![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
terwijl je dat goed genoeg beseft, maar niet wilt aanvaarden. Als er godverdomme op heel dit forum één is die al nagedacht heeft over wat cultuur is, en of het kalotendom daar nog steeds van deel uitmaakt, dan zal jij het wel zijn zeker? Luistert eens goed hé beste vriend (nou ja): je zit in het verdomdhoekje in Vlaanderen met je sprookjesverhaal, en het ziet er naar uit dat je daar nog lang gaat zitten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet hij of zij doorgaan tot hij/zij sterft? Den tijd van Boudewijn met zijn onmogelijkheid tot regeren is voorbij, denk ik zo. Ik peins niet dat er dat nog één gaat proberen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit uw gepikeerde reactie leer ik eigenlijk dat u gewoonweg niet kunt omschrijven wat die "onze cultuur" eigenlijk is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die "onze cultuur" staat toch open voor diversiteit. Of niet soms? Waarom maakt u zich dan druk over een minderheid binnen die "onze cultuur"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan stel ik mij de vraag of mensen die nu de dikke duim opsteken naar die N-VA'er hetzelfde zouden doen als die man aangaf omwille van morele motieven geen huwelijken van homokoppels zou willen voorgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is "de wet" het enige wat u kan boeien ??
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom antwoordt u niet gewoon? Mag men in een rechtstaat de eigen mening, de eigen inzichten boven de wet stellen, en vooral dan als die "men" slaat op iemand die een officiële functie uitoefent?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan altijd argumenten gebruiken om dit te weerleggen ![]()
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kutwijf haar statement was gewoon "ik ben hier moslim, en gij domme Westerling gaat hier voor mij plooien" Als Somers kloten aan zijn lijf had gehad, liet hij dat islamitisch uitvaagsel klacht neerleggen, als die daar het lef had voor gehad.
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je mij die even verduidelijken? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet alle morele kwesties zijn even zwaarwichtig. De zwaarwichtigheid wordt bepaald door de cultuur, en die is evoluerend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo simpel is dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij maakten de morele keuze om dit niet te doen en de schepen besloot dat niet te aanvaarden..omdat hier bij wet het gelijkheidsbeginsel man en vrouw is vastgelegd, net zoals het recht om te trouwen voor homoseksuelen. Slechte poging Jan, probeer nog eens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw pogingen om gelovigen eigen principes boven de wet te stellen uit naam van " vrijheid" worden wat zielig. Zeker omdat u niets liever zou willen dan dat homo's geweigerd mogen worden om te trouwen, op basis van hun seksuele geaardheid. Dan hoeven ze ineens geen taart meer te bestellen bij die bakker die hen ook weigert op basis van hun geaardheid als klant, door u eindeloos verdedigd! U vindt dat discriminatie mag, zolang God de basis daarvoor vormt, en daarom ziet u ook geen graten in iemand van het andere geslacht de hand weigeren. Niet Jan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U brengt een bijzonder gevaarlijke notie in het debat, nl. het subjectieve van de persoonlijke mening die u boven het objectieve van de wet brengt. Dat is nefast voor de rechtstaat en ontwricht heel ons systeem. U hebt geen idee welke deur u hiermee opent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De burger is vrij om in deze een keuze in zijn sociale gedragingen te maken. Jammer als de schepen zich dan persoonlijk voelt aangesproken, maar hij zal nu eenmaal moeten leren dat nu zijn gevoelens de norm vormen. Wel de wet. En de wetgeving laat hier nu eenmaal een keuze. U hoeft een uitgestoken hand niet beantwoorden. Net zo met die vrouw. Als u meent dat een schepen zijn persoonlijke visie op een "morele keuze" (uw eigen woorden) van een koppel mag laten primeren op de wet, mag een schepen ook andere persoonlijke visies in het debat brengen. Als hij meent dat homokoppels onaanvaardbaar zijn, dan kan hij vanuit uw eigen redenering met evenveel gemak de ceremonie afbreken of weigeren om deze mensen een burgerlijk huwelijk te geven. De redenering spoort perfect, omdat u hier de subjectieve handel en wandel van iemand laat primeren op de wet. Het is immers zo dat artikel 4 van de wet ter bestrijding van discriminatie nergens sociale omgangsvormen in de draagwijdte van de wet omvat. Indien wel (zoals u voortdurend beweert), toon het mij dan aan met een element uit artikel 4. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zijn de toegangsregels van de orthodoxe en katholieke Kerk tot het priesterschap niet discriminerend. Daarom is het niet discriminerend dat een modellenbureau voor een bepaalde job enkel vrouwen aanneemt en geen mannen. Enzovoort. Discriminatie is een voor de wet ongeoorloofd onderscheid. En wat nu ongeoorloofd is, wordt ook omschreven. In artikel 4. Daarom is het niet strafbaar als een modellenbureau alleen vrouwen zoekt en engageert; daarom is het niet strafbaar als de Kerk enkel mannen tot het priesterschap roept. Juist omdat de wet dit onderscheid niet discriminerend, lees strafbaar, beschouwt. En daarom ook is het geen discriminatie als u als vrouw een man geen hand geeft. De wet laat de vrijheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie is " geen subjectieve handeling" maar een feit wanneer je onze wet tot uitgangspunt neemt. Religie staat daar niet boven, alweer een van uw pleidooien om dat te veranderen. Laatst gewijzigd door alice : 10 mei 2018 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |