Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 december 2020, 10:36   #201
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom moet de toekomst van een kind uitgesteld worden?
Gaat dat serieus op een jaartje komen, ps waarom is hij in zo een apenland gaan wonen, dat hij er dan de gevolgen ervan draagt inplaats van hier te komen zagen en de oudere mensen die heel hun leven gewerkt hebben dood te wensen. Hij heeft het zelf gezocht.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 10:47   #202
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
heeft iemand u verplicht van naar een apenland te gaan, denk het niet .
Ik zou maar heel hard oppassen met de term apenland als Belgische inwoner zijnde.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 10:47   #203
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat dat serieus op een jaartje komen,
Dat is precies de kwestie. Waarom zou de dood bij een corona dode op een jaartje komen ? Die is misschien 10 jaartjes kwijt als die dood gaat, zo erg is dat niet. 10 kinderen die elk een jaartje kwijt zijn, dat is minstens even erg als een oude die 10 jaartjes kwijt is op 't einde he.

Dat is het bilan dat ik telkens naar voren schuif he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 10:57   #204
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gaat dat serieus op een jaartje komen, ps waarom is hij in zo een apenland gaan wonen, dat hij er dan de gevolgen ervan draagt inplaats van hier te komen zagen en de oudere mensen die heel hun leven gewerkt hebben dood te wensen. Hij heeft het zelf gezocht.
Als we al levens redden met die lockdowns zijn het de oudste en zwakste die zo nog een extra kans krijgen, statistisch gezien hebben die nog 6 maanden leven in een rusthuis als half demente. Daarvoor neem je geen kwalitatief jaar af van de complete actieve bevolking, dat is een extreem slechte ruil.

Het stopt zelfs niet bij een jaar, bepaalde zaken willen ze permanent maken of jaren uitrekken, het is zot.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 11:46   #205
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
De impact van de maatregelen schijnen bij jou niet door te dringen.

Maar we gaan alles even op een rij zetten.

En daarvoor moeten we beginnen met de cijfers van de levensverwachtingen.
In 1980 lag die in België op +/- 73 jaar.
In 2020 ligt die in België op +/- 81 jaar.
Nu de levensverwachtingen kan enkel stijgen als er een ondersterfte is, en dan vooral bij de ouderlingen.
Die ondersterfte kan enkel bekomen worden door het in leven houden van zieke en verzwakte ouderlingen.
Daarna moeten we de geboortecijfers er bij nemen.
In 1980 was dat +/-125 000, in 2015 was dat +/-121 00, een vermindering met 4 000 geboortes.
Dit wil dus zeggen dat het bevolkingaantal zou moeten dalen.

Maar door het in leven houden van zieke verzwakke ouderlingen stijgt het bevolkingsaantal.
Want we zitten al 40 jaar met een ondersterfte bij de +73 jarigen.
Het in leven houden van deze groep is zelfs hard core busness geworden.

Hierdoor is een ziekte die een verwaarloosbare invloed heeft op de -75 jarigen, een ramp geworden.
In België komen meer dan 12 000 van de 14 000 coronadoden uit instellingen die zich bezighouden met deze busness.
Meer dan 95% van de patiënten in de ziekenhuizen komen uit die instellingen.

Voor die groep die reeds in gestolen tijd leeft, mogen de jonge meisjes hun mannelijke leeftijdgenoten niet meer ophitsen in de horeca en mogen de jonge mannen hun lusten niet meer bekoelen bij de gewillige jonge vrouwen op de achterbank van hun auto.

Dat is wat men eist van de jong volwassenen, dat ze gewoon stoppen met mens zijn en als kluizenaars gaan leven.
Het verwonderd mij dat men nog niet bezig is, de jongeren te verplichten in een klooster te gaan leven.
Want er zouden wel eens oude zieke en verzwakte mensen kunnen sterven door corona en dan zouden de sterftecijfers kunnen stijgen en de gemiddelde levensverwachtingen kunnen dalen.
Je vergeet de immigranten, ook zij verhoging de levensverwachting omdat ze grotendeels jonger dan 40 zijn.

https://statbel.fgov.be/nl/themas/be...vooruitzichten

Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 25 december 2020 om 11:47.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:17   #206
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Als we al levens redden met die lockdowns zijn het de oudste en zwakste die zo nog een extra kans krijgen, statistisch gezien hebben die nog 6 maanden leven in een rusthuis als half demente. Daarvoor neem je geen kwalitatief jaar af van de complete actieve bevolking, dat is een extreem slechte ruil.

Het stopt zelfs niet bij een jaar, bepaalde zaken willen ze permanent maken of jaren uitrekken, het is zot.
Het komt erop neer dat deze maatregelen arme landen veranderen in apenlanden en rijke landen veranderen in arme landen en mogelijk van arme landen weer in apenlanden kunnen veranderen als ze, de nochtans rijkere landen, niet onder ogen willen zien welke desastreuze gevolgen de lockdown maatregelen wereldwijd op termijn zullen hebben.

Ook: er is een groot verschil tussen generaties, denk ik, die in de twintiger jaren van de vorige eeuw geboren zijn en bewust de 30tiger jaren hebben meegemaakt — en de generatie die in WW2 nog in Sinterklaas geloofden. Wat is er toch mis met die laatste groep mag je je afvragen? Begrijpen deze echt niet dat welvaart letterlijk kan vervliegen door de verkeerde keuzes te maken en levenshouding aan te nemen?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 december 2020 om 12:23.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:20   #207
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
De impact van de maatregelen schijnen bij jou niet door te dringen.

Maar we gaan alles even op een rij zetten.

En daarvoor moeten we beginnen met de cijfers van de levensverwachtingen.
In 1980 lag die in België op +/- 73 jaar.
In 2020 ligt die in België op +/- 81 jaar.
Nu de levensverwachtingen kan enkel stijgen als er een ondersterfte is, en dan vooral bij de ouderlingen.
Die ondersterfte kan enkel bekomen worden door het in leven houden van zieke en verzwakte ouderlingen.
Daarna moeten we de geboortecijfers er bij nemen.
In 1980 was dat +/-125 000, in 2015 was dat +/-121 00, een vermindering met 4 000 geboortes.
Dit wil dus zeggen dat het bevolkingaantal zou moeten dalen.

Maar door het in leven houden van zieke verzwakke ouderlingen stijgt het bevolkingsaantal.
Want we zitten al 40 jaar met een ondersterfte bij de +73 jarigen.
Het in leven houden van deze groep is zelfs hard core busness geworden.

Hierdoor is een ziekte die een verwaarloosbare invloed heeft op de -75 jarigen, een ramp geworden.
In België komen meer dan 12 000 van de 14 000 coronadoden uit instellingen die zich bezighouden met deze busness.
Meer dan 95% van de patiënten in de ziekenhuizen komen uit die instellingen.

Voor die groep die reeds in gestolen tijd leeft, mogen de jonge meisjes hun mannelijke leeftijdgenoten niet meer ophitsen in de horeca en mogen de jonge mannen hun lusten niet meer bekoelen bij de gewillige jonge vrouwen op de achterbank van hun auto.

Dat is wat men eist van de jong volwassenen, dat ze gewoon stoppen met mens zijn en als kluizenaars gaan leven.
Het verwonderd mij dat men nog niet bezig is, de jongeren te verplichten in een klooster te gaan leven.
Want er zouden wel eens oude zieke en verzwakte mensen kunnen sterven door corona en dan zouden de sterftecijfers kunnen stijgen en de gemiddelde levensverwachtingen kunnen dalen.
Ja en dat is wat ik al wilde aantonen met de sterftetafel. De bevolking is serieus aan het verouderen en het is net als u hierboven aanhaalt. Ze zijn een hoop hele oude mensen aan het kweken, die dan al 1 of meer comorbiditeiten hebben. Komt er dan een zware griep aan, dan is deze natuurlijk de eerste groep die gaat sterven. En dat is altijd redelijk normaal geweest, maar nu lijkt dat opeens een groot probleem.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 25 december 2020 om 12:21.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:23   #208
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 25 december 2020 om 12:26.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:24   #209
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om 1 jaar en niet om 1 kind of student, maar om heel de huidige jonge bevolking.
En laat het nu net de opleidingsgraad van de hele jonge bevolking zijn die verantwoordelijk is voor de huidige hoge levensverwachting.
De huidige 2 schooljaren die de jongeren kwijt zijn zorgen er dus voor dat de levensstandaard en levensverwachtingen voor de jonge mensen gaat dalen.
Om een hoge levensstandaard en een hoge levensverwachting te hebben moet je hoog en goed opgeleide jongeren hebben.
De kwaliteit van de opleidingen moeten dus zeer hoog liggen.
Door de jongeren het recht te ontnemen zich te ontwikkelen en een opleiding van hoge kwaliteit te krijgen, verlaag je dus de levensstandaard en de levensverwachting.

Trouwens in de meeste landen, zelfs in de VS en de UK kan men enkel in privé scholen en universiteiten kwaliteitsonderwijs genieten.
Zelfs in België kost een hogere opleiding veel geld aan de ouders of de student.
Vandaag is men zelfs in België al bezig om de medische zorg te laten toedienen door mensen die amper enige kennis heben van zorgkunde.
Mensen met slechts een EHBO-opleiding worden ingezet om bloedstalen af te nemen of medicatie toe te dienen, terwijl ze slechts zijn opgeleid om een plijster op een wonde te plakken.
Het is alsof men een metsendiender de bouwplannen en berekeningen voor een hoogbouw laten maken.

En door de onderbreking van de opleidingen 2 schooljaren demotiveer je de jongeren om nog te studeren.
Waardoor men geen gemotiveerde en bekwame hooggeschoolden meer kan afleveren aan de maatschappij.
Men verlaagd dus de levenskwaliteit en de levensverwachtingen door de jongeren het recht op onwikkeling te ontzeggen. Dit alles om enkele levensmaanden van ziekelijke zwakke opgesloten bejaarden te redden.
Men offert miljoenen levensjaren op om enkele levensmaanden te redden.
Men offert 10 generaties op om 1 generatie die reeds in gestolen tijd leeft dankzij de inzet van de jongeren te redden.
En ja, 10 generaties.
Want het verlies aan opleiding van de huidige jonge generaties, heeft zijn impact op de toekomst van de generaties die uit hen geboren worden.
Want zij moeten die generaties opleiden, terwijl ze zelf geen behoorlijke opleiding hebben genoten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:27   #210
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is precies de kwestie. Waarom zou de dood bij een corona dode op een jaartje komen ? Die is misschien 10 jaartjes kwijt als die dood gaat, zo erg is dat niet. 10 kinderen die elk een jaartje kwijt zijn, dat is minstens even erg als een oude die 10 jaartjes kwijt is op 't einde he.

Dat is het bilan dat ik telkens naar voren schuif he.
Voor mijn part mogen er 10.000 kinderen of 100.000 oudjes sterven die ik toch niet ken zolang ik maar blijf leven. Kwestie van naar het niveau te stijgen dat u hanteert. Of eerder het shockerende effect dat u nastreeft. Dat uw vader of moeder sterven dat laat u logischerwijze dan ook onverschillig, ze lopen toch maar in de weg.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:29   #211
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor mijn part mogen er 10.000 kinderen of 100.000 oudjes sterven die ik toch niet ken zolang ik maar blijf leven. Kwestie van naar het niveau te stijgen dat u hanteert. Of eerder het shockerende effect dat u nastreeft. Dat uw vader of moeder sterven dat laat u logischerwijze dan ook onverschillig, ze lopen toch maar in de weg.
Daar twijfelde ik allang niet meer aan dat het u daarom te doen was. Wel fijn dat u het nu ook zelf zegt.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:41   #212
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Je vergeet de immigranten, ook zij verhoging de levensverwachting omdat ze grotendeels jonger dan 40 zijn.

https://statbel.fgov.be/nl/themas/be...vooruitzichten
Nee, de levensverwachtingen worden bepaald door de sterfteleeftijd, niet door de aanwezige jongeren.
Zij zorgen enkele voor een tragere stijging door later op jongeren leeftijd te sterven.
Maar opnieuw, zij zijn de huidige laag opgeleiden.
En de levensverwachtingen van een laag geschoolde ligt lager dan die van de hoog geschoolde.
Op 25 jarige leeftijd is dat verschil zelfs 6.07 jaar. tussen een laagschoolde en een hoog geschoolde.
De levensverwachtingen van iemand met een hoge scholingsgraad liggen op 82.81 jaar, terwijl die van een laag geschoolde slechts op 76.74 jaar liggen op hun 25ste levensjaar.
Oud 25 december 2020, 12:45   #213
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Daar twijfelde ik allang niet meer aan dat het u daarom te doen was. Wel fijn dat u het nu ook zelf zegt.
Goed dan, als het u gelukkig maakt. A propos het filmpje van uw versleten hoogleraar heb ik na amper 2 minuten gestopt. Die man is half stervende en haalt bijna geen adem meer. Hoog tijd dat hij ook definitief gaat, hij vertelt toch maar wetenschappelijk verpakte onzin.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:52   #214
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat al die grote bekken die hier die zever komen posten over de oudere mensen, dat ze potverdorie zelf een pil of een spuitje laten zetten als ze 60 of zelfs 55 jaar zijn, eens zien of ze nog zo een kinderpraat gaan verkopen.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 12:57   #215
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
thats the spirit!

go go go

merry christmas
Oud 25 december 2020, 13:01   #216
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Ja, het overlijden van mijn vader op zijn 67ste, was voor vele binnen de familie een pijnlijke zaak.
Maar ondertussen zijn we al 25 jaar verder en is het leven gewoon verder gegaan.
Het overlijden van mijn moeder op haar 84ste werd zelfs als een verlossing voor haar en de haar verzorgende familieleden aanzien.
En hoewel vele het even als pijnlijk gaan ondervinden, zou de maatschappij het na enkele weken als een verlossing aanzien moesten de vele WZC-bewoners vandaag allemaal sterven.

Binnen 10 tot 25 jaar zullen de dan schoolgaande kinderen leren dat de wereld en de maatschappij in de vernieling is geholpen in een poging van de mens om het onvermijdelijke te vermijden.
Namelijke het sterven van ouderlingen.
De dan schoolgaande kinderen zullen dan leren dat de mens aan grootheidswaanzin leed, dacht dat men eeuwig kon blijven leven.
De dan schoolgaande kinderen zullen dan leren dat ze hun grootouders niet gekend hebben, omdat hun ouders verboden werd met elkaar op jonge leeftijd om te gaan en zij dus pas geboren zijn toen hun ouders eigenlijk al grootouder hadden moeten worden.
De over 10 tot 25 jaar schoolgaande jongeren zullen dan leren dat men met de coronawaanzin de geboorte van een hele generatie heeft verhinderd, om een generatie te redden, die eigenlijk toen al meer dan 5 jaar dood had moeten zijn.
Maar die generatie dacht dat ze eeuwig ging blijven leven.
Oud 25 december 2020, 13:07   #217
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat al die grote bekken die hier die zever komen posten over de oudere mensen, dat ze potverdorie zelf een pil of een spuitje laten zetten als ze 60 of zelfs 55 jaar zijn, eens zien of ze nog zo een kinderpraat gaan verkopen.
wagner.666, ik ben ouder dan 60.
En ja, ik ben een hartpatiënt en dus een risicopatiënt voor Covid-19.
Maar de toekomst behoort mijn kinderen toe, niet mij.
Dus als ik moet sterven om mijn kinderen de vrijheid te schenken, is dat offer het mij meer dan waard.
Oud 25 december 2020, 13:26   #218
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het verschil is dat die kinderen niet dood zijn, en nog gelukkige jaren tegemoet kunnen gaan.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 13:31   #219
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het verschil is dat die kinderen niet dood zijn, en nog gelukkige jaren tegemoet kunnen gaan.
We moeten onze kop niet in de grond steken voor de problematiek van de jongeren. Ze verliezen meer dan een jaar. Het is goed mogelijk dat ze en psychische problemen hebben die niet zomaar gaan verdwijnen, een schoolachterstand gaan hebben die niet zomaar gaat verdwijnen, en serieus de economische gevolgen gaan mogen dragen. Moeilijkheden om werk te vinden, en waarschijnlijk de rekening gepresenteerd krijgen van de schade aan het economische weefsel.

Ik vind het persoonlijk een beetje zwak om onze jeugd te gaan bestempelen als zwak. En gaan vergelijken met de oorlog vind ik geen argument. Gij moet zwijgen want in den oorlog heb ik veel erger meegemaakt. Dat is problemen wegrelativeren en een excuus om het blauw blauw te laten.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2020, 13:36   #220
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja en dat is wat ik al wilde aantonen met de sterftetafel. De bevolking is serieus aan het verouderen en het is net als u hierboven aanhaalt. Ze zijn een hoop hele oude mensen aan het kweken, die dan al 1 of meer comorbiditeiten hebben. Komt er dan een zware griep aan, dan is deze natuurlijk de eerste groep die gaat sterven. En dat is altijd redelijk normaal geweest, maar nu lijkt dat opeens een groot probleem.
De wetenschap heeft er voor gezorgd dat we gemiddeld langer leven.
Het moet toch zijn dat dit langer leven belangrijk wordt geacht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be