Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

Discussietools
Oud 14 augustus 2016, 20:26   #201
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Diego Raga, Geertvdb heeft zonet bewezen juist te zitten.
Is dat voor u het bewijs?

Citaat:
Gij hebt gewoon ongelijk, zoals gewoonlijk.
Oud 14 augustus 2016, 20:30   #202
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Diego Raga, je bent vergeten de rol te vernoemen die de toenmalig paus heeft gespeeld in de "redding" van de Joden.

Dat staat in schril contrast met wat de huidige paus orakelt.

"Christenen en moslims zijn broers en zussen". Pfffft....
Oud 14 augustus 2016, 20:43   #203
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Als uw grootvader het wist, zal de rest van de wereld, dus inclusief de geallieerden, het ook wel geweten hebben.
En wat was hún reactie ?:

In the summer of 1938, delegates from thirty-two countries met at the French resort of Evian. Roosevelt chose not to send a high-level official, such as the secretary of state, to Evian; instead, Myron C. Taylor, a businessman and close friend of Roosevelt's, represented the US at the conference. During the nine-day meeting, delegate after delegate rose to express sympathy for the refugees. But most countries, including the United States and Britain, offered excuses for not letting in more refugees.”

“Delegates from 32 countries and representatives from relief organizations meet in Evian-les-Bains, a spa town in France, to discuss the German-Jewish refugees. The United States encourages all countries to find a long-term solution to the problem. However, the United States and other countries are unwilling to ease their immigration restrictions. Most countries fear that an increase of refugees will cause further economic hardships. The conference ends a week later. With the exception of the tiny Dominican Republic, no country is willing to accept more refugees.”

https://www.ushmm.org/outreach/en/ar...uleId=10007698

Maw, de andere landen weigerden resoluut om joden te redden van een gewisse dood, zelfs al werd dat door de nazi’s aangeboden.
Zou uw grootvader dit ook geweten hebben ? Of Anne-Frank ?

En last but not least, zelfs invloedrijke joden (zionisten) zagen liever een dode jood dan een geredde…:

At the Zionist Congress in London in 1937, Dr. Weizmann established the line of policy with his words:

"The hopes of Europe's six million Jews are centered on emigration. I was asked, 'Can you bring six million Jews to Palestine?' I replied, 'No'....From the depths of the tragedy I want to save two million young people...The old ones will pass. They will bear their fate or they will not. They were dust, economic and moral dust in a cruel world...Only the branch of the young shall survive...They have to accept it."

http://www.truetorahjews.org/weizmann

“In his book, "In Days of Holocaust and Destruction," Yitzchak Greenbaum writes, "when they asked me, couldn't you give money out of the United Jewish Appeal funds for the rescue of Jews in Europe, I said, 'NO!' and I say again, 'NO!'...one should resist this wave which pushes the Zionist activities to secondary importance."

http://www.truetorahjews.org/gruenbaum

“Ben-Gurion said in 1938: "If I knew it was possible to save all the children in Germany by taking them to England, and only half of the children by taking them to Eretz Israel, I would choose the second solution. For we must take into account not only the lives of these children but also the history of the people of Israel." (Biography of Ben-Gurion by Shabtai Teveth, pp. 855-56)”

“Sharett tried to convince him that Jews must be saved. He answered: “Our future is more important than the rescue of 2,900 Jews.” (Diary of Moshe Sharett, Nov. 18, ’39)”

http://www.truetorahjews.org/bengurion

Joden die andere joden elke mogelijkheid tot de redding van hun leven misgunnen…, maar dat is dan wsl géén anti-semitisme, quoi.
En nogmaals; zou uw grootvader dit ook geweten hebben ? Of Anne-Frank ?

Vreemd ook dat we in de reguliere lectuur/media nooit iets horen/lezen over de zionistische medeplichtigheid, mbt de aanloop tot uitroeiing van de joodse bevolking in nazi-Duitsland, zie hierboven.
Of mss hebben de poco’s dat toch liever nicht gewusst ?
Ik vraag me wel eens af waaróm dat zo is. Jij niet ?

Maw, zelfs al wist, volgens jouw schrijven, zgz élke Duitser van de op handen zijnde joodse genocide, dan nóg ontslaat dat de ‘bevriende’ naties niet van hun morele medeplichtigheid in deze zaak, gezien de hoogste politieke echelons via hun diplomatieke kanalen in elk geval directer en beter geïnformeerd waren, dan wat de doorsnee Frits und Heidi toen uit de krant vermochten te vernemen.
Gij altijd met uw complottheorieën. Kunt gij echt uw bekeringsdrang niet beheersen?
Probeer u eens in te leven in andere mensen, die ge lastigvalt. Vindt gij dat plezant als mensen u steeds lastigvallen met dezelfde nonsens?
geertvdb is offline  
Oud 14 augustus 2016, 20:43   #204
geertvdb

Standaard

2

Laatst gewijzigd door geertvdb : 14 augustus 2016 om 20:44.
geertvdb is offline  
Oud 14 augustus 2016, 20:55   #205
geertvdb

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Geert heeft juist niks bewezen behalve dat hij raaskalt en rond de pot draait.
Integendeel! Ik heb alles duidelijk bewezen, en was straight to the point.

Citaat:

De ene keer beweert hij dat erin dat fameuze boek van Hitler staat hoe hij de Joden gaat "lozen"
Waar heb ik 'lozen' geschreven?
Citaat:
en even later ontkent hij dat hij dat gezegd heeft. En dat vindt jij ernstig?
Dat is inderdaad zeer ernstig, aangezien ge mij woorden in de mond legt. Wat overigens zeer onfatsoenlijk is, maar, tja, dat is niet de eerste keer dat ge dat doet,
Citaat:

Hoe dikwijls droeg geert anderen op om bewijzen op te zoeken die bewijzen wat HIJ schreef?
Tja, als iemand mij bewijzen vraagt voor iets dat algemene kennis behoort te zijn, dan mag ik toch vragen om het eens zelf op te zoeken? Ik moet hier constant hier de juf spelen?

Gij weet bijvoorbeeld niet dat Anne Frank haar dagboek heeft geschreven voordat ze opgepakt is geweest. Hoe is dat mogelijk???? Wat doet gij hier op dit forum? Bij zo'n kemel zou ik door de grond zakken van schaamte, maar zelf een basis gevoel van schaamte hebt gij niet. Gij blijft hier voortkullen alsof er niets aan de hand is.

Ik snap dat niet! Echt oprecht, ik snap dat niet!

Citaat:
Hoe vaak verweet hij anderen dat ze te lui waren? Waarom zocht hij het dan zelf niet op? Uit luiheid, gemakzucht of onbekwaamheid?
Omdat ik het wéét. Ik heb een basis hoeveelheid kennis. En ik ga er (ten onrechte dus) vanuit dat anderen dat ook hebben./

En ga nu in den hoek staan, want zoveel domheid verdient een straf.

En ge komt er pas uit als ik het zeg.
geertvdb is offline  
Oud 14 augustus 2016, 21:15   #206
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Gij altijd met uw complottheorieën. Kunt gij echt uw bekeringsdrang niet beheersen?
Probeer u eens in te leven in andere mensen, die ge lastigvalt. Vindt gij dat plezant als mensen u steeds lastigvallen met dezelfde nonsens?
Oud 14 augustus 2016, 21:18   #207
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel! Ik heb alles duidelijk bewezen, en was straight to the point.

Waar heb ik 'lozen' geschreven?
Dat is inderdaad zeer ernstig, aangezien ge mij woorden in de mond legt. Wat overigens zeer onfatsoenlijk is, maar, tja, dat is niet de eerste keer dat ge dat doet,
Tja, als iemand mij bewijzen vraagt voor iets dat algemene kennis behoort te zijn, dan mag ik toch vragen om het eens zelf op te zoeken? Ik moet hier constant hier de juf spelen?

Gij weet bijvoorbeeld niet dat Anne Frank haar dagboek heeft geschreven voordat ze opgepakt is geweest. Hoe is dat mogelijk???? Wat doet gij hier op dit forum? Bij zo'n kemel zou ik door de grond zakken van schaamte, maar zelf een basis gevoel van schaamte hebt gij niet. Gij blijft hier voortkullen alsof er niets aan de hand is.

Ik snap dat niet! Echt oprecht, ik snap dat niet!

Omdat ik het wéét. Ik heb een basis hoeveelheid kennis. En ik ga er (ten onrechte dus) vanuit dat anderen dat ook hebben./

En ge komt er pas uit als ik het zeg.

Pfftttttt...

En dat beweert dat anderen hem woorden in de mond leggen.

Jij gaat teveel van vanalles en nog wat uit.
Oud 14 augustus 2016, 21:27   #208
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Diego Raga, je bent vergeten de rol te vernoemen die de toenmalig paus heeft gespeeld in de "redding" van de Joden.

De huidige Paus is een jezuiet.
Volgens Diego zitten die mee in Het Complot.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Laatst gewijzigd door Another Jack : 14 augustus 2016 om 21:31.
Another Jack is offline  
Oud 14 augustus 2016, 21:59   #209
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van zulke perverse logica moet ik kotsen: weer dat leugenachtig calimero gedrag: 'de Vlaams nationalisten (dus de collaborateurs in WOII) zijn weer het slachtoffers, want we fixeren teveel op Hitler en niet op de BELG Leopold II .'
Rex was een Vlaams-nationalist, en onder LeopoldII "stierven" maar 1 miljoen zwarten.

(En dat verwijt anderen perverse logica....)
Oud 14 augustus 2016, 22:15   #210
fallen_angel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Uw maatstaf voor bewezen is bijzonder laag. Of is het omdat het in je kraam past? Ik gok op het laatste.
fallen_angel is offline  
Oud 14 augustus 2016, 22:15   #211
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geert heeft zonet bewezen dat 'm de Duitse bevolking met alle zonden van Israël heeft opgezadeld, maar kuis zwijgt over de morele verantwoordelijkheid van de 'bevriende staten', nog gezwegen over de affreuze medeplichtigheid van zionisten, mbt de collaboratie/vervolging/uitmoording van de joodse bevolking door de nazi's.

Hij mag m'n post daarover, net als jij, steeds weerleggen, ntl.
Oud 14 augustus 2016, 22:17   #212
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Weerleg m'n post anders eens, ipv de 'verontwaardigde' uit te hangen, Calimero.
Oud 14 augustus 2016, 22:17   #213
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De huidige Paus is een jezuiet.
Volgens Diego zitten die mee in Het Complot.
wat is dat grappig.. een foto van café t KOMPLOT, in volledige match met je tekst
Mindset is offline  
Oud 14 augustus 2016, 22:23   #214
Diego Raga

Standaard

Citaat:

At your service, Knuppel:

De rol van het Vaticaan tijdens de Tweede Wereldoorlog

“Pius XII zou niets hebben ondernomen om de massavernietiging in de nazikampen tegen te gaan. Dirk Verhofstad schrijft in zijn boek “Pius XII en de vernietiging van de Joden” dat de paus bijzonder goed op de hoogte was van de gruwelijkheden van Hitlers bewind. De paus zou geen enkel woord van afkeuring gericht hebben tegen Adolf Hitler en Mussolini. Ook zou hij toegestaan hebben dat de RK-priester Tisso hoofd werd van de nazi-regering in Tsjecho-Slowakije. Als zodanig zou hij volledig op de hoogte zijn geweest van vele jodentransporten naar de kampen in Duitsland. Ook heeft hij toegestaan dat in Kroatië de fascist Anton Pavelic samen met aartsbisschop Alois Stepinac in de Tweede Wereldoorlog een coalitie vormde met de pro-nazi partij Ustaschi.Deze Ustaschi heeft een vreselijke slachting aangericht onder de Joden en onder de Grieks-orthodoxe gelovigen en onder niet-rooms-katholieken. Volgens officiële schatting zijn er 50.000 Joden en 700.000 niet Rooms-katholieken omgebracht in concentratiekampen en in hun woonplaatsen. Een deel van de geestelijkheid nam actief deel aan de slachtpartijen.”

http://www.franklinterhorst.nl/De%20...reldoorlog.htm

Maar volgens Geert wisten alleen de Fritzen en de Heidi’s ervan, niemand anders…
Oud 14 augustus 2016, 22:49   #215
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Iets zegt me dat Geert terug onder zijn steen gekropen is, overweldigd door het aantal forummers die zijn delikate, evenwichtige en sterk onderbouwde replieken toejuichen...
Wapper is offline  
Oud 14 augustus 2016, 23:08   #216
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Worden de Belgen soms massaal afgeslacht door de kleurtjes? Ik dacht het niet.
Het ligt er maar aan wat je met "massaal" afslachten en "kleurtjes" bedoelt.....
Oud 14 augustus 2016, 23:20   #217
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden de Belgen soms massaal afgeslacht door de kleurtjes? Ik dacht het niet.
Zijn de Belgen anno 2016 collectief aansprakelijk voor de beestigheden van Leopold II?
Wapper is offline  
Oud 14 augustus 2016, 23:24   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
At your service, Knuppel:

De rol van het Vaticaan tijdens de Tweede Wereldoorlog

“Pius XII zou niets hebben ondernomen om de massavernietiging in de nazikampen tegen te gaan. Dirk Verhofstad schrijft in zijn boek “Pius XII en de vernietiging van de Joden” dat de paus bijzonder goed op de hoogte was van de gruwelijkheden van Hitlers bewind. De paus zou geen enkel woord van afkeuring gericht hebben tegen Adolf Hitler en Mussolini. Ook zou hij toegestaan hebben dat de RK-priester Tisso hoofd werd van de nazi-regering in Tsjecho-Slowakije. Als zodanig zou hij volledig op de hoogte zijn geweest van vele jodentransporten naar de kampen in Duitsland. Ook heeft hij toegestaan dat in Kroatië de fascist Anton Pavelic samen met aartsbisschop Alois Stepinac in de Tweede Wereldoorlog een coalitie vormde met de pro-nazi partij Ustaschi.Deze Ustaschi heeft een vreselijke slachting aangericht onder de Joden en onder de Grieks-orthodoxe gelovigen en onder niet-rooms-katholieken. Volgens officiële schatting zijn er 50.000 Joden en 700.000 niet Rooms-katholieken omgebracht in concentratiekampen en in hun woonplaatsen. Een deel van de geestelijkheid nam actief deel aan de slachtpartijen.”

http://www.franklinterhorst.nl/De%20...reldoorlog.htm

Maar volgens Geert wisten alleen de Fritzen en de Heidi’s ervan, niemand anders…
Dank je, Diego. Ik had er al een en ander over opgevangen, maar dat het zo erg was wist ik niet.

De Fritsen, de Heidi's en de Vlaams-nationalisten moeten aan de galg, maar aan koningen en pausen wordt zorgvuldig niet geraakt.
Wat Belg en onfeilbaar vermag.....
Oud 14 augustus 2016, 23:32   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weerleg m'n post anders eens, ipv de 'verontwaardigde' uit te hangen, Calimero.
Gij hebt gewoon ongelijk, zoals gewoonlijk.

Geertje heeft (naar eigen zeggen) een basis hoeveelheid kennis, en gaat er (ten onrechte) van uit dat anderen dat ook hebben.

Ge verliest dus altijd tegen geertje. Ik snap niet dat gij nog durft discussiëren met hem.

En ge komt er pas uit als geertje het zegt.
Oud 14 augustus 2016, 23:35   #220
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zijn de Belgen anno 2016 collectief aansprakelijk voor de beestigheden van Leopold II?
Natuurlijk want alle Belgen die naar radio Londen luisterden (en dat déden ze) wisten wat er Congo gebeurde.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be