Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2020, 15:46   #201
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dan kies je voor wat we nu hebben. So be it.
Dat is nu net mijn punt.
Dan kies ik voor krak dezelfde lockdowns en andere zever.

VB gebaart zich van krommen haas.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 15:50   #202
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kunnen we dan ineens samenvatten dat de overheden dit beter hadden kunnen aanpakken.
Ik heb daar geen probleem mee. Het moet wel plausibel zijn. Voor iedereen.
Ik ben het niet eens als er steeds met vinger naar de ouderen wordt gewezen.
Ik denk dat "iedereen" het zo ook bedoelt. De overheid/virologen hebben gewoon niet de waarheid gezegd.
En inderdaad, dat heeft waarschijnlijk voor meer slachtoffers gezorgd+alle ellende van de economie/psychisch leed/... er bovenop.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 18:04   #203
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Kunnen we dan ineens samenvatten dat de overheden dit beter hadden kunnen aanpakken.
Ik heb daar geen probleem mee. Het moet wel plausibel zijn. Voor iedereen.
Ik ben het niet eens als er steeds met vinger naar de ouderen wordt gewezen.
De hele lockdown, het vaccin, de economische ramp, de maatschappelijke ramp,.... Gebeurt allemaal enkel en alleen om 70plussers te redden. Alles wat de afgelopen maanden gedaan geweest is, is enkel in het voordeel van een zeer kleine groep geweest.

Je kunt nu wel beweren dat die groep daar niet om gevraagd heeft, maar ik stel rondom mij en hier op het forum vast dat het juist wel zij zijn die er om vragen. Dat het wel de gepensioneerden zijn die liever de toekomst van de volgende generaties op het spel zetten dan zichzelf te beschermen.

Maar of je ze daarom met de vinger kunt wijzen dat denk ik niet. Ik denk dat zij ook maar gewoon het slachtoffer zijn van de foute, valse en onvolledige informatie die ze krijgen vanuit onze media en overheid. Dat velen werkelijk bang zijn voor iets waar ze rationeel gezien weinig schrik moeten voor hebben. Dat de media een massale angstpsychose veroorzaakt heeft die zichzelf enkel maar versterkt.

Als we een schuldige moeten aanduiden dan zou ik gaan voor de hoofdredacteuren van de vrt, vtm en de grote kranten. Zij zijn verantwoordelijk voor de psychose. Om geld te verdienen maken zij de mensen bang en de maatschappij stuk.

Als er dus iemand op de guillotine zou moeten eindigen zijn het wel de leiders van de grote mediabedrijven in belgie.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2020, 20:18   #204
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
De hele lockdown, het vaccin, de economische ramp, de maatschappelijke ramp,.... Gebeurt allemaal enkel en alleen om 70plussers te redden. Alles wat de afgelopen maanden gedaan geweest is, is enkel in het voordeel van een zeer kleine groep geweest.

Je kunt nu wel beweren dat die groep daar niet om gevraagd heeft, maar ik stel rondom mij en hier op het forum vast dat het juist wel zij zijn die er om vragen. Dat het wel de gepensioneerden zijn die liever de toekomst van de volgende generaties op het spel zetten dan zichzelf te beschermen.

Maar of je ze daarom met de vinger kunt wijzen dat denk ik niet. Ik denk dat zij ook maar gewoon het slachtoffer zijn van de foute, valse en onvolledige informatie die ze krijgen vanuit onze media en overheid. Dat velen werkelijk bang zijn voor iets waar ze rationeel gezien weinig schrik moeten voor hebben. Dat de media een massale angstpsychose veroorzaakt heeft die zichzelf enkel maar versterkt.

Als we een schuldige moeten aanduiden dan zou ik gaan voor de hoofdredacteuren van de vrt, vtm en de grote kranten. Zij zijn verantwoordelijk voor de psychose. Om geld te verdienen maken zij de mensen bang en de maatschappij stuk.

Als er dus iemand op de guillotine zou moeten eindigen zijn het wel de leiders van de grote mediabedrijven in belgie.
Het redden van 70-plussers is ook maar een voorwendsel. Ze moeten wel ergens iemand redden, want anders kunnen ze hun slag niet slaan. Waar ze echt op uit zijn is de zelfstandigen en kleine bedrijfjes ruïneren om marktaandeel in te palmen en voor een prikje concurrenten op te kopen.

Bij de meeste oudjes zijn de hersenen ook danig verschrompeld. Die mensen kunnen niet meer zelf kritisch nadenken, dat zie je goed hier op dit forum. Ze herinneren zich de juiste of verkeerde conclusies die ze in het verleden trokken, of zoeken in het heden naar stemmen die ze kunnen napraten, en dat zijn veelal de media. M.a.w. ze vallen grotendeels terug op gezagsargumenten omdat andere redeneringen te moeilijk geworden zijn.
Oud 23 december 2020, 12:34   #205
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Die mensen kunnen niet meer zelf kritisch nadenken, dat zie je goed hier op dit forum. Ze herinneren zich de juiste of verkeerde conclusies die ze in het verleden trokken, of zoeken in het heden naar stemmen die ze kunnen napraten, en dat zijn veelal de media. M.a.w. ze vallen grotendeels terug op gezagsargumenten omdat andere redeneringen te moeilijk geworden zijn.
Dat is mij ook al opgevallen. Ouder worden tast duidelijk de mogelijkheid tot kritisch nadenken aan, en doet inderdaad mensen teruggrijpen naar blind gezag.
Oud 23 december 2020, 13:01   #206
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij de meeste oudjes zijn de hersenen ook danig verschrompeld. Die mensen kunnen niet meer zelf kritisch nadenken, dat zie je goed hier op dit forum. Ze herinneren zich de juiste of verkeerde conclusies die ze in het verleden trokken, of zoeken in het heden naar stemmen die ze kunnen napraten, en dat zijn veelal de media. M.a.w. ze vallen grotendeels terug op gezagsargumenten omdat andere redeneringen te moeilijk geworden zijn.
Goede observatie.

Die oudjes zijn zelfs zo dom dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze juist tamelijk massaal zijn gedecimeerd sinds 2020. 18.000 70plussers stierven al met corona.

En maakt de overheid ze haast met vacccineren? Neuh.

Citaat:
Het redden van 70-plussers is ook maar een voorwendsel.
We hebben het wereldrecord sterfte. Dus dat is iig niet gelukt.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 13:04   #207
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Goede observatie.

Die oudjes zijn zelfs zo dom dat ze niet eens in de gaten hebben dat ze juist tamelijk massaal zijn gedecimeerd sinds 2020. 18.000 70plussers stierven al met corona.

En maakt de overheid ze haast met vacccineren? Neuh.

We hebben het wereldrecord sterfte. Dus dat is iig niet gelukt.
Er zijn 2 miljoen gepensioneerden in belgie. Die 18.000 is nog geen procent daarvan. Van decimeren kun je dus niet spreken, zelfs niet van uitdunnen.
Oud 23 december 2020, 13:14   #208
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mij ook al opgevallen. Ouder worden tast duidelijk de mogelijkheid tot kritisch nadenken aan, en doet inderdaad mensen teruggrijpen naar blind gezag.
Dat lijkt jammer genoeg waar.
Ik zie dat zeker bij mijn eigen vader.
Dat is een verstandig man, universitair en een mooie professionele carrière gehad.
Maar hij verkeert nu al maanden in een paniekstemming en gelooft en doet blindelings alles wat gezegd wordt.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 13:52   #209
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn 2 miljoen gepensioneerden in belgie. .....
540.000 80plussers.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 14:27   #210
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
540.000 80plussers.
Meer dan 650.000.
Oud 23 december 2020, 15:24   #211
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het redden van 70-plussers is ook maar een voorwendsel. Ze moeten wel ergens iemand redden, want anders kunnen ze hun slag niet slaan. Waar ze echt op uit zijn is de zelfstandigen en kleine bedrijfjes ruïneren om marktaandeel in te palmen en voor een prikje concurrenten op te kopen.

Schitterend gezegd.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 15:36   #212
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom alleen de Belgische ? Ik zie in omzeggens gans de wereld min of meer dezelfde maatregelen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 15:40   #213
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij de meeste oudjes zijn de hersenen ook danig verschrompeld. Die mensen kunnen niet meer zelf kritisch nadenken, dat zie je goed hier op dit forum.
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2020 om 15:51.
Oud 23 december 2020, 15:42   #214
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bij de meeste oudjes zijn de hersenen ook danig verschrompeld. Die mensen kunnen niet meer zelf kritisch nadenken, dat zie je goed hier op dit forum.
Al een geluk dat de jonge generaties uitblinken in kritisch denken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2020 om 15:50.
Oud 23 december 2020, 15:47   #215
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

En toch. Jonge staatslieden als Macron, Johnson en De Croo staan voor strenge maatregelen en oude krakers als Trump, Poetin en Bolsonaro veel minder.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 16:01   #216
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Troost u er is beterschap op komst.

Naam: download (1).jpg
Bekeken: 262
Grootte: 11,3 KB
Oud 23 december 2020, 16:03   #217
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Dat lijkt jammer genoeg waar.
Ik zie dat zeker bij mijn eigen vader.
Dat is een verstandig man, universitair en een mooie professionele carrière gehad.
Maar hij verkeert nu al maanden in een paniekstemming en gelooft en doet blindelings alles wat gezegd wordt.
Toch raar en ik lees hier dan altijd maar dat die oudjes zichzelf niet willen beschermen en maar blijven willen gaan kaarten.

Wat is het nu ?
Oud 23 december 2020, 16:05   #218
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
En toch. Jonge staatslieden als Macron, Johnson en De Croo staan voor strenge maatregelen en oude krakers als Trump, Poetin en Bolsonaro veel minder.
Ik schrijf dat hier al maanden dat onze regering niet echt is samengesteld uit oudjes.
Maar dan krijg je als argumentatie dat die niks te zeggen hebben en het nog altijd de oude krokodillen zijn die de lakens uitdelen.
Ja dan zal het zo wel zijn zeker ?
Oud 23 december 2020, 16:14   #219
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Toch raar en ik lees hier dan altijd maar dat die oudjes zichzelf niet willen beschermen en maar blijven willen gaan kaarten.

Wat is het nu ?
Er wordt hier gezegd dat de overheid/virologen niet de goede maatregelen nemen om de ouderen te beschermen.
De maatregelen zijn voor iedereen hetzelfde en ze maken de ouderen wijs als ze een lapje voor hun mond hebben en ze besmet worden, dat dit dan komt door de jeugd die aan het feesten zijn.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2020, 16:21   #220
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Er wordt hier gezegd dat de overheid/virologen niet de goede maatregelen nemen om de ouderen te beschermen.
De maatregelen zijn voor iedereen hetzelfde en ze maken de ouderen wijs als ze een lapje voor hun mond hebben en ze besmet worden, dat dit dan komt door de jeugd die aan het feesten zijn.
Dus jij scheert miljoenen mensen over dezelfde kam ? Ik hoor in mijn omgeving nogal veel uiteenlopende meningen.....zowel van oud als van jong.
Er zijn feestende jongeren maar ook ouderen die niet nauw zien....net als er heel bange jongeren zijn en panikerende ouderen.

Er zijn ook jongeren die woedend worden als ze iemand zien zonder masker

Algemeen gezien denk ik dat ongeveer 90 % van de mensen jong of oud voorzichtig is.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 december 2020 om 16:23.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be