Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2019, 08:42   #201
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Meer dan 75% van de Belgen aldus een enquête vindt dat dat uit het strafrecht mag

En dan gaat het nog over iets over wat enkel de persoonlijke integriteit behelst en slechts in oorspronkelijk in het strafrecht stond vanwege vervlogen moraliteit ivm 'misdaden en wanbedrijven tegen de orde der familie en tegen de openbare zedenschennis'...niks nada te maken met strafbaarheid vanwege het mogelijk doden van een menselijk wezen.

Jij hebt het over +- 46 % van de Vlamingen die voor meer bevoegdheden zou zijn al dan niet voor de complotredenen die gij hier opsomt en slechts 3,9 % hardliners is gewonnen voor verdere zelfstandigheid
Ik vind abortus op zich al afschuwelijk.
Dat we, om humanitaire redenen, abortus toelaten tot minder dan 3 maanden, kan ik, met enig voorbehoud, nog tolereren.

Hetgeen nu voorligt is volgens mij pure geregulariseerde moord.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 08:47   #202
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Naast het leven van het ongeboren kind dat gewoon gedoofd wordt, denk ik ook aan de vrouw in kwestie. Zij zal haar hele leven met een schuldgevoel kampen.

Ik denk dat we, naast het beschermen van het ongeboren leven, ook de vrouw, de moeder moeten beschermen. Volgens mij is drie maanden echt de uiterste datum voor de vrouw, voor de moeder.
Oud 4 december 2019, 08:47   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik vind abortus op zich al afschuwelijk.
Dat we, om humanitaire redenen, abortus toelaten tot minder dan 3 maanden, kan ik, met enig voorbehoud, nog tolereren.

Hetgeen nu voorligt is volgens mij pure geregulariseerde moord.
Maar gij wordt niet gedwongen tot abortus he. Alleen moet ge anderen hun vrije keuze laten, meer niet.

Er is niks mis met moord op een andere he. Enkel maar met moord op uzelf, als ge dat niet wilt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 december 2019 om 08:47.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 08:47   #204
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar gij wordt niet gedwongen tot abortus he. Alleen moet ge anderen hun vrije keuze laten, meer niet.

Er is niks mis met moord op een andere he. Enkel maar met moord op uzelf, als ge dat niet wilt.
Wat een onzin schrijft u hier?
Oud 4 december 2019, 08:48   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Naast het leven van het ongeboren kind dat gewoon gedoofd wordt, denk ik ook aan de vrouw in kwestie. Zij zal haar hele leven met een schuldgevoel kampen.
Oh, maar dan moeten we U ook weerhouden van varkensvlees te eten. Want ge zult uw leven lang met schuldgevoelens jegens dat varken leven.
Oud 4 december 2019, 08:48   #206
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, vraag, telt die wet ook als het een negerjonk is ? Of een jood ?
uw dochter, of uw potentieel kleinkind in aangroei?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:28   #207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
't schijnt dat het niveau van wetenschappelijk onderwijs sterk is achteruit gegaan...vernam ik net
Als ik jouw posts er soms op nalees is die tendens toh al héél lang aan de gang
Wat begrijp je niet aan een steekproef ?
Acht je je zo belangrijk dat ge er absoluut wilt mee inzitten ? ....dan is het al een njet

Het is ook zeer grappig om telke male te moeten vaststellen dat uitkomsten van enquêtes en onderzoek wél zeer belangrijk dienen genomen te worden zolang de uitkomst in jouw kraampje past
Hoeveel % van de Vlamingen wou nu weer meer bevoegdheden voor Vlaanderen ?
Ik weet zeker dat ge dat getalleke van buiten kent.

Aanvaard het gewoon zoals het is marie
Je kunt naast de feiten blijven zwanzen; dat verandert de feiten niet... Vlaanderen ligt op het ogenblik niet wakker van een verlenging van de termijn van abortus, waar Vlaanderen meer dan waarschijnlijk ook niet wakker ligt van een nieuwe rondje staatshervorming waar ze toch al telkens vierkant belazerd werd...
Vlaanderen ligt in tegendeel wel wakker en is dood ongerust over de slechte Belgische staatsfinanciën en wil dat die carrousel stopt...
En daar zal al het franstaligen gezever geen iota aan veranderen want als OVLD denkt dat ze met haar geleuter de Vlamingen nog een rad voor de ogen kan draaien dan zit ze er wel vierkant naast...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:31   #208
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus ge zegt ( pas op hé van mij mag je dat perfect) dat de vraagstelling voor meer integriteit, en dus minder staatsbemoeienissen, voor een vrouw een louter politiek correct dingetje is ?
Verdraai de boel niet, jij wil jouw politiek correct dingetje opdringen als iets uiterst belangrijk voor de vrouwen... wat het, zeker op dit ogenblik, niet is...
Oud 4 december 2019, 11:34   #209
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij refereert naar een referendum ?
En dat voor iets dat een niemendalletje is ?
Luister eens goed, als er 75% van de vrouwen wakker liggen van de termijn waarop er abortus mag worden gepleegd... Hewel dan zou iedereen, en niet alleen een politieke bende die de Vlaamse anti-Vlaamse media in handen heeft dat weten.
Niet dus...
Oud 4 december 2019, 11:35   #210
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks achter zoeken da's gewoon het effect na een kommetje eigenpluk champignons teveel te consumeren.
Aan je praat te horen ken jij er wel iets van; ik ken niets van champignons...
Oud 4 december 2019, 11:39   #211
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
neen , net niet in mijn ogen
En in jouw ogen ook niet ...al is dat om heel andere redenen

Het ging over marie :"Hoeveel burgers liggen er wakker over de wetgeving voor abortus???"
Die vindt dat maar wat prutsen in de marge terwijl er véél belangrijker zaken liggen te wachten
Als je vindt dat la Belgique op springen staat niet belangrijk genoeg is om zich daar nu eerst en vooral mee bezig te houden???
Of weet jij dat de maffia achter de schermen groot en sterk genoeg is om het Vlaamse volk opnieuw met een kluitje in het riet te zenden???
Want als ze dat doet zal jouw soort de eerste zijn om eraan mee te werken...
Oud 4 december 2019, 11:39   #212
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Je kunt naast de feiten blijven zwanzen; dat verandert de feiten niet... Vlaanderen ligt op het ogenblik niet wakker van een verlenging van de termijn van abortus, waar Vlaanderen meer dan waarschijnlijk ook niet wakker ligt van een nieuwe rondje staatshervorming waar ze toch al telkens vierkant belazerd werd...
Als de Vlaming toch niet wakker ligt van het dossier abortus, waarom kom jij hier dan reageren met uw hysterisch gedoe?

Citaat:
Vlaanderen ligt in tegendeel wel wakker en is dood ongerust over de slechte Belgische staatsfinanciën en wil dat die carrousel stopt...
Dat is best mogelijk, maar dat is eerst en vooral een verantwoordelijkheid van de regering, de rol van het Parlement is hierin vrij beperkt. En gezien er (bij mijn weten) nog geen ontwerp van budget is neergelegd, speelt de Kamer nog geen enkele rol.
De discussies rond abortus hebben dus geen enkele invloed op de discussies rond het budget en kunnen doorgaan zonder enig probleem.

Citaat:
En daar zal al het franstaligen gezever geen iota aan veranderen want als OVLD denkt dat ze met haar geleuter de Vlamingen nog een rad voor de ogen kan draaien dan zit ze er wel vierkant naast...
Het zit er naar uit dat de nieuwe wet rond abortus er zal komen. Maar wees gerust, niemand zal jou verplichten om abortus te plegen.
Oud 4 december 2019, 11:40   #213
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het manoeuvre van de N-VA is inderdaad ingegeven vanuit partijpolitieke redenen. Niet om ideologische redenen.
Welk manoeuver van de NVa??? Zijn het zij die de nieuwe voorstellen over abortus nu op het programma hebben geplaatst???

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 december 2019 om 11:40.
Oud 4 december 2019, 11:41   #214
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk dat het enkel dient om de CD&V en de O-VLD te differentieren, nu de O-VLD graag aan paars-groen zou willen deelnemen en zich ergens als "ethisch links" wil opstellen om de PS te paaien.

Het komt ook de N-VA goed uit om nu de "ethisch conservatief" uit te hangen, en zo de CD&V te paaien om NIET mee te doen met paars-groen.

Waar dat spelletje poker toe zal leiden is nog niet duidelijk maar het is absoluut evident dat de grond van de zaak (de abortus wetgeving) hier helemaal niet in meespeelt, en gewoon een pionnetje is op het politiek-strategische schaakbord.
2 en dan afkomen met de leugen dat 75% van de vrouwen daar wakker van zouden liggen...
Oud 4 december 2019, 11:44   #215
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ach, als het uw dochter is die moet geaborteerd worden omdat ze buitenechtenlijk met ne zwarte neger heeft aangehouden, gevoosd en gerampetampt, dan zijn die 12 of 18 weken plots veel belangrijker.
Hewel, zelfs dan neem ik mij niet voor 75% van de vrouwen...
En daarbij waarom moet het een zwarte neger zijn???
Voor mij is elk kind welkom en is abortus op zich al een belangrijke toegeving... Men mag toch nog enige verantwoordelijkheidsgevoel vragen van de mensen of is er dat al teveel aan??? De staat beslist alles voor u, als u maar braaf aan het leibandje blijft lopen???
Oud 4 december 2019, 11:45   #216
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Trouwens, vraag, telt die wet ook als het een negerjonk is ? Of een jood ?
Inderdaad, wat doet dat er toe???
Oud 4 december 2019, 11:47   #217
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik denk dat we, naast het beschermen van het ongeboren leven, ook de vrouw, de moeder moeten beschermen. Volgens mij is drie maanden echt de uiterste datum voor de vrouw, voor de moeder.
En als ze echt niet genoeg heeft met die 12 weken, hewel dat dan die paar onverantwoordelijke vrouwen die blijven bestaan toch gewoon naar Nederland trekken... Het is daar verdomme ook een EU land en je gaat mij toch niet wijsmaken dat ze daar op geneeskundig gebied er maar een soep van maken...
Oud 4 december 2019, 11:47   #218
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Hewel, zelfs dan neem ik mij niet voor 75% van de vrouwen...
En daarbij waarom moet het een zwarte neger zijn???
Voor mij is elk kind welkom en is abortus op zich al een belangrijke toegeving... Men mag toch nog enige verantwoordelijkheidsgevoel vragen van de mensen of is er dat al teveel aan??? De staat beslist alles voor u, als u maar braaf aan het leibandje blijft lopen???
hebde gij al eens ne witte gezien mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2019, 11:51   #219
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De discussies rond abortus hebben dus geen enkele invloed op de discussies rond het budget en kunnen doorgaan zonder enig probleem.
en dat geloof jij zelf...
Ik nam u voor slimmer dan dat en nog minder voor een regelrechte leugenaar...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 4 december 2019 om 11:51.
Oud 4 december 2019, 13:25   #220
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uw dochter, of uw potentieel kleinkind in aangroei?
Ik stel de vraag voor een vriend van mij he
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be