Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2004, 12:25   #201
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik geloof immers in de waarheid die objectief vaststelbaar is.
Je gelooft vooral in een godheid en de cultus errond, wat al moeilijk objectief is te noemen. En die cultus wil je hier blijkbaar door iedereen als normaal laten beschouwen.
Ernesto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:26   #202
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afwijkingen zijn er. Homoseksualiteit is een afwijking. Iedere eenvoudige plattelandsmens zal dit beamen, daar die nog met zijn wortels verbonden is met de natuur. Alleen ontwortelde stadsmensen of mensen die beïnvloed zijn door dat denken, houden er afwijkende opvattingen op na.

De levenswijsheid van Jan van den Berge! Hilarisch!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:27   #203
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb niets over de nuttigheid van de natuur gezegd. Andere mensen hebben dat gedaan. Wat mij betreft is dat geen element in de discussie, wel het objectieve en vaststelbare gegeven dat homoseksualiteit ingaat tegen onze lichaamsbouw en de daaruit voortvloeiende normale betrekkingen tussen de geslachten.
Op welke manier gaat dat in tegen onze lichaamsbouw, Jan?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 27 november 2004, 12:31   #204
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Op welke manier gaat dat in tegen onze lichaamsbouw, Jan?
Blijkbaar heeft u die biologieles gemist waarin verteld werd over de menselijke seksualiteit...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:32   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Je gelooft vooral in een godheid en de cultus errond, wat al moeilijk objectief is te noemen. En die cultus wil je hier blijkbaar door iedereen als normaal laten beschouwen.
Neen, ik had het niet over mijn geloof. Wel over de gegevens die uit de natuur spreken: onze lichaamsbouw en de daaruit voorvloeiende seksualiteit tussen man en vrouw. Dat is objectief vaststelbaar. Man en vrouw vullen elkaar hierbij aan. Man en vrouw kunnen in hun seksualiteit lichamelijk intiem zijn en tot de geslachtsdaad overgaan. Dit is een bevestiging van de natuurlijke orde. Homoseksuelen kunnen dat niet.
Oud 27 november 2004, 12:35   #206
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft u die biologieles gemist waarin verteld werd over de menselijke seksualiteit...
Nee hoor. Maar ik denk dat jij ze gemist hebt, of je hebt er - zoals je wel vaker doet - een geheel eigen interpretatie aan gegeven. Waar jij op doelt, is de voortplanting, die losstaat van seksualiteit.

Citaat:
Oud 27 november 2004, 12:37   #207
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee hoor. Maar ik denk dat jij ze gemist hebt, of je hebt er - zoals je wel vaker doet - een geheel eigen interpretatie aan gegeven. Waar jij op doelt, is de voortplanting, die losstaat van seksualiteit.
Neen, ik doel daar helemaal niet op. Ik heb het over onze lichaamsbouw. De geslachtsorganen zijn complementair aan de vrouwelijke geslachtsorganen. Dit is de normale gerichtheid bij de menselijke seksualiteit.

Homoseksuelen gaan juist in tegen deze objectief vaststelbare werkelijkheid.
Oud 27 november 2004, 12:42   #208
TomT
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dan heeft u er nooit echt naar omgezien. Dieren verkrachten niet, maar vertonen een paargedrag. Dat daarbij zaken als liefde en tederheid geen rol spelen, betekent evenwel nog niet dat er sprake is van verkrachting.
Als je een mannetjeskonijn bij een vrouwtjeskonijn zet, zal je zien dat het vrouwtjeskonijn het hok begint rond te hollen terwijl het mannetjeskonijn er achteraan loopt om ze te pakken.

Als je een blote vrouw in een kooi zou opsluiten (het is maar een voorbeeld, don't try this at home ) en je zou er een blote man bijgooien zal je zien dat de vrouw ook weg zou kruipen van die vieze man, terwijl de man naar de mooie vrouw toe wil kruipen.

Romantisch is anders natuurlijk.
TomT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 12:45   #209
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik doel daar helemaal niet op. Ik heb het over onze lichaamsbouw. De geslachtsorganen zijn complementair aan de vrouwelijke geslachtsorganen. Dit is de normale gerichtheid bij de menselijke seksualiteit.

Ah bon, dus voor jou is de enige "normale sex-beleving" , het mannetje die zijn piemeltje in het vrouwtje haar kutje stopt ??? Wat dan met anale sex tussen hetero's ??????????
Sex is universeel. Wie bepaalt trouwens wat normaal en abnormaal is ?? Sex is genot, en zolang daar geen geweld bij komt kijken kan er nergens een probleem zijn.
Oud 27 november 2004, 12:45   #210
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomT
Als je een mannetjeskonijn bij een vrouwtjeskonijn zet, zal je zien dat het vrouwtjeskonijn het hok begint rond te hollen terwijl het mannetjeskonijn er achteraan loopt om ze te pakken.
Dit is nog steeds geen verkrachting. Bij de zoogdieren bestaat er een paargedrag dat natuurlijk van het menselijke afwijkt, daar de dieren volledig instinctief tewerk gaan dan de mensen.
Oud 27 november 2004, 12:50   #211
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernesto
Ah bon, dus voor jou is de enige "normale sex-beleving" , het mannetje die zijn piemeltje in het vrouwtje haar kutje stopt ??? Wat dan met anale sex tussen hetero's ??????????
Sex is universeel. Wie bepaalt trouwens wat normaal en abnormaal is ?? Sex is genot, en zolang daar geen geweld bij komt kijken kan er nergens een probleem zijn.
Seksualiteit is natuurlijk verstrengeld met genot (indien u de moeite had genomen mijn vroegere bijdragen aan dit forum te lezen, dan wist u dit al eerder). Ook eten geeft de mens genot.

Alles wat levensnoodzakelijk is, is juist in onze natuur met genot verstrengeld. Eten moeten we opdat ons eigen organisme overleeft. Eten is genot. Seksualiteit is er opdat onze eigen soort overleeft. Seksualiteit is dan ook verbonden met genot.

U gaat in uw repliek natuurlijk straal voorbij aan het punt dat ik stelde, nl. dat onze geslachtsorganen juist gericht zijn op het andere geslacht. Daarvoor moet men echt niet geleerd zijn om dat te weten. Dat er bepaalde vormen van seksualiteit zijn die niet op dit primordiaal beginsel zijn afgesteld, is natuurlijk een feit. Maar dit sluit niet de primaire oriëntatie uit. Bij "homoseks" is dat echter weldegelijk het geval. Hun beider geslachtsorganen zijn helemaal niet complementair.
Oud 27 november 2004, 13:00   #212
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Afwijkingen zijn er. Homoseksualiteit is een afwijking. Iedere eenvoudige plattelandsmens zal dit beamen, daar die nog met zijn wortels verbonden is met de natuur. Alleen ontwortelde stadsmensen of mensen die beïnvloed zijn door dat denken, houden er afwijkende opvattingen op na.
zo'n goeie hebben we nog niet gehad (bestaat daar zo een liedje van hé als er ergens ambiance is)/

Ik woon nu toeval of niet op het platteland, mensen zijn hier van gezond verstand en hebben daar geen enkel probleem mee.

En dus nogmaals bewijs dat homo's een afwijking hebben en abnormaal zijn; ik wacht nog steeds op een antwoord die je me niet gegeven hebt net zoals je nog op andere vragen van mij niet antwoord; het zou blijk geven van elementaire beleefdheid dat je een antwoord geeft op deze vragen!

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 13:09   #213
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is de normale gerichtheid bij de menselijke voortplanting.

Citaat:
Nee, want homoseksualiteit heeft net zoals 90% van de heteroseksualiteit NIETS met voortplanting te maken en alles met het beleven en verschaffen van lichamelijk genot, al dan niet in het kader van een "liefdevolle" relatie.

Citaat:
Oud 27 november 2004, 13:26   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is de normale gerichtheid bij de menselijke voortplanting.
Neen, dat is de normale gerichtheid bij de menselijke seksualiteit die vervolgens tot voortplanting kan leiden. U gooit duidelijk de dingen door elkaar. Maar ik begrijp wel dat u zich in alle bochten moet wringen om toch maar die objectief vaststelbare gegevenheid van onze geslachtsorganen te omzeilen, want dan valt heel uw denkbeeldig bouwwerk in elkaar.

De natuur spreekt echter een duidelijke taal.
Oud 27 november 2004, 13:28   #215
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, want homoseksualiteit heeft net zoals 90% van de heteroseksualiteit NIETS met voortplanting te maken en alles met het beleven en verschaffen van lichamelijk genot, al dan niet in het kader van een "liefdevolle" relatie.
Seksualiteit is in zijn diepste drift steeds op voortplanting gericht. Maar de mens handelt als rationeel wezen en dan dan ook bij zijn seksualiteit een intentie hebben, iets waarvan de dieren juist verstoken zijn. Juist dit onderscheid tussen intentie en natuurlijke gegevenheid weigert u te maken. Begrijpelijk natuurlijk, anders stort heel uw denkpatroon in elkaar.

Natuurlijk heeft homoseksualiteit niets met voortplanting te maken: jullie zijn daar inderdaad niet toe in staat binnen die afwijkende belevingsvorm. Seksualiteit bij normale koppels des te meer natuurlijk.
Oud 27 november 2004, 13:30   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
En dus nogmaals bewijs dat homo's een afwijking hebben en abnormaal zijn; ik wacht nog steeds op een antwoord die je me niet gegeven hebt net zoals je nog op andere vragen van mij niet antwoord; het zou blijk geven van elementaire beleefdheid dat je een antwoord geeft op deze vragen!
Blijkbaar hebben homoseksuelen een merkwaardige opvatting van beleefdheid: die bestaat erin hen gelijk te geven. Wie hun dolgedraaide en waanzinnige denkbeeldingen weerlegt of ze afwijst, is onbeleefd...
Oud 27 november 2004, 13:38   #217
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijkbaar hebben homoseksuelen een merkwaardige opvatting van beleefdheid: die bestaat erin hen gelijk te geven. Wie hun dolgedraaide en waanzinnige denkbeeldingen weerlegt of ze afwijst, is onbeleefd...
Weeral geen antwoord op mijn vraag, u zegt dat homo's abnormaal en afwijkend zijn; kan je met dat eens bewijzen aub en gelieve niet zo'n antwoord te geven die geen antwoord is of die het antwoord ontwijkt.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 13:42   #218
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Weeral geen antwoord op mijn vraag, u zegt dat homo's abnormaal en afwijkend zijn; kan je met dat eens bewijzen aub en gelieve niet zo'n antwoord te geven die geen antwoord is of die het antwoord ontwijkt.
't Antwoord is reeds lang gegeven: kijkt u maar eens goed naar de lichaamsbouw van man en vrouw. Dat is de natuurlijke gang van zaken. Homoseksualiteit gaat hier volledig tegen in. En u zult nog zoveel keren mogen herhalen dat het niet zo is, in het diepste van uw hart weet u dat u fout zit. Daarom ook die verbetenheid om anderen het door de strot te duwen: het verraadt de eigen onzekerheid.
Oud 27 november 2004, 13:46   #219
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Antwoord is reeds lang gegeven: kijkt u maar eens goed naar de lichaamsbouw van man en vrouw. Dat is de natuurlijke gang van zaken. Homoseksualiteit gaat hier volledig tegen in. En u zult nog zoveel keren mogen herhalen dat het niet zo is, in het diepste van uw hart weet u dat u fout zit. Daarom ook die verbetenheid om anderen het door de strot te duwen: het verraadt de eigen onzekerheid.
Uw antwoord is fout.
Doe uw paardebril met donkere glazen even af en kijk naar het hele plaatje.
Bemerk dat homosexualiteit een bestaand gegeven is in de natuur, bij mensen, planten, dieren,...........
Oud 27 november 2004, 13:50   #220
Ernesto
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie hun dolgedraaide en waanzinnige denkbeeldingen .....................
Mooie illustratie van het resultaat van "katholieke indoctrinatie". Tijdens de inquisitie en andere kerkelijke rechtbanken, waren "Raf" en "Bartje" zonder enige twijfel op de brandstapel beland. Jouw denkbeelden doen mij denken aan één of andere maffe "duiveluitdrijver" .
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be