![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is de verfransing van België een feit? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
9 | 39,13% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
14 | 60,87% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron ?
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Leer eens lezen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U hebt nooit enige duidelijkheid willen scheppen over dit onderwerp. Bang voor uw eigen schaduw?
https://forum.politics.be/showthread.php?p=9159298 |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, u schrijft het in heel duidelijk bewoordingen: Vlamingen lusten die taal van de Nederlanders niet. Puur taalgebonden.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 10 november 2019 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het was een van de populairste programma's uit die dagen en het zorgde voor de eerste landelijke bekendheid van artiesten als Snip & Snap, Bobbejaan Schoepen, Toon Hermans, Rudi Carrell, Bob Scholte, The Three Jacksons en Willy Alberti. Wim Sonneveld trad in de 50-er jaren op als Willem Parel de orgelman in het Vara-programma "Showboat".
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn helemaal niet mijn bewoordingen.
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen? Leg mij anders eventjes uit wat u bedoelde met die laatste zin.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...Ok, x.generatie
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb ooit een dag doorgebracht met een Nederlander en die kon een verstaanbaar Nederlands spreken. Ambetant vond ik wel dat hij me probeerde te versieren, niettegenstaande hij daar met zijn vrouw en kinderen was maar hij bleek een serieuze dosis cultuur te hebben. Mijn toenmalige partner kwam na een paar uur en ze viel bijna in zwijm, het was haar idool Rob De Nijs, ik had al wel van hem gehoord maar had hem niet herkend. Ja die man sprak mooi Nederlands. Er zijn er dus maar niet veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welk woordje versta je niet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een understatement. Welk woordje van de laatste zin versta je niet ?
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herhaal: alle woorden. Graag daarom uitleg over de betekenis van die laatste zin. Ik begrijp die naar uw repliek schijnbaar volledig verkeerd. Nogal verbazend dat u niet tot die uitleg komt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar staat de Waalse taal??? Hoeveel mensen spreken die nog??? Met de oudere generatie sterft die volkomen uit en weet dat dat voor meer dan de volle honderd % de fout is van de francofonie... Dus hier onzin komen vertellen dat 100 jaren Vlaamse bestuurskunde jouw Limburgse volkstaal meer kwaad heeft gedaan dan eeuwen franstaligen bestuur van ervoor is gewoon weg de huidige samenleving ontkennen en dat heeft niets, maar dan ook totaal niets met Nederlands en/of frans te maken... In dit geval zelfs in tegendeel... Honderden jaren vreemde overheersing heeft van geen enkele Vlaamse boer een anderstalige gemaakt hoor... Maar 180jaren la Belgique hebben het wel met hand en tand geprobeerd; ze hadden niets tegen de Vlaamse dialecten, maar ABN dat zich op gelijke hoogte dan de Franse taal zou kunnen zetten... Neen daar hebben ze met alle middelen, nu nog, tegen gestreden... Dat is geschiedenis en daar zal jouw frustratie van het verlies van jouw Limburgs dialect niets aan veranderen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 november 2019 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja hij wordt aanzien als zijnde en is vanaf dan een Vlaming. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 11 november 2019 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |