![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zou me overigens niet verbazen als zou blijken dat de 'ietsisten' minder intelligent zijn dan de praktiserende katholieken. Van de praktiserende katholiek kan men nog zeggen dat hij enigszins vertrouwd is met de inhoud van de christelijke leer, de symboliek, de morele codes e.d.m. terwijl de 'ietsist' en andere buitenkerkelijken vooral op emoties drijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Minister-President
|
![]() Naar mijn bescheiden mening heeft het veel te maken met angst voor de dood/niets.
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een �* la carte geloof waarin men alleen de leuke zaken uitkiest... Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 december 2015 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de meerderheid van de 'ietsisten' (maar zeker niet alle) denk ik dat het vooral gaat om intellectuele luiheid.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 29 december 2015 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door lupus : 29 december 2015 om 19:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze je morgen kermend van de pijn op spoed binnenbrengen en de dokter stelt als diagnose dat je een gesprongen appendix hebt, ga je je dan afvragen of je 'zijn stelling gelooft' of gewoon voortgaan op de erkenning die hij gekregen heeft voor zijn wetenschappelijke kennis door het behalen van zijn diploma ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() Het geloof is een levenswijze.
Daar filosofie een denkwijze is. Laten we gewoon de tradities eren, van alle culturen en eens stoppen met de verzuring. In plaats van zo (jaloers?) te wijzen naar culturen, beleef die van U en laat een ander zijn? Wat gij niet wilt dat geschiedt, doet dat ook de ander niet. Simpeler als dat kan het niet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo een schuurpapierbaard zet wel een serieuze domper op de feestvreugde wanneer je een uitstapje naar de Befteling maakt vrees ik...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ietsisten... de typische dociele houding van mensen die de kern van de zaak niet willen zien, het nemen van een standpunt maximaal proberen te vermijden en de 'allemansvriend' willen neerzetten als ze over geloof een vraag krijgen. Walgelijk. Ruggegraatloze weekdieren zijn dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onzin. Ik ben katholiek opgevoed en bijgevolg vertrouwd met de inhoud van de christelijke leer en de morele codes e.d.. Morele codes waarvan ik een aantal vierkant aan mijn laars lapte. Tot meerdere eer en gmlorie van mezelf en mijn kinderen. Dat begon met mijn echtscheiding. (Wat god heeft verbonden scheidde de mens niet) en dat eindigde met de aanvaarding van abortus, euthanasie en homoseksuelen. Ben ik daardoor minder intelligent en drijf ik daardoor op emoties? Laat me niet lachen. Het is net andersom. Ik ben tenminste in staat om de indoctrinatie waaraan ik een veel te groot deel van mijn leven blootstond te doorbreken. Ik heb me zelfs uit het doopregister laten schrappen. Die vrijheid ga ik toch niet opofferen ten gunste van een middeleeuwse zandbaksekte die nog lichtjaren verder gaat dan mensen indoctrineren en onderwerpen?
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeker, naast hypocrisie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja. Ik miste dus niets.
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U verwart de wetenschappelijke methode met de innerlijke ingesteldheid van de mens als mens. |
|
![]() |
![]() |