Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2017, 16:00   #201
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Na 187 jaar moedwil van de grote meerderheid der Franstaligen tov het

Nederlands,is het voor elke Vlaming met een greintje verstand nu wel

duidelijk dat er geen beterschap meer zal komen

en dat er ons enkel nog de Vlaamse Onafhankelijkheid rest.

Samen blijven leven in één land met mensen die Uw moedertaal al

generaties lang blijven minachten is een vorm van masochisme die de

meeste normale mensen vreemd is.

't zal in elk geval voor na de volgende legislatuur zijn hoor kaproen, want de voorzitter voor het leven van de grootste belgische partij heeft al zijn wens uitgedrukt om de huidige federale coalitie verder te kunnen zetten in 2019.

Maar wie weet, misschien gaat het vlaams blok of PTB wel eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 16:03   #202
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Samen blijven leven in één land met mensen die Uw moedertaal al

generaties lang blijven minachten is een vorm van masochisme die de

meeste normale mensen vreemd is.
Ik heb in het verleden met Walen, Brusselaars en Antwerpenaars gestudeerd en gewerkt. De meeste minachting ondervond ik van die uit Antwerpen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 16:26   #203
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb in het verleden met Walen, Brusselaars en Antwerpenaars gestudeerd en gewerkt. De meeste minachting ondervond ik van die uit Antwerpen.
Dus die van Antwerpen spraken geen Nederlands tegen U,maar Frans ?
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 17:16   #204
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Hier ben ik het, zelfs als Vlaams-nationalist, volledig mee eens.

De oplossing om het verschil tussen Vlaanderen en Wallonië in kennis van de andere landstaal is niet minder Frans aanleren in Vlaanderen maar wel degelijk meer Nederlands aanleren in Wallonië.
Ik ben niet akkoord.

Men verplicht Vlamingen om Frans te leren, die situatie wordt niet verbeterd door Walen te dwingen van Nederlands te leren.

Normale vrije mensen kiezen zelf welke taal ze leren, zoals o.a. de Walen nu al doen.

En laat ons wel wezen, verplichten werkt niet, zelfs (Vlaamse) leerkrachten komen van de school en kennen zelfs geen fatsoenlijk Frans.
Oud 24 augustus 2017, 17:16   #205
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

Stop daar nu toch eens mee.
Oud 24 augustus 2017, 17:22   #206
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
't zal in elk geval voor na de volgende legislatuur zijn hoor kaproen, want de voorzitter voor het leven van de grootste belgische partij heeft al zijn wens uitgedrukt om de huidige federale coalitie verder te kunnen zetten in 2019.

Maar wie weet, misschien gaat het vlaams blok of PTB wel eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen ?
Tja, wensen en de realiteit zijn niet altijd hetzelfde.

Ik denk dat de wens van BDW - als het werkelijk zijn wens is - op het njet van de bestuursraad en het ledencongres gaat stoten.

Ik ben benieuwd of dat BDW werkelijk zijn partij gaat kunnen kapotmaken zoals een Schiltz in het kwadraat.
Oud 24 augustus 2017, 17:28   #207
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben niet akkoord.

Men verplicht Vlamingen om Frans te leren, die situatie wordt niet verbeterd door Walen te dwingen van Nederlands te leren.

Normale vrije mensen kiezen zelf welke taal ze leren, zoals o.a. de Walen nu al doen.

En laat ons wel wezen, verplichten werkt niet, zelfs (Vlaamse) leerkrachten komen van de school en kennen zelfs geen fatsoenlijk Frans.
Men kiest evenmin vrijwillig voor de vakken wiskunde of geschiedenis. Dat een overheid bepaalde vakken verplicht te volgen is niet enkel normaal maar ook wenselijk.

Het is net eigen aan onderwijs dat men bepaalde verplichtingen krijgt opgelegd die als kind of puber vaak niet zo plezant zijn maar die later hun nut wel bewijzen.

Uw argument dat men onvoldoende Frans kent bij het verlaten van de schoolbanken is enkel een argument om de opleiding Frans te verbeteren. Of is het feit dat vele 18 jarigen nog steeds geen deftig Nederlands kunnen schrijven een argument om het vak Nederlands af te schaffen?

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 augustus 2017 om 17:31.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 17:35   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Men kiest evenmin vrijwillig voor de vakken wiskunde of geschiedenis. Dat een overheid bepaalde vakken verplicht te volgen is niet enkel normaal maar ook wenselijk.

Het is net eigen aan onderwijs dat men bepaalde verplichtingen krijgt opgelegd die als kind of puber vaak niet zo plezant zijn maar die later hun nut wel bewijzen.

Uw argument dat men onvoldoende Frans kent bij het verlaten van de schoolbanken is enkel een argument om de opleiding Frans te verbeteren. Of is het feit dat vele 18 jarigen nog steeds geen deftig Nederlands kunnen schrijven een argument om het vak Nederlands af te schaffen?
Vertel tegen de Waalse overheid dat ze Nederlands moeten verplichten op Waalse scholen.

Ik voorspel dat ze u eens goed zullen uitlachen, Walen hebben geen slavenmentaliteit zoals de Vlaming.
Oud 24 augustus 2017, 17:50   #209
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Ik zie eigenlijk het nut niet in van die lessen Frans en Engels. Ik heb daar bijna niks van meegedragen. Dat zijn veel te weinig uren om er iets aan te hebben.
Oud 24 augustus 2017, 18:00   #210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, wensen en de realiteit zijn niet altijd hetzelfde.

Ik denk dat de wens van BDW - als het werkelijk zijn wens is - op het njet van de bestuursraad en het ledencongres gaat stoten.

Ik ben benieuwd of dat BDW werkelijk zijn partij gaat kunnen kapotmaken zoals een Schiltz in het kwadraat.
De recente geschiedenis (= 2014) zou je nochtans moeten leren dat BDW in staat is van -letterlijk- alles te verkopen aan dat klapvee op het congres. En die fameuze partijraad is bevolkt met mensen die allemaal gaan kiezen voor de verderzetting van hun mandaatje(s) en geen stap in het ongewisse gaan nemen die hun financiële zekerheid aantast. N-VA is gewoon de nieuwe CVP en zij redeneren logischerwijze op dezelfde manier.

Waar je je deerlijk in vergist is het effect : hij gaat zijn partij daar helemaal niet mee kapotmaken, hij gaat ze opnieuw naar het centrum van de macht leiden. En hij zal daar met de handen in de zakken 80% ja-stemmers voor achter zich krijgen + staande ovatie + bloemen en een kus van Homans. (ik hoop dat congresvoorzitter Ben Weyts hem tenminste niet gaat willen tongzoenen...)

En zijn kiezers ? Die gaan supergelukkig zijn dat hun partij weer in elke regering zit. Enkel wat kniesoren en zuurpruimen gaan mistroostig zijn dat de revolutie weer eens niet heeft plaatsgevonden.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 18:18   #211
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De recente geschiedenis (= 2014) zou je nochtans moeten leren dat BDW in staat is van -letterlijk- alles te verkopen aan dat klapvee op het congres. En die fameuze partijraad is bevolkt met mensen die allemaal gaan kiezen voor de verderzetting van hun mandaatje(s) en geen stap in het ongewisse gaan nemen die hun financiële zekerheid aantast. N-VA is gewoon de nieuwe CVP en zij redeneren logischerwijze op dezelfde manier.

Waar je je deerlijk in vergist is het effect : hij gaat zijn partij daar helemaal niet mee kapotmaken, hij gaat ze opnieuw naar het centrum van de macht leiden. En hij zal daar met de handen in de zakken 80% ja-stemmers voor achter zich krijgen + staande ovatie + bloemen en een kus van Homans. (ik hoop dat congresvoorzitter Ben Weyts hem tenminste niet gaat willen tongzoenen...)

En zijn kiezers ? Die gaan supergelukkig zijn dat hun partij weer in elke regering zit. Enkel wat kniesoren en zuurpruimen gaan mistroostig zijn dat de revolutie weer eens niet heeft plaatsgevonden.
Deze Belgicistische droom van Panda ,
zal een veranderen in een Belgicistische nachtmerrie ,
na de verkiezingen van 2019
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 18:24   #212
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.. enkel de Belgicisten ? een verbetering dus : de huidige federale regering is voor allen een nachtmerrie ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 augustus 2017 om 18:24.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 18:26   #213
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De N-VA is dus bezig te belgicistische droom nog te verwezenlijken? Als jij het zegt geloof ik dat.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 18:34   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet akkoord.

Ik denk en hoop dat in de toekomst zowel in VL als in Wal Engels als tweede taal wordt onderwezen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 19:04   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We gaan het er later nog over hebben.
Oud 24 augustus 2017, 19:05   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik denk en hoop dat in de toekomst zowel in VL als in Wal Engels als tweede taal wordt onderwezen.
Het moet geen Engels zijn, het mag Frans zijn, als de mensen dat zelf kiezen zie ik geen probleem.
Oud 24 augustus 2017, 20:00   #217
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het moet geen Engels zijn, het mag Frans zijn, als de mensen dat zelf kiezen zie ik geen probleem.
Natuurlijk. Maar in voorbereiding tot het latere leven zou Engels, voor het grootste deel, wel de beste oplossing zijn, zowel voor de Walen, als voor de Vlamingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 20:02   #218
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Alsof een mens maar één vreemde taal aankan.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 20:54   #219
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus die van Antwerpen spraken geen Nederlands tegen U,maar Frans ?
Iedereen heeft Pajoske wel begrepen. Antwerpenaars denken dat de meridiaan door hun reet loopt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2017, 21:07   #220
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Alsof een mens maar één vreemde taal aankan.
Sommige mensen assimileren zéér vlug anderen hebben de grootste moeite. Je moet ook goesting hebben om een taal te leren. Ik zal bijvoorbeeld voor eeuwig en altijd problemen hebben met Duits omdat de taal en de cultuur me niet ligt. Latijnse talen heb ik quasi al spelend geleerd. Engels omdat het nuttig is maar geen beperkt Hollywood Engels. Je moet echt afdalen naar een beperkt niveau in veel gevallen om mee te zijn in dat rare taaltje dat velen Engels noemen.
Het taalonderwijs in Vlaanderen is een catastrofe.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be