoold en een goede positie, kregen niet dezelfde zorg van de werkgever uit dan zelfs een leefloner in België standaard recht op heeft. In Cuba, een ontwikkelingsland met nog steeds een handelsblokkade, worden de mensen ouder dan in de States en is er minder kindermortaliteit. Dat is een tekenende vergelijking ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Over je Louis XIV voorbeeld: dat heeft natuurlijk vooral met technologische en wetenschappelijke beperkingen te maken: ten eerste kenden ze Australië destijds nog niet, ten tweede hadden ze nog geen vliegtuigtechnologie. Maar die koning was onmetelijk rijk en probeerde alles te realiseren wat in zijn decadente mogelijkheden lag. Kijk maar naar het paleis en de tuinen van Versailles. Op een gegeven moment spoot er zelfs wijn uit de fonteinen. Moest die het kunnen, zou die met een marmeren vliegtuig naar Australië zijn gevlogen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, ik ga geen proces beginnen, om dat 9 kansen op de 10 te verliezen binnen 7 jaar of zo. Het gerecht is een staatsinstelling, en dus niet te betrouwen en van slechte kwaliteit.
![]() |
![]() |
#212 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iemand die nu moet rondkomen van een leefloon en een weekbudget van pakweg 60 euro heeft die is arm, punt aan de lijn. Elk weldenkend mens zal dat vinden. Die 'armen' hebben er ook geen uitstaans mee dat er in pakweg Soedan nog armere mensen leven of dat de lijfeigenen in de middeleeuwen maar één soepbord in hun hutje hadden. Armen leven in het 'hier' en het 'nu', op die basis worden ook de armoedebarometers opgesteld. Iemand die in ons land woont en niet kan voorzien in zijn levensonderhoud of elementaire zaken als nutsvoorzieningen, sociale recreatie of gezondheidszorg, die is arm. Punt aan de lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik zou toch in jouw plaats stappen ondernemen: heb je in feite veel te verliezen met een gerechterlijke procedure ? Ons gerecht vertoont inderdaad vele gebreken en is bijzonder traag, maar soms doet zijn toch ook eens een rechtvaardige uitspraak. Als iedereen zo reageert en het laat zitten, dan gaat het gerecht natuurlijk helemaal naar de knoppen. Verder nog een bedenking: welk belang zou de rechtbank, de staat, erbij hebben om in jouw nadeel te oordelen in de veronderstelling dat je zelf met voldoende bewijsvoering en/of getuigen kan komen aandraven, dat er destijds een tandarts haar heeft mismeesterd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister
|
![]() In België? Zelden meer dan Sinterklaas spelen.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat is wel degelijk verspilling, dat is zeker slecht beheer en wat nog meer is: dat is een keuze. "Armen" die thuis met een home-cinema, een gigantische TV en in hun zak met de laatste iphone zitten, dat zijn geen armen. Dat zijn gewoon mensen die er voor kiezen om onnozel te doen en die er voor kiezen om meer op te doen dan ze aankunnen. Het enige dat die mensen nodig hebben, is ene harde les, zodat ze het geen tweede keer meer gaan doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Dat is waar, spijtig genoeg
Citaat:
Inderdaad. Ik ben dan ook voor de beperking van de werkloosheid in de tijd. Ik vind wel dat hogere school er wel bij mag
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier Laatst gewijzigd door Dirk A : 25 oktober 2015 om 14:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |