![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Banneling
|
![]() Praktijktesten vinden ook geen genade bij mij.
Racisme zit in de koppekes van mensen, en los je ook daar op. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, het is een soort van Russell's paradox om te zeggen dat je anti-racist bent. Dat houdt geen steek. Het is zelfs zo dat anti-racisten zo een hatelijk volk zijn, dat je sympathie begint te krijgen voor hun slachtoffers, de andere racisten. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2020 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals gezegd (quote van mezelf): Citaat:
Zelfs al ZOU je visie waar zijn (wat volgens mij niet zo is, want ze reductionistisch en al helemaal in historisch opzicht, maar STEL), dan volgt daar nog geen enkele dwang uit om 'geen betere wereld' te willen en in te zetten op willen winnen? Dat blijft dus een keuze die je maakt, in plaats van voor de dingen die ik hierboven noem. Wat geeft daarbij de doorslag? Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 18 juni 2020 om 19:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet het ook echt niet hoor, is het gewoon trollen of meent-ie het echt? Ik denk toch meestal wel het laatste hoor. (ge zijt speltheorie vergeten trouwens, maar misschien is dat ook maar een rage die nog zal passeren...)
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 18 juni 2020 om 19:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben natuurlijk overtuigd van de logische samenhang van wat ik schrijf, anders zou ik het niet schrijven omdat ik zou weten dat men dat direct opmerkt. Ik ben daar uiteraard niet zeker van, want ik kan ook fouten maken. Als ik iets schrijf, is dat enkel en alleen omwille van de logische samenhang en de plausibiliteit van het uitgangspunt. Wat mijn "psychologische houding" daar tegenover is, zou helemaal niks moeten uitmaken, ik laat mij totaal leiden tot waar inferentieregels mij brengen, zonder enig "oordeel" over wat dat oplevert. Maar nog eens, dat zou niet het minste belang moeten hebben. Mocht ik een machine zijn, dan zou dat niks veranderen, he. Een redenering is een gepresenteerd stukje "logisch spel". Niks anders. Zoals een berekening. Die hangt toch ook niet af "of je het meent of niet". Die klopt, of bevat fouten. Meer is daar niet aan. Als ik zeg: 5 * 10 = 50, dan ga je toch niet schrijven "meent die dat nu ?". De zin of onzin van een redenering is enkel in de redenering zelf te vinden, niet in de auteur, of zijn standpunt ten aanzien van die redenering (standpunt dat niet eens hoeft te bestaan, trouwens). Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 06:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In geval het laatste wil ik wel moeite doen; in geval het eerste liever niet.
![]() |
![]() |
#210 |
Minister-President
|
![]() on topic, benieuwd wat dat boek van Bolton gaat geven.
Ik zie het nog evengoed gebeuren dat MAGA-stemmers verder de hakken in het zand zetten door de "Mueller witch hunt" terug op te rakelen. Kan ook een ramp worden voor Trump. ![]()
![]() |
#211 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bolton had al die info onder ede moeten afleggen, niet in een fuckin book
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
|
![]() Amy Klobuchar niet langer kandidate VP Bidens lijstje : https://www.foxnews.com/politics/amy...woman-of-color
Om plaats te maken voor 'a woman of color'.
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dit kan toch de gewone conservatief op den duur niet meer slikken?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
|
![]() Citaat:
1. waarachtig zijn 2. indien zo, geleid hebbende tot impeachment , of ertoe bijdragend Nu kan hij er een goede cent aan verdienen - zoals die anderen.
![]() |
![]() |
#215 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat riekt toch een beetje naar geld eruit te willen slaan. En dat maakt zijn verhaal minder geloofwaardig. Hij zal er in ieder geval op aangevallen worden.
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, gezagsargumenten koop ik uiteraard niet, want dat zijn redeneringsfouten op zich. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wel dat er veel 'bewijzen' zijn dat spel theorie niet zou toepasbaar zijn, maar dat zijn allemaal bijzonder naieve toepassingen van spel theorie: men gaat uit van naieve kostfuncties van individuen, en gaat dan vaststellen dat de speltheoretische oplossing van dat naieve ding niet overeenkomt met de waarneming. En gaat dat gebruiken om te zeggen dat spel theorie niet toepasselijk zou zijn, in plaats van zich vragen te stellen over de naieve kostfunctie. Voor mij is speltheorie universeel toepasbaar als je de (zo goed als ondoorgrondelijke) kostfuncties van beslissers kent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ja natuurlijk, maak het u maar makkelijk door enkel en alleen te focussen op die (akkoord - luie) gezagsargumenten die ik inroep. ach ja
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 19 juni 2020 om 10:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om ouwe koeien uit de gracht te halen, dat was ook het geval toen je totaal mis was betreffende die externalities voor file verkeer. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik bedoel rage van jouw gebruik van speltheorie om een fenomeen te verklaren. Je hebt de neiging om alles te verklaren in een enkele theorien waarin ge u verdiept lijkt te hebben. Ook fenomenen die op een andere manier verklaard kunnen worden. Uiteraard is speltheorie an sich geen rage...
![]() |