Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2016, 09:58   #201
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Maar niet over dezelfde kwestie. En daarom moest ieder weldenkend mens die een minimum aan eerlijkheid op prijs stelt voor de Brexit stemmen: de Britten hadden voor opname in een gemeenschappelijke markt gestemd, en kregen vervolgens een politieke unie opgedrongen zonder dat ze in deze grondige wijziging van de oorspronkelijke afspraken enige medezeggenschap kregen.

Zoiets noem ik verraad, en met iemand die mij zo behandelt, wil ik niet samenleven in een verband waarvoor ikzelf niet heb gekozen. Want dan vererger ik het verraad met medeplichtigheid en slavernij.
Quote: Hoewel Labour in 1967 zelf ook een lidmaatschap van de EEG had aangevraagd, waren het de Conservatieven die tussen 1970 en ’72 de definitieve onderhandelingen waren begonnen en akkoord waren gegaan met de voorwaarden.

Labour vond dat ze er een potje van hadden gemaakt en vooral de linkervleugel vond dat Groot-Brittannië op deze manier beter helemaal uit de EEG kon stappen. Hun leider Harold Wilson zette voor de verkiezingen in op nieuwe onderhandelingen en een referendum over wel of niet blijven om de linkerflank tevreden te stellen.

Hij won in Groot-Brittannië, maar niet in Europa: de andere landen accepteerden geen grote wijzigingen in het landbouwbeleid, hoewel ze akkoord gingen met een andere verdeelsleutel voor importheffingen waardoor het leed van Groot-Brittannië een klein beetje verzacht zou moeten worden.

In maart 1975 waren de onderhandelingen afgerond en schreef premier Wilson een referendum uit. Hij en de meeste Labour-prominenten waren voor. Om een kabinetscrisis voor te blijven mochten de leden van zijn kabinet wel zelf hun standpunt bepalen.
Meerdere leden van zijn eigen regering sloten zich aan bij de nee-campagne en het referendum was het begin van de scheuring die Wilson probeerde te voorkomen. Het nee-kamp was een allegaartje van extreem-links tot extreem rechts en een aantal nationalistische partijen.

Het ja-kamp (waarvan Thatcher één van de kopstukken was) was veel groter en werd gesteund door vrijwel alle media en het zakenleven.
http://publieketribune.net/2016/06/1...wilde-blijven/ een referendum uit

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 juni 2016 om 10:05.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 10:06   #202
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar niet over dezelfde kwestie. En daarom moest ieder weldenkend mens die een minimum aan eerlijkheid op prijs stelt voor de Brexit stemmen: de Britten hadden voor opname in een gemeenschappelijke markt gestemd, en kregen vervolgens een politieke unie opgedrongen zonder dat ze in deze grondige wijziging van de oorspronkelijke afspraken enige medezeggenschap kregen.

Zoiets noem ik verraad, en met iemand die mij zo behandelt, wil ik niet samenleven in een verband waarvoor ikzelf niet heb gekozen. Want dan vererger ik het verraad met medeplichtigheid en slavernij.
Er is geen politieke unie, de Britten hebben dat altijd afgeblokt.

Het grappigste voorbeeld is de NHS (National Health Service). Dat werd door de 'Leave' campagne aangehaald als reden om uit de EU te stappen.
Nu heeft de EU helemaal geen bevoegdheid over de Sociale Zekerheid in de deelstaten.
Dat is volledig de bevoegdheid van het UK. Dat het zo slecht werkt is volledig hun eigen schuld.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 10:22   #203
Adrian M

Standaard

Citaat:
Als je er wat geld voor over hebt, zouden wij met elkaar moeten wedden.
Ik zou er geen geld op in durven zetten, het kan alle kanten op
Met name daar Farage vooraf heeft aangegeven bij verlies een 2e referendum te willen hoeft toegeven aan de huidige petitie eveneens geen belemmering te vormen.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 11:33   #204
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Met de Pond die een mokerslag heeft gekregen worden meteen alle import artikelen zoveel duurder. Jan met de Pet gaat niet content zijn als hij de prijsetiketten ziet swingen en hij de ceintuur moet aanspannen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 11:39   #205
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met de Pond die een mokerslag heeft gekregen worden meteen alle import artikelen zoveel duurder. Jan met de Pet gaat niet content zijn als hij de prijsetiketten ziet swingen en hij de ceintuur moet aanspannen.
De horeca verhoogt al zijn prijs als het onweert in Australië. Rest van de markt is net iets stabieler.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 11:52   #206
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
De horeca verhoogt al zijn prijs als het onweert in Australië. Rest van de markt is net iets stabieler.
Dat was voor de pond zijn klop kreeg. Artikelen zoals kleding, plastics, speelgoed, electronica, flatscreens, computers, keukentoestellen etc alles komt uit China dus alles word zoveel duurder. Idem wat Europese vasteland diensten en landbouw betreft.

Dat de pond ging waarde verliezen stond vast en het einde is nog niet in zicht. Dat stond in alle ernstige kranten en is hier ook op het forum door mij en waarschijnlijk anderen herhaald. Wisten die mensen die gestemd hebben dat niet?

Had de doorsnee stemmer de capaciteiten zich te realiseren wat een Brexit inhield? Dat was crimineel in de eerste plaats over zo een gecompliceerde materie te laten beslissen door de man in de straat.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 juni 2016 om 11:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 11:55   #207
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar het schijnt wordt hier in Belgenland ook alles duurder, Jan met de pet klaagt steen en been, de ene staking rolt over de andere omdat het allemaal te duur is, en Belgenland is niet uit de Eurozone gestapt.

Laatst gewijzigd door alberto : 27 juni 2016 om 11:56.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 12:04   #208
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
eerst afwachten hoe de pond volgende week staat.

Van dat paniekerig beursgedoe blijft meestal niets over.
Oud 27 juni 2016, 12:07   #209
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat was voor de pond zijn klop kreeg. Artikelen zoals kleding, plastics, speelgoed, electronica, flatscreens, computers, keukentoestellen etc alles komt uit China dus alles word zoveel duurder. Idem wat Europese vasteland diensten en landbouw betreft.

Dat de pond ging waarde verliezen stond vast en het einde is nog niet in zicht. Dat stond in alle ernstige kranten en is hier ook op het forum door mij en waarschijnlijk anderen herhaald. Wisten die mensen die gestemd hebben dat niet?

Had de doorsnee stemmer de capaciteiten zich te realiseren wat een Brexit inhield? Dat was crimineel in de eerste plaats over zo een gecompliceerde materie te laten beslissen door de man in de straat.
Gecompliceerd? Het beste voor zakenlui lijkt mij een globale wereldeconomie met 1 wereldwijde munt en dan nog een wereld zonder douane. De gewone bevolking heeft daar schrik van omdat dan heel de 3de wereld naar het Westen komt.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 12:08   #210
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
eerst afwachten hoe de pond volgende week staat.

Van dat paniekerig beursgedoe blijft meestal niets over.
Het zijn gewoon wat speculanten die zitten te shorten.

Het pond daarentegen???

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 juni 2016 om 12:12.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 13:01   #211
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zijn gewoon wat speculanten die zitten te shorten.

Het pond daarentegen???
De Brexit is fantastisch.
Als er nu nog een Nexit of Dexit komt stort heel die fabeltjeskrant in elkaar.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 15:17   #212
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn twee situaties als ik goed kan tellen, maar jouw natte vinger is wel de beste.

Terzijde:

In het prille begin van Schengen werd ik eens door douane tot stoppen gebracht voor controle, zo'n 6km voorbij de grens. Wanneer ik vroeg waar de grens was, vertelden deze heerschappen me dat de grens op de voordeur ligt vanaf nu en dat ze overal kunnen controleren. Tot daar het concept 'voordeur' binnen de EU.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 16:26   #213
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Tsjonge, U begrijpt er blijkbaar niet veel van he? Wat waren de condities om het referendum te winnen? Voor en tijdens het referendum? Wie wenst de spelregels plots te veranderen, NA het referendum dan nog. LOL
degene die het niet begrijpt is duidelijk jij.

De LEAVERS hebben deze petitie aangemaakt.
De LEAVERS hebben dat idee gelanceerd.
De LEAVERS wilden de spelregels aanpassen.
De LEAVERS zitten nu te klagen dat er op hun EIGEN petitie nu al meer dan 3Miljoen getekend hebben.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 16:48   #214
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

De LEAVERS zitten nu te klagen dat er op hun EIGEN petitie nu al meer dan 3Miljoen getekend hebben.
Amai, gaat eens op 'n ander schreeuwen. Weet ge wel hoe onbeleefd dat is? 😯
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 17:15   #215
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zonder grote prijsverschillen is er ook niet veel te handelen.
Europa 1 prijs en overal gelijk is overal armoe troef.
Bij wie moeten ze handel voeren?
Europa is alleen goed voor postjespakkers...die nu in zak en as zitten .
Oud 27 juni 2016, 17:33   #216
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik hou mijn hart vast wanneer ik denk wat er in Noord-Ierland zou kunnen gebeuren. Een harde kern protestantse Unionisten zal absoluut binnen het U.K. willen blijven. Maar een meerderheid van de bevolking heeft er gekozen voor "stay" in de E.U. De katholieke minderheid wil geen echte grens met het Zuiden hoopt op een een of andere soort hereniging met de Irish Republic.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 18:15   #217
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is het kiezen van een goede en capabele volksvertegenwoordiger dan een gemakkelijke zaak?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 23:10   #218
Thuleander

Thuleander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En daar is het punt waarover jullie (en ook ik) het eens zouden kunnen worden: maak de EU democratisch, en niemand zal er nog uit willen!
Kijk, hier raken we de kern.
Dat zal dus nooit gebeuren, want dat zou de hele bestaansreden van de EU opheffen. Nu, ze gaan waarschijnlijk een beetje doen alsof met allerlei nep-'hervormingen' om goodwill bij het volk (waarvan ze hopen dat het stom genoeg is om erin te trappen) te creëren.
Maar het doel van de EU is uiteraard de wil van het volk als sturende factor zoveel mogelijk uitschakelen.
Dat is noodzakelijk om hun plannen (het vernietigen van alle soevereine naties, volkeren en culturen in Europa en verder evolueren naar een globalistische VN wereldregering die de belangen van de financiële elites dient) te kunnen realiseren.
Ze weten ook wel dat daar geen enkel democratische draagvlak voor is.

Laatst gewijzigd door Thuleander : 27 juni 2016 om 23:14.
Thuleander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 23:56   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het grappigste voorbeeld is de NHS (National Health Service). Dat werd door de 'Leave' campagne aangehaald als reden om uit de EU te stappen.
Nu heeft de EU helemaal geen bevoegdheid over de Sociale Zekerheid in de deelstaten.
Dat werd dan ook niet beweerd door het Leavekamp.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2016, 00:25   #220
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Correct. Ik zie dat U het dan toch begrijpt.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 28 juni 2016 om 00:25.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be