![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
=> Dat was in feite mijn punt inderdaad. Ik ben mij wel bewust van de wet- en regelgeving omtrent partijfinanciering, waar Bad Attila het over had. Maar zoals u terecht opmerkt, stel ik mij ook de vraag of dit geen strafrechterlijke gevolgen kan hebben voor de PS. Los van hun schare kiezers. Die partij zit sinds begin jaren 70 verwikkeld in dossiers over corruptie, fraude, schriftvervalsing, verduistering, tot zwaardere misdrijven. Het is overduidelijk dat het niet slechts om enkele individuen gaat, maar dat het een grootschalig en dus structureel probleem is. Andere partijen evenzeer trouwens, maar de aanwezigheid van PS-leden in die lijst is wel gigantisch. Als burger stel ik mij gewoon de vraag wanneer het eindelijk genoeg is geweest. Ik kijk uit naar het moment dat een volledige partij ter verantwoording wordt geroepen voor jarenlang systematisch illegale praktijken te verrichten. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 9 juni 2017 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat verbranden is reeds in het verleden gebeurd. Ritueel? Weet ik niet. Men nam het geld onder de armen ( ![]() ![]() ![]() ![]() Er bestonden toen nog geen armen. We gaan er dus op achteruit. Maar...... alles kaat koet! Geen probleem dus. ![]() Martens heeft ook steeds licht gezien aan het eind van de tunnel. Kon ook moeilijk anders als je door twee confituur-bokalen kijkt. ![]() Laatst gewijzigd door werkman : 9 juni 2017 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok is dus gerechtelijk niet ontbonden geweest. Voor de PS is het nog moeilijker. Ik denk niet dat de partij een eigen juridische persoonlijkheid heeft, maar dat het samengesteld is uit een wierwar aan die "ondersteunende VZW's". Vergeet ook niet dat de partij niet centralistisch opgebouwd is, maar eigenlijk een soort federatie is van de regionale antennes. Bovendien moet je kunnen bewijzen dat de PS als dusdanig strafrechtelijk verantwoordelijk is voor het plegen van misdrijven. Dit terwijl de meeste "schandalen" géén misdrijven zijn, wel ethische fouten zijn. En dan moet je nog kunnen bewijzen dat het plegen die misdrijven een doel is van de PS. (dit héél kort door de bocht uiteraard, de juridische regels zijn veel ingewikkelder). Een juridisch gevecht tegen de PS beginnen heeft m.i. maar weinig zin, integendeel, het zou de partij de mogelijkheid bieden om, net als het VB toen, zich als slachtoffer te profileren. Neen, de enige juiste strijd (net als tegen het VB, btw) is de politieke strijd en het politiek vernietigen van de PS.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 9 juni 2017 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() neenee, dat bevel van de voorzitter tot opstoken was figuurlijk bedoeld, en Willy weet niet meer wat er echt met het geld gebeurde, maar het werd zeker niet verbrand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
=> Gezien de machtsbasis die de PS door de jaren heen heeft gebouwd in Brussel en Wallonië is dat een wel erg traag proces dat de burger bakken geld aan het kosten is. Ik snap uw punt wel, zoiets is overigens nog nooit gebeurd in ons land bij mijn weten. Hoe moeilijk het ook zou zijn, ik zou het graag zien gebeuren. Al was het maar om symbolisch paal en perk te stellen aan die uitwassen, als voorbeeld voor de rest van de politiek, in de hoop dat het iets zou bijdragen tot verandering op dat vlak. Hoop doet leven zeker? Hoe ijdel die hoop ook mag zijn. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 9 juni 2017 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus het werd aan de armen gegeven? Je moet meer vertrouwen hebben in het systeem. Wist decaan Torfs ook te vertellen recent. Maar de studenten zonder diploma hebben nog geen vertrouwen. Dat eindeloos vertrouwen komt er pas als dat diploma; dat zij uiteraard allemaal verdienden wegens slimheid en inzet; uitgereikt werd. Torfs sprak weeral te vroeg en voor de elite. De studenten zelf waren bijzaak. Maar ook studenten zijn niet van gisteren maar leven wel vandaag . Torfs ligt dus buiten. Feitelijk geen probleem hoor. Det was toch maar een flauwe plezante. ![]() Sorry "folks" maar ik moet even aan het werk gaan. Dus.....mogelijk tot deze avond. Laatst gewijzigd door werkman : 9 juni 2017 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar we weten allemaal dat het uit Vlaanderen komt
![]() |
#211 |
Minister-President
|
![]() Bedankt voor de opmerking.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een deel wel, inderdaad.
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wil je de wet laten respecteren door de wet niet te respecteren, misschien? ![]()
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeten staat op stal.
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah ja! Inderdaad, bedankt voor de rechtzetting.
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot de laatste dagen was er geen sprake van mogelijke misdrijven. Waarom zou het parket dan tussengekomen zijn?
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() in elk geval is dit een serieuze streep door de rekening van BDW.
PS, ipv uitgerookt van de Belgische machtsdeelname vragende partij voor meer regionalisme ... de PS van de kaart geveegd en absoluut geen kandidaat meer voor deelname aan de volgende BE regering ... staat m daar met zijn deelname aan de BE regering en al zijn communautaire eisen diepgevroren ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb wel grote twijfels of het verduisterde, gestolen geld (ik dacht 60.000€, alles samen) terugbetaald zal worden, want strict genomen, werden er zuiver juridisch gesproken, geen fouten gemaakt.