Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2016, 23:42   #201
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En, vertel het mij eens, wat ontbrak er ?
Ze hebben het u waarschijnlijk iets te diplomatisch proberen te zeggen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 23:43   #202
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu lijk je wel op JVDB.
JVDB is inderdaad in staat zulke duidelijke argumentatiefouten er uit te halen, ja...
Wie niet?
Oud 6 juli 2016, 23:45   #203
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ze hebben het u waarschijnlijk iets te diplomatisch proberen te zeggen...
Neen, ga aub verder er op in.

Ik heb interesse in uw uitleg. Wat ik mag, mag jij ook he.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2016, 23:46   #204
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
JVDB is inderdaad in staat zulke duidelijke argumentatiefouten er uit te halen, ja...
Wie niet?
Neen, JVDB debatteert net zoals jij nooit op argumenten, maar gaat langs de zaak lullen.

Laatst gewijzigd door Tavek : 6 juli 2016 om 23:47.
Oud 6 juli 2016, 23:48   #205
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ga aub verder er op in.

Ik heb interesse in uw uitleg. Wat ik mag, mag jij ook he.
Alle puzzelstukken liggen op tafel.
Jij bent hier de hoogbegaafde, steek hem maar in mekaar...
Oud 6 juli 2016, 23:51   #206
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, JVDB debatteert net zoals jij nooit op argumenten, maar gaat langs de zaak lullen.
Uw argumenten zijn generalisaties.
Dat is een klassieker in de argumentatieleer, je maakt algemene uitspraken die niet representatief zijn.
Oud 6 juli 2016, 23:54   #207
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw argumenten zijn generalisaties.
Dat is een klassieker in de argumentatieleer, je maakt algemene uitspraken die niet representatief zijn.
Mijn sample size was nochtans groot genoeg.
Oud 7 juli 2016, 00:06   #208
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle puzzelstukken liggen op tafel.
Jij bent hier de hoogbegaafde, steek hem maar in mekaar...
Dit antwoord is wel een beetje een teleurstelling.

Een beetje op de man, en voor de rest, geen inhoud.

Allez, nog een poging: waarom kiest een dr. ir. na 4 + 3 jaar FWO (post)doc voor industriele R&D. Simpele vraag, simpel antwoord. Jij stelt dat ik te kort kom op een "bepaald gebied".
Oud 7 juli 2016, 00:11   #209
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat, een mens mag al niet meer kwaad worden omdat bepaalde leerkrachten hier (lees: jack) het licht van de zon ontkennen ?

Zatte leerkrachten voor de klas: bestaat niet. Nochtans hebben de meeste onder ons dat al meegemaakt.
Leerkrachten die kiezen voor de job omwille van het verlof: bestaat niet. Nochtans kennen we allemaal wel een paar in onze familie/vriendenkring die dat wel daarom hebben gedaan.
De vervrouwelijking van het onderwijs is het gevolg van het vele verlof: is zo niet, die dames zijn allemaal overtuigde leerkrachten. Tja, ....

En ga zo maar door. Alles wat het publiek meent te weten over het onderwijs is fout volgens Jack. Newsflash: iedereen heeft hier minstens 15 jaar onderwijs achter de rug, iedereen heeft vrienden en familie die leerkracht zijn....het onderwijs is geen geheime club waarvan de werking ongekend is voor het publiek.

Alle mechanismen die werken bij andere grote organisaties ( % slecht presterende personeelsleden), dat is niet van tel in het onderwijs. Allemaal ubermenschen die super presteren.

Komaan, als hij niet serieus is, dan ik ook niet. Hij verdedigt gewoon privileges die ten koste zijn van de kwaliteit die het onderwijs levert aan de burger. En het zijn onze kinderen die daar de dupe van zijn. Daarin jaag ik mij op.
Je spreidt je attitudeprobleem hier prachtig tentoon.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 7 juli 2016 om 00:12.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 07:08   #210
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit antwoord is wel een beetje een teleurstelling.

Een beetje op de man, en voor de rest, geen inhoud.

Allez, nog een poging: waarom kiest een dr. ir. na 4 + 3 jaar FWO (post)doc voor industriele R&D. Simpele vraag, simpel antwoord. Jij stelt dat ik te kort kom op een "bepaald gebied".
Omdat hij karakterieel niet geschikt was voor een academische carrière.

Moeten "we" trouwens onder de indruk zijn van uw diploma's, uitgereikt door dronkaards en verveelde huisvrouwen?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 07:08.
Oud 7 juli 2016, 08:50   #211
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou goed kunnen. Maar dan niet in de negatieve zin die ik bij u denk te lezen. Misschien omdat hij niet het karakter had om een leven lang mee te spelen in de academische wereld waar er o.a. regelmatig allerlei (vriendjes) politiek om de hoek komt kijken i.p.v. het zuivere wetenschappelijke onderzoek. Als je dan weet dat er een zeer hoge vraag vanuit de bedrijfswereld naar hoogopgeleiden is, die hun wetenschappelijke kennis koppelen aan hoge sociale kwaliteiten, is de vrijwillige stap naar de industrie niet meer dan logisch.

Citaat:
Moeten "we" trouwens onder de indruk zijn van uw diploma's, uitgereikt door dronkaards en verveelde huisvrouwen?
Ik heb zo de indruk dat gij totaal geen idee hebt van de samenstelling van een examencommissie bij een doctoraatsverdediging, en de vakbekwaamheden van de mensen die daar in zetelen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 juli 2016 om 08:51.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 09:20   #212
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat zou goed kunnen. Maar dan niet in de negatieve zin die ik bij u denk te lezen. Misschien omdat hij niet het karakter had om een leven lang mee te spelen in de academische wereld waar er o.a. regelmatig allerlei (vriendjes) politiek om de hoek komt kijken i.p.v. het zuivere wetenschappelijke onderzoek. Als je dan weet dat er een zeer hoge vraag vanuit de bedrijfswereld naar hoogopgeleiden is, die hun wetenschappelijke kennis koppelen aan hoge sociale kwaliteiten, is de vrijwillige stap naar de industrie niet meer dan logisch.

Ik heb zo de indruk dat gij totaal geen idee hebt van de samenstelling van een examencommissie bij een doctoraatsverdediging, en de vakbekwaamheden van de mensen die daar in zetelen.
Dat zijn toch allemaal luieriken, ambtenaarkes die te lomp zijn om in de privé werken?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 09:24.
Oud 7 juli 2016, 09:23   #213
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat jij en Tavek totaal geen idee hebben van de samenstelling van een lerarenkorps en de vakbekwaamheden van de mensen die in het onderwijs staan. En die indruk heb ik al een tijdje. Laat staan dat je weet wat de job inhoudt als je denkt dat een leerkracht voor zijn werk geen computer nodig heeft...

Laatst gewijzigd door Scorpio : 7 juli 2016 om 09:23.
Oud 7 juli 2016, 09:51   #214
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn toch allemaal luieriken, ambtenaarkes die te lomp zijn om in de privé werken?
Er zijn bijzonder veel proffen die eerst een carriere in de prive achter de rug hebben, zeker in de ingenieurswetenschappen. Dat is ook logisch: een van de grootste taken van een prof is geld verzamelen in de vorm van projecten (ism de industrie) om zijn onderzoeksgroep draaiende te houden. Een netwerk is onontbeerlijk. Je vergist je als je denkt dat proffen in de eerste plek docenten zijn. Dat is voor de meeste een verplichte bijzaak. Het zijn onderzoekers.

Laatst gewijzigd door Tavek : 7 juli 2016 om 09:55.
Oud 7 juli 2016, 09:57   #215
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn bijzonder veel proffen die eerst een carriere in de prive achter de rug hebben, zeker in de ingenieurswetenschappen. Dat is ook logisch: een van de grootste taken van een prof is geld verzamelen in de vorm van projecten (ism de industrie) om zijn onderzoeksgroep draaiende te houden. Een netwerk is onontbeerlijk. Je vergist je als je denk dat proffen in de eerste plek docenten zijn. Dat is voor de meeste een verplichte bijzaak. Het zijn onderzoekers.
Werkt de industrie samen met een ondermaats presterend onderwijssysteem vol incompetente luieriken, zatlappen en verveelde huisvrouwen?
Oud 7 juli 2016, 09:57   #216
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ja, maar ik heb wel niet moeten wachten tot school 16 voordat iemand me goed genoeg vond voor vast te blijven....

(Kijk, ik kan dat ook...)
Oud 7 juli 2016, 10:06   #217
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat, een mens mag al niet meer kwaad worden omdat bepaalde leerkrachten hier (lees: jack) het licht van de zon ontkennen ?

Zatte leerkrachten voor de klas: bestaat niet. Nochtans hebben de meeste onder ons dat al meegemaakt.
Leerkrachten die kiezen voor de job omwille van het verlof: bestaat niet. Nochtans kennen we allemaal wel een paar in onze familie/vriendenkring die dat wel daarom hebben gedaan.
De vervrouwelijking van het onderwijs is het gevolg van het vele verlof: is zo niet, die dames zijn allemaal overtuigde leerkrachten. Tja, ....

En ga zo maar door. Alles wat het publiek meent te weten over het onderwijs is fout volgens Jack. Newsflash: iedereen heeft hier minstens 15 jaar onderwijs achter de rug, iedereen heeft vrienden en familie die leerkracht zijn....het onderwijs is geen geheime club waarvan de werking ongekend is voor het publiek.

Alle mechanismen die werken bij andere grote organisaties ( % slecht presterende personeelsleden), dat is niet van tel in het onderwijs. Allemaal ubermenschen die super presteren.

Komaan, als hij niet serieus is, dan ik ook niet. Hij verdedigt gewoon privileges die ten koste zijn van de kwaliteit die het onderwijs levert aan de burger. En het zijn onze kinderen die daar de dupe van zijn. Daarin jaag ik mij op.
Goed verwoord.
Mensen in het onderwijs zijn ook maar gewone mensen. Een aantal excelleren, een aantal zijn een catastrofe, het merendeel levert gewoonweg simpel goed werk af.
Helaas, net als bij de ambtenaren, komen er ongunstige zaken om de hoek loeren, die een aantal onderwijsmensen in een val lokken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2016, 10:14   #218
Another Jack
Banneling

Standaard

Ja, slechtere arbeidsvoorwaarden opdringen, dat is een pas een garantie voor betere kwaliteit...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 juli 2016 om 10:15.
Oud 7 juli 2016, 10:20   #219
Another Jack
Banneling

Standaard

O ja, speciaal voor de speciallekes onder ons:
GON-begeleiding, je weet wel, die begeleiding waarvan jij niet eens het bestaan afwist, wordt vanaf volgend schooljaar afgeschaft.

Weer een privilege dat verdwijnt.
Oud 7 juli 2016, 10:23   #220
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Goed verwoord.
Goed verwoord? Jij noemt het zeer bewust woorden in iemand's mond leggen iets 'goed verwoorden'?

Citaat:
Mensen in het onderwijs zijn ook maar gewone mensen. Een aantal excelleren, een aantal zijn een catastrofe, het merendeel levert gewoonweg simpel goed werk af.
Helaas, net als bij de ambtenaren, komen er ongunstige zaken om de hoek loeren, die een aantal onderwijsmensen in een val lokken.
Da's nochtans niet wat Tavek vindt: voor hem zijn onderwijsmensen geen 'gewone mensen', het zijn een bende luierikken en zatlappen die van een bedroevend laag niveau zijn, zo laag dat het amper nog lager kan, gefaalden in het hoger onderwijs die dan maar voor de klas gaan staan als 'laatste kans'.

En hij kan het weten, hij heeft het zelf ook eens geprobeerd...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be