![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw alternatieven zijn zeer zeker valabel maar niet afdoende om te stellen dat euthanasie als alternatief niet zou mogen weerhouden worden. Zoals steeds bij alternatieven zijn ze nooit gelijk en zijn er steeds voor- en nadelen aan verbonden. Het is juist het afwegen van deze voor- en nadelen en het kiezen voor één van de alternatieven dat een strikt persoonlijke materie is en onderdeel uitmaakt van de individuele vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lazarus is toch ook verrezen? Stond er niet ergens geschreven dat tijdens de kruisiging al de graven in Jeruzalem omdraaiden en de doden op straat liepen?
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Rossem is en blijft een hilarisch figuur. Roken als een schoorsteen, vloeken als een ketter en steen en been klagen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dus alles over naastenliefde, vergeven zeven maal zeventig keer, uw naaste beminnen als jezelf, uw andere wang toekeren, barmhartige Samaritaan, De verloren zoon, enzoverder tellen niet echt mee? Flower-Power heb je dat ooit eens genoemd...
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk snap ik niet waarom Jean-Pierre dood wil, hij is beroemd, heeft geen levensbedreigende ziekte ofzo en naar m'n weten moet ie niet struggelen om in z'n levensonderhoud te voorzien.... Bizar als je het mij zegt, bijna ieder mens zou alles doen om in leven te blijven....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zouden ze niet meetellen? Alleen heeft Jezus veel meer aangebracht en Zijn blijde boodschap nog veel rijker dan dit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar stellen dat dit het alternatief is voor euthanasie is pure repressie vanuit het dogma dat de mens niet zelf over het leven beschikt maar God. Mijn tante was negentig toen ze euthanasie pleegde, in het bijzijn van haar dochters en onder begeleiding van twee artsen, nadat ze de procedure gevolgd had die de wet haar oplegde. De hulp die ze vroeg was het respecteren van haar beslissing en hoe ze haar eigen uitvaart geregeld wilde zien. We zijn allemaal afscheid van haar gaan nemen, ook dat wilde ze graag. Ik zou het ronduit onbeschoft gevonden hebben, om haar als " alternatief" nog een middagje knutselen of kopje thee met koekje al of niet met de pastoor, als advies gegeven te hebben. Net als Van Rossem vond mijn tante haar leven af, de cirkel was rond, en wat nog kwam daar had ze gewoon geen zin meer in. Ze stelde wel de datum met twee weken uit om ons de tijd te geven met haar beslissing om te gaan, de schat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Repressie? Waar zit het repressief element in de christelijke overtuiging dat ons leven een hogere dimensie heeft?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hoeft nergens moreel mee in te stemmen, zolang u maar niemand wijs maakt, dat wettelijke mogelijkheden niet gebruikt mogen worden, omwille van uw " morele" bezwaren.
Niet uw God maar burgers beslissen wat wel of niet kan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, ik mag als burger zeker bezwaren hebben tegen bepaalde wetten. Dat ik zelf mijn democratisch recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou dit niet goed zijn voor iemand? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet gehad over het "verkeerd zijn van mensen". Leest u nog eens opnieuw wat ik schrijf?
|
![]() |
![]() |