![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist het dat je een boomknuffelaar was. Je weet er alles van.
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Mambo, moest ik u zijn, ik zou solliciteren voor een jobke in de Muppet Show.
![]()
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nietwaar? Bij u kan het altijd vriezen en dooien op hetzelfde moment hé.
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Australië is het nu aan't vriezen dat het kraakt. Nog nooit meegemaakt....
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat wist je niet hé? Winter hier, zomer daar. Zomer hier, winter daar. Tussendoor ontgaat u wel de plekken waar het wel winter is. ![]()
![]() |
![]() |
#206 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Banneling
|
![]() Mambo, er zijn omstandigheden waardoor een opwarming het net meer en heviger kan doen sneeuwen.
In Duitsland en Oostenrijk weten ze daar nu alles van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begint al vorderingen te maken.
Zoals ik ook al eerder gepost heb maken ze ginds een extreme zomer mee met temperaturen van bijna of zelfs 50°. Maw, het kan vriezen én dooien tergelijkertijd... Door de opwarming van de aarde maken we nu de gekste dingen mee. Kijk gewoon maar eens naar Noord-Amerika. De extremen ( warm - koud ) die ze daar de laatse jaren al hebben meegemaakt. Maar je moet zelfs zo ver niet gaan. Spanje, Griekenland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk .... Wij in ons landje hebben de laatste jaren al veel geluk gehad. Echte extremen hebben wij nog maar amper gehad. ( koud, warm, regen, droogte, stormen, ... ) Globaal echter, zien we dat de t° blijft stijgen, en die grafiekjes die staan hier ook al gepost, en dat bepaalt eigenlijk alles. ![]()
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen heb je voor sneeuw ook koude nodig. Trouwens er zijn ook vele websites die schrijven over klimaat afkoeling , al dan niet ook wetenschappelijk onderbouwd.
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Record: bijna min honderd graden op Antarctica
01/07/18 om 11:26 - Bijgewerkt om 11:25 Bron: Belga Er is een nieuw kouderecord op de Zuidpool gemeten: min 98,6 graden. https://weekend.knack.be/lifestyle/r...eck=1548237518 ( tussendoor al 150 keer gemeten )
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 januari 2019 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om in de sfeer te blijven.
Gepubliceerd op 22 feb. 2018 At the Ross Ice Shelf in Antarctica, scientists used a hot-water drill hose to create a hole through the thick ice until they reached the perpetually dark water. What they found surprised them. Christina Hulbe/University of Otago/K061 ? Subscribe: http://bit.ly/NatGeoSubscribe https://www.youtube.com/watch?v=fyjt5zpNAeg
![]() |
#212 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
tl/dr: Antarctica verliest sneller en meer landijs en Citaat:
tl/dr: krill, één van de belangrijkste voedingsbronnen in het Antarctisch gebied, ziet zijn leefgebied verkleinen, en zijn aantallen verminderen ten gevolge van regionale opwarming aan de andere kant van de planeet: groenland: Citaat:
tl/dr: De ijsmassa op Groenland smelt sneller af dan verwacht, en de snelheid van smelten is de laatste jaren gestegen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar he?
Het kan niet smelten langs van boven ...- 100° om de 30 dagen. Het smelt ook niet langs van onderen...zie video. Misschien zit er iets binnen in? Steeds meer onderzoeken wijzen daar naar.
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ijs in groenland schijnt fors toegenomen te zijn.
Alhoewel dat de gazet schrijft dat het minder is geworden. http://www.weer.nl/nieuws/detail/201...k-aangegroeid/
![]() |
#215 | ||||
|
![]() Citaat:
Dat zou hetzelfde zijn als zeggen dat die VS een oven is omdat Death Valley temperaturen laat opmeten van boven de 40° ondertussen in Australië: Citaat:
en Citaat:
en Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef toe dat je het niet kan verdragen. Geeft de één het bericht dat het smelten meer is geworden, geeft de ander bericht dat het minder is geworden. Met bewijs. Jij wilt maar één ding horen, dat het warmer is. Of dat nu echt of fake is maakt u verder weinig uit. Is het in Antarctica kouder dan geweten dan is dat toeval. Is het in Australië warmer dan geweten dan is dat geen toeval. Beetje sceptisme van tijd tot tijd kan geen kwaad nochtans; is de berichtgeving juist die we krijgen of zit er opzet achter? En zo ja waarom? Tipje; miljarden geldstromen. Dat zou al wat kunnen verklaren.
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
knap
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan krijg je het tegenovergestelde. Het groeit aan. Dat is dus heel fors. 1 dag geleden; https://www.hln.be/wetenschap-planee...ment~abdb40b3/ Wie speelt hier nu vals? Toch één moet vals nieuws geven mijn gedacht? Het smelt sneller of het koekt weer aan. Alle 2 tegelijk is niet mogelijk.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 januari 2019 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is 1 dag geleden? Wat betekend misschien of mogelijk? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 23 januari 2019 om 14:21. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dagelijks laten ze ons weten dat het wel met klimaatsverandering te maken heeft.
Nu ze schijnen te groeien, heeft het weer niks met klimaatsverandering te maken? Zoek anders eens op yahoo naar ijskappen groeien. Over de laatste jaren veel nieuws over aangroeiende ijskappen. Ook in de jaren dat wij berichten kregen van smeltende kappen. Dus wat is het nu? Worden wij bij de neus genomen? Tijd om eens de balans op te maken. Dat kan nooit geen kwaad.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 januari 2019 om 15:10. |
![]() |
![]() |