Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2018, 12:54   #201
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mensen maken hier gewoon kinderen omdat ze dat tof vinden of plezant en lief of opdat anderen dat ook doen of gewoon opdat ze vinden dat het zo hoort. Veel andere redenen hoor ik jongeren daar niet over hebben hoor.
Mensen die gewild kinderloos blijven hebben daar dan ook dikwijls veel meer over nagedacht. Beslissen om geen kinderen te maken is moeilijker dan beslissen er wel te maken.
Bewust kinderlozen trekken hun werk (geen tijd met de zaak enz.) en hun eigen pleziertjes voor. Ik heb er nog niet veel gehoord die er een milieuzaak van maken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 20:10   #202
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk niet, ik zie op dat vlak ook niet onmiddellijk problemen. Wel merk ik dat er in onze ik-gerichte samenleving steeds negatiever gedacht wordt over kinderen.
Ik geef je, bij wijze van spreken, voor 30 procent gelijk.
De overige 70 procent is: er wordt steeds negatiever gedacht over ouders die hun kinderen niet opvoeden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 20:15   #203
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Denkt u dat een leraar alleen gezag heeft als hij de kinderen slaat?
Gaan we nog eens beginnen over de pedagogische tik? Die tik, bedoel ik dan, waarvan kinderen denken "hier verdiende ik er tien, ik kreeg er maar een, en ik heb mijn opvoedende zwaar teleurgesteld".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 21:00   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaan we nog eens beginnen over de pedagogische tik? Die tik, bedoel ik dan, waarvan kinderen denken "hier verdiende ik er tien, ik kreeg er maar een, en ik heb mijn opvoedende zwaar teleurgesteld".
U mag er altijd over beginnen. Ik ben benieuwd naar uw visie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 21:49   #205
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geef je, bij wijze van spreken, voor 30 procent gelijk.
De overige 70 procent is: er wordt steeds negatiever gedacht over ouders die hun kinderen niet opvoeden.
Bekijk het misschien ook eens in context van een maatschappij die steeds minder 'tolerant' wordt naarmate we dichter op elkaar zitten ?
Er is daar gewoon geen plaats meer voor _ of ze wordt niet meer 'aangeboden'/'getolereerd' _ voor zulke fratsen.

Ik weet heel goed dat wij vroeger ook de beest konden uithangen ...meestal op restaurant etc ... plaatsen/omstandigheden die dus minder geschikt/interessant zijn voor kinderen.
Dat resulteerde meestal in een rode kop bij mijn ouders en veel excuses voor het gedrag naar de kelner of de eigenaar toe
Pas later ( achter het hoekje ) kregen we we een flinke uitbrander en een paar tikken ...en thuis nog eens wat rammel
Ik keur dit gedrag van mijn ouders zeker niet goed maar misschien heeft het wel bijgedragen voor een volgende keertje.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 21:52   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Bekijk het misschien ook eens in context van een maatschappij die steeds minder 'tolerant' wordt naarmate we dichter op elkaar zitten ?
Er is daar gewoon geen plaats meer voor _ of ze wordt niet meer 'aangeboden'/'getolereerd' _ voor zulke fratsen.

Ik weet heel goed dat wij vroeger ook de beest konden uithangen ...meestal op restaurant etc ... plaatsen/omstandigheden die dus minder geschikt/interessant zijn voor kinderen.
Dat resulteerde meestal in een rode kop bij mijn ouders en veel excuses voor het gedrag naar de kelner of de eigenaar toe
Pas later ( achter het hoekje ) kregen we we een flinke uitbrander en een paar tikken ...en thuis nog eens wat rammel
Ik keur dit gedrag van mijn ouders zeker niet goed maar misschien heeft het wel bijgedragen voor een volgende keertje.
Als wij dat hadden aangedurfd, dan kregen we van onze ouders een uitbrander op het moment zelf en desnoods terwijl iedereen het zag. Het werd toen algemeen aanvaard.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 21:59   #207
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

Denk dat arbeiders in hun benauwde woningen waar zelfs een toilet voor de hele straat was, of grote gezinnen vroeger evengoed dicht op mekaar zaten, soms sliepen kinderen samen in hetzelfde bed. dus dat heeft er niet zoveel mee te maken?

Wel konden kinderen hun energie kwijt, je speelde buiten, en niet steeds voor een computerspel of moeders GSM.

Wanneer je met kinderen gaat eten ga je niet eindeloos tafelen, en veel kinderen weten zich wel te gedragen. Het ligt wat aan de opvoeding.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2018, 22:57   #208
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Denk dat arbeiders in hun benauwde woningen waar zelfs een toilet voor de hele straat was, of grote gezinnen vroeger evengoed dicht op mekaar zaten, soms sliepen kinderen samen in hetzelfde bed. dus dat heeft er niet zoveel mee te maken?

Wel konden kinderen hun energie kwijt, je speelde buiten, en niet steeds voor een computerspel of moeders GSM.

Wanneer je met kinderen gaat eten ga je niet eindeloos tafelen, en veel kinderen weten zich wel te gedragen. Het ligt wat aan de opvoeding.
De huidige generaties zijn gewoon veel te rotverwend.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 06:24   #209
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bewust kinderlozen trekken hun werk (geen tijd met de zaak enz.) en hun eigen pleziertjes voor. Ik heb er nog niet veel gehoord die er een milieuzaak van maken.
Ja wie zijn pleziertjes zouden die anders moeten voortrekken ? Die van hun buren ? Kinderloze mensen hun ecologische voetafdruk is nu éénmaal een pak kleiner dan mensen die kinderen op de wereld zetten.

http://www.welingelichtekringen.nl/w...etenschap.html
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 06:28   #210
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Vroeger had je de kinderwereld en de wereld van de volwassenen. Ieder had zijn eigen vriendjes en bezigheden.
In feite waren wij nooit bezig met volwassenen. We speelden buiten en alleen met onze vriendjes. Nu willen de ouders de beste vrienden zijn van hun kinderen. Die lummels worden dan ook bij alles betrokken en moeten op hun 8 ste al overal hun zegje over hebben.
Ouders hebben niks meer te zeggen want kinderen zijn heiligen geworden en allemaal uniek.
Oud 22 oktober 2018, 06:31   #211
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Kinderen hadden vooral andere kinderen om mee te spelen. Nu zie je dat nog amper. Als nu een paar jongeren ergens wat lanterfanten jaagt de politie ze gelijk weg. Wij deden niks anders .
Oud 22 oktober 2018, 07:03   #212
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Heel juist en als dan het extra geld dat ze van hun ouders krijgen om een of andere reden wegvalt bakken ze er niets meer van en gaan ze stelen.
Oud 22 oktober 2018, 07:05   #213
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die hotels mogen wat mij betreft failliet gaan.
Waarom mogen ondernemingen zich niet richten op een bepaald doelpubliek?

Moet alles eenheidsworst zijn?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 08:22   #214
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Waarom mogen ondernemingen zich niet richten op een bepaald doelpubliek?

Moet alles eenheidsworst zijn?
Kinderhaters moeten niet op mijn sympathie rekenen.
Oud 22 oktober 2018, 08:28   #215
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja wie zijn pleziertjes zouden die anders moeten voortrekken ? Die van hun buren ? Kinderloze mensen hun ecologische voetafdruk is nu éénmaal een pak kleiner dan mensen die kinderen op de wereld zetten.

http://www.welingelichtekringen.nl/w...etenschap.html
En dan? Dat ze zich dan laten euthanaseren: dan is hun ecologische voetafdruk gereduceerd tot de paar jaar dat ze in de grond liggen te vergaan. Trouwens, veel kinderlozen nemen honden als vervanging voor kinderen. Al eens stilgestaan bij de ecologische voetafdruk van honden en andere huisdieren?

Oud 22 oktober 2018, 08:38   #216
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderhaters moeten niet op mijn sympathie rekenen.
Men kan perfect een horecazaak richten op volwassenen, zonder daarom kinderhater te moeten zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2018, 09:01   #217
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mensen maken hier gewoon kinderen omdat ze dat tof vinden of plezant en lief of opdat anderen dat ook doen of gewoon opdat ze vinden dat het zo hoort. Veel andere redenen hoor ik jongeren daar niet over hebben hoor.
Dat klopt, vaak zie je ook dat in een vriendinnengroep of collega’s dat eerst de ene zwanger wordt, de anderen dat zien en vervolgens om de beurt ook zwanger worden.

Citaat:
Mensen die gewild kinderloos blijven hebben daar dan ook dikwijls veel meer over nagedacht. Beslissen om geen kinderen te maken is moeilijker dan beslissen er wel te maken.
Precies. De kinderwens is dat ook louter een instinct dat mensen volgen, net zoals andere dieren dat doen. BEWUST afwegen om geen kinderen te nemen, daar is over nagedacht.
Oud 22 oktober 2018, 09:11   #218
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dan?
Daar heb je dus het opportunisme en egoïsme van het gezin waarover ik reeds sprak. Het gezin staat centraal en al de rest kan de pot op.

Citaat:
Trouwens, veel kinderlozen nemen honden als vervanging voor kinderen. Al eens stilgestaan bij de ecologische voetafdruk van honden en andere huisdieren?
Wat dan te zeggen van al die gezinnen met hun katten en honden?
Oud 22 oktober 2018, 09:13   #219
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan? Dat ze zich dan laten euthanaseren: dan is hun ecologische voetafdruk gereduceerd tot de paar jaar dat ze in de grond liggen te vergaan. Trouwens, veel kinderlozen nemen honden als vervanging voor kinderen. Al eens stilgestaan bij de ecologische voetafdruk van honden en andere huisdieren?

Ik heb niet de indruk dat gewild kinderlozen meer honden nemen dan mensen met kinderen ? Ik denk zelfs minder.
Waarom moeten mensen met kinderen dan eigenlijk nog honden ? Hebben die niet genoeg aan hun kinderen ?

Naam: depositphotos_177079038-stockafbeelding-jong-gezin-met-kinderen-en.jpg
Bekeken: 136
Grootte: 263,5 KB

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2018 om 09:17.
Oud 22 oktober 2018, 09:18   #220
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Al we maar wat te neuten hebben zeker...
Wat een zure augurken hier weer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be