![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor anderen komt het als versterking over van hun mening. Schijnheiligheid is des mensen.
|
|
|
|
#202 |
|
Minister
|
Heb echt gewacht, gelezen en gehoopt dat ook maar iemand met idee of oplossing komt…… neen dus!
Wel ik ben er weer hoor met voorstel!!! Maak van de provincies kantons met zelf beslissende en uitvoerende macht en laat de bevolking in die provincie kantons via directe democratie via referendum hun stem uitbrengen van op de werkvloer van de maatschappij zoals in Zwitserland… Einde jaloezie tussen de provincies einde bloempotten smijten en schelden, wat uiteindelijk alleen maar kan leiden tot betere samen werken. Wat dan ook meteen het einde van graaien, sjoemel compromissen, en zo het sjoemel merk België zal evolueren naar degelijkheid waar men respect voor zou kunnen hebben! Maar ja, waarom makkelijk??? Als het moeilijk kan met de sjoemel merk België methode >>> dat ons de hoogste belasting voet van EU levert en toch een schuldenberg hogere dan de hoogste Zwitserse bergtoppen!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 20 mei 2018 om 04:38. |
|
|
|
|
|
#203 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Uw voorstel zou het natuurlijk veel gemakkelijker maken voor bv de Limburgse kantons om de samenwerking met buitenlandse regio's te versterken. Een high tech regio (een euregio ruit) Eindhoven, Aken, Luik Hasselt, zou zo veel gemakkelijker kunnen gerealiseerd worden. |
|
|
|
|
|
|
#204 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
He kan Antwerpenaar perfect vervangen door Limburger, Oost- of West Vlaming, ... Overal heb je zo'n uitzonderingen. |
|
|
|
|
|
|
#205 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#207 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#209 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
|
Je moet toch toegeven dat het geld dat Limburg kreeg, onder toezicht van het provinciebestuur, maar vooral door de samenwerking van verschillende belangengroepen goed besteed werd.
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Andere gemeentes kregen weinig of niets en soms is de nood daar veel hoger. |
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Neen, dat had de gemeente anders kunnen aanpakken. De zieke bomen moeten eruit maar dit is een grandioze misser. |
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ok, knapperd, vertel ons hoe het moet dan! Vertel of 'oedsjoemulle'.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 mei 2018 om 11:03. |
|
|
|
|
|
|
#214 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor- en tegenstanders om de hoge bomen weg te doen. Voorstanders:
Tegenstanders:
|
|
|
|
|
|
|
#215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van die francofiele Ruit moeten wij niets weten. Samenwerking met Nederlands Limburg,Noord-Brabant en Zeeland zou wel een gouden zaak zijn voor Vlaanderen Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 20 mei 2018 om 11:31. |
|
|
|
|
|
|
#216 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#217 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hieronder enkele uittreksels uit een mail die we begin april naar verschillende instanties gestuurd hebben. Nog steeds geen reactie. Het blijft oorverdovend stil. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Korte pijn: kappen. Toegegeven 't was geen zicht met dat nieuw aanplantsel later. Zeker toen nog een deel ook binnen het jaar vroegtijdig afstierf. Vandaag is de dreef terug stilaan op zijn effe aan 't komen zeggen oude buren. (= +/- 20 jaar later.) 't Vraagt tijd maar 't was van moeten, he.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 20 mei 2018 om 11:55. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kunt u ons een naam geven van een Vlaamse politicus/a die "Zwitserland voorstelt als lichtend voorbeeld"?
|
|
|
|
|
|
#220 | ||
|
|
Citaat:
Citaat: