Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2018, 11:48   #201
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Reportages van pano zijn nooit echt geloofwaardig te noemen. En Tim Verheyden, de reportagemaker, is niet vies van wat in scene te zetten. De brave man is er nu eenmaal voor gekend om werkelijkheid en fictie door elkaar te halen. Voor mij zijn alle pano reportgaes pure fictie en enkel als entertainment bedoelt. Racistische uitspraken doen is strafbaar maar als je nog maar een cartoon van de Moslims hun Mohammed maakt dan dreigen ze je al je keel over te snijden. Wat zegt Tim Verheyden daar over?

In mijn ogen was deze reportage enkel een weerspiegeling van hoe veel -en dan vooral jongere- Vlamingen denken. Waar ik mij wel aan erger is dat heel de politiek nu op zijn kop staat en doet alsof ze er van walgen. Maar moest het een reportage over allochtonen zijn geweest dan had er geen enkele politicus ook maar een woord over gezegd. Maar de meeste politiekers willen al langer een "Belgistan" creëren. De autochtoon moet enkel werken, betalen en sterven. De allochtoon krijgt de gouden hangmat aangeboden.

Voor mij is het duidelijk : volledige framing van een reportage om zo kijkcijfers te hebben en onder de noemer mediageilheid te kunnen scoren. Van mij mogen ze Tim Verheyden voor het Gerecht sleuren en wegens laster en smaad zwaar veroordelen.
Dit is de zoveelste calimero 'meester, zij zijn begonnen' post. Snik snik snotter snotter.

Ik snap heel goed dat de NVA afstand neemt, hebt ge die chats al eens goed gelezen? Dat is marginaal. Als dat de vlaams nationalistische onderstroom is, dan hoeven de belgicisten (wie dat ook moge zijn) zich geen zorgen te maken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:52   #202
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Natuurlijk, wat dacht je nu? Dat hij een keuze had?
Natuurlijk heeft hij een keuze. Maar hij past bij NVA, zo zonder ruggengraat.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:56   #203
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dit is de zoveelste calimero 'meester, zij zijn begonnen' post. Snik snik snotter snotter.

Ik snap heel goed dat de NVA afstand neemt, hebt ge die chats al eens goed gelezen? Dat is marginaal. Als dat de vlaams nationalistische onderstroom is, dan hoeven de belgicisten (wie dat ook moge zijn) zich geen zorgen te maken.
Dat is geen vlaams nationalistische onderstroom hoor. Dat is gewoon "de onderstroom". En natuurlijk is dat vrij marginaal. Heb je er al eens de lezerscommentaren op hln op nagelezen? Je mag al blij zijn als de gemiddelde Vlaming 1 foutloze zin kan produceren. In die optiek is het schetsen van een beeld op basis van een 10-tal berichten op een totaal van zowat 100K een staaltje van de slechtst mogelijke journalistiek.

Je hebt die mannen 6 maand aan een stuk gevolgd met een camera, maar daarvan gebruik je zo goed als niets. Neen, je gebruikt 10 aangebrande berichten en maakt daar dan een opiniestuk rond. Ga dan een column schrijven in de morgen, maar pretendeer dan niet om aan journalistiek te doen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind die mannen van schild en vriend ook een bende onnozelaars, maar een beetje serieux aan de dag leggen, mag wel als journalist.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 11:56   #204
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Zijn er toevallig geen verkiezingen in aantocht?
Oud 6 september 2018, 12:08   #205
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Begrijp me niet verkeerd, ik vind die mannen van schild en vriend ook een bende onnozelaars, maar een beetje serieux aan de dag leggen, mag wel als journalist.
De meeste grote zaken beginnen met iets onnozel. Ik vind het straf dat die mannen het toch maar doen en heb er zelfs respect voor. En wie weet binnen enkele jaren ontstaat er een politieke partij uit en krijgen we een Front Nationale in België. Duimen maar

Maar het zijn dus bijna verkiezingen. En alle traditionele partijen kunnen op TV hun zegje doen. We weten nu al wel dat we zelfs niet op NVA zullen moeten stemmen. Wat al niet meer zou gebeuren maar nu zijn we 100% zeker. Speciaal het VTM nieuws eens opgezet. lachwekkend hoe ze zich allemaal in bochten zitten te trekken. Hopen ze nu allemaal op het allochtoon kiesvee
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:11   #206
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is geen vlaams nationalistische onderstroom hoor. Dat is gewoon "de onderstroom". En natuurlijk is dat vrij marginaal. Heb je er al eens de lezerscommentaren op hln op nagelezen? Je mag al blij zijn als de gemiddelde Vlaming 1 foutloze zin kan produceren. In die optiek is het schetsen van een beeld op basis van een 10-tal berichten op een totaal van zowat 100K een staaltje van de slechtst mogelijke journalistiek.

Je hebt die mannen 6 maand aan een stuk gevolgd met een camera, maar daarvan gebruik je zo goed als niets. Neen, je gebruikt 10 aangebrande berichten en maakt daar dan een opiniestuk rond. Ga dan een column schrijven in de morgen, maar pretendeer dan niet om aan journalistiek te doen.

Dit is toch normaal? Als iemand 100 keer iets goed doet en 1 keer iets totaal fout, dan gaat men zich toch daarop concentreren?

Ik denk zelfs dat het fout zou geweest zijn dit niet aan bod te brengen en dit het publiek te onthouden.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:17   #207
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik heb de uitzending zelf niet gezien maar ik ben wel van mening dat het 'wir schaffen das' en de huidige problemen met de migratie de aanzet is geweest om die groepen de 'pap in de mond' te geven en om zo min- of meer in opstand te komen.

Zelf gezocht door politici en het open grenzen beleid dat men nog steeds voert.

Als men daar meer werk van gemaakt had, dan had je die groepen niet zien opstaan.

Zelf gezocht dus door de politici en landleiders.

Die groepen zullen nog meer volgers krijgen.

Begrijpt u mij niet verkeerd dat ik er volledig achter sta in wat zijn willen doen of laten.

Stop al eens met dat grenzen open gedoe of het gaat van kwaad naar erger gaan.
altijd is het de schuld van de anderen.
Oud 6 september 2018, 12:19   #208
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik denk zelfs dat het fout zou geweest zijn dit niet aan bod te brengen en dit het publiek te onthouden.
Go Tim, go
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:25   #209
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat is geen vlaams nationalistische onderstroom hoor. Dat is gewoon "de onderstroom". En natuurlijk is dat vrij marginaal. Heb je er al eens de lezerscommentaren op hln op nagelezen? Je mag al blij zijn als de gemiddelde Vlaming 1 foutloze zin kan produceren.
waarom ... bent u eigenlijk Vlaamsgezind als u zo neerkijkt op uw volksgenoten?
Citaat:
In die optiek is het schetsen van een beeld op basis van een 10-tal berichten op een totaal van zowat 100K een staaltje van de slechtst mogelijke journalistiek.
Het was wel meer dan 10 berichtjes, ook de inhoud valt niet goed te praten. U minimaliseert en vergoeilijkt wat niet te minimaliseren valt.
Citaat:

Je hebt die mannen 6 maand aan een stuk gevolgd met een camera, maar daarvan gebruik je zo goed als niets.
Het is net het feit dat ze zich in het openbaar als ideale schoonzonen voordoen, maar in het echt racisten, anti Semieten en vrouwenhaters zijn, dat zeer duidelijk naar voor komt.
Citaat:

Het was een uitstekende reportage.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:25   #210
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Alle "instanties" waren al op veel langer op de hoogte en nu met zijn allen gaan wijzen met het vingertje, hypocrieten van de bovenste plank.
Alsof deze enkeling aan het hoofd "De Baas" is , is een marionet die toevallig goed kan buikspreken wat hem in gefluisterd werd door "hun geldschieters".
En deze laatste daar zou je rillingen moeten van krijgen.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:28   #211
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb ook met voetbaltruitjes van de Rode Duivels rondgelopen hoor. Wat onnozel doen daar is niks mis mee. Dat is supporteren.

Maar als ge het serieus gaat opvatten en van 'gevoelens' en 'identiteit' gaat spreken dan is er wel een potentieel probleem.
Eigenlijk geeft u hier net toe dat we dus dank zij de islam hier met een serieus probleem zitten opgezadeld aangezien die het telkens ook over "gevoelens en identiteit" hebben om hun zin door te drijven...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:39   #212
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Waaraan het gros van de bevolking zich weer zal laten vangen.

In Franstalig B is er ook een polemiek van racisme aan gang, over een gekleurde weervrouw.
Ziedet, zelfs de Walen zijn racisten :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aren~a6725ae5/
Oud 6 september 2018, 12:44   #213
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Eigenlijk geeft u hier net toe dat we dus dank zij de islam hier met een serieus probleem zitten opgezadeld aangezien die het telkens ook over "gevoelens en identiteit" hebben om hun zin door te drijven...
De Islam heeft hetzelfde probleem met extremistische groepen als het Vlaams Nationalisme heeft met extremistische groepen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:47   #214
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat is dus exact wat ik bedoelde in deze draad. Ik keur dit soort gedrag af op alle vlakken. Het is zo marginaal als dat 't groot is, maar de krantenkoppen zijn wel weer reuzegroot want de stoute blanken zijn stout.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:48   #215
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Islam heeft hetzelfde probleem met extremistische groepen als het Vlaams Nationalisme heeft met extremistische groepen.
Klopt als een bus maar dat word minder uitvergroot.

Laatst gewijzigd door Deo : 6 september 2018 om 12:51.
Oud 6 september 2018, 12:49   #216
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ziedet, zelfs de Walen zijn racisten :

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aren~a6725ae5/
bouclier et amis.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2018, 12:50   #217
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Dat is dus exact wat ik bedoelde in deze draad. Ik keur dit soort gedrag af op alle vlakken. Het is zo marginaal als dat 't groot is, maar de krantenkoppen zijn wel weer reuzegroot want de stoute blanken zijn stout.
Al een geluk dat ze niet kunnen filmen wat er in sportclubs, op het werk, aan de toog, onder buren....van racistische praat wordt verkocht.
Oud 6 september 2018, 12:56   #218
Deo
Staatssecretaris

Standaard

VRT was/is ook met een dubbele agenda aan deze reportage begonnen.
Had VRT in tijde Bart de Pauw mee gefilmd dan was er mogelijk een heel ander beeld naar voor gekomen en was hij het slachtoffer, wie weet?
Media maakt of kraakt.
Oud 6 september 2018, 12:59   #219
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Wat een onzin al die zever over posts op een facebook pagina.

Gewoon niet slim van die mannen om dat digitaal te doen. In mijn tijd riepen wij ook aangebrande slogans in de studentenclub. Wij deden dat gewoon niet digitaal dus ze konden ons daar niet op pakken.

Verder vind ik vooral de reacties van de politici belachelijk. Om ter eerst spoeien ze zich om het allemaal walgelijk te noemen. Dat NVA politici ze zomaar als een baksteen laten vallen zal wel verkiezingskoorts zijn zeker...

Ik ben geen fan van Dewinter, maar hij zegt het hier wel goed:

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180906_03709891

Citaat:
De Vlaams Belanger wil zich zeker niet ‘aansluiten bij de wolven in het bos’, die als scherprechters Schild & Vrienden neersabelen. ‘Je moet opletten met brandmerken.’ Dewinter vindt het heel gemakkelijk van de N-VA’ers Bourgeois en Demir om zich te distantiëren van Schild & Vrienden. ‘De leden zijn goed als militanten en ordediensten, maar bij de eerste storm steekt de N-VA hen een mes in hun rug. Enige nuance zou hen sieren.’
Oud 6 september 2018, 13:00   #220
Deo
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Al een geluk dat ze niet kunnen filmen wat er in sportclubs, op het werk, aan de toog, onder buren....van racistische praat wordt verkocht.
Dat is correct en zou dus heel hypocriet zijn om SV te veroordelen op wat echt leeft buiten die Hitler toestanden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be