![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't zal in elk geval voor na de volgende legislatuur zijn hoor kaproen, want de voorzitter voor het leven van de grootste belgische partij heeft al zijn wens uitgedrukt om de huidige federale coalitie verder te kunnen zetten in 2019. Maar wie weet, misschien gaat het vlaams blok of PTB wel eenzijdig de onafhankelijkheid uitroepen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb in het verleden met Walen, Brusselaars en Antwerpenaars gestudeerd en gewerkt. De meeste minachting ondervond ik van die uit Antwerpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men verplicht Vlamingen om Frans te leren, die situatie wordt niet verbeterd door Walen te dwingen van Nederlands te leren. Normale vrije mensen kiezen zelf welke taal ze leren, zoals o.a. de Walen nu al doen. En laat ons wel wezen, verplichten werkt niet, zelfs (Vlaamse) leerkrachten komen van de school en kennen zelfs geen fatsoenlijk Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stop daar nu toch eens mee.
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de wens van BDW - als het werkelijk zijn wens is - op het njet van de bestuursraad en het ledencongres gaat stoten. Ik ben benieuwd of dat BDW werkelijk zijn partij gaat kunnen kapotmaken zoals een Schiltz in het kwadraat.
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is net eigen aan onderwijs dat men bepaalde verplichtingen krijgt opgelegd die als kind of puber vaak niet zo plezant zijn maar die later hun nut wel bewijzen. Uw argument dat men onvoldoende Frans kent bij het verlaten van de schoolbanken is enkel een argument om de opleiding Frans te verbeteren. Of is het feit dat vele 18 jarigen nog steeds geen deftig Nederlands kunnen schrijven een argument om het vak Nederlands af te schaffen? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 24 augustus 2017 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik voorspel dat ze u eens goed zullen uitlachen, Walen hebben geen slavenmentaliteit zoals de Vlaming.
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie eigenlijk het nut niet in van die lessen Frans en Engels. Ik heb daar bijna niks van meegedragen. Dat zijn veel te weinig uren om er iets aan te hebben.
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar je je deerlijk in vergist is het effect : hij gaat zijn partij daar helemaal niet mee kapotmaken, hij gaat ze opnieuw naar het centrum van de macht leiden. En hij zal daar met de handen in de zakken 80% ja-stemmers voor achter zich krijgen + staande ovatie + bloemen en een kus van Homans. (ik hoop dat congresvoorzitter Ben Weyts hem tenminste niet gaat willen tongzoenen...) En zijn kiezers ? Die gaan supergelukkig zijn dat hun partij weer in elke regering zit. Enkel wat kniesoren en zuurpruimen gaan mistroostig zijn dat de revolutie weer eens niet heeft plaatsgevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zal een veranderen in een Belgicistische nachtmerrie , na de verkiezingen van 2019 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .. enkel de Belgicisten ? een verbetering dus : de huidige federale regering is voor allen een nachtmerrie ..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 24 augustus 2017 om 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA is dus bezig te belgicistische droom nog te verwezenlijken? Als jij het zegt geloof ik dat.
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet geen Engels zijn, het mag Frans zijn, als de mensen dat zelf kiezen zie ik geen probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Maar in voorbereiding tot het latere leven zou Engels, voor het grootste deel, wel de beste oplossing zijn, zowel voor de Walen, als voor de Vlamingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof een mens maar één vreemde taal aankan.
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige mensen assimileren zéér vlug anderen hebben de grootste moeite. Je moet ook goesting hebben om een taal te leren. Ik zal bijvoorbeeld voor eeuwig en altijd problemen hebben met Duits omdat de taal en de cultuur me niet ligt. Latijnse talen heb ik quasi al spelend geleerd. Engels omdat het nuttig is maar geen beperkt Hollywood Engels. Je moet echt afdalen naar een beperkt niveau in veel gevallen om mee te zijn in dat rare taaltje dat velen Engels noemen.
Het taalonderwijs in Vlaanderen is een catastrofe. |
![]() |
![]() |