![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden zou een bedrijf haar maatschappelijke zetel in Brussel vestigen als de economische activiteit zich in Vlaanderen bevindt? Belastingen? Dan zal Vlaanderen Brussel doodknijpen, want Vlaanderen heeft wel marge om met de vennootschapsbelasting te spelen. Brussel niet. Brussel kan nu alleen maar overleven dankzij stromen en stromen federaal geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker jonge, vast omdat daar hun zetel zo uitmuntend bereikbaar is en om dat ze het onmisbaar prettig vinden van om de vijf voet hun auto's verkoold terug vinden.
Laatst gewijzigd door Garry : 5 januari 2020 om 23:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom dan wel? De vraag is niet zozeer welke bedrijven hun mz daar nu hebben, maar wel welke redenen er zouden kunnen zijn om na een boedelscheiding in Brussel te blijven dan wel naar Brussel te trekken. U opperde dat Brussel een Monaco aan de Zenne kon worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben een boutade nodig denk ik. ![]()
![]() |
![]() |
#206 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat ze enkel Nederlands leren omwille van jobvereisten. Er lijkt geen liefde te zijn voor de taal. Men is niet blij eens die taal te kunnen spreken in de praktijk. Het is met tegenzin. En men zal het proberen vermijden. Wie past zich het eerste aan? Meestal is dat dan de Vlaming. Zelfs in Vlaanderen. Het is de Vlaming die de echte Belgicist is. De Franstalige vraagt niet eens of het goed is Frans te spreken in Vlaanderen. Hij spreekt je gewoon aan in zijn taal en verwacht dat je dat dan maar begrijpt. Waar zit het respect? De wederkerigheid? Laatst gewijzigd door Bach : 6 januari 2020 om 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is wat u schreef: Citaat:
En nog iets anders: en ja, de NVA ging holderdebolder de berg af. Zoals ik had voorspeld dat dit zou gaan gebeuren. Zelfs De Wever verkondigde dat zijn partij de verkiezingen had verloren. En hij specifieerde: “We moeten daar dan ook niet flauw over doen.” Inderdaad. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 januari 2020 om 08:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Francken is positief tegenover de Walen, brengt er zijn vakantie door, accepteer de interview van een Waalse krant........We zijn toch ver van het Vlaams-nationalisme en dus de haat tegenover de Walen en de Franstaligen in het algemeen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus ze zitten daar om de centen; maar eens Bruxelles op eigen benen moet staan zal dat vlug gedaan zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw haatboodschap over alle zaken Vlaams schijnt niet te kloppen.
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoor ze alle dagen wel bezig. Ze staan in een zaak en spreken Nederlands onder elkaar. Is het hun beurt gaan ze bestellen in het Frans. Ik hoorde het een paar weken geleden nog bij Ikea Anderlecht. Terwijl Ikea er prat op gaat dat hun personeel tweetalig is of toch zijn uiterste best doet. Soms is de situatie zelfs zo dat de bediende die ze aanspreken in het Frans zelf een Vlaming is..... Ik begrijp dat in ons land er compromissen moeten worden gevonden op taalgebied maar ik zelf ga toch altijd en overal in het nederlands beginnen. Dat kost al eens moeite maar enkel zo kunnen we daar verandering in brengen. Denkt U nu echt dat die Franstaligen als die morgen massaal naar een Duitse of Engelse stad gaan wonen die inwoners daar gaan aanspreken in het Frans ? Het zal daar barsten of buigen zijn. Dus ik zou zeggen het is voor een groot gedeelte ook de schuld van de Vlaming zelf. En dan mogen die nog morgen allemaal Vlaams Belang stemmen dat zal er niks aan veranderen. Ik durf te wedden dat al die VB stemmers in Ninove braafjes Frans spreken tegen die Nieuwkomers. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 januari 2020 om 17:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat Brussels witloof wordt gekweekt in de riolen zeker? ![]() En die spruiten worden porei. Een nieuwe reuzesoort die men op de parkings voor fietsers gaan aanplanten. Men kan er de fietsen tegen stallen. Wel zelf fietssloten meebrengen. Laatst gewijzigd door werkman : 6 januari 2020 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden er veel landen zijn waar de minderheid de taal van de meerderheid slechter spreekt dan andersom?
Kan iemand zich voorstellen dat in Canada de Engelstaligen beter Frans zouden spreken dan de Franstaligen Engels? Kan iemand zich voorstellen dat in Spanje de Spanjaarden beter Catalaans zouden kunnen spreken dan de Catalanen Spaans? |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een staatsgrens is de beste taalgrens. In Maastricht is er gen verfransing en die liggen ook dicht tegen Luik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik kom soms in Brussel en eerlijk gezegd aarzel ik soms om Nederlands spreken in mijn eigen hoofdstad want dan is het precies of je in een strijd terecht komt waar ik geen zin voor heb meestal. Dat zou niet zo dienen te zijn. Ik voel me als een buitenlander in Brussel eigenlijk. Meer zelfs. Ik zou me beter voelen als een echte buitenlander. Toerist. En dat als Limburger. Ik heb nooit iets gehad met taalstrijd en dergelijke. Laatst gewijzigd door Bach : 7 januari 2020 om 10:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |