![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik schreef: het is een begin van sociale druk om een aantal zaken ivm corona die niet verplicht zijn, toch in een sfeer van "het moet niet wettelijk, maar we hebben eigenlijk toch geen keuze" te krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met alle respect voor onze lokale apothekeres hier: zo vriendelijk, discreet, hulpvaardig en vakkundig, .... maar ze heeft nog nooit een nieuw, groot of klein, geneesmiddel uitgevonden. En ze zal dat individueel ook nooit doen, of kunnen doen. Maar het bedrijf dat opgericht werd door de Vlaamse dr. Jansens ... en vele van hun actuele concurrenten, die maken fantastische geneesmiddelen, gewoonweg aan de lopende band. Ge gaat toch niet de kip met de gouden pilletjes slachten zeker ? (ik heb 25 procent van mijn spaar-belegging (mini mini groot slechts) zitten in fondsen in de brede sector van farma en ouderenzorg; moet ik een tekening maken?)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over de app wordt met geen woord gerept. Ik heb zelfs geen smartphone en geen kat die mij onder druk zet. Als je over de app begint zie je de mensen zo glimlachen. Wat het vaccin betreft. Daar zal geen sociale druk nodig zijn. De mensen zullen braafjes in de rij staan. Laatst gewijzigd door Rudy : 1 december 2020 om 20:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
blauwe pilletjes? Laatst gewijzigd door gertc : 1 december 2020 om 21:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is er dan al een argument aangereikt waarom iemand jonger dan 65 zich zou laten vaccineren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De dag dat het vaccin beschikbaar is laat ik me vaccineren. Of ik het graag heb of niet is niet relevant, ik heb geen andere keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of gevaccineerd zijn een criterium kan worden om te reizen, daar ben ik nog niet zo zeker van. Wat met de vervaldatum van een vaccinatie. Het ene vaccin is de andere niet. Neen, naar mijn bescheiden menig is het vaccin er in de eerste plaats om zichzelf te beschermen. Wie zich niet laat vaccineren en ziek wordt heeft ... pech. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() kan ik perfect mee leven.
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar dat is niet relevant in deze omdat ik nog werk en minstens 2 of 3 keer per jaar naar China, Thailand of Indonesie ga. Die landen gaan waarschijnlijk blokkeren of een onmogelijke eis van 2 weken quarantaine stellen. Indonesie foefelt al een beetje omdat men een speciale visum kan aanvragen om te werken maar ze zijn daar nogal breed in. China zal dat nooit doen. Het wordt een vaccinatie bewijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zijn de 65-plussers die de zorg overbelasten, dus voor hen is een vaccin zeker nuttig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het specifiek over het al dan niet toegangs condities tot bepaalde Aziatische landen. Daar heeft het geen enkel belang of je 18 of 73 bent. Men wil buitenlandse corona afweren. Dat zal waarschijnlijk ook zo worden met de US etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de verderzetting van een decennia spannende trend. Ik ben het in 2003 beginnen beseffen. Eerst door wat er aan het gebeuren was met het wegennet. Ik heb die nog gekend als vlaktes asfalt en beton. Simpel, een baan. Niks van drempels, niks van paaltjes, niks van blokken of eilanden. Nergens plakkaten 1 richting, verboden uitgezonderd lokaal verkeer, 3.5+ ton verbodsborden enz. Toen reed ik met de auto naar 't werk. En dat begon steeds langer te duren. Als er een driehoek van straten was; nam je de korste. Plots lokaal verkeer en slalomhindernissen. Je moest dan de 2 zijden rondrijden en zo een druk kruispunt passeren, aanschuiven, het verkeer raakte steeds meer geconcentreerd op wat de totalitairen overlieten. Al die parallele routes, hebben ze gesaboteerd. Eigenlijk was dat een soort van verspreid ritsen. Maar het ging te vlot voor de totalitairen. Later, toen ik werk dichter bij huis had, en fiets een optie werd, koos ik daarvoor. Weg de klooierij van omwegen. Maar het bleef ook niet zo. De totalitairen begonnen met gescheiden fietspaden, dubbelrichting aan 1 kant, vaak veel te nauw, en braken een meter baan uit voor struiken voor die "scheiding", waardoor de auto's plots minder baanbreedte over hielden, en fietsers uit de twee richtingen in elkaars weg kwamen te zitten. En die fietspaden, elk kruispunt met zijbanen is drempel op drempel af. Almaar de baan moeten oversteken. Niet kunnen inhalen. Kijk naar die lockdowns nu in 2020, de fietspaden lopen vol met voetgangers, en ik moet spookrijden op de linkerstrook van de autobaan om door te kunnen. En sinds enkele jaren die "fietsstraten", de baanversmallingen maakten dat auto's fietsers niet meer kunnen inhalen, en de banen die wel nog breed genoeg waren, daar verboden ze auto's om fietsers in te halen. En dan rij je daar door een dorp, met een sliert auto's achter je, je ongemakkelijk doen voelende omdat je als fietser die mensen ophoudt. Zulke klojo's zijn dat tuig van de overheid. Enige jaren terug, een volgende klooierij "fase", voor fietsers. In Gent mocht je plots als fietser bepaalde straten niet meer in. Tijdens hun "Gentse Feesten". Het jaar erop: het hele centrum was verboden voor fietsers. Ik grapte hier toen nog dat de volgende slachtoffers van de klooierij, de voetgangers gingen zijn. Dat er ooit een dag ging zijn dat ze gingen moeten kruipen in bepaalde straten. Dat geloofde ik uiteraard zelf niet, het was bedoeld om te fietsersklooierij door te trekken / te ridiculiseren. Maar zie nu eens. Die winkelstraten. Pijltjes voor voetgangers./ Eén richting. Ongelooflijk maar waar. Had iemand dat vorig jaar voorspeld, ik had er geen zak van geloofd, gewoon omdat ik niet kon indenken dat er daarvoor een excuus te verzinnen was. Wel, het is er, een epidemie lol. Ik zie de overheid nu zoals het verzet de Duitsers zag.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is een argument dat niet zal aanvaard worden in de toekomst in veel andere landen. U zal zelfs niet verder geraken dan de check-in balie in Zaventem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets dat nutteloos is, een kost heeft, impliceert schade.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |