Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2020, 21:24   #201
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kom zeg, je weet toch ook dat die ouders in feite misbruik maakten van de aanwezigheid van dat kind. Ze gebruikten het verdomme als een soort schild. Verstandige ouders met een kind op schoot zouden gestopt hebben. De verantwoordelijkheid voor die affaire op de politie pogen af te schuiven is degoutant.
Ach ze hebben ondertussen een verblijfvergunning. Dat klein mormel zijn ze al lang vergeten. Juist nog proberen via advocaten er nog zoveel mogelijk geld uit te slaan.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 14 april 2020 om 21:25.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 22:01   #202
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het is nu wachten op de regelingsinzichten van de BA motorrijtuigenverzekeraar van Adil.
Als die de vrijgave van het strafdossier door het parket niet afwachten maar bereid zijn van de burgerlijke schade (beschadiging van politiecombi) te vergoeden dan kan dit luik snel afgesloten worden. (tenzij de politie agenten vergoeding willen claimen bij dader Adil zijn verzekeraar voor hun opgelopen -gebeurlijke- morele schade, want dan zijn we vertrokken voor een paar jaar)

De kans is groot dat Adil geen verzekering had voor zijn brommerke. Dat is misschien wel de reden waarom hij vluchtte.
De Koninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 22:02   #203
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kom zeg, je weet toch ook dat die ouders in feite misbruik maakten van de aanwezigheid van dat kind. Ze gebruikten het verdomme als een soort schild. Verstandige ouders met een kind op schoot zouden gestopt hebben. De verantwoordelijkheid voor die affaire op de politie pogen af te schuiven is degoutant.
Als ze de chauffeur hadden geweest bedoel je?

Dat waren ze niet. Ze konden dus niet stoppen.

Over de verantwoordelijkheid, het gegeven dat Mawda is doodgeschoten door de politie staat vast.

Dat is degoutant.
Oud 14 april 2020, 22:11   #204
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ze de chauffeur hadden geweest bedoel je?

Dat waren ze niet. Ze konden dus niet stoppen.

Over de verantwoordelijkheid, het gegeven dat Mawda is doodgeschoten door de politie staat vast.

Dat is degoutant.
Die camionnette was wel al tientallen kilometers aan het vluchten zonder de bevelen van de politie op te volgen. Ik vind het wel een happy end. Dat het mormel dood is moet ge rekenschap aan de ouders vragen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 22:17   #205
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Die camionnette was wel al tientallen kilometers aan het vluchten zonder de bevelen van de politie op te volgen. Ik vind het wel een happy end. Dat het mormel dood is moet ge rekenschap aan de ouders vragen
De misdaad die door de mensen in de camionette gepleegd werd, die was zo erg dat ze een uurtje of zo na dat ze gestopt zijn weer mochten beschikken van de politie.

Niemand aangehouden.

Enige dwingende redenen om kinderen dood te schieten lijken me dus niet aanwezig te zijn.
Oud 14 april 2020, 22:19   #206
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De misdaad die door de mensen in de camionette gepleegd werd, die was zo erg dat ze een uurtje of zo na dat ze gestopt zijn weer mochten beschikken van de politie.

Niemand aangehouden.

Enige dwingende redenen om kinderen dood te schieten lijken me dus niet aanwezig te zijn.
Heeft die politieman wetens & willens dat kind doodgeschoten ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 22:27   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daar zal de rechtbank over beslissen, als het ooit zo ver komt tenminste.

Verder, ik vind dat als je kogels door een voertuig schiet, waarvan je weet dat het vol met mensen en kinderen zit, je kan dan niet doen alsof je er niets aan kan doen en geen verantwoordelijkheid draagt.

Ik begrijp ook wel dat de agent die dag niet gaan werken is met het plan van een kind af te schieten, maar het feit is wel dat hij een onschuldig kind doodgeschoten heeft.

Vraag anders aan uzelf ofdat u akkoord zou gaan met het gegeven dat de politie, om een buschauffeur te laten stoppen, een of meerdere van uw kinderen doodschiet.
Oud 14 april 2020, 23:37   #208
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Verder, ik vind dat als je kogels door een voertuig schiet, waarvan je weet dat het vol met mensen en kinderen zit, je kan dan niet doen alsof je er niets aan kan doen en geen verantwoordelijkheid draagt.

Ik begrijp ook wel dat de agent die dag niet gaan werken is met het plan van een kind af te schieten, maar het feit is wel dat hij een onschuldig kind doodgeschoten heeft.

Vraag anders aan uzelf ofdat u akkoord zou gaan met het gegeven dat de politie, om een buschauffeur te laten stoppen, een of meerdere van uw kinderen doodschiet.
Waar is den tijd van Starsky en Hutch.....die schoten ten minste nog op de banden
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 00:36   #209
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Waar heb jij het over?

Insemineren = Inzaaien - Kunstmatig bevruchten.
Misschien eens goed nadenken over het woord 'geïntrigeerd' en je de vraag stellen of Svennies dat bedoelde.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 06:08   #210
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht

De kans is groot dat Adil geen verzekering had voor zijn brommerke. Dat is misschien wel de reden waarom hij vluchtte.
Dit is pure speculatie die nergens op gestoeld is.
Tegenwoordig hebben brommerkes nummerplaten, de verzekering en dergelijke kon dus gemakkelijk gecheckt worden zonder achtervolging.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 06:10   #211
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, als ik het me juist herinner dan is de schietgrage agent door het parket van een en ander in verdenking gesteld.

Het moet zijn dat ook die mensen menen dat er iets ongeoorloofd is voorgevallen.
Zou het niet kunnen dat er gewoon een grondig onderzoek ingesteld is door het parket en door comité P, niet omdat de agent verdacht werd, maar om alles uit te sluiten.
Oud 15 april 2020, 06:13   #212
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, als ik het me juist herinner dan is de schietgrage agent door het parket van een en ander in verdenking gesteld.

Het moet zijn dat ook die mensen menen dat er iets ongeoorloofd is voorgevallen.
'Toen de agenten uitstapten en met getrokken wapens naar de bestelwagen liepen, trapte de bestuurder opnieuw op het gaspedaal en probeerde hij de politiemensen omver te rijden. De agenten voelden zich bedreigd en vuurden daarop meerdere schoten af om de bestelwagen te stoppen', zegt eerste substituut van de procureur des Konings van Doornik Frédéric Bariseau. Een van die kogels heeft het kind geraakt.
Oud 15 april 2020, 06:16   #213
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Daar zeg je het ... 'ongeoorloofd'.
Er is een absoluut wezenlijk verschil tussen enerzijds 'gericht een kind afmaken' en ongeoorloofd gebruik van een vuurwapen anderzijds.
En nogmaals, betreffende het ongeoorloofd gebruik van een wapen, wil ik graag van gedachten wisselen ...
Als een bestuurder, die tegengehouden werd, plots gas geeft om te vertrekken, dan wordt de wagen aanzien als een wapen.
Een politieman moet dan, op fracties van seconden, beslissen wat ie moet doen.
Meerdere politiemannen beslisten om hun wapen af te vuren.

Eén van die kogels trof het tweejarig kind.

Volgens mij werd dit incident aanzien als wettelijke zelfverdediging.
Oud 15 april 2020, 06:20   #214
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hangt ervan af he.
Stel dat de voorligger (politie combi) onverantwoordelijke manoeuvres uitvoert en de brommer niets anders kan dan uitwijken ?
De politiecombi reed achter hem.
Oud 15 april 2020, 06:23   #215
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als een bestuurder, die tegengehouden werd, plots gas geeft om te vertrekken, dan wordt de wagen aanzien als een wapen.
Een politieman moet dan, op fracties van seconden, beslissen wat ie moet doen.
Meerdere politiemannen beslisten om hun wapen af te vuren.

Eén van die kogels trof het tweejarig kind.

Volgens mij werd dit incident aanzien als wettelijke zelfverdediging.
In die context is dat wat mij betreft inderdaad geen ongeoorloofd gebruik van een wapen. Wel integendeel.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 06:25   #216
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Kunnen stilzetten na een achtervolging van 70 km.

Toen de agenten, met het wapen schietklaar in de hand, naar het busje toestapten, gaf de bestuurder van het busje plots plankgas.

De agenten openden het vuur om de chauffeur te dwingen om opnieuw te stoppen.

Het busje knalde toen ergens tegenaan zonder veel schade, maar was wel immobiel.
Oud 15 april 2020, 06:26   #217
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niemand aangehouden.

Hetzelfde verhaal als met Adil, de chauffeur trachtte te ontkomen aan een politiecontrole.
Oud 15 april 2020, 06:26   #218
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, dit was een heel spijtig incident.
Oud 15 april 2020, 06:35   #219
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op het moment dat die ouders van dat kind in die bestelwagen stapten WISTEN zij zeer goed waarmee ze bezig waren, ze hadden al een bevel om het grondgebied te verlaten naast zich neergelegd en als ik mij niet vergis waren er nog meer zaken gebeurd. Als je dan als ouder toch nog beslist om verder te gaan, goed wetende waarmee je bezig bent en goed wetende dat je je kind daarmee in gevaar brengt dan draag je zelf een verpletterende verantwoordelijkheid.

Ik heb het met het volgende nu niet over u want u behoort niet tot deze soort maar: als het over vluchtelingen gaat dan vervalt deze verantwoordelijkheid op onverklaarbare wijze. Vluchtelingen zijn altijd sukkelaars die van niks weten en zich van niks moeten aantrekken... Als een blanke in een auto stapt waarvan hij weet dat er 5kg cocaïne in de koffer ligt en de wagen niet verzekerd, niet gekeurd en niet ingeschreven is dan is deze blanke sowieso op zijn minst medeplichtig maar als een vluchteling met zijn of haar kinderen in een gammel bootje of in een bestelwagen vol andere illegalen stapt dan heeft deze geen enkele verantwoordelijkheid. Dat gaat er bij mij echt niet in hoor.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2020, 06:37   #220
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zou het nu zijn met P. Smet ?
Die heeft ondertussen verklaard dat hij "verkeerd begrepen werd..."

Zelfs de sossenbond had excuses geëist van dit heerschap.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be