Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2019, 07:06   #201
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
U snapt het niet denk ik.

Ik bedoel de heisa achteraf.
Welke heisa? Toon me die beelden eens zodat ik een oordeel kan vellen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 07:07   #202
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Gaat führer De Roover nu ook al opleggen dat een concertorganisator geen herrieschoppers mag verwijderen als de herrieschoppers Nationalisten zijn?

De Nieuwe Heersers komen eraan.
Er zijn geen herrieschoppers verwijdert!
Oud 18 augustus 2019, 07:08   #203
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ga volgend jaar ook naar Pukkelpop, ben nu al flessen met urine aan het opsparen.

Hopelijk komen er veel linksen.
Ik heb hier ne tractor met zo'n zeikton van 5000 liter. Als ik je kan helpen ...
Oud 18 augustus 2019, 07:09   #204
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
In tijden dat iedereen een smart-phone heeft zijn er geen beelden van ... .
Inderdaad!!!!

Gewoon ongelooflijk!
Oud 18 augustus 2019, 07:10   #205
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Is Pukkelpop geen privé evenement waar de organisatoren zelf de regels bepalen?
Gesponsord door de Vlaamse belastingbetaler tot eer en glorie van Chokri z'n zakken.
Oud 18 augustus 2019, 07:11   #206
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat heeft hij ook gedaan, nog voor hij de organisatie op de vingers tikte.
Inderdaad!
Oud 18 augustus 2019, 07:12   #207
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Een vlag is ook een vorm van mening uiten, in ons 'vrije' land.
Oei, Het Oosten valt buiten Westen
Oud 18 augustus 2019, 07:13   #208
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat de organisatoren dan consequent zijn: geen politiek betekent ook geen Clap for Climate.
Helaba, sossen en consequent zijn ...
Oud 18 augustus 2019, 07:14   #209
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wederom, de organisator van een privéfeestje nodigt uit wie hij wil als performer/spreker en bepaalt zelf de gedragsregels voor het publiek.
Ik denk het niet.

PP wordt gesponsord door de Vlaamse belastingbetaler, daar horen geen politieke boodschappen thuis.
Oud 18 augustus 2019, 07:14   #210
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men loopt niet rond met een vlag van losers van WOII. Dat zou een hakenkruis zijn. Men loopt rond met een vlag van een natie die "buiten Belgie" wilde, en die natie is er nog altijd - dus heeft die vlag nog altijd zin. Dat die natie zich vergist heeft van partner destijds, maakt niet dat ze niet meer zou bestaan.

Omdat dat niet dezelfde natie is. Dat is een Belgische uitvinding. Het is een beetje alsof, zeg maar, ten tijde van de Soviet Unie, Oekraine een officiele vlag zou krijgen van het Soviet systeem. Maar zij willen hun onafhankelijkheid, met de hulp van, zeg maar, de EU. Dus zijn er verzetsleden tegen de Soviet unie, die een andere Oekrainse vlag hebben, een met een klein EU symbooltje op.

In mijn analogie staat de EU dus als de hoopgevende sterke partner die voor de Vlamingen het Derde Rijk was, de Soviet Unie voor Belgie, de officiele vlaamse vlag die die de soviet unie aan Oekraine toekende, en het vlaggetje met het EU symbooltje bij, als de collaboratie vlag.

Je weet toch zelf ook wel dat België niks te maken heeft met de keuze van de Vlaamse vlag ? Dat dit gedaan is in opdracht en vanuit de finale keuze van het Vlaamse parlement ?
Weet je dat het voorstel van decreet van de hand is van Evrard Raskin, Maurits Coppieters, Robert Vandezande en Andre De Beul, allemaal Volksunie ? Of gaan we de geschiedenis herschrijven en die dan maar pour le besoin de la cause herdefiniëren als lakeien van het Belgicisme ?
https://www.vlaamsparlement.be/parle...atieven/594400
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 07:20   #211
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Al komt er geld van het Vliegend Spaghettimonster, het feestje blijft privé.
Een privé feestje wordt georganiseerd voor bepaalde mensen.

Bepaalde mensen, dit wil gewoon zeggen dat deze mensen expliciet uitgenodigd zijn en dat er voor de rest niemand binnen mag.

Aan de ingang moet dan ook een bord hangen met de tekst "Privé feest" of iets dergelijks.

Het moet met andere woorden voor iedereen duidelijk zijn dat het privé is en geen openbaar karakter heeft.

En dan dit hier:

Hasselt - De stad Hasselt gaat de Pukkelpopwei in Kiewit kopen van de jezuïeten voor de serieuze som van 2,6 miljoen euro. Het gaat om 16,6 hectare. Group Machiels - actief in afvalverwerking en vastgoed - had eerder een koopcompromis afgesloten, maar staat de verkoop nu af aan de stad.

https://www.hbvl.be/cnt/aid1020070/h...miljoen-euro-3
Oud 18 augustus 2019, 07:20   #212
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik ben geen Vlaams-Nationalist.
Vlaanderen is voor mij geen natie en Vlaams geen nationaliteit.
En ja, er zijn veel weerstanders gesneuveld.
Maar wat veel van de verzetstrijders van het laatste uur niet wisten, was de het verzet seks als wapen gebruikte om aan informatie te geraken.
En veel van de jonge vrouwen die zich inzette om via die weg aan informatie te geraken werden door de idioten na bevrijding gruwelijk mishandeld en in sommige gevallen zelfs vermoord als dank voor hun zelfopoffering en inzet voor hun volk.
Oké. Dat weten we nu ook al weer. Vlaamse vrouwen/meisjes die aanpapten met Duitse soldaten heulden niet met de vijand, maar ze waren verzetsstrijders, helden.

Genoteerd.

Het waren Nazi-matrassen, meer niet.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 augustus 2019 om 07:22.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 07:43   #213
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Waar komt de vlag met volledig zwarte leeuw vandaan?

Naar het schijnt (haalde ik al eerder aan) hangen de fans van de driekleur die massaal verkeerd.

Citaat:
Ze wappert zo goed als in alle straten in ons land: de Belgische driekleur. Maar toch weten niet alle Belgen welke kleuren onze vlag heeft. De meesten denken zwart, geel en rood. Maar de grondwet zegt iets anders. Artikel 193: De Belgische Natie kiest als kleuren rood, geel en zwart.

De grondwet is geschreven in 1831. En dus hangen we onze vlag volgens de letter al 187 jaar verkeerd.
BRON
Oud 18 augustus 2019, 08:11   #214
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je weet toch zelf ook wel dat België niks te maken heeft met de keuze van de Vlaamse vlag ? Dat dit gedaan is in opdracht en vanuit de finale keuze van het Vlaamse parlement ?
Het Vlaamse parlement is een Belgische instelling.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:24   #215
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er is hier weer veel spreekwoordelijke inkt gevloeid over een gebeuren dat feitelijk een futiliteit is vergeleken met veel andere meer dramatische zaken. Omdat het nu eenmaal over mijnheer/mevrouw Anuna gaat en er bepaalde vlaggen waren.

Een echte symbolenstrijd dus die enkel maar onderstreept hoe geladen en gepolariseerd de samenleving wel geworden is en de vlam in de pan kan slaan.
Het tweeland b. en Vlaanderen zijn inderdaad erg gepolariseerd geworden, en het wordt alleen maar meer gepolariseerd.

Natuurlijk wordt de polarisatie erger, als de poco's onze strijdvlag blijven in verband brengen met de collaboratie van 70 jaar geleden,
en als ze onze militanten blijven het troetelnaampje 'bruine rakkers' geven.

Natuurlijk komt er reactie vanwege flaminganten als notoire politici ze vergelijken met mentaal gehandicapten. Of als andere ex-ministers ze blijven vergelijken met ratten edm.

Het wordt moeilijker om vrienden te blijven, of zelfs goede buren ..., als de polarisatie zo doordringt dat je je politieke strijd niet alleen meer kunt voeren op het politieke toneel, maar ook verder in alle geledingen van het sociale leven.

Ik heb goesting om een aparte draad te beginnen met de vraag hoe dat precies zo gekomen is. Welke waren en zijn de oorzaken van de toenemende politieke onverdraagzaamheid?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:27   #216
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb goesting om een aparte draad te beginnen met de vraag hoe dat precies zo gekomen is. Welke waren en zijn de oorzaken van de toenemende politieke onverdraagzaamheid?
Het is inherent aan natie-vorming. Affiniteit naar binnen, vijandigheid naar buiten. Het is geen loutere kwestie van politieke opinies die (zoals het hoort) andere normen en waarden doen confronteren in een min of meer homogeen gemixte bevolking op een zeker territorium. Die zorgt ook voor polarisatie (is eigen aan politieke meningsverschillen, omdat men waarden en normen laat confronteren), maar die polarisatie wordt beknot door het natie-gevoel dat iedereen verenigt in principe. Als echter de gepolariseerde groepen op min of meer aparte territoria leven, is natie vorming mogelijk, en is er geen bovengrens meer aan de mogelijke mutuele vijandigheid.

Zo zijn, op wat randgevallen na (Bretoenen, Basken, Corsicanen), Fransen politiek waarschijnlijk even erg verdeeld als "Walen en Vlamingen", maar ze zijn gemengd, en hebben gemeen van "Fransman" te zijn, wat een limiet stelt aan de mogelijke vijandigheid van de ene ten aanzien van de andere.

Idem met de Amerikanen: die zijn ook wel verdeeld op politiek vlak, nu waarschijnlijk evenveel als onder Bush Jr, maar ze blijven "Amerikanen". Dat stelt een grens aan hun mutuele vijandigheid.

Walen en Vlamingen hebben maar een heel zwak bovengrensje, "Belg zijn".

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 augustus 2019 om 08:32.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:29   #217
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is hier weer veel spreekwoordelijke inkt gevloeid over een gebeuren dat feitelijk een futiliteit is vergeleken met veel andere meer dramatische zaken. Omdat het nu eenmaal over mijnheer/mevrouw Anuna gaat en er bepaalde vlaggen waren.

Een echte symbolenstrijd dus die enkel maar onderstreept hoe geladen en gepolariseerd de samenleving wel geworden is en de vlam in de pan kan slaan.
Wanneer na de verkiezingen blijkt dat Anuna en haar gevolg eigenlijk doodleuk campagne voor Groen hadden gevoerd dan moet je echt niet verschieten van dergelijke reacties en verdere polarisatie van de samenleving.

Die polarisatie is eigenlijk wereldwijd bezig dus in die zin is het bijlange geen exclusief Belgisch/Vlaams verhaal.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:31   #218
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vwalla: da's dus zowat de basis voor mijn ondertitel hier... en da's in feite ook een HEEL spijtig 'Flanders fact of actual life'!
Oud 18 augustus 2019, 08:31   #219
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Welke heisa? Toon me die beelden eens zodat ik een oordeel kan vellen.
Toen ge het nieuws hoorde van dat Marokaans schorremorrie die de openbare zwembaden teisterden, hebt gij ook ongetwijfeld in u zelf gezegd: Welke heisa? Toon me die beelden eens zodat ik een oordeel kan vellen.

ON-GE-TWIJ-FELD!

Wat schreeft ge nu weeral over 'consequentie'?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 08:32   #220
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Die polarisatie is eigenlijk wereldwijd bezig dus in die zin is het bijlange geen exclusief Belgisch/Vlaams verhaal.
Dat heb ik ook niet beweerd.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be