Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2019, 14:21   #201
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Belgie kan gered worden als de NVA dat wil. Laat dat nu echter iets zijn wat ik niet wil, dus natuurlijk ben ik voorstander van Paars Groen boven een federale regering NVA-PS.

Het is eigenlijk vrij simpel. Als er een NVA-PS regering komt dan wordt de NVA een partij van 10 procent. Als de NVA federaal niet in een PS regering stapt, dan blijven ze groot. De vraag is dus of ze op korte termijn gehecht zijn aan de federale macht of niet.

Trouwens, ik zie niet in hoe de NVA een PS regeringsakkoord ooit verkocht gaat krijgen op het NVA ledencongres.
Als er in dat regeringsakkoord 'eten en drinken' voor iedereen zit, is dat perfect mogelijk. BDW heeft het reeds eerder publiek gemaakt : confederalisme is hun eis, en mocht dat echt onmogelijk blijken dan wil hij een verstrengde migratiewetgeving. Dat is dus het echte doel. Als die er komt, heeft hij zijn trofee om te tonen op zijn congres en dragen ze hem op het schild rond. (samen met Theo)

Bij PS zal het gaan om de SZ te vrijwaren, als die dat dan weer kunnen bekomen, kan ook EDR op het schild.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 14:22   #202
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb daar al op geantwoord, niet... Ze hebben zwaar verloren omdat ze niet voluit de Vlaamse kaart gespeeld hebben en ze de schijn tegen hadden dat ze een klassieke partij geworden waren...

In ieder geval zullen ze geen tweede keer dezelfde fout maken...
Je zou dat denken he...
Oud 26 juni 2019, 14:28   #203
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik denk dat De Wever dat nog makkelijker zal uitgelegd krijgen dan Di Rupo.
dat denk ik ook...
verderzetting van regeringsdeelname is nu cruciaal voor zijn partij; ik kan me niet voorstellen dat zijn leden hem wegstemmen voor die deelname zeker als hij een belangrijk doelpunt scoort : bv een strakkere migratiewetgeving.
Oud 26 juni 2019, 14:33   #204
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik ga ervan uit dat de 3 partijvoorzitters dat zelf ook heel goed weten, maar eerst moet de formateur nog eventjes het Blok weg dribbelen, en de mogelijkheid hebben om te zeggen 'dat hij niet anders kon'. Daarna kunnen we voort.
Wanneer is het het mogelijk het Belang weg te dribbelen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 14:34   #205
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat denk ik ook...
verderzetting van regeringsdeelname is nu cruciaal voor zijn partij; ik kan me niet voorstellen dat zijn leden hem wegstemmen voor die deelname zeker als hij een belangrijk doelpunt scoort : bv een strakkere migratiewetgeving.
Gelukkig bent u geen N-VA lid .

Want zoals U ,denken ze niet bij de N-VA.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 14:42   #206
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Waarom wordt er dan zo afgegeven op hen??? Omdat ze de tradities van verraad aan het Vlaamse volk volgen???
20 jaar geleden zaten we te schoppen tegen de toenmalige grootste machtspartij, dat was CVP. Nu twintig jaar later doen we dat met N-VA.

Pure machtspartijen wekken altijd die reactie op.
Ook PS kent die reactie in wallonië.

En eigenlijk is dat een goede zaak : de burger mag zijn wantrouwen uiten tegenover grote (te?) partijen die machtscenakels zijn of worden.
Oud 26 juni 2019, 14:46   #207
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20 jaar geleden zaten we te schoppen tegen de toenmalige grootste machtspartij, dat was CVP. Nu twintig jaar later doen we dat met N-VA.

Pure machtspartijen wekken altijd die reactie op.
Ook PS kent die reactie in wallonië.

En eigenlijk is dat een goede zaak : de burger mag zijn wantrouwen uiten tegenover grote (te?) partijen die machtscenakels zijn of worden.
Amerika is natuurlijk geheel anders dan Belgie maar toch: daar hebben ze maar 2 partijen...
Oud 26 juni 2019, 14:50   #208
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Amerika is natuurlijk geheel anders dan Belgie maar toch: daar hebben ze maar 2 partijen...
Als ik dat politiek circus bekijk, ben ik heeeeel blij dat ik op het oude continent woon...
En even blij dat ik in een land woon waar politiek bedrijven via compromissen verloopt.
Oud 26 juni 2019, 14:54   #209
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik dat politiek circus bekijk, ben ik heeeeel blij dat ik op het oude continent woon...
En even blij dat ik in een land woon waar politiek bedrijven via compromissen verloopt.
OK maar hoe kunnen Amerikaanse burgers hun wantrouwen uiten t.o.v. van een grote partij ? Er zijn geen andere...
Oud 26 juni 2019, 14:57   #210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK maar hoe kunnen Amerikaanse burgers hun wantrouwen uiten t.o.v. van een grote partij ? Er zijn geen andere...
niet...
of toch in elk geval niet efficiënt gezien een stem voor een kleine partij nooit tot iets kan leiden
Oud 26 juni 2019, 15:02   #211
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
niet...
of toch in elk geval niet efficiënt gezien een stem voor een kleine partij nooit tot iets kan leiden
(En wanneer kan het Belang weggedribbeld worden ?)
Oud 26 juni 2019, 15:37   #212
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel grappig dat je de balk in het Belgische oog niet eens ziet. De laatste 10 jaar zitten we meer met interimregeringen en regeringen in lopende zaken dan dat wat anders. Dan moet je niet al te veel pretentie hebben om een ander land politiek circus te noemen want dan ben je niet veel beter bezig.

Als je daarenboven nog eens kijkt naar de staatsstructuur die men heeft moeten bouwen om dat circus in leven te houden, dan houden we in Belgie beter helemaal onze mond.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 15:41   #213
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er in dat regeringsakkoord 'eten en drinken' voor iedereen zit, is dat perfect mogelijk. BDW heeft het reeds eerder publiek gemaakt : confederalisme is hun eis, en mocht dat echt onmogelijk blijken dan wil hij een verstrengde migratiewetgeving. Dat is dus het echte doel. Als die er komt, heeft hij zijn trofee om te tonen op zijn congres en dragen ze hem op het schild rond. (samen met Theo)

Bij PS zal het gaan om de SZ te vrijwaren, als die dat dan weer kunnen bekomen, kan ook EDR op het schild.
Ik wil chocoladetaart, jij wil hollandse maatjes. Smijt die in een blender en wat eruit komt is niet te vreten. Bespaar me uw clichés
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 juni 2019 om 15:41.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 16:22   #214
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Belgie kan gered worden als de NVA dat wil. Laat dat nu echter iets zijn wat ik niet wil, dus natuurlijk ben ik voorstander van Paars Groen boven een federale regering NVA-PS.

Het is eigenlijk vrij simpel. Als er een NVA-PS regering komt dan wordt de NVA een partij van 10 procent. Als de NVA federaal niet in een PS regering stapt, dan blijven ze groot. De vraag is dus of ze op korte termijn gehecht zijn aan de federale macht of niet.

Trouwens, ik zie niet in hoe de NVA een PS regeringsakkoord ooit verkocht gaat krijgen op het NVA ledencongres.
Maak je maar geen zorgen.
Het N-VA zal alleen in een federale regering stappen, als met de hele Vlaamse regering zich gaan inzetten voor een confederatie ,
als dat niet het geval is komt er geen federale regering N-VA met de PS enz

Laatst gewijzigd door cato : 26 juni 2019 om 16:22.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 16:24   #215
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Zijn er trouwens voorbeelden uit het buitenland waar er samengewerkt is met een extreem-rechtse partij die goed zijn afgelopen voor de traditionele partij(en) die dat gedaan hebben?
Oud 26 juni 2019, 16:24   #216
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Gelukkig bent u geen N-VA lid .

Want zoals U ,denken ze niet bij de N-VA.
Inderdaad, hij begrijpt helemaal niets van de N-VA.
Oud 26 juni 2019, 16:26   #217
cato

Standaard

Citaat:
Zijn er trouwens voorbeelden uit het buitenland waar er samengewerkt is met een extreem-rechtse partij die goed zijn afgelopen voor de traditionele partij(en) die dat gedaan hebben?
België is het enige land in Europa waar een extreem rechtse partij niet mee mag besturen.
Ra ra hoe kan dat?
Oud 26 juni 2019, 16:29   #218
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
België is het enige land in Europa waar een extreem rechtse partij niet mee mag besturen.
Ra ra hoe kan dat?
de traditio's hebben er schrik van omdat ze vrezen dat de bevolking hun beleid zou kunnen smaken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2019, 16:31   #219
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ra ra hoe kan dat?
in Duitsland, Frankrijk, Portugal toch ook niet? Vox enkel in gemeenteraden dacht ik, niet op federaal vlak.
Oud 26 juni 2019, 16:44   #220
cato

Standaard

Citaat:
in Duitsland, Frankrijk, Portugal toch ook niet? Vox enkel in gemeenteraden dacht ik, niet op federaal vlak.
De partijen zijn daar te klein voor een coalitie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be