Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2021, 17:22   #201
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En als het regent worden we nat.
Wat is uw punt ?
Buiten wat ziekelijk trollen doet u hier niet veel.
Mijn punt is dat Vlamingen zoals u zullen moeten leven met het feit dat de meeste partijen in dit land niets van het Vlaams-Nationalisme willen weten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 17:32   #202
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Mijn punt is dat Vlamingen zoals u zullen moeten leven met het feit dat de meeste partijen in dit land niets van het Vlaams-Nationalisme willen weten.
De 2 grootste partijen in Vlaanderen moeten (bijna) niets weten van dit apeland.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 18:01   #203
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Om de haverklap gebruikt u het woord 'trol', of 'trollen' bij een poster wiens gedachtengoed u niet aanstaat. Hier weer in een andere draad een uurtje of zo geleden:

Citaat:
Hij is nog maar tot aan de T geraakt in zijn woordenboek.
De T van trollen.
De W van wachten is nog zeer ver. Want hij hangt al jaren aan die T.
Ik heb nog hoop gehad want hij lijkt soms op de V te zitten. De V van Voet, waar hij zichzelf nogal eens in schiet. En dan ligt het oosten buiten westen.
Het wordt wel wat afgezaagd. Zonder veel inhoud.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 april 2021 om 18:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 20:00   #204
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Om de haverklap gebruikt u het woord 'trol', of 'trollen' bij een poster wiens gedachtengoed u niet aanstaat. Hier weer in een andere draad een uurtje of zo geleden:

Het wordt wel wat afgezaagd. Zonder veel inhoud.

Maar natuurlijk. Ik geef U gelijk.
Ik zal het goede voorbeeld geven en beginnen met te stoppen.
Feitelijk heb ik nog niks gezegd. Maar bendes die hier echt trollen gaan van mij de kans niet krijgen om mij te verwijten dat ik zou mee trollen.
Ik vind daar niks plezant aan. Ik hou van een rustig debat met inbreng van argumentatie. Maar als er hier moderators zich mengen en gewoon de inbreng van vermoede tegenstanders van hun gekleurde club laten verdwijnen dan stopt het voor mij. Het begint mij echt op mijn systeem te werken. Ik doe hier tijdelijk de deur dus dicht.
Anders loop ik weer het risico dat ik Stedenbouw opnieuw op mijn nek krijg.
Er zijn in deze bananenrepubliek meer mensen die omgekocht handelen.
Gevaarlijke nietsnutten dus.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 20:31   #205
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En als het regent worden we nat.
Wat is uw punt ?
Buiten wat ziekelijk trollen doet u hier niet veel.
Als het regent worden we nat, is even relevant als de vaststelling dat het Blok ook morgen en overmorgen -bewust- in hun cordon worden gehouden.

Dat is geen detail, het is één van de belangrijkste politieke verwezenlijkingen van de Vlaamse politiek, dat de Vlaamse partijen over de grenzen heen collectief beslisten dat er beestigheden zijn die gewoon ZO erg zijn, fascisme dat zo erg terug opkwam in 1992 , dat ze beslisten om dat te compartimenteren.

Dat lijkt me een veel softere en humane aanpak dan wat de historische voorlopers van het Blok (de NSDAP) in de jaren '30 met hun politieke tegenstrevers hebben geflikt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 20:34   #206
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dat is juist, voor een deel.
De Vlaamse regering zou wel eens en coalitie kunnen worden tussen VB & NVA.
Nog ene die de voorzitter voor het leven niet 100% juist begrepen heeft...

Oud 6 april 2021, 20:53   #207
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als het regent worden we nat, is even relevant als de vaststelling dat het Blok ook morgen en overmorgen -bewust- in hun cordon worden gehouden.

Dat is geen detail, het is één van de belangrijkste politieke verwezenlijkingen van de Vlaamse politiek, dat de Vlaamse partijen over de grenzen heen collectief beslisten dat er beestigheden zijn die gewoon ZO erg zijn, fascisme dat zo erg terug opkwam in 1992 , dat ze beslisten om dat te compartimenteren.

Dat lijkt me een veel softere en humane aanpak dan wat de historische voorlopers van het Blok (de NSDAP) in de jaren '30 met hun politieke tegenstrevers hebben geflikt.
En omdat extreemrechts dan moest gecompartimenteerd worden was de volgende Vlaamse verwezenlijking, een toegift van de linkerzijde, aan de rechterzijde, om dan ook maar extreemlinks te compartimenteren... Arm Vlaanderen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 21:01   #208
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

En wat kan mij dat schelen ?
Zoals u weet is het niet mijn intentie om België te splitsen tegen de wil in van de Vlamingen, en kan ik perfect leven met het verder ontmantelen van het vehikel met dezelfde naam.
Het cordon een belangrijke verwezenlijking noemen is in mijn ogen lachwekkend omdat het een vorm van uitsluiting betreft.
Ik mag hopen dat er in de Vlaamse politiek ook positievere zaken gerealiseerd zijn en die ietwat concreter van aard zijn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2021, 23:56   #209
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

met de Facebook affaire wordt het wantrouwen nóg groter. Ik heb geluk: ik heb maar 1 "volger": de fiscus.
Oud 7 april 2021, 00:44   #210
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al vergeten wat jij met jouw politieke tegenstanders zou willen flikken?

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 april 2021 om 00:45.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 08:03   #211
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Mijn wantrouwen in België is wellicht kleiner dan dat in vele politieke partijen.
Hoewel ik zelf verwant nationalist was, geloof ik daar niet meer in.
Verandering is niet goed tenzij we de klok kunnen terugdraaien.
Oud 7 april 2021, 16:39   #212
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mijn wantrouwen in België is wellicht kleiner dan dat in vele politieke partijen.
Hoewel ik zelf verwant nationalist was, geloof ik daar niet meer in.
Verandering is niet goed tenzij we de klok kunnen terugdraaien.
Klok terugdraaien ???
Oud 7 april 2021, 17:15   #213
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En omdat extreemrechts dan moest gecompartimenteerd worden was de volgende Vlaamse verwezenlijking, een toegift van de linkerzijde, aan de rechterzijde, om dan ook maar extreemlinks te compartimenteren... Arm Vlaanderen.
Wat jij hier schrijft is gewoon onbestaande in de feiten. Er bestaat helemaal geen cordon sanitaire rond extreem-links.
Dat men er quasi nergens mee samen bestuurt is gewoon het gevolg van hun volkomen onrealistische wensen op vlak van bestuur waardoor ze met niemand tot een akkoord komen.

Er bestaat dus geen a priori, wel een pragmatische keuze om hen niet op te nemen in het bestuur.

Het cordon sanitaire (= rond het Blok) is een politiek-ethische keuze, het is gewoon politieke hygiëne om nooit omwille van wat opportunistische redenen tijdens moeilijke coalitiebesprekingen toch extreem-rechts mee aan de knoppen van de macht te laten komen. Het is de collectieve beslissing van het hele politieke spectrum van links tot rechts om die periode uit de geschiedenis nooit nog enige kans te geven op herhaling.

Hier is het dus helemaal geen pragmatische afweging, maar wel een morele keuze om geen fascisten en racisten in bestuursdeelname mee te nemen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 7 april 2021 om 17:17.
Oud 7 april 2021, 17:18   #214
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jij hier schrijft is gewoon onbestaande in de feiten. Er bestaat helemaal geen cordon sanitaire rond extreem-links.
Dat men er quasi nergens mee samen bestuurt is gewoon het gevolg van hun volkomen onrealistische wensen op vlak van bestuur waardoor ze met niemand tot een akkoord komen.

Het cordon sanitaire (= rond het Blok) is een politiek-ethische keuze, het is gewoon politieke hygiëne om nooit omwille van wat opportunistische redenen tijdens moeilijke coalitiebesprekingen toch extreem-rechts mee aan de knoppen van de macht te laten komen. Het is de collectieve beslissing van het hele politieke spectrum van links tot rechts om die periode uit de geschiedenis nooit nog enige kans te geven op herhaling.
Dat politieke spektrum zal voor de volgende Vlaamse regering zéér belangrijk zijn...

Oud 7 april 2021, 17:27   #215
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier is het dus helemaal geen pragmatische afweging, maar wel een morele keuze om geen fascisten en racisten in bestuursdeelname mee te nemen.
Fascisme leunt sterk aan met wat de regering nu doet, en daar zit het VB niet in.

Citaat:
Heden ten dage heeft het de betekenis gekregen van een regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, met andere woorden een systeem dat de natie boven het individu stelt, met als uitvloeisel een in zo'n systeem legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en censuur om politieke tegenstand de kop in te drukken en daarmee het bestaan van het systeem te waarborgen. Vaak worden in een dergelijk systeem de economie en de sociale maatschappij verregaand van bovenaf gecontroleerd en gereglementeerd, waarbij nationalisme (en in het bijzonder etnisch nationalisme), wordt omhelsd.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 april 2021 om 17:27.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:31   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er bestaat dus geen a priori, wel een pragmatische keuze om hen niet op te nemen in het bestuur.

"Wij, de Belgo-fascisten, hebben beslist, dat de rechtse Vlamingen fascisten zijn."

Heel geloofwaardig.
Oud 7 april 2021, 17:33   #217
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Fascisme leunt sterk aan met wat de regering nu doet, en daar zit het VB niet in.
Heden ten dage heeft het de betekenis gekregen van een regeringssysteem dat op dat van Mussolini lijkt, met andere woorden een systeem dat de natie boven het individu stelt, met als uitvloeisel een in zo'n systeem legitiem gebruik van geweld, moderne propagandatechnieken en censuur om politieke tegenstand de kop in te drukken en daarmee het bestaan van het systeem te waarborgen. Vaak worden in een dergelijk systeem de economie en de sociale maatschappij verregaand van bovenaf gecontroleerd en gereglementeerd, waarbij nationalisme (en in het bijzonder etnisch nationalisme), wordt omhelsd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2021, 17:41   #218
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Vlaams nationalisme = fascisme ???
Oud 7 april 2021, 17:49   #219
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vlaams nationalisme = fascisme ???
Ieder bestuur kan fascisme worden.
Volgens mij is het niet de bedoeling maar hoe gaat 1 beleid voeren zonder dwang?
En als ge dan een partij krijgt die na decennia plots positie kan bewijzen; boer let op uw kippen.
Die zien niet achter hun bureau wat de gevolgen zijn achter gesloten deuren. N-VA heeft zich daar ook aan vergist. Wee mensen die in België via politiek veranderingen willen bereiken. Op dat vlak heb ik wel respect voor Dewever en zijn hoerengeduld. Ik kan me er wel iets bij voorstellen lol.
Oud 7 april 2021, 17:51   #220
N-VA
Parlementsvoorzitter

N-VA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ieder bestuur kan fascisme worden.
Volgens mij is het niet de bedoeling maar hoe gaat 1 beleid voeren zonder dwang?
En als ge dan een partij krijgt die na decennia plots positie kan bewijzen; boer let op uw kippen.
Die zien niet achter hun bureau wat de gevolgen zijn achter gesloten deuren. N-VA heeft zich daar ook aan vergist. Wee mensen die in België via politiek veranderingen willen bereiken. Op dat vlak heb ik wel respect voor Dewever en zijn hoerengeduld. Ik kan me er wel iets bij voorstellen lol.
Zij die het luidst roepen dat ze democratisch zijn zijn de gevaarlijkste.
N-VA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be