![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je staat echt wel goed met jezelf he? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier: http://www.kypros.org/Constitution/treaty.htm vond ik dat "Verdrag van Zürich en Londen". Ik las alle artikelen 3 (er zijn er verschillende, naargelang de manier waarop men telt), maar nergens vond ik een mogelijke grond ter rechtvaardiging van de 'oplossing' die ondertussen 'de facto' zo goed als 'definitief' is geworden (een soort "Endlösung", dus). Wat precies zag ik over het hoofd? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | ||
Banneling
|
![]() Maar goed laat ons eens bekijken waarop Turkije zich steunde om de invasie te vergoeilijken;
Treaty of Guarantee (1960) Citaat:
Dus wat zien we beste Nan? Dat er voor die 2e Turkse invasie internationaal geen draagvlak was en dat die 2e invasie niet meer werd aanzien als zijn binnen de bepalingen vh verdrag. Immers, een opdeling vh land is iets heel anders dan een restoratie vd bestaande toestand. In feite had 1 vd andere verdragslanden op hun beurt een wettelijke invasie kunnen doen om deze toestand te verhelpen. Citaat:
Dit verklaart nogmaals waarom de Internationale gemeenschap de Turkse actie afkeurt en weigert het noordelijk deel van Cyprus te erkennen. Ze zijn echter verkeerd in hun interpretatie en zouden beter onze vriend Nan daaromtrent consulteren. Dus beste Nan, ondanks je "links-progressieve" houding en zelfverklaard tegenstander van Erdogan merk ik toch dat het bloed kruipt waar het niet gaan kan en je ondanks alles toch maar een Turks nationalist bent gebleven. Het zij zo. Maar laat ons het dan wel duidelijk zijn waar je voor staat en kom dan niet meer met zo'n air af van het allemaal beter te weten. Ofwel weet je idd niet beter ofwel laat je bewust zaken weg om je nationalistische propaganda te ondersteunen. Je serieus nemen kan ik in elk geval niet meer. Ook al ben je van goede wil (sic). Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 november 2020 om 09:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() VAE Minister Buitenlandse zaken over Erdogan:
"Pour le ministre émirati la controverse est surtout le résultat d'une récupération politique par le chef de l'État turc Recep Tayyip Erdogan. «Dès qu’Erdogan voit une faille ou une faiblesse, il l'utilise pour accroître son influence. C'est seulement lorsqu'on lui montre la ligne rouge qu'il se montre prêt ?* négocier», a ajouté Anwar Gargasch." ttps://www.lefigaro.fr/international/islam-les-emirats-soutiennent-macron-face-aux-critiques-20201102 |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het spijt me oprecht dat ik je er van verdacht een redelijk iemand te zijn. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 2 november 2020 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals met Kissinger & Nixon in de Vietnamoorlog ? Amaai ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niettegenstaande die 2 soorten verdragen moesten de Amerikaanse drugsverslaafde soldaten afdruipen. Tot wereldwijde schande van hun vaderland. Laatst gewijzigd door Boduo : 2 november 2020 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze maakten ook de kapitale fout een dictator te steunen (Diem) en diens walgelijke schoonzus Madame Nhu die allesbehalve populair waren bij de Zuid-Vietnamezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, maar de imagoschade zou enorm geweest zijn. En geen enkele politicus wil dat. Dat tast hun bestaansrecht aan.
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar Europa is een uitblinker in foute of véél te late acties op dat vlak.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Banneling
|
![]() Uiteraard. Maar ook hier werd de fout gemaakt dat die actie niet (meer) werd ondersteund door zowel de lokale als de Amerikaanse bevolking. Zeker toen bleek dat er geen bewijzen waren voor massavernietigingswapens door het Saddam-regime verloor de actie als snel de steun vh thuisfront en verloor Bush alle krediet die hij had opgebouwd met 9/11.
Dit weze een les voor alle toekomstige presidenten. Begin nooit een oorlog zonder overgrote steun vd bevolking en zeker niet op basis van fabricaties. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk het wel.
Had men dan moeten doen zoals wijlen Generaal Norman Swartzkopf jr. eens zei: van voor naar achter doorrijden en iets laten rechtstaan. Ik geloof dat men de Generaal in kwestie toen op een andere dienst gezet heeft na die uitlating. Was er eens géén test in Iran waar men een zekere bom gesmeten had die al het leven uitschakelde maar voor de rest alles liet staan??? (Ik geloof dat dat nog ten tijde was van Ayatollah Komeinhi) p.s. Ik denk ook wel dat forumlid maddox het bij het rechte eind heeft met de zin: Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gifgas was geen punt, Saddam was er kwistig mee.
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar gifgas was geen punt, Saddam was er kwistig mee.
![]() |
![]() |
#219 |
Banneling
|
![]() natuurlijk, maar als je beweert dat het gaat om democratie brengen en het iraqi freedom noemt, dan is de publieke opinie er niet mee gediend dat je een paar miljoen irakezen uitmoord en het hele land plat legt.
behalve tegen andere naties met atoombommen kan amerika elke oorlog winnen militair gezien, de vraag is alleen of dat voor hen voordelig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Banneling
|
![]() Hommeles in Wenen momenteel...
|
![]() |
![]() |