![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten eerste heb ik zelf negatieve ervaring genoeg gehad met de milde schenkingen voor de Vlaming vanwege de onverdraagzaamheid/discriminatie van de francofonie. Ik moest er niet speciaal over ingelicht worden. Ik weet niet hoe dat met de nieuwe generaties zit. Ik hoor er in feite weinig klachten over. Ten onrechte misschien. Ik heb een praktische vraag gesteld. Aan wazige algemene (wellicht ontwijkende) antwoorden heb ik niets. Erbij zeggen dat ik als separatist ook francofiel ben. Naast anglofiel en Castellanofiel/spanofiel en vooral Grecofiel. Ik gebruik neologismen omdat ik de juiste woorden niet ken. Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2017 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 13 januari 2017 om 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste Franstaligen zullen net als de meeste Engelstaligen inderdaad in elke Vlaamse gemeente kunnen communiceren in hun eigen taal, Duitstaligen iets minder maar toch ook vaak. Maar Engelstaligen zullen dat nooit kunnen doen in een officieel contact met de overheid. Ik heb ook geen weet van rechters die in het Engels berechten, laat staan van rechters uit het VK die hier recht komen spreken. Daar gaat het over. Franstaligen hebben in stukken van Vlaanderen voorrechten tov alle andere anderstaligen. Enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Frans is een veel grotere taal dan het Nederlands dus die Vlamingen zijn in feite dom, ze zouden gewoon Frans moeten spreken en alles is opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is gewoon een vaststelling dat de" Belgische" PTB-PVDA een Franstalige partij is met een Nederlandstalig aanhangseltje. Zij volgen geheel de Franstalige zienswijze van de Belgicistische formaties: "Vlaanderen tweetalig en Wallonië ééntalig Frans." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Engels is een veel grotere taal dan het Frans, dus die Franstaligen zijn in feite ook dom ze zouden gewoon Engels moeten spreken , dan waren er nog meer problemen opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Banneling
|
![]() Als we nog eens helemaal overspoeld worden door een taal zal het door het Engels zijn. Niettegenstaande Frans verplichte tweede taal is voelen veel Vlamingen zich niet echt goed met/bij Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() Mja. Vanwege Hitler had ik altijd een afkeer van Duits. Nooit vlot in geworden. Sinds Brexit beschouw ik de Britten als verraders van Europa, en had ik me graag naar het Duits gewend, nu belangrijkste taal in de EU en op het continent. Maar voor mij is het te laat. Het is natuurlijk Amerika dat het Engels verder zijn sweeping powers meegeeft. Niet het keuterig geworden Engeland. Ik ben blij dat mijn meeste kennissen & vrienden Duitsers zijn en geen Engelsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De PVDA-PTB ontmaskeren als slechte communisten, die het gelijkheidsprincipe laten ondersneeuwen door het Belgicistische Franskiljonse gedachtengoed van de suprematie van het Frans tov het Nederlands. De PVDA-PTB gedraagt zich dus niet als communistische partij maar eerder als een "FDF voor werklozen" ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 januari 2017 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"ontmaskeren als slechte communisten".... ![]() Taalvrijheid. Zegt je dat iets bij wijze van gelijkheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |