Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 januari 2020, 11:54   #201
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Gepensioneerden horen uiteraard wel in dat rijtje thuis. De sociale zekerheid is meer dan 'den dop' hee...
Levenslang doprecht... Het enige land in de EU... en bij dat dopsrecht dat de staat je uitbetaal bouwt de staat voor jou nog je pensioen op...

Sociale zekerheid noemen ze dat uitbuitingssysteem want iemand moet het toch betalen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 11:56   #202
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij zin hebt om mee te stappen in de poging van Anna list om met een zijspoor/uitzondering de discussie te laten ontsporen, moet je dat vooral doen.

Ik doe daar niet in mee.

Het punt was dat pensioen uitkeringen net als de andere types uitkeringen ook gewoon sociale zekerheidsuitgaven zijn.
Maar kom, Panda, een pensioen krijg je maar wanneer je tijdens de actieve leeftijdsperiode een job hebt gehad en er op je bruto-wedde voor werd afgehouden. Punt. "Dop" krijg je 1) wanneer je tijdens je loopbaan de pech hebt dat je werkloos wordt. Dan wordt je "werkzoekende werkloze". Maar ook 2) wanneer je een tijdje hebt gewerkt (en dat hoeft in la Belgique niet eens zo vreselijk lang te zijn) en dan er de brui aan geeft om de meest uiteenlopende redenen. En daarin zijn ze in "Zuid-België" zeer vindingrijk. Kijk maar eens naar de regio rond Doornik: hoge werkloosheid. Kortrijk, waar men sedert onheuglijke tijden schreeuwt naar extra arbeidskrachten, ligt héél dicht bij die Waalse regio. Zijn dier Walen geïnteresseerd? Wat zouden ze...! Dus de Kortrijkse ondernemingen doen dan maar beroep op mensen uit "le Département du Nord" en uit "Pas de Calais".

Maar voor jou moet dat allemaal toegedekt worden met de mantel van "Sociale Zekerheid" en moeten we erover zwijgen...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 11:56   #203
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het centen-nationalisme is vooral bij de senioren in N-VA heel sterk, de kracht van de afgunst...

Verzuurde gepensioneerden die jaloers zijn dat doppers ook een uitkering krijgen, en dat de invalide van aan de overkant 'ten onrechte' een uitkering opstrijkt.
Panda ik zou het eerder hebben over verzuurde, in de kou gelaten, werkers tegenover beschermde geinstitutionaliseerde pamperaars...
Oud 20 januari 2020, 12:00   #204
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

….

Maar voor jou moet dat allemaal toegedekt worden met de mantel van "Sociale Zekerheid" en moeten we erover zwijgen...
Hypocrieter wordt het nog als men voor deze situatie het woord "solidariteit" misbruikt.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 12:00   #205
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En die dekken bijlange niet de uitgaven bij ambtenaren.

Indien u een pensioen kreeg op basis van uw bijdragen was het nu kinkloppen ten huize quercus. Of de spaarcenten opmaken.
En in het gelijkheidsbeginsel breken we zelfs dat af... Iedereen gelijk voor de wet; wie het betaalt doet er niet toe...
Hoe lang denk je dat dat la Belgique met of zonder Vlaanderen zal overleven???
Maar la Belgique kijkt toch zo graat naar zijn grote zuster, Frankrijk, en volgt toch zo graag het franse voorbeeld...
Kijk maar goed; het is zeker niet om fier op te zijn...
Oud 20 januari 2020, 12:01   #206
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent oud genoeg om de reden voor die toestand bij zelfstandigen te herinneren.

De zelfstandigen wilden zelf minimale sociale zekerheid, en liefst geen, in de tijd.

Terugvallen op de staat voor een pensioen of ziekte-uitkering stond niet in hun woordenboek.

Maargoed, die generatie is al even dood, en nu heb je "zelfstandigen" die allemaal eigenlijk werknemers willen zijn met alle voordelen van het zelfstandigen-zijn, zonder de nadelen.

De kosten zijn alweer voor de maatschappij.
En wie betaalt die maatschappij??? Een geldschietende ezel misschien of moet Vlaanderen daarvoor dienen???
Oud 20 januari 2020, 12:03   #207
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Als jij zin hebt om mee te stappen in de poging van Anna list om met een zijspoor/uitzondering de discussie te laten ontsporen, moet je dat vooral doen.

Ik doe daar niet in mee.

Het punt was dat pensioen uitkeringen net als de andere types uitkeringen ook gewoon sociale zekerheidsuitgaven zijn.
Ha, ha, ha, de pampermaatschappij met al zijn verkankeringen afdoen als een zijspoor, uitzondering...
Man, man, man, het is de regel geworden... die maakt dat het woord solidariteit de uitzondering is geworden...
Oud 20 januari 2020, 12:05   #208
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar kom, Panda, een pensioen krijg je maar wanneer je tijdens de actieve leeftijdsperiode een job hebt gehad en er op je bruto-wedde voor werd afgehouden. Punt. "Dop" krijg je 1) wanneer je tijdens je loopbaan de pech hebt dat je werkloos wordt. Dan wordt je "werkzoekende werkloze". Maar ook 2) wanneer je een tijdje hebt gewerkt (en dat hoeft in la Belgique niet eens zo vreselijk lang te zijn) en dan er de brui aan geeft om de meest uiteenlopende redenen. En daarin zijn ze in "Zuid-België" zeer vindingrijk. Kijk maar eens naar de regio rond Doornik: hoge werkloosheid. Kortrijk, waar men sedert onheuglijke tijden schreeuwt naar extra arbeidskrachten, ligt héél dicht bij die Waalse regio. Zijn dier Walen geïnteresseerd? Wat zouden ze...! Dus de Kortrijkse ondernemingen doen dan maar beroep op mensen uit "le Département du Nord" en uit "Pas de Calais".

2
Oud 20 januari 2020, 12:15   #209
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ah, zoals in de toekomstige Vlaamse staat bedoel je?
lol de gepensioneerde NVA ambtenarenkliek gaat dat invoeren.

In uw natte dromen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 12:17   #210
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tavek, mijn onderwijsloopbaan strekte zich uit van mijn 26e tot mijn 58e levensjaar. Daarna ben ik nog eens vier jaar "ambtenaar" geweest, dus gepensioneerd op de leeftijd van 62. Tijdens die looptijd van 36 jaar ben ik één maal met een rugkwaal anderhalve maand moeten thuis blijven. That's all.
Dat mijn pensioen relatief hoog is hoef je mij niet te verwijten. Wend je met uw klachten tot de onderwijsvakbonden.
Het zou u sieren te genieten van uw voordelen die u ontvangt uit de sociale zekerheid in plaats van weer naar benden te schijten op de mensen die dat "geluk" niet hebben gehad. Want er voor gewerkt het u niet, louter via uw vakbonden gelobbied.

Schoof is ook zo ene, de hoofdvogel afschieten kwa pensioen en dan maar klagen over een alleenstaande vrouw uit charleroi die in de bijstand zit. Faut le faire....

Laatst gewijzigd door Tavek : 20 januari 2020 om 12:18.
Oud 20 januari 2020, 12:19   #211
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou u sieren te genieten van uw voordelen die u ontvangt uit de sociale zekerheid in plaats van weer naar benden te schijten op de mensen die dat "geluk" niet hebben gehad. Want er voor gewerkt het u niet, louter via uw vakbonden gelobbied.

Schoof is ook zo ene, de hoofdvogel afschieten kwa pensioen en dan maar klagen over een alleenstaande vrouw uit charleroi die in de bijstand zit. Faut le faire....
Indien het uitzonderingsgevallen waren had u inderdaad gelijk; maar vooral in het zuiden van het land is dat bijna de regel geworden...

En weigeren dat te zien en in dat plaatje, zogezegd uit sollidariteit mee te draaien is heel het land om zeep helpen...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 20 januari 2020 om 12:20.
Oud 20 januari 2020, 12:20   #212
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Indien het uitzonderingsgevallen waren had u inderdaad gelijk; maar vooral in het zuiden van het land is dat bijna de regel geworden...
U woont er en u trekt er een uitkering van de sociale zekerheid.

Nog zo iemand....
Oud 20 januari 2020, 12:25   #213
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
U woont er en u trekt er een uitkering van de sociale zekerheid.

Nog zo iemand....
Oké, ik ben naar het zuiden van het land verhuist en stond op de dop... Na twee jaren, mijzelf ervan verzekerd dat ik niet meer buitenhuis wou gaan werken, ben ik mij gaan afschrijven van de dop...
U had de beambte moeten zien bij mijn vraag... hij vroeg mij bijna of ik compleet gek was.... Maar toen, mijn Vlaamse roots indachtig, zag ik niet in waarom hij zo verbolgen was...
Later heb ik begrepen dat het niet om het dopgeld van dat ogenblik ging maar over al mijn pensioenrechten...
Dus in plaats van hier maar de hele tijd af te komen dat ik profiteer van uitkeringen denk ik dat er weinig Walen zijn die meer hebben bijgedragen aan die uitkeringen door ze gewoon weg te weigeren...
Oud 20 januari 2020, 12:26   #214
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Oké, ik ben naar het zuiden van het land verhuist en stond op de dop... Na twee jaren, mijzelf ervan verzekerd dat ik niet meer buitenhuis wou gaan werken, ben ik mij gaan afschrijven van de dop...
U had de beambte moeten zien bij mijn vraag... hij vroeg mij bijna of ik compleet gek was.... Maar toen, mijn Vlaamse roots indachtig, zag ik niet in waarom hij zo verbolgen was...
Later heb ik begrepen dat het niet om het dopgeld van dat ogenblik ging maar over al mijn pensioenrechten...
Dus in plaats van hier maar de hele tijd af te komen dat ik profiteer van uitkeringen denk ik dat er weinig Walen zijn die meer hebben bijgedragen aan die uitkeringen door ze gewoon weg te weigeren...
LOL

Ja uiteraard, als ge niet beschikbaar zijt voor de arbeidsmarkt en dus geen uitkering trekt, bouwt ge ook geen rechten op.

Maar ge waart niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dus van u hebben ze niet veel geprofiteerd hé

Bekijk het langs de positieve kant.
Oud 20 januari 2020, 12:31   #215
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol de gepensioneerde NVA ambtenarenkliek gaat dat invoeren.

In uw natte dromen.
We zullen zien.
Oud 20 januari 2020, 12:33   #216
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
We zullen zien.
Persoonlijk ben jij het beste af met een PS-geleide regering, dat besef je toch ?

Mocht je je "gevoelens" opzij kunnen schuiven.
Oud 20 januari 2020, 12:34   #217
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
LOL

Ja uiteraard, als ge niet beschikbaar zijt voor de arbeidsmarkt en dus geen uitkering trekt, bouwt ge ook geen rechten op.

Maar ge waart niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt, dus van u hebben ze niet veel geprofiteerd hé

Bekijk het langs de positieve kant.
De Waalse dop zit vol met mensen die niet beschikbaar zijn, noch geschikt zijn voor de arbeidsmarkt... maar zij bouwen daar, met welk geld, heel hun leven op uit... Ze kunnen nog gaan bijverdienen in het zwart als ze willen, controle is miniem... Alles draait hier vierkant; zelfs als ze werken in de openbare sector, zitten er vele gewoon met hun vingers te draaien...

Het enige kreet die de politiekers hier kennen is 'we hebben meer, meer, meer, meer, geld nodig' en Vlaanderen moet dat geven anders heeft la Belgique voor hen geen enkele zin meer...
Vlaanderen moet niet de sociale zekerheid maar wel hun profitariaat onderhouden, punt...
Oud 20 januari 2020, 14:36   #218
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ben jij het beste af met een PS-geleide regering, dat besef je toch ?

niemand is beter af met de PS met ook maar een vinger aan de macht.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 14:43   #219
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Vlaming best af met een Vlaams hatende maffia partij?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2020, 20:07   #220
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als dit als grap bedoeld werd is dat wel een bijzonder slechte.
Ofwel bedoel je dat je zélf het beste af bent met een PS-regering, en woon je niet in Limburg maar net over de taalgrens, en ben je dus een Waal. In dat geval ben jij idd beter af met een regering waarin de PS de lakens uitdeelt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be