![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks gelul.
BMW maakt zoals de meeste heel veel niet zelf, maar kiest wel hun leveranciers. BMW is wel hoofdverantwoordelijk voor de brol die ze in hun wagens laten inbouwen, en moeten dus to snel mogelijk ingrijpen. In de USA zouden 42 miljoen wagens teruggeroepen zijn wegens airbags van Takata, Japans merk en inmiddels failliet. Zou gaan om wagens met een "sportstuur", ook dat nog. Extra betalen en meer miserie. Bij BMW ging het om 480.000 wagens. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 10:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zal ooit wel al een mens zijn geweest die zijn Toyota Corolla heeft moeten wegdoen uit miserie maar om nu te beweren dat alle Toyota Corolla's slecht auto's zijn ? ![]() Zelfs Ben Weyts vindt dat een heel goede auto ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1 x Simca 1000s... rotbak 2 x mitsubishi .... roest en kleine stomme mankementen 3 x Opel zonder woorden ....een encyclopedie aan problemen ( en ooit mijn baas geweest ) ---> bijna heel de familie had een Opel ....hebben allemaal veel de garage binnengeweest wegens van alles en nog wat. 6 x BMW wil geen ander merk meer dan BMW. Laatst gewijzigd door chris k : 30 juni 2020 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ouch... het is puur subjectief maar toch. En al wat gedateerd, van 2013.
Zelfs 6 BMW-modellen in de "top 20 lelijkste auto's ooit", en 4 BMW in de top 10 lelijke auto's. Een initiatief van autoblog.nl waar hun lezers mochten stemmen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 30 juni 2020 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Staatssecretaris
|
![]() Je bent zo jaloers als het maar kan zijn ....als de centen ontbreken om een BMW te kopen zijn het bij u allemaal slechte auto's
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tesla is bijna failliet.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Alhoewel zo'n Rallye 2 wel aardig was om mee te scheuren. Ik heb ook een BMW gehad....een 323 I Alpina C 1 met serienummer van bij G Bovensiepen. Ik spreek U van 1982 en dit om te zeggen dat ik een redelijke kenner ben. In die jaren was dat echt meer dan exclusief. Ik heb nadien geen BMW meer gewild gewoon opdat ik er nooit echt graag mee heb gereden. Zelfs nu kan het merk me niet bekoren. Maar goed dat is ieder zijn keuze. En als men het heeft over betrouwbaarheid en robuustheid dan steken de Japanse merken er altijd met kop en schouders bovenuit. De dag van vandaag zijn buiten een paar kleine uitzonderingen of series alle auto's betrouwbaar. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 juni 2020 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mijn oude BMW roadster (maar 8000 ooit gebouwd) is na 31 jaar zelfs vandaag meer waard als jouw nog recente BMW. Tja, BMW heeft niet veel modellen meer die ik nog overweeg. Maar zeg nooit nooit. Na een 2002 enz... 323i 143 PK had ik een Alpina B6 2,8 (E21, 200 PK, 1981) dan 911 dan Z1 en die heb ik nog... De centen ontbreken nu lol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn Simca 1000s had dezelfde motor als de rally 1 ...carrosserie bar slecht Over de Opels ....als je bij Opel in Antwerpen werkte wist je op zoveel km is dit kapot en op zoveel km is dat kapot ....er werkte toen 13 000 mensen. Japanners goed ....mijn Lancer 1400 GL toen wel de Galant 1600 GLX was veel minder van kwaliteit (deuren die roesten lasnaden onderaan ) En men is hier onlangs Skoda aan het afbreken ...toen jongste zoon bij Colruyt werkte heeft die zo goed als geen problemen met die auto gehad en daar stonden rond de 70 000km per op. Een collega op werk met een Ford Focus al een heel eind in de 200 000 km geen problemen ( een Peugeot motor ) En BMW en Toyota werken samen En met zet regelmatig een maandag auto slecht er is kwaliteitscontrole ( niet iedereen is zat geweest ? denk eerder een vrijdag auto iedereen wil zo rap mogelijk naar huis en is moe van de werkweek de kwaliteitscontrole is ook moe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Staatssecretaris
|
![]() toen ik vroeger bij Moorkens werkte kregen we eens een blad te zien van wie met wie samenwerkte begin jaren '80 ....er was geen enkele die alleen was .
De motorblokken van de Mitsu 2300 turbo diesel op een bepaald moment kwamen die van ....Peugeot ..........Opel begin jaren '90 was er al een ernstige samenwerking met Peugeot -> en toen was er sprake dan Fiat Opel ging overnemen .....men gebruikte toen Fiat diesels 1.3 en 1.9 |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al die oude wagens zijn niet meer te vergelijken met nu.
![]() |
#213 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar qua baanligging op bergwegen en enge droge bochten doet mijn oldie andere nog wel eens verschieten. Ik had alvast de eerste BMW die op seriebanden (225/45-16) 1g haalde in bochtenwerk. ![]() wikipedia.nl is nog straffer: Citaat:
uiteraard heb ik het originele boek over die wagen, even oud. Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2020 om 13:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uwe Z1.
Staat die nu te koop of niet?
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het model dat ze testten weet ik niet meer ....was zo een banale familiewagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het waren de jaren dat auto's inderdaad nog roestbakken waren. Franse en Italiaanse waren kampioen op dat vlak. De eerste Jappen zeker Honda waren ook roestbakken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik had uiteraard de Alpina velgen....15 duims stel je voor.....in die tijd exclusief. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 1 juli 2020 om 16:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, wie weet wacht ik nog op de BMW i4, dan ruil ik hem daar in voor een prijsje. lol.
Desnoods in Duitsland, bij BMW in Aachen kennen ze me al een tijdje. ![]() Ik denk niet dat ze bij Skoda België happig zijn een Z1 over te nemen voor de redelijke prijs die ik in gedachten heb. Bij aankoop van duurdere EV-Skoda? Ga ik voor een Tesla Y zal ik mijn plan moeten trekken voor de verkoop, ik heb wel connecties in Duitsland tot in München (ook via BMW Z1-club) Laatst gewijzigd door Micele : 1 juli 2020 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Staatssecretaris
|
![]() Z1 nog wat bijhouden ...en in uw living zetten onder een glazen stolp
|
![]() |
![]() |